Peberspray

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Peberspray

Indlægaf Wizzze » 11. dec 2018, 14:02

Regeringen og DF har besluttet at det skal være lovligt at have en peberspray i hjemmet til forsvar mod uindbudte "gæster".

https://www.dr.dk/nyheder/politik/peber ... -eget-hjem

Synes du det er en god eller dårlig ide? Skal du selv have en?

Risikerer vi at indbrud/overfald bliver mere voldelige med peberspay indblandet? :gruble: Folk har jo allerede farligere "våben" i hjemmet, køkkenknive, rengøringskemikalier mv.
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Peberspray

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2018, 14:05

Jeg synes, det er det glade vanvid, og at det udstiller regeringen og DF som lallende populister at være så afvisende for at lytte til sagkundskab.

Forslaget støttes af dem, der sælger peberspary og kun dem - hvordan kan det undgå at få dem til at tænke sig om?
5
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Peberspray

Indlægaf paint » 11. dec 2018, 14:09

Jeg kunne sagtens forestille mig, at folk der vil lave indbrud, vil begynde selv at tage peberspray med - og sprøjte først. Eller også knalder de et baseballbat i kraniet på én, når man åbner døren, for at undgå peberspray.

Normalt tager folk vel ikke køkkenknive eller saltsyre med ud, når de åbner døren?
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Peberspray

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2018, 14:15

paint skrev:Jeg kunne sagtens forestille mig, at folk der vil lave indbrud, vil begynde selv at tage peberspray med - og sprøjte først. Eller også knalder de et baseballbat i kraniet på én, når man åbner døren, for at undgå peberspray.

Normalt tager folk vel ikke køkkenknive eller saltsyre med ud, når de åbner døren?


Præcis! At tillade våben er at invitere til at de bliver brugt. Også af de forkerte.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Peberspray

Indlægaf Wizzze » 11. dec 2018, 14:18

Akehurst2 skrev:Jeg synes, det er det glade vanvid, og at det udstiller regeringen og DF som lallende populister at være så afvisende for at lytte til sagkundskab.

Forslaget støttes af dem, der sælger peberspary og kun dem - hvordan kan det undgå at få dem til at tænke sig om?


Du er en intelligent kvinde, du kender godt svaret ;)
Skræmmebilledet af den fremmede fra Afrika, Mellemøsten eller Østeuropa som kun kommer her for at stjæle eller værre.....
Den kan sælges i valgkampen som VI har beskyttet dig. Problemet med det argument er bare, at de ikke kan svare på modspørgsmålet "hvorfor har I ikke udvist rettidig omhu og uddannet nok politibetjente i tide, så vi kan overlade vores sikkerhed i professionelle hænder?"
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Peberspray

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2018, 14:25

Det er en uhyggelig dårlig ide!
Selvfølgelig skal vi ikke tillade våben.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Peberspray

Indlægaf paint » 11. dec 2018, 14:32

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg synes, det er det glade vanvid, og at det udstiller regeringen og DF som lallende populister at være så afvisende for at lytte til sagkundskab.

Forslaget støttes af dem, der sælger peberspary og kun dem - hvordan kan det undgå at få dem til at tænke sig om?


Du er en intelligent kvinde, du kender godt svaret ;)
Skræmmebilledet af den fremmede fra Afrika, Mellemøsten eller Østeuropa som kun kommer her for at stjæle eller værre.....
Den kan sælges i valgkampen som VI har beskyttet dig. Problemet med det argument er bare, at de ikke kan svare på modspørgsmålet "hvorfor har I ikke udvist rettidig omhu og uddannet nok politibetjente i tide, så vi kan overlade vores sikkerhed i professionelle hænder?"


Det bekræfter i hver fald, at populister, altid kommer med de forkerte svar/løsninger på de rigtige problemer.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Peberspray

Indlægaf annellaII » 11. dec 2018, 15:50

Wizzze skrev:Regeringen og DF har besluttet at det skal være lovligt at have en peberspray i hjemmet til forsvar mod uindbudte "gæster".

https://www.dr.dk/nyheder/politik/peber ... -eget-hjem

Synes du det er en god eller dårlig ide? Skal du selv have en?


Jeg synes, det er en god ide, hos os i Tyskland har det været lovligt i flere år, jeg selv har flere dåser stående fordelt i huset og har altid en dåse med i en lomme, når jeg er hjemmefra.

Hos os kan man frit købe perberspray i snart alle forretninger, jeg har forøvrigt købt mine dåser hos vores lokale cykelsmed.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Peberspray

Indlægaf Modesty Blame » 11. dec 2018, 15:54

Jeg synes det er tåbeligt.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Peberspray

Indlægaf Stitch » 11. dec 2018, 16:05

Jeg har haft en (ulovlig) peberspray, men følte mig overhovedet ikke sikker med den. Synes det virker tåbeligt. Våben er aldrig vejen frem.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Peberspray

Indlægaf Flora » 11. dec 2018, 16:10

For min skyld må de gerne lovliggøre pebersprays i hjemmet. Hvis folk føler sig mere trygge af at have sådan en, så fred være med det.

Jeg ville dog ikke selv ønske at have en. Jeg er klodset nok til, at der ville være større sandsynlighed for, at jeg fik sprøjtet mig selv i øjet, end at jeg fik pacificeret en indbrudstyv, så jeg er nok bedre tjent uden :lol:
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Peberspray

Indlægaf Madam » 11. dec 2018, 16:18

En af mine naboer er medlem af en skytteforening, så folk er da OBS på at gardere sig, desuden har vi ståldøre, videovervågning og andre tiltag, så en peberspray gør nok hverken fra eller til

Men uhyggeligt, at folk føler det er nødvendigt...

Meget har desværre forandret sig.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Peberspray

Indlægaf annellaII » 11. dec 2018, 17:21

Modesty Blame skrev:Jeg synes det er tåbeligt.


Jeg ser ikke noget tåbeligt i at kunne forsvare sig med peberspray hvis nødvendigt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Peberspray

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2018, 17:23

Det synes jeg er en tåbelig idé.

Dels synes jeg at det at lovliggøre det er at fodre frygten hosdem der føler de har behov for en, for de kan jo nemt virke som om at man jo ikke ville tillade våben i hjemmet hvis der ikke behov for det. Og altså, generelt er det jo ret sikkert at bo i Danmark.

Dels så vil peberspray jo så fra nu af være lettere at få fingrende i, også for de skumle typer. En peberspray er jo ikke meget værd hvis den der bryder ind både har en peberspray og overraskelsesmomentet. Man sidder jo ikke derhjemme og er beredt.
Man kan jo heller ikke bare spraye på alle der ringer på ens dør mam tror er en voldelig tricktyv, det kunne jo være en fra Jehovas Vidner, licensmanden eller alle mulige andre man ikke må spraye - og så er vi tilbage til at mam bliver nødt til at se situationen an, og så har tyven igen overhånden.

Udover det så risikere man jo også at børn får fingrende i familiens peberspray.
2
...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Peberspray

Indlægaf Sangius » 11. dec 2018, 17:38

Det er tåbeligt. Jeg skulle fandme ikke nyde noget af, at være i rum med en røver jeg lige har givet peber. Hvad tror folk der sker? At de får peber, og så går de?
Du pisser sgu da bare idioten af, og så kan du være sikker på at få en omgang tæsk. Specielt fordi du med en vis sandsynlighed også giver dig selv peber - de er altså ikke gode at bruge indendørs.

Alle med forstand på området har frarådet det. Det er så dumt.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"