Er det pinligt at være voksenjomfru?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Madam » 4. nov 2018, 10:43

Det var måske mere pinligt for os andre, der i tidernes morgen, rendte os staver i livet for at blive af med jomfru titlen. :ivrig: ;) :D

https://www.information.dk/debat/2018/1 ... ru?lst_mst

"Som en sidste note vil jeg gerne nævne til eventuelle ’voksenjomfruer’, der måtte læse med derude, at hvis I føler jer mindreværdige eller usikre, så håber jeg, at I vil se bort fra omverdenens forventninger og i stedet tage det i jeres eget tempo.

Hvis I er usikre på det første samleje, ligesom jeg var, så er mit bedste råd at lade det udvikle sig naturligt og at lade det handle om den nære relation til det andet menneske. Som min kære hustru Kathrine meget klogt har fortalt mig, så betyder den manglende erfaring absolut intet, for ethvert nyt parforhold er som at starte helt forfra, hvad angår sex. Faktisk kan det endda være en fordel at starte med en ren tavle."

I dagens Danmark...og andre steder...er det jo trendy at reklamere med, HVOR mange man har nedlagt, især blandt kendisser, og mange tror jo de er gået glip af noget, såfremt antallet af sexpartnere ikke er svimlende.

Er det bare et selvtillidsboost de fleste søger i teenagealderen, i stedet for at vente til de virkeligt har lyst til at kaste sig ud i det.

Hvad mener I andre?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Misantropen » 4. nov 2018, 10:47

Det ved jeg ikke, jeg er ikke selv jomfru, men det er da sikkert træls i nogle situationer hvis folk går ud fra man selvfølgelig har haft sex.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Planten » 4. nov 2018, 10:51

Men jeg forstår ikke, hvorfor andre skulle have behovet for at tro, at man har/ikke har haft sex? Nu er jeg ikke super lukket omkring mit sexliv, men samtidig kommer det ikke folk ved, hvor ofte/med hvem/hvordan jeg har sex.

I det hele taget er jeg ked af, hvis folk skammer sig over deres sexliv eller mangel på samme. Jeg bryder mig ikke om, at sex og skam kædes sammen.
8
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Slettet bruger » 4. nov 2018, 10:54

For mænd er det fordi der er status forbundet med at nedlægge kvinder, og det er ikke noget alle mænd kan. En kvindes gunst er en værdisætning af en mand, og en mand der ikke kan få nogen kvinders gunst, er ikke noget værd. For kvinder er det ikke pinligt, for kvinder kan altid finde mænd at knalde, så hvis de er jomfruer, må.man formode det er et valg.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Annione » 4. nov 2018, 11:00

Altså, jeg antager at mennesker over 20 år har haft sex. Ligesom jeg antager at mennesker over 20 år har en smartphone, at de har mere end 2 par sko, at de sover i en seng.
Og selvfølgelig findes der mennesker, der ikke har haft sex, ikke har en smartphone, har 1 par sko og sover på gulvet - der ER bare ikke ret mange af dem.

Jeg er sådan set helt ligeglad. Men jeg antager ting, fordi det er det typiske. Jeg shamer ikke nogen, fordi de ikke er typiske - men jeg spørger nok ind til det.

Jeg var forøvrigt selv jomfru til jeg var 21.
11
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf hotlips » 4. nov 2018, 11:28

At det er klart min erfaring at der er en grund til at de færreste kommer til at de 20 med jomfrudommen intakt, jeg var selv mindst lige så hormonhorny som nogen af drengene og jeg kan stadig godt huske det nok til at jeg godt kan forstå folk i gamle dage trods trusler om bål og brand ikke kunne lade være.

Jeg har godt nok mødt mange der har fortalt om deres eskapader men jeg kan ikke mindes jeg er stødt på nogen der sådan i en første random samtale har fortalt de var jomfru og det ville nok gøre mig mere bekymret end selve det at han var det for det ville jeg ikke tænke et sekund over ellers, jeg ville nok bare gå ud fra at det var han ikke og så iøvrigt ikke tænke over det hvis ikke han selv sagde det.

Men man kan jo heller ikke gøre noget ved hvad der får ens krop til at tænde, det er han jo ikke den første der har måttet sande, jeg tror ikke jeg ville finde det særligt attraktivt, min seksualitet er ikke særligt civiliseret og jeg ville nok synes det var lidt for meget føle og blød mand til at det ville komme til noget, alle dem jeg sådan rigtigt har kunnet mærke det var voldsomt ved har alle sammen været rimeligt macho i deres måde at håndtere det der på, og der er ingen tvivl om det har gjort hovedparten af forskellen, så det kan jeg slet ikke se for mig men det ville ikke være noget med at han med vilje blev valgt fra, han ville da få en chance for at vise han var interessant at kende som de fleste andre og så ville jeg enten afskrive ham eller putte ham i ven eller potentielt knald kategorier.

Og jeg kan da godt se fordelene, ikke ved selve det at han er jomfru men at han er så tilbageholdende, jeg tænker man må føle sig ret sikker på at han ikke lige scorer en på kopimaskinen til julefrokosten og det er da også fint for der er jo også damer der er til de lidt mere passive og også mange der selv er det og som ikke kan fungere med at det går for hurtigt, dem har jeg da indtryk af der også er en del af, og det ville jo også give problemer hvis alle kun tændte på den samme type.

Jeg vil gerne tro han har hørt mange mærkelige ting, men folk bliver jo også ældre og de der små ting kommer til at blive mere og mere ligegyldige, jeg ville nok undre mig over en dame på 27 der syntes det var en meget vigtig ting og som sagde den slags, men han er jo heller ikke selv teenager mere og det må da være en hurtig og nem måde at få nogen sorteret fra på.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Misantropen » 4. nov 2018, 11:43

Planten skrev:Men jeg forstår ikke, hvorfor andre skulle have behovet for at tro, at man har/ikke har haft sex? Nu er jeg ikke super lukket omkring mit sexliv, men samtidig kommer det ikke folk ved, hvor ofte/med hvem/hvordan jeg har sex.

I det hele taget er jeg ked af, hvis folk skammer sig over deres sexliv eller mangel på samme. Jeg bryder mig ikke om, at sex og skam kædes sammen.

Jeg tænker ikke det er noget man behøver skilte med eller gøre unødvendig opmærksom på før det kan være træls.

Det kan være et spørgsmål som en del af en snak om at lære hinanden at kende eller fra en læge. Selvom man ikke selv har et problem med en given ting kan andre jo godt have en mening om det alligevel.

Jeg forestiller mig det kan være i samme kategori som "Hvorfor er du single?", "Hvorfor har du ikke børn?", "Hvorfor vil du ikke spise XXX?" osv. Selvom man måske er afklaret og tilfreds er det stadig træls at blive "konfronteret" med :gruble:
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Planten » 4. nov 2018, 11:47

Misantropen skrev:
Planten skrev:Men jeg forstår ikke, hvorfor andre skulle have behovet for at tro, at man har/ikke har haft sex? Nu er jeg ikke super lukket omkring mit sexliv, men samtidig kommer det ikke folk ved, hvor ofte/med hvem/hvordan jeg har sex.

I det hele taget er jeg ked af, hvis folk skammer sig over deres sexliv eller mangel på samme. Jeg bryder mig ikke om, at sex og skam kædes sammen.

Jeg tænker ikke det er noget man behøver skilte med eller gøre unødvendig opmærksom på før det kan være træls.

Det kan være et spørgsmål som en del af en snak om at lære hinanden at kende eller fra en læge. Selvom man ikke selv har et problem med en given ting kan andre jo godt have en mening om det alligevel.

Jeg forestiller mig det kan være i samme kategori som "Hvorfor er du single?", "Hvorfor har du ikke børn?", "Hvorfor vil du ikke spise XXX?" osv. Selvom man måske er afklaret og tilfreds er det stadig træls at blive "konfronteret" med :gruble:

Den vinkel kan jeg sagtens se. Men det er kun ting, jeg selv har det træls med, at det generer mig at blive konfronteret med. Lidt som salt i et sår fx :)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Tilly » 4. nov 2018, 11:49

DR3 har også lavet et program om emnet, der hedder “Jomfruernes klub” hvor man følger 4 mænd 20+ år der stadig er jomfruer. Første afsnit er tilgængelig på DRTV nu, der kommer vist 4 afsnit i det hele. Jeg så første afsnit i formiddags.

Jeg synes det er rigtig fint at have lidt fokus på dette emne, for jeg er helt enig i at det stadig er tabubelagt. Jeg synes Michael fra ‘Gift ved første blik’ er super modig, og jeg håber da at at det at han har stået frem og fortalt det åbent måske kan være med til at gøre en forskel for nogle. Og det lyder det jo også lidt til at det allerede har gjort.

For nej, det er selvfølgelig ikke pinligt at være “voksenjomfru”. Men jeg tror da helt sikkert det kan være svært at være åben omkring.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Misantropen » 4. nov 2018, 11:53

Planten skrev:
Misantropen skrev:
Planten skrev:Men jeg forstår ikke, hvorfor andre skulle have behovet for at tro, at man har/ikke har haft sex? Nu er jeg ikke super lukket omkring mit sexliv, men samtidig kommer det ikke folk ved, hvor ofte/med hvem/hvordan jeg har sex.

I det hele taget er jeg ked af, hvis folk skammer sig over deres sexliv eller mangel på samme. Jeg bryder mig ikke om, at sex og skam kædes sammen.

Jeg tænker ikke det er noget man behøver skilte med eller gøre unødvendig opmærksom på før det kan være træls.

Det kan være et spørgsmål som en del af en snak om at lære hinanden at kende eller fra en læge. Selvom man ikke selv har et problem med en given ting kan andre jo godt have en mening om det alligevel.

Jeg forestiller mig det kan være i samme kategori som "Hvorfor er du single?", "Hvorfor har du ikke børn?", "Hvorfor vil du ikke spise XXX?" osv. Selvom man måske er afklaret og tilfreds er det stadig træls at blive "konfronteret" med :gruble:

Den vinkel kan jeg sagtens se. Men det er kun ting, jeg selv har det træls med, at det generer mig at blive konfronteret med. Lidt som salt i et sår fx :)

Jeg synes det er svært at svare på uden selv at være voksen og jomfru, men respektløse idioter uden situationsfornemmelse er jo alle steder. Har de ikke en mening om at man som voksen er jomfru har de sikkert en mening om noget andet om en. Det er nok svært at undgå i Danmark, men det behøver heller ikke betyde det er jomfru-delen folk har en mening om, mere end det at man falder uden for normen.
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf fisken80 » 4. nov 2018, 12:42

abcd skrev:For mænd er det fordi der er status forbundet med at nedlægge kvinder, og det er ikke noget alle mænd kan. En kvindes gunst er en værdisætning af en mand, og en mand der ikke kan få nogen kvinders gunst, er ikke noget værd. For kvinder er det ikke pinligt, for kvinder kan altid finde mænd at knalde, så hvis de er jomfruer, må.man formode det er et valg.


Det er alligevel lidt af en påstand. Jeg var 25 før jeg mistede min mødom og det var i den grad noget keg gik stille med dørene med. For det VAR mærkeligt. Alle omkring mig havde et aktivt sexliv og mig, jeg havde ikke gjort andet end at kysse...
Og det var ikke noget valg for mig. Jeg vlev mobbet hele min skoletid og var en meget lidt pæn teenager, så det der med kærester og sex det var ikke noget jeg havde mulighed for at dyrke. Først da jeg kom i 20’erne voksede min selvtillid så meget, at jeg begyndte at tro på, at fyre godt gad være sammen med mig. Og til sidst fik jeg mod nok til at gå med en hjem, der så blev min første.
10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Slettet bruger » 4. nov 2018, 13:11

fisken80 skrev:
abcd skrev:For mænd er det fordi der er status forbundet med at nedlægge kvinder, og det er ikke noget alle mænd kan. En kvindes gunst er en værdisætning af en mand, og en mand der ikke kan få nogen kvinders gunst, er ikke noget værd. For kvinder er det ikke pinligt, for kvinder kan altid finde mænd at knalde, så hvis de er jomfruer, må.man formode det er et valg.


Det er alligevel lidt af en påstand. Jeg var 25 før jeg mistede min mødom og det var i den grad noget keg gik stille med dørene med. For det VAR mærkeligt. Alle omkring mig havde et aktivt sexliv og mig, jeg havde ikke gjort andet end at kysse...
Og det var ikke noget valg for mig. Jeg vlev mobbet hele min skoletid og var en meget lidt pæn teenager, så det der med kærester og sex det var ikke noget jeg havde mulighed for at dyrke. Først da jeg kom i 20’erne voksede min selvtillid så meget, at jeg begyndte at tro på, at fyre godt gad være sammen med mig. Og til sidst fik jeg mod nok til at gå med en hjem, der så blev min første.


Det lyder som om det var en mod-ting, det var noget med dig selv du skulle gennemarbejde, og da du havde samlet mod, kunne du vælge at gå hjem med en. Der er en ret stor gruppe mænd som simpelthen ikke har adgang til sex, de kan ikke vælge det, og de kan ikke nøjes med at samle mod. Den gruppe findes stort set ikke hos kvinder. Det påvirker hvordan omverdenen ser på mandlige og kvindelige jomfruer.
2
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Jedi » 4. nov 2018, 13:12

fisken80 skrev:
abcd skrev:For mænd er det fordi der er status forbundet med at nedlægge kvinder, og det er ikke noget alle mænd kan. En kvindes gunst er en værdisætning af en mand, og en mand der ikke kan få nogen kvinders gunst, er ikke noget værd. For kvinder er det ikke pinligt, for kvinder kan altid finde mænd at knalde, så hvis de er jomfruer, må.man formode det er et valg.


Det er alligevel lidt af en påstand. Jeg var 25 før jeg mistede min mødom og det var i den grad noget keg gik stille med dørene med. For det VAR mærkeligt. Alle omkring mig havde et aktivt sexliv og mig, jeg havde ikke gjort andet end at kysse...
Og det var ikke noget valg for mig. Jeg vlev mobbet hele min skoletid og var en meget lidt pæn teenager, så det der med kærester og sex det var ikke noget jeg havde mulighed for at dyrke. Først da jeg kom i 20’erne voksede min selvtillid så meget, at jeg begyndte at tro på, at fyre godt gad være sammen med mig. Og til sidst fik jeg mod nok til at gå med en hjem, der så blev min første.


Det ligner meget min historie.
Jeg kyssede for første gang en fyr som nittenårig og var i seng med en som tyveårig. Jeg var ikke rigtigt klar før. Jeg var kikset indtil jeg blev 15, og var derfor også et barn indtil da.
Og jeg synes det var top pinligt og jeg valgte at lade som om jeg havde været sammen med tonsvis af mænd. Jeg oplevede det på ingen måde som acceptabelt at være jomfru som pige/kvinde, så jeg fandt det bedre at lyve fremfor at tage latterliggørelsen og diskussionerne.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Tilly » 4. nov 2018, 13:21

Jeg køber simpelthen heller ikke at det skulle være mindre "pinligt" for en kvinde at være jomfru i en sen alder.

Og for de kvinder der er jomfruer i en sen alder, så tror jeg altså heller de indre følelser/tanker/frustrationer der er forbundet med det, er anderledes end det ligesindede mænd oplever.

Med mindre det er 100% selvvalgt, så tror jeg det er lige svært uanset køn.
3
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf annellaII » 4. nov 2018, 13:23

Er det pinligt at være voksenjomfru?

Det ser jeg ikke noget pinligt i, måske lidt kedeligt for den gamle dame, på hvis gravsten der stod "uåbnet retur" :gisp:
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"