Nyheder

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Nyheder

Indlægaf annellaII » 5. jan 2019, 07:14

Nu mener jeg ikke, vi bliver overøst med alt for mange gode nyheder, men her ER en GOD nyhed:

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE11107317/statsministeriet-bekraefter-said-mansour-er-overdraget-til-marokko/

Dansk politi har sent fredag aften overdraget den terrordømte Said Mansour til de marokkanske myndigheder.

Det bekræfter Statsministeriet.

- Jeg er meget tilfreds med, at vi med udsendelsen af Said Mansour sender et klart signal til omverdenen, udtaler statsminister Lars Løkke Rasmussen (V).

- Said Mansour er terrordømt, udvist og hører ikke hjemme i Danmark. Derfor er det fantastisk, at han nu er sendt hjem til Marokko. Det er helt afgørende for danskernes retsfølelse, siger Samuelsen.

- Dybt kriminelle udlændinge, der undergraver vores værdier, og endda fremmer terror, har ikke nogen plads i det danske samfund, tilføjer han.

Tidligere fredag oplyste Radio24syv, at den 58-årige Mansour klokken 17.40 blev sat på et passagerfly fra Københavns Lufthavn mod Casablanca i Marokko.

Said Mansour blev i 2015 af Østre Landsret idømt fire års fængsel for at opfordre til terror og hylde al-Qaeda.

Han blev samtidig frataget sit danske statsborgerskab og udvist for bestandig. Det blev stadfæstet af Højesteret i 2016.



Jeg håber, at det kun er begyndelsen på udvisning af kriminelle udlændinge og flere følger efter. Meeeeen bare det ikke får et efterspil for den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, hvor Danmark dømmes til at tage den 'stakkels Mansour- tilbage, da udvisningen viser sig at være i konflikt med Danmarks internationale aftaler bl.a. Menneskerettighederne. Det ville så ikke være første gang, at et land skal tage en udvist og hjemsendt tilbage.


Din mening?
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Nyheder

Indlægaf Madam » 5. jan 2019, 07:17

"Said Mansour blev i 2015 af Østre Landsret idømt fire års fængsel for at opfordre til terror og hylde al-Qaeda."


Utroligt, at manden kan opfordre til terror og hylde ovennævnte, og så samtidig var bange for at være bange for at vende hjem til tortur???
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Nyheder

Indlægaf Goozilla » 5. jan 2019, 08:26

Han kan vel ikke blive hjemsendt til DK, når han nu ikke er statsborger længere? Det kan vel højst blive et visum og en opholdstilladelse, som så kan blive afvist på forhånd.

Dertil kommer vist, at de marokkanske myndigheder længe har villet have fat i ham. Så jeg gætter på, at de ikke slipper ham frivilligt lige foreløbig og de vil vist også skide på hvad den Europæiske Menneskerettighedsdomstol mener.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"