Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf annellaII » 8. jan 2019, 15:47

landsbytossen skrev:
abcd skrev:Kvinden er træt af at det ikke har været klart på hjemmesiden at dukkerne havde kønsorganer. Det kan jeg godt forstå, det er jo ikke det man forventer. Jeg synes Amazon burde have vist dukkerne uden tøj, så man kunne vælge dem fra hvis man ikke vil have kønsdele-dukker.

Det vil også støde nogen.


Helt sikkert tænk sig at forære børn nøgne dukker :)
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf fisken80 » 8. jan 2019, 16:04

BlueBunny skrev:
Goozilla skrev:Jeg er sgu nok mere forarget over, at knægten ser ud til at være omskåret, hvis jeg skal være helt ærlig.

Ordsproget "For den rene er alting rent" synes at være passende her.


Aj Gud ja det havde jeg slet ikke set :lol:
Ok den “problematik” havde jeg ikke overvejet.

(Nu er jeg også lidt forarget. :-D )


I USA bliver næsten halvdelen af alle drenge omskåret, også uden religiøs årsag, så det er en ret normal ting, hvilket afspejler sig i dukken.

Det kan ikke forarge mig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Delfin » 8. jan 2019, 16:07

Det er mere forunderligt, at dukker som oftest har været fremstillet flade i skridtet. Selv Barbie er totalt kønsløs forneden, mens hun strutter til den store guldmedalje i toppen. Hvorfor måtte/må hun have bryster, men intet under bæltestedet? Jeg skal ellers hilse at sige, at der blev bollet lystigt på børneværelset med en tissemandsløs Ken, så det med at seksualisere klarede vi selv, når de voksne ikke var i nærheden :D
12
14 11 14
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Akehurst2 » 8. jan 2019, 16:09

Delfin skrev:Det er mere forunderligt, at dukker som oftest har været fremstillet flade i skridtet. Selv Barbie er totalt kønsløs forneden, mens hun strutter til den store guldmedalje i toppen. Hvorfor måtte/må hun have bryster, men intet under bæltestedet? Jeg skal ellers hilse at sige, at der blev bollet lystigt på børneværelset med en tissemandsløs Ken, så det med at seksualisere klarede vi selv, når de voksne ikke var i nærheden :D


Hahaha - ja, Barbie og Ken var sgu også nogle skanky typer på min barndoms pigeværelser. Helt uden opfordring i form af kønsorganer :-D
5
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Olaf » 8. jan 2019, 16:17

Dmitra skrev:
abcd skrev:Kvinden er træt af at det ikke har været klart på hjemmesiden at dukkerne havde kønsorganer. Det kan jeg godt forstå, det er jo ikke det man forventer. Jeg synes Amazon burde have vist dukkerne uden tøj, så man kunne vælge dem fra hvis man ikke vil have kønsdele-dukker.


Jeg vil aldrig kunne sætte mig ind i hvordan det kan være et problem at dukkerne har kønsorganer, det behøver jeg heller ikke at kunne men derfor kan man godt anerkende det for andre kan være et problem. Og jeg vil da egentligt godt give dig ret i at det blev oplyst. De fleste dukker er jo kønsløse forneden så de færreste vil måske tænke at en dukke har kønsorganer når de køber dem, så det kunne godt som minimum være beskrevet under varebeskrivelseb fra Amazons side.


Men er de det? De plastikdukker (af babyudgaven) mine unger har haft, har ikke været kønsløse.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf BlueBunny » 8. jan 2019, 16:19

Dmitra skrev:
BlueBunny skrev:
Goozilla skrev:Jeg er sgu nok mere forarget over, at knægten ser ud til at være omskåret, hvis jeg skal være helt ærlig.

Ordsproget "For den rene er alting rent" synes at være passende her.


Aj Gud ja det havde jeg slet ikke set :lol:
Ok den “problematik” havde jeg ikke overvejet.

(Nu er jeg også lidt forarget. :-D )


Jeg tænker dukkerne er amerikansk produceret og jeg tror omskæring af drengebørn stadig er ganske almindelig praksis hos en stor del af amerikanerne.

Ikke dermed sagt at I ikke må synes det er forkert, men jeg tror det kan være forklaringen på hvorfor.


Jeg er ikke ægte forarget. Nærmere bare lidt WTF.
Jeg synes det er fint de ikke bare er flade. Og at de er omskåret er jo klart når de nok produceres et sted hvor de fleste drenge er omskårede.

Så egentlig høre min reaktion til i både WTF og “hvad griner du af lige nu”, for jeg synes det er helt sort at jeg har forholdt mig til om en dukkepenis er omskåret. Og jeg måtte ind på billedet igen og så zoome ind. :lol:
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2019, 16:21

Olaf skrev:
Dmitra skrev:
abcd skrev:Kvinden er træt af at det ikke har været klart på hjemmesiden at dukkerne havde kønsorganer. Det kan jeg godt forstå, det er jo ikke det man forventer. Jeg synes Amazon burde have vist dukkerne uden tøj, så man kunne vælge dem fra hvis man ikke vil have kønsdele-dukker.


Jeg vil aldrig kunne sætte mig ind i hvordan det kan være et problem at dukkerne har kønsorganer, det behøver jeg heller ikke at kunne men derfor kan man godt anerkende det for andre kan være et problem. Og jeg vil da egentligt godt give dig ret i at det blev oplyst. De fleste dukker er jo kønsløse forneden så de færreste vil måske tænke at en dukke har kønsorganer når de køber dem, så det kunne godt som minimum være beskrevet under varebeskrivelseb fra Amazons side.


Men er de det? De plastikdukker (af babyudgaven) mine unger har haft, har ikke været kønsløse.


Vi har dusinvis af dukker, og jeg har aldrig set noget der minder om det i oplægget. Jeg ville også have været lidt paf ved sådan nogle dukker, må jeg indrømme. Ikke at der er noget galt med køn på dukker, det virker bare lidt in your face når det afviger så markant fra normalen.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Delfin » 8. jan 2019, 16:22

Olaf skrev:
Dmitra skrev:
abcd skrev:Kvinden er træt af at det ikke har været klart på hjemmesiden at dukkerne havde kønsorganer. Det kan jeg godt forstå, det er jo ikke det man forventer. Jeg synes Amazon burde have vist dukkerne uden tøj, så man kunne vælge dem fra hvis man ikke vil have kønsdele-dukker.


Jeg vil aldrig kunne sætte mig ind i hvordan det kan være et problem at dukkerne har kønsorganer, det behøver jeg heller ikke at kunne men derfor kan man godt anerkende det for andre kan være et problem. Og jeg vil da egentligt godt give dig ret i at det blev oplyst. De fleste dukker er jo kønsløse forneden så de færreste vil måske tænke at en dukke har kønsorganer når de køber dem, så det kunne godt som minimum være beskrevet under varebeskrivelseb fra Amazons side.


Men er de det? De plastikdukker (af babyudgaven) mine unger har haft, har ikke været kønsløse.


Man har længe kunnet få dukker i udgaver med mere eller mindre tydeligt køn, selv i min barndom kunne man få en drengedukke med antydningen af en penis, men jeg har set mange flere, som var helt glatte
0
14 11 14
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Olaf » 8. jan 2019, 16:28

abcd skrev:
Olaf skrev:
Dmitra skrev:
abcd skrev:Kvinden er træt af at det ikke har været klart på hjemmesiden at dukkerne havde kønsorganer. Det kan jeg godt forstå, det er jo ikke det man forventer. Jeg synes Amazon burde have vist dukkerne uden tøj, så man kunne vælge dem fra hvis man ikke vil have kønsdele-dukker.


Jeg vil aldrig kunne sætte mig ind i hvordan det kan være et problem at dukkerne har kønsorganer, det behøver jeg heller ikke at kunne men derfor kan man godt anerkende det for andre kan være et problem. Og jeg vil da egentligt godt give dig ret i at det blev oplyst. De fleste dukker er jo kønsløse forneden så de færreste vil måske tænke at en dukke har kønsorganer når de køber dem, så det kunne godt som minimum være beskrevet under varebeskrivelseb fra Amazons side.


Men er de det? De plastikdukker (af babyudgaven) mine unger har haft, har ikke været kønsløse.


Vi har dusinvis af dukker, og jeg har aldrig set noget der minder om det i oplægget. Jeg ville også have været lidt paf ved sådan nogle dukker, må jeg indrømme. Ikke at der er noget galt med køn på dukker, det virker bare lidt in your face når det afviger så markant fra normalen.


Så det er ikke at dukkerne har køn men at det er så realistisk I tænker på? Vores dukker har heller ikke haft så realistisk køn men passet til resten af dukken i forhold til udførsel men det har været tydeligt om der var tale om pige eller drengedukker. Det har bare været dukker af babyborn typen.

Jeg kiggede lige på annoncen og hvis det er den annonce som kunden har købt efter, så tænker jeg man må forvente noget ret realistisk - der står jo at det er en realistisk babydukke og også at det er en reborn dukke.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Delfin » 8. jan 2019, 16:30

De her har jo sådan set det samme, de er en smule nedtonet i forhold til de andre, og dukker i den kategori er der vist ingen, der har brokket sig over. Måske reagerer moderen, fordi det er meget tydelige kønsorganer
Billede
0
14 11 14
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Sangius » 8. jan 2019, 16:48

Det ligner drengedukken er omskåret. Det er det eneste jeg finder fucked ved de dukker. Ellers fortrækker jeg da en anatomisk korrekt dukke. Hvad er det lige man er bange for der skulle ske, ved at dukken har en lille plastikdiller? :gruble:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2019, 16:54

Sangius skrev:Det ligner drengedukken er omskåret. Det er det eneste jeg finder fucked ved de dukker. Ellers fortrækker jeg da en anatomisk korrekt dukke. Hvad er det lige man er bange for der skulle ske, ved at dukken har en lille plastikdiller? :gruble:


Man behøver vel ikke være bange, man foretrækker måske bare ikke at skulle kigge på kønsdele i tide og utide når dukkerne ligger og flyder.

Og der er jo alligevel grænser for hvor anatomisk korrekte de skal være. Man kan få dukker man kan putte noget i munden på. Hvordan ville du have det med dukker hvor man kan putte noget i tissekonen?
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Olaf » 8. jan 2019, 17:03

Men det er vel pointen med reborn dukker? At de skal være så realistiske som muligt, selv med vægt. Så tænker jeg at man må forvente at kønsdelene også er mere realistiske end alm dukker
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2019, 17:04

Dmitra skrev:
abcd skrev:
Sangius skrev:Det ligner drengedukken er omskåret. Det er det eneste jeg finder fucked ved de dukker. Ellers fortrækker jeg da en anatomisk korrekt dukke. Hvad er det lige man er bange for der skulle ske, ved at dukken har en lille plastikdiller? :gruble:


Man behøver vel ikke være bange, man foretrækker måske bare ikke at skulle kigge på kønsdele i tide og utide når dukkerne ligger og flyder.

Og der er jo alligevel grænser for hvor anatomisk korrekte de skal være. Man kan få dukker man kan putte noget i munden på. Hvordan ville du have det med dukker hvor man kan putte noget i tissekonen?


Nu spørger du ikke mig men jeg ville personligt have det fint med det. Jeg ved fra mig selv dengang jeg syadig legede med dukker at de der dukker (selvfølgelig ikke babyborn, men Barbiedukker fx) de bollede, også selvom der var fladt dernede. Børns fantasi, tror jeg ofte, rækker længere end man som voksen husker eller kan forestille sig.


Ja okay, der er jeg mere snerpet, mine børn ville ikke få sexdukker.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2019, 17:10

Dmitra skrev:
abcd skrev:
Dmitra skrev:
abcd skrev:
Sangius skrev:Det ligner drengedukken er omskåret. Det er det eneste jeg finder fucked ved de dukker. Ellers fortrækker jeg da en anatomisk korrekt dukke. Hvad er det lige man er bange for der skulle ske, ved at dukken har en lille plastikdiller? :gruble:


Man behøver vel ikke være bange, man foretrækker måske bare ikke at skulle kigge på kønsdele i tide og utide når dukkerne ligger og flyder.

Og der er jo alligevel grænser for hvor anatomisk korrekte de skal være. Man kan få dukker man kan putte noget i munden på. Hvordan ville du have det med dukker hvor man kan putte noget i tissekonen?


Nu spørger du ikke mig men jeg ville personligt have det fint med det. Jeg ved fra mig selv dengang jeg syadig legede med dukker at de der dukker (selvfølgelig ikke babyborn, men Barbiedukker fx) de bollede, også selvom der var fladt dernede. Børns fantasi, tror jeg ofte, rækker længere end man som voksen husker eller kan forestille sig.


Ja okay, der er jeg mere snerpet, mine børn ville ikke få sexdukker.


Mine ville næppe få lov til at lege med deciderede sexdukker hellere. Jeg skrev bare at da jeg var barn kunne mine veninder og jeg sagtens forestille os at vores barbiedukker havde et sexliv, selvom de var kønsløse. Så at fx barbiedukker fik et underliv der ikke bare var fladt ville næppe ændre det helt vilde.


Men sådan en 3-årig dukke med et realistisk kønsorgan ville være over mine grænser. Det er fint nok at man kan se formen, men det ville ikke fungere at man kunne stikke noget derop.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"