Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Indlægaf paint » 7. jan 2019, 15:41

Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Artem skrev:Tror det er en dårlig ide da valget vil komme til at handle for meget om EU modstand.
Kan dog ikke helt gennemskue hvilken fløj der vil vinde på det? da der er meget skeptiske EU partier på begge fløje.


Netop dét, vil passe Thulesen Dahl, glimrende. Der er ingen tvivl om, at et sammenlagt valg vil gavne DF. Ved seneste EU-valg i 2014, fik DF flest stemmer af alle partier. De gik frem i 77% af valgkredsene. Til gengæld gik det meget skidt for Venstre, så jeg tror ikke Thulesen kommer så langt med sine let gennemskuelige ønsker.


Det tor jeg, du har ret i.

Til gengæld mener Messerschmidt, at OLAF er ude efter alle EU-kritikere, og derfor forhaler konklusionen på undersøgelsen af sagen om MELD og FELD, så de kan melde den ud lige inden EP-valget for at chikanere DF. Men den konspiration tror Tulle åbenbart ikke på.


Taktisk set, vil det jo nok passe Løkke/Venstre bedre, hvis FV kommer før MELD og FELDs (evt) negative resultat. Han har ingen interesse i, at DF, går kraftigt tilbage, hvis de skal være med til at skabe et borgerligt flertal.

At DF evt, får et ordentligt smæk lige inden EP valget, kan måske flytte et par stemmer over til Venstre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Indlægaf Akehurst2 » 7. jan 2019, 15:43

landsbytossen skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Artem skrev:Tror det er en dårlig ide da valget vil komme til at handle for meget om EU modstand.
Kan dog ikke helt gennemskue hvilken fløj der vil vinde på det? da der er meget skeptiske EU partier på begge fløje.


Netop dét, vil passe Thulesen Dahl, glimrende. Der er ingen tvivl om, at et sammenlagt valg vil gavne DF. Ved seneste EU-valg i 2014, fik DF flest stemmer af alle partier. De gik frem i 77% af valgkredsene. Til gengæld gik det meget skidt for Venstre, så jeg tror ikke Thulesen kommer så langt med sine let gennemskuelige ønsker.


Det tor jeg, du har ret i.

Til gengæld mener Messerschmidt, at OLAF er ude efter alle EU-kritikere, og derfor forhaler konklusionen på undersøgelsen af sagen om MELD og FELD, så de kan melde den ud lige inden EP-valget for at chikanere DF. Men den konspiration tror Tulle åbenbart ikke på.

Så burde kirkesangeren fra Islebjerg Kirke have svaret på OLAFS henvendelser, hvis han ikke ville risikere noget lige før et valg.

Næ, han har trukket tiden i håb om, at et folketingsvalg kom før OLAF.


Ifølge ham selv (i Q&A på 24-7) har han skam været noget så samarbejdsvillig og vil gerne forklare alting, men OLAF har slet ikke givet ham lov til det :sarkasme:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Indlægaf landsbytossen » 7. jan 2019, 16:03

Akehurst2 skrev:
Ifølge ham selv (i Q&A på 24-7) har han skam været noget så samarbejdsvillig og vil gerne forklare alting, men OLAF har slet ikke givet ham lov til det :sarkasme:

Det har han også sagt på P1. Men han vil ikke kommentere på, at OLAF har sendt rykkere til ham for at få svar.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Indlægaf Akehurst2 » 7. jan 2019, 16:13

landsbytossen skrev:
Akehurst2 skrev:
Ifølge ham selv (i Q&A på 24-7) har han skam været noget så samarbejdsvillig og vil gerne forklare alting, men OLAF har slet ikke givet ham lov til det :sarkasme:

Det har han også sagt på P1. Men han vil ikke kommentere på, at OLAF har sendt rykkere til ham for at få svar.


Han holder i det mindste fast i sin historie...
1
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Indlægaf Brok » 7. jan 2019, 18:14

Jeg tror de fleste stemmeberettige er rimelig kloge, så mon ikke de kan klare mere end et valgkort.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Thulesen Dahl presser Løkke: Afhold folketingsvalg denne dag!

Indlægaf Akehurst2 » 8. jan 2019, 17:17

Hans Engell gætter også løs på mulig dag: https://www.bt.dk/politik/hans-engell-f ... e-tre-dage

Det er vel noget nær yndlingsbeskæftigelsen for politiske kommentatorer. Men jeg tror, han har ret i, at folketingsvalget skal ligge senest samtidig med EP-valget og ikke efter.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"