Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf LaScrooge » 19. okt 2018, 18:32

Der er desværre mange mennesker der er så små at de lader deres foragt for forældrene gå ud over børnene. Det er sådanne mennesker, der skaber problemerne, ikke denne kvindes job.
4
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2018, 18:33

Mistermor skrev:
abcd skrev:Jeg tænker det er en af de ting hvor mænd og kvinder er meget forskellige, for jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ville have det fjerneste problem med det. 1.000,- for en halv times arbejde - jeg havde slået til på et splitsekund hvis jeg havde haft den mulighed som ung og uforpligtet. I stedet arbejdede jeg i min studietid på et lager for 120,- i timen. 8 timer på et røvsygt lager eller en halv time i kanen med en frustreret, småfed, midaldrede kvinde... No brainer.

Og selv om der er stærke tendenser for hvad kvinder og mænd gør, så er der jo også store overlap. Ligesom der er mandlige sygeplejersker og kvindelige IT-udviklere, kan der vel også være kvinder som har det med at sælge sex som jeg som mand ville have det.


Jeg kunne da måske også godt klare det en gang eller to, hvis jeg skulle, - men at leve af det, er jo en hel anden sag.

Hvad nu hvis den frustrerede småfede midaldrende kvinde også er lidt ulækker? Lugter grimt?

Jeg tænker, det er så nemt at sige, at hvis du var ung og fri, kunne du gøre det. Kunne du gøre det nu? Kunne du i stedet for dit job gå i seng med x antal kvinder - jeg ved ikke, hvor mange du skal nå for at tjene en månedsløn, der passer dig. Jeg ved heller ikke, om man kan regne med at få 1000 kr pr gang. Er det ikke optimistisk?


Hvis hun var for ulækker til at jeg gad have sex med hende, ville jeg bare lade være.

Jeg kunne ikke gøre det nu, jeg tror ikke min kone ville billige at jeg prostituerede mig selv, og jeg ville ikke sætte mit ægteskab over styr for at tjene penge på sex.

Prostitution er vist et fag hvor en kvindes værd er meget målbart i penge. Hvis hun er køn, er jeg sikker på at hun let kan kræve langt over 1.000,- pr. gang.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 18:34

LaScrooge skrev:Der er desværre mange mennesker der er så små at de lader deres foragt for forældrene gå ud over børnene. Det er sådanne mennesker, der skaber problemerne, ikke denne kvindes job.

Tror du finder samme situationer når 2 kvinder eller 2 mænd er forældre, fordomme....
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Bergen » 19. okt 2018, 18:46

DenBruneMunk skrev:
LaScrooge skrev:Der er desværre mange mennesker der er så små at de lader deres foragt for forældrene gå ud over børnene. Det er sådanne mennesker, der skaber problemerne, ikke denne kvindes job.

Tror du finder samme situationer når 2 kvinder eller 2 mænd er forældre, fordomme....


Alle, der adskiller sig fra mængden, er i farezonen, tænker jeg.

Jeg læste i dag om Danmarks første IVF barn og alt det postyr, der var over at bruge denne teknik i ferilitetsbehandling og ikke mindst modstanden overfor metoden, der af mange blev anset for ugudelig og unaturlig.
I dag er det bare hverdag at være forældre til et IVF barn. Over tid normaliserer ting sig ofte og opleves anderledes.

Der er nok desværre blot lang tid til at en tilfreds sexmedarbejder/luder ikke oplever massive fordomme fra omgivelserne - de kan jo sagtens findes, selvom mange i den industri næppe kan betegnes som lykkelige.

Jeg finder hende modig.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf hotlips » 19. okt 2018, 20:55

LaScrooge skrev:Der er desværre mange mennesker der er så små at de lader deres foragt for forældrene gå ud over børnene. Det er sådanne mennesker, der skaber problemerne, ikke denne kvindes job.


Men den er nu heller ikke nem, jeg ville ikke se ned på hende, men hvis hun selv begynder at være så åben at børnene hører om det, så ville jeg synes det der først og fremmest var mit ansvar var at indprente min dreng at der ikke er nogen undskyldning for at bruge en kvinde til betalt sex og jeg ville også prioritere det over om han fik et negativt syn på hendes arbejde.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Purple Haze » 19. okt 2018, 20:57

Forstår ikke hvorfor de der mænd der påstår at de sagtens kunne prostituere sig, og at det er nemme penge, ikke gør det - eller har gjort det i de perioder hvor det har været småt med penge, eks hvis de har været studerende med få penge.

Så vidt jeg ved er der et stort marked for blowjobs og analsex.
Det er muligt at de ikke ville tjene lige så meget som en smuk kvinde med store bryster, men det vil da nok være en bedre løn end fx at gøre rent om natten (eller hvad man nu kan få af ufaglærte studiejobs).
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Purple Haze » 19. okt 2018, 21:06

Bergen skrev:
DenBruneMunk skrev:
LaScrooge skrev:Der er desværre mange mennesker der er så små at de lader deres foragt for forældrene gå ud over børnene. Det er sådanne mennesker, der skaber problemerne, ikke denne kvindes job.

Tror du finder samme situationer når 2 kvinder eller 2 mænd er forældre, fordomme....


Alle, der adskiller sig fra mængden, er i farezonen, tænker jeg.

Jeg læste i dag om Danmarks første IVF barn og alt det postyr, der var over at bruge denne teknik i ferilitetsbehandling og ikke mindst modstanden overfor metoden, der af mange blev anset for ugudelig og unaturlig.
I dag er det bare hverdag at være forældre til et IVF barn. Over tid normaliserer ting sig ofte og opleves anderledes.

Der er nok desværre blot lang tid til at en tilfreds sexmedarbejder/luder ikke oplever massive fordomme fra omgivelserne - de kan jo sagtens findes, selvom mange i den industri næppe kan betegnes som lykkelige.

Jeg finder hende modig.


Det er præcis det jeg mente med det jeg skrev tidligere.

“Alle, der adskiller sig fra mængden, er i farezonen”.
Hvis folk mobber eller generelt behandler andre dårligt, så skal de nok finde noget at mobbe med. Udseende, vægt, hvor man bor, hvor klog man er, ens familieforhold, ens venner, ens forældres erhverv osv.

Og hvis moderen er prostitueret, så kan man nok være sikker på at det er det emne der bliver mobbet med - og så kan man da i det mindste forberede sig.

Men generelt synes jeg folk bør afholde sig fra at blive prostitueret, risikoen for psykiske følgeskader er stor nok til at det er uforsvarligt over for sig selv, men især overfor ens børn.

Og folk der benytter prostituerede - de ved ikke om den de køber bliver skadet af det, så med mindre man er ligeglad med at medvirke til at skade andre, så bør det give sig selv at man ikke benytter prostituerede.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Thomas31 » 19. okt 2018, 21:29

FletpArkett skrev:
abcd skrev:
Mistermor skrev:
abcd skrev:Jeg tænker det er en af de ting hvor mænd og kvinder er meget forskellige, for jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ville have det fjerneste problem med det. 1.000,- for en halv times arbejde - jeg havde slået til på et splitsekund hvis jeg havde haft den mulighed som ung og uforpligtet. I stedet arbejdede jeg i min studietid på et lager for 120,- i timen. 8 timer på et røvsygt lager eller en halv time i kanen med en frustreret, småfed, midaldrede kvinde... No brainer.

Og selv om der er stærke tendenser for hvad kvinder og mænd gør, så er der jo også store overlap. Ligesom der er mandlige sygeplejersker og kvindelige IT-udviklere, kan der vel også være kvinder som har det med at sælge sex som jeg som mand ville have det.


Jeg kunne da måske også godt klare det en gang eller to, hvis jeg skulle, - men at leve af det, er jo en hel anden sag.

Hvad nu hvis den frustrerede småfede midaldrende kvinde også er lidt ulækker? Lugter grimt?

Jeg tænker, det er så nemt at sige, at hvis du var ung og fri, kunne du gøre det. Kunne du gøre det nu? Kunne du i stedet for dit job gå i seng med x antal kvinder - jeg ved ikke, hvor mange du skal nå for at tjene en månedsløn, der passer dig. Jeg ved heller ikke, om man kan regne med at få 1000 kr pr gang. Er det ikke optimistisk?


Hvis hun var for ulækker til at jeg gad have sex med hende, ville jeg bare lade være.

Jeg kunne ikke gøre det nu, jeg tror ikke min kone ville billige at jeg prostituerede mig selv, og jeg ville ikke sætte mit ægteskab over styr for at tjene penge på sex.

Prostitution er vist et fag hvor en kvindes værd er meget målbart i penge. Hvis hun er køn, er jeg sikker på at hun let kan kræve langt over 1.000,- pr. gang.


Jeg tror ikke du har gennemtænkt det her...Hvis du er ret kræsen i den branche så bliver du nok hurtig arbejdsløs - især da som mand. Og du kan jo ikke bare sige ja over telefonen og så afvise personen når hun kommer og lige er LIDT for ulækker. Sådan tror jeg altså ikke det fungerer :lol:

Derudover er sex jo ikke bare at stikke den op og tænke på noget andet. Det er at tilfredsstille den andens fantasier, så det handler altså om, f.eks. at stikke tungen op steder i kvinden hvor der ingen garanti er for hun ikke lugter grimt eller du synes er lidt småulækkert og at få hende til at tro på illusionen om hun er begæret OG at få hende til at komme. Mon dog det er så enormt spændende i længden? Jeg tror det har konsekvenser for langt de fleste sexarbejdere, kvinder eller mænd. Jeg tror ikke der er NOGET som helst nemt ved at tjene penge på den måde.


Ja jeg har det lidt på samme måder med kvinder i lederstillinger.
Mon det er så spændende i længden? Kan de klare det? Jeg tror det har konsekvenser for langt de fleste
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Misantropen » 19. okt 2018, 21:57

hotlips skrev:
Misantropen skrev:Jeg tror det der ofte kan være problemet for prostituerede er at deres grænser langsomt rykker sig, fx fordi pengene og friheden til selv at bestemme hvornår man vil arbejde lokker mere og mere. Når man så stopper og finder et almindeligt 8-16 job er det noget af en omvæltning og mange bliver måske rastløse. Især det sidste synes jeg ofte bliver nævnt af tidligere prostituerede der i nogle tilfælde er vendt tilbage til faget.

Derudover så er selve den seksuelle del ikke altid rosenrødt. Du kan måske godt sige nej til nogle kunder og former for sex, men det kommer måske så også til at gå ud over din indtjening. Og man er vel nødt til at have et godt navn og solidt kundegrundlag før man kan kræve en højere løn.

Afhængig af omstændighederne tror jeg godt man kan være glad for sit job, når man er i det fag, og man er klar over det ikke kun er psykisk man kan få mén.


Der blev lavet en undersøgelse til Folketinget i 2006,der angav 9 ud af 10 at de var blevet udsat for at folk ikke overholdt de aftaler der var indgået om hvilke ydelser de skulle have.

Der er så også angivet at omkring 20% bliver voldtaget og ud af dem er det kun 15% der melder det, men det må jo skulle deles noget mere op, for at udsætte folk for noget andet seksuelt end de klart og tydeligt har sagt er okay i den situation det må nødvendigvis være at udsætte dem for seksuelt overgreb i nogle tilfælde.

Ja, det er så et andet problem man ikke kan ignorere.

Eller noget der heller ikke giver mening at lade som om ikke sker. Man ved det sker, men hvad bliver der gjort for at mindske og undgå det, når nu man samtidig af erfaring ved at prostitution og de besøgende ikke forsvinder af forbud?
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Jedi » 19. okt 2018, 23:29

hotlips skrev:
Jedi skrev:Problemet er hendes egen ambivalens omkring det; hun vil ikke stå ved det over for sine omgivelse inklusiv sine børn, så hun stigmatiserer nærmest sig selv. Hun forudsætter fordomme hos andre, hvilket i sig selv er fordomsfuldt.


Men hvis hun bare siger det til alle og helt alvorligt forventer at det ikke er noget der er nogen der har problemer med så vil hun jo være decideret idiot.

Det er fint at tro det bedste om andre men det skal jo også hænge sammen med virkeligheden.


Hvis hun i en samtale bliver spurgt, hvad hun arbejder med, ja, så mener jeg, hun bør sige det. Hun er jo stolt af det og god til sit arbejde, så hvorfor ikke? Hun har det dårligt med ikke at fortælle det, fordi hun så ikke står ved sig selv - hun er den eneste, der kan ændre det.
Derudover så vil hun, hvis hun er velfungerende/normal kunne give prostituerede det ansigt udadtil.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Slettet bruger » 20. okt 2018, 04:36

FletpArkett skrev:Jeg tror ikke du har gennemtænkt det her...Hvis du er ret kræsen i den branche så bliver du nok hurtig arbejdsløs - især da som mand. Og du kan jo ikke bare sige ja over telefonen og så afvise personen når hun kommer og lige er LIDT for ulækker. Sådan tror jeg altså ikke det fungerer :lol:

Derudover er sex jo ikke bare at stikke den op og tænke på noget andet. Det er at tilfredsstille den andens fantasier, så det handler altså om, f.eks. at stikke tungen op steder i kvinden hvor der ingen garanti er for hun ikke lugter grimt eller du synes er lidt småulækkert og at få hende til at tro på illusionen om hun er begæret OG at få hende til at komme. Mon dog det er så enormt spændende i længden? Jeg tror det har konsekvenser for langt de fleste sexarbejdere, kvinder eller mænd. Jeg tror ikke der er NOGET som helst nemt ved at tjene penge på den måde.


Jeg er klar over at jeg ikke kan tjene penge på sex som mand, der er ikke et stort nok marked, og jeg er ikke attraktiv nok til det begrænsede marked der er. Men nu handler det heller ikke om at jeg skal være sexarbejder, det handler om at sætte sig i andres sted.

Og selvfølgelig kan jeg sige nej når hun ankommer. Og jeg kan kræve at hun tager et bad inden - det er vist ret almindeligt at prostituerede kræver.

Pointen er at jeg ikke kan forestille mig at jeg ville blive mere ødelagt af at dyrke sex med en masse kvinder end jeg ville blive af at give dem massage. Det er et modspil til dem der mener at prostituerede altid bliver ødelagt på den ene eller anden måde. Hvis man piller det fra hinanden, er sex simple fysisk handlinger, det er jer der tillægger det en eller anden magisk psykologisk betydning
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Purple Haze » 20. okt 2018, 06:43

abcd skrev:
FletpArkett skrev:Jeg tror ikke du har gennemtænkt det her...Hvis du er ret kræsen i den branche så bliver du nok hurtig arbejdsløs - især da som mand. Og du kan jo ikke bare sige ja over telefonen og så afvise personen når hun kommer og lige er LIDT for ulækker. Sådan tror jeg altså ikke det fungerer :lol:

Derudover er sex jo ikke bare at stikke den op og tænke på noget andet. Det er at tilfredsstille den andens fantasier, så det handler altså om, f.eks. at stikke tungen op steder i kvinden hvor der ingen garanti er for hun ikke lugter grimt eller du synes er lidt småulækkert og at få hende til at tro på illusionen om hun er begæret OG at få hende til at komme. Mon dog det er så enormt spændende i længden? Jeg tror det har konsekvenser for langt de fleste sexarbejdere, kvinder eller mænd. Jeg tror ikke der er NOGET som helst nemt ved at tjene penge på den måde.


Jeg er klar over at jeg ikke kan tjene penge på sex som mand, der er ikke et stort nok marked, og jeg er ikke attraktiv nok til det begrænsede marked der er. g


Det er jo så ikke sandt,
Der er så vidt jeg ved et OK marked for at servicere mænd der gerne vil være sammen med andre mænd.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Slettet bruger » 20. okt 2018, 06:57

Purple Haze skrev:
abcd skrev:
FletpArkett skrev:Jeg tror ikke du har gennemtænkt det her...Hvis du er ret kræsen i den branche så bliver du nok hurtig arbejdsløs - især da som mand. Og du kan jo ikke bare sige ja over telefonen og så afvise personen når hun kommer og lige er LIDT for ulækker. Sådan tror jeg altså ikke det fungerer :lol:

Derudover er sex jo ikke bare at stikke den op og tænke på noget andet. Det er at tilfredsstille den andens fantasier, så det handler altså om, f.eks. at stikke tungen op steder i kvinden hvor der ingen garanti er for hun ikke lugter grimt eller du synes er lidt småulækkert og at få hende til at tro på illusionen om hun er begæret OG at få hende til at komme. Mon dog det er så enormt spændende i længden? Jeg tror det har konsekvenser for langt de fleste sexarbejdere, kvinder eller mænd. Jeg tror ikke der er NOGET som helst nemt ved at tjene penge på den måde.


Jeg er klar over at jeg ikke kan tjene penge på sex som mand, der er ikke et stort nok marked, og jeg er ikke attraktiv nok til det begrænsede marked der er. g


Det er jo så ikke sandt,
Der er så vidt jeg ved et OK marked for at servicere mænd der gerne vil være sammen med andre mænd.


Det er der måske, men jeg vil ikke have homoseksuel sex. Og jeg har også andre grænser, jeg vil f.eks. ikke have urinsex eller analsex. Men den enkelte prostituerede vælger vel hvilke ydelser han/hun tilbyder, det er ikke sådan at hvis man vil være prostitueret, har man bare at være tilgængelig for hvad som helst, man bestemmer selv hvad man sælger.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Purple Haze » 20. okt 2018, 07:19

abcd skrev:
Purple Haze skrev:
abcd skrev:
FletpArkett skrev:Jeg tror ikke du har gennemtænkt det her...Hvis du er ret kræsen i den branche så bliver du nok hurtig arbejdsløs - især da som mand. Og du kan jo ikke bare sige ja over telefonen og så afvise personen når hun kommer og lige er LIDT for ulækker. Sådan tror jeg altså ikke det fungerer :lol:

Derudover er sex jo ikke bare at stikke den op og tænke på noget andet. Det er at tilfredsstille den andens fantasier, så det handler altså om, f.eks. at stikke tungen op steder i kvinden hvor der ingen garanti er for hun ikke lugter grimt eller du synes er lidt småulækkert og at få hende til at tro på illusionen om hun er begæret OG at få hende til at komme. Mon dog det er så enormt spændende i længden? Jeg tror det har konsekvenser for langt de fleste sexarbejdere, kvinder eller mænd. Jeg tror ikke der er NOGET som helst nemt ved at tjene penge på den måde.


Jeg er klar over at jeg ikke kan tjene penge på sex som mand, der er ikke et stort nok marked, og jeg er ikke attraktiv nok til det begrænsede marked der er. g


Det er jo så ikke sandt,
Der er så vidt jeg ved et OK marked for at servicere mænd der gerne vil være sammen med andre mænd.


Det er der måske, men jeg vil ikke have homoseksuel sex. Og jeg har også andre grænser, jeg vil f.eks. ikke have urinsex eller analsex. Men den enkelte prostituerede vælger vel hvilke ydelser han/hun tilbyder, det er ikke sådan at hvis man vil være prostitueret, har man bare at være tilgængelig for hvad som helst, man bestemmer selv hvad man sælger.


Troede bare det var ligegyldige fysiske handlinger.
Så hvorfor ikke lægge røv til, hvis man kan tjene gode penge på det?

Det er jo heller ikke fordi den "normale" kvindelige prostituerede gør andet end at lægge krop til.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Slettet bruger » 20. okt 2018, 07:36

Purple Haze skrev:Troede bare det var ligegyldige fysiske handlinger.
Så hvorfor ikke lægge røv til, hvis man kan tjene gode penge på det?

Det er jo heller ikke fordi den "normale" kvindelige prostituerede gør andet end at lægge krop til.


At det er ligegyldige fysiske handlinger, betyder jo ikke at jeg har lyst til at udføre dem alle sammen. Jeg har f.eks. heller ikke lyst til at spise risengrød fordi jeg synes det smager dårligt, men jeg ville ikke lide overlast fordi jeg spiste en tallerken risengrød, jeg har bare ikke lyst til det. Og jeg sidder ikke og udbreder mig om hvor lidt jeg fatter at andre kan få det ned når de spiser risengrød- hvis de siger de synes det smager godt, tænker jeg de har styr på det. Hvis jeg skulle sælge sex, ville jeg selvfølgelig kun vælge at sælge ydelser som jeg selv bryder mig om, men jeg ville ikke antage at andre gjorde overgreb på sig selv fordi de sælger noget som jeg ikke ville sælge.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"