Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf Wizzze » 20. nov 2018, 15:47

Politikerne ÆLSKER jo at lave lister og kalde dem kanon-det-ene-og-det-andet. Nu har de så lavet en Danmarkskanon over de smukkeste steder i DK.

Billede

https://www.dr.dk/nyheder/indland/se-ko ... te-pletter

Men kan man overholdet koge Danmark ned til en kanon på 15 steder? :gruble:

Vil sådan noget som smukkeste steder ikke være ekstremt subjektivt og individuelt?

Når jeg kigger på listen, er det flere steder jeg kender, og som skam er flotte og spændende, der er også steder jeg ikke kender, og så er der en lang række steder jeg under mig over ikke er med. Jeg gætter på at de fleste af jer vil have det nogenlunde lige sådan?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf landsbytossen » 20. nov 2018, 16:05

Det er ikke de 15 smukkeste steder i Danmark, når der skal vælges 3 i hver af de 5 regioner. Det er de 3 smukkeste steder i hver af de 5 regioner.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf HappyPaww » 20. nov 2018, 17:41

:naughty: Synes klart at Maribo søerne og domkirken mangler
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf Wizzze » 20. nov 2018, 18:25

HappyPaww skrev::naughty: Synes klart at Maribo søerne og domkirken mangler


Jeg tænkte også Maribosøerne, og ditto Silkeborg faktisk også. Og Strandene ved Marienlyst, Det sydfynske Øhav, Området omkring Præstø, flere steder ned langs vesterhavet, Isefjorden, jamen faktisk så mange flotte og dejlige steder.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf Studsgaard » 20. nov 2018, 18:37

Jeg elsker Vesterhavet og syntes det er et af de skønneste steder. Og der kan man ikke bar sige et sted der er jo virkelig mange skønne steder. Og Rebild bakker og skovene omkring og kilderne. Det er også en naturperle jeg ikke syntes jeg kan finde nogen steder at sammenligne med.
Og så er jeg sikker på der er en helt masse andre steder rundt omkring som andre kender der er mindst lige så skønne.
Jeg syntes ikke man kun kan nævne 15 steder.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7914

Re: Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf Nicolait » 20. nov 2018, 18:44

Tåbelig ting at begive sig ud i. Det er så subjektivt som det kan blive.
Desuden har de valgt for mange flotte steder på Fyn.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Danmakskanon - de 15 smukkeste steder

Indlægaf ajnaM » 20. nov 2018, 18:57

Wizzze skrev:Politikerne ÆLSKER jo at lave lister og kalde dem kanon-det-ene-og-det-andet. Nu har de så lavet en Danmarkskanon over de smukkeste steder i DK.

Billede

https://www.dr.dk/nyheder/indland/se-ko ... te-pletter

Men kan man overholdet koge Danmark ned til en kanon på 15 steder? :gruble:

Vil sådan noget som smukkeste steder ikke være ekstremt subjektivt og individuelt?

Når jeg kigger på listen, er det flere steder jeg kender, og som skam er flotte og spændende, der er også steder jeg ikke kender, og så er der en lang række steder jeg under mig over ikke er med. Jeg gætter på at de fleste af jer vil have det nogenlunde lige sådan?


Det vil selvfølgelig være subjektivt, ligesom eksempelvis livretter er subjektivt - men jeg tror, der vil være mange, der har de samme naturområder i tankerne. Mine tre yndlingssteder i Danmark er eksempelvis på listen - området omkring Skagen, Mols Bjerge og Tisvilde Hegn.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"