vibbsen skrev:Det var der faktisk også nogen i tråden på Ingeniøren som udtalte....Men så vidt jeg kunne forstå, så er det åbenbart et lidt andet system på lommevogne og der var derfor nogen som stort set kunne udelukke den mulighed.......Jeg kan så også forstå at omend vi selv synes vi er ret enestående her i DK
så kører der åbenbart masser af lommevogne rundt på "vindomsuste strækninger" i Europa hver eneste dag....Så Vestbroen på Storebælt skulle ikke umiddelbart sådan vindmæssigt være en særlig udfordring
Mit indtryk er faktisk at der lige præcis på Ingeniøren sidder en del nørder som nørder i lige præcis det her emne......Og jeg er faktisk blevet ikke så lidt klogere af tråden....Hvor de så iøvrigt også lige får påpeget at grafikeren har lavet en fejl i illustrationen *indsæt selv længere forklaring og efterfølgende skænderi herom*
Selv hælder jeg faktisk mest til enten defekt materiel....
Altså at der har været en defekt i kongetappen som gør at denne har "sluppet" sit greb. Eller til at der er sket en menneskelig fejl i forbindelse at man har koblet trailen på lommevognen... Og så er der indtruffet en række uheldige omstændigheder som kombineret med hinanden har ført til det værst tænkelige scenarie.
Ingeniøren er et af de medier jeg læser dagligt, og har naturligvis også læst debatten. Deltager også selv ofte i debatter der.
Har dog ikke gjort det i denne sag, da jeg ved for lidt om godstransport på jernbane.
Men jo der er nogle kloge hoveder i mellem, men lige som alle andre steder, er der også altid en del som skriver om ting de ikke ved noget om.
Er helt enig i at ulykken skyldes en kombination af uheldige omstændigheder.
Jeg er dog stadig meget overrasket over hvor meget du er efter mig?
Når jeg netop starter med at skrive at det er nemt at være bagklog.
For ud fra det du også selv er kommet frem til af at læse på Ingeniøren, så er det nok låsningen af kongetappen som har svigtet på en eller anden måde, som viste sig at være fatal med en tom vogn i kraftig sidevind.
Hvor jeg så konkluderer at man som ekstra sikkerhed burde fastspænde bagenden med kæder.
Som sagt det er nemt at være bagklog, men det ville have forhindret ulykken i dette tilfælde.
Om det er det de skal til at gøre i fremtiden, eller en revision af deres sikkerheds procedurer er nok må vi se.
Men ind vil videre har de valgt at indstille alt drift med den type vogne.
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!