Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf annellaII » 18. okt 2018, 07:06

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-faa-danskere-oensker-at-foelge-briterne-ud-af-eu

Hver syvende dansker ville stemme Danmark ud af unionen - og blot hver tredje brite ville i dag stemme for Brexit.

Mere end tre ud af fire danskere ville stemme for at forblive i EU, hvis der var folkeafstemning i morgen.

Det viser en ny meningsmåling fra Eurobarometer udført for Europa-Parlamentet.

Ifølge TV 2's Europakorrespondent, Lotte Mejlhede, er undersøgelsen godt nyt for et ellers presset europæisk fællesskab.

- Lige da brexit blev realitet, var der stor frygt for, at flere lande nu ville få samme idé. Men her to år efter viser tallene det modsatte, siger hun.


Så mange procent ville stemme for at blive i EU og danskernes opbakning til EU i procent: Listerne kan ses i linket og viser, at et stort flertal i de fleste EU-medlemslande ønsker at forblive i Unionen.


Hvordan ville du stemme, hvis der i morgen var valg om at forblive eller forlade Unionen?


Jeg ved ikke, hvordan jeg ville stemme, der var engang, jeg var glødende tilhænger af Unionen, men denne glød er for længst slukket, jeg er bl.a. modstander af det ubeskrivelige overdrevne bureaukrati i og for meget kontrol over medlemslandene i EU-Parlamentet. Derudodver er jeg modstander af, at Den Europæiske Domstol så godt som permanent undergraver medlemsstaternes nationale lovgivninger.

EU-politikernes handlinger er for mig efterhånden så langt fra virkeligheden, at kun en nedrivning og genoprettelse er vejen frem for Unionen.

Jeg kommer til at tænke på, hvad Bayerns Extrainer Trapatoni engang sagde om EU, Bruxelles, ECB eller EURO: "For mange skuffede forventninger, alt for lidt politisk hensyn til folket, for meget løgn. EU er så beskadiget, og dets ry er så dårligt, at jeg ikke kan forestille mig hvem, hvordan eller hvad, der nogensinde kan bringe det i orden igen."
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2018, 07:14

Jeg synes det er alt for tidligt at skulle stemme på baggrund af briternes exit.
Jeg har hele tiden sagt at det nok skal blive godt for dem, de kommer ud med skindet på næsen og mere til.
Hvis de får landet nogle samarbejdsaftaler med bla Kina og Usa og EU ikke kerer sig mere om at give dem en dårlig aftale end om at lave en aftale alle kan blive enige om, så vil de blive meget tilfredse med deres valg tror jeg.
Selv hvis EU bliver ved at opføre sig som den forsmåede elsker, så tror jeg at det med tiden vil blive til UK's bedste.
Danmark er et meget mindre land og vi har brug for at processen med at afvikle EU som det ser ud i dag er længere fremme inden vi tilslutter os.
At så mange ville stemme for at blive ser jeg som et sundt tegn på at fornuften er i behold i Dk, ikke at befolkningen er for EU. Det tror jeg ingenlunde den er. Men det betyder ikke at vi bare skal råbe pik og skride. Det ville være tosset.

Edith; alt for tidligt om morgenen til at stave....
Senest rettet af kidkomb 18. okt 2018, 07:50, rettet i alt 1 gang.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Purple Haze » 18. okt 2018, 07:22

Er bestemt for EU.
Det er ikke perfekt, og kunne godt trænge til en oprydning i bureaukratiet.

Men hvis man bare et øjeblik tænker over hvornår vi sidst havde krig i EU landene, så mener jeg EU har sin berettigelse.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf FruitFly » 18. okt 2018, 07:46

Det er alt for tidligt at tale om dette. Vi skal afvente afslutningen af pilot-projektet med UK.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf thomassneum » 18. okt 2018, 08:02

Det bliver spændende at følge Brexit - hvis det altså bliver til noget.

Umiddelbart vil jeg mene at fordelene ved Eu langt, langt overskygger problemerne. De kommende udfordringer omkring klima, vil også løses bedst i fællesskab.
4
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Madam » 18. okt 2018, 08:05

Purple Haze skrev:Er bestemt for EU.
Det er ikke perfekt, og kunne godt trænge til en oprydning i bureaukratiet.

Men hvis man bare et øjeblik tænker over hvornår vi sidst havde krig i EU landene, så mener jeg EU har sin berettigelse
.


Den kan vi ikke rigtig bruge til noget, i stedet for krig, er ordet byttet ud med terror, selvom det ikke landene imellem, så kan dem der beflitter sig med den slags færdes frit i hel Europa.
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Madam » 18. okt 2018, 08:10

thomassneum skrev:Det bliver spændende at følge Brexit - hvis det altså bliver til noget.

Umiddelbart vil jeg mene at fordelene ved Eu langt, langt overskygger problemerne. De kommende udfordringer omkring klima, vil også løses bedst i fællesskab.


Kan nogen mon lave en liste med alle fordelene vs. ulemperne, så man bedre kan tage stilling?!


Som man nok kan fornemme er jeg en stor skeptiker, men måske kunne man overbevises... :gruble:
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Madam » 18. okt 2018, 08:22

annellaII skrev:http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-faa-danskere-oensker-at-foelge-briterne-ud-af-eu

Hver syvende dansker ville stemme Danmark ud af unionen - og blot hver tredje brite ville i dag stemme for Brexit.

Mere end tre ud af fire danskere ville stemme for at forblive i EU, hvis der var folkeafstemning i morgen.

Det viser en ny meningsmåling fra Eurobarometer udført for Europa-Parlamentet.


Ifølge TV 2's Europakorrespondent, Lotte Mejlhede, er undersøgelsen godt nyt for et ellers presset europæisk fællesskab.

- Lige da brexit blev realitet, var der stor frygt for, at flere lande nu ville få samme idé. Men her to år efter viser tallene det modsatte, siger hun.


Så mange procent ville stemme for at blive i EU og danskernes opbakning til EU i procent: Listerne kan ses i linket og viser, at et stort flertal i de fleste EU-medlemslande ønsker at forblive i Unionen.


Hvordan ville du stemme, hvis der i morgen var valg om at forblive eller forlade Unionen?


Jeg ved ikke, hvordan jeg ville stemme, der var engang, jeg var glødende tilhænger af Unionen, men denne glød er for længst slukket, jeg er bl.a. modstander af det ubeskrivelige overdrevne bureaukrati i og for meget kontrol over medlemslandene i EU-Parlamentet. Derudodver er jeg modstander af, at Den Europæiske Domstol så godt som permanent undergraver medlemsstaternes nationale lovgivninger.

EU-politikernes handlinger er for mig efterhånden så langt fra virkeligheden, at kun en nedrivning og genoprettelse er vejen frem for Unionen.

Jeg kommer til at tænke på, hvad Bayerns Extrainer Trapatoni engang sagde om EU, Bruxelles, ECB eller EURO: "For mange skuffede forventninger, alt for lidt politisk hensyn til folket, for meget løgn. EU er så beskadiget, og dets ry er så dårligt, at jeg ikke kan forestille mig hvem, hvordan eller hvad, der nogensinde kan bringe det i orden igen."


"Statistik er som en gadelygte. Ikke særligt oplysende, men god at støtte sig til", tilkendegav Storm P.

"Statistik viser altid noget interessant og skjuler noget væsentligt", skriver Kristian Østergaard

For at blive overbevist om EUs lyksaligheder, har jeg brug for en liste med fordele og ulemper....
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Tux » 18. okt 2018, 08:38

Dejligt at danskerne ikke er lige så retarderede som briterne..
5
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf annellaII » 18. okt 2018, 08:59

Madam skrev:
annellaII skrev:http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-faa-danskere-oensker-at-foelge-briterne-ud-af-eu

Hver syvende dansker ville stemme Danmark ud af unionen - og blot hver tredje brite ville i dag stemme for Brexit.

Mere end tre ud af fire danskere ville stemme for at forblive i EU, hvis der var folkeafstemning i morgen.

Det viser en ny meningsmåling fra Eurobarometer udført for Europa-Parlamentet.


Ifølge TV 2's Europakorrespondent, Lotte Mejlhede, er undersøgelsen godt nyt for et ellers presset europæisk fællesskab.

- Lige da brexit blev realitet, var der stor frygt for, at flere lande nu ville få samme idé. Men her to år efter viser tallene det modsatte, siger hun.


Så mange procent ville stemme for at blive i EU og danskernes opbakning til EU i procent: Listerne kan ses i linket og viser, at et stort flertal i de fleste EU-medlemslande ønsker at forblive i Unionen.


Hvordan ville du stemme, hvis der i morgen var valg om at forblive eller forlade Unionen?


Jeg ved ikke, hvordan jeg ville stemme, der var engang, jeg var glødende tilhænger af Unionen, men denne glød er for længst slukket, jeg er bl.a. modstander af det ubeskrivelige overdrevne bureaukrati i og for meget kontrol over medlemslandene i EU-Parlamentet. Derudodver er jeg modstander af, at Den Europæiske Domstol så godt som permanent undergraver medlemsstaternes nationale lovgivninger.

EU-politikernes handlinger er for mig efterhånden så langt fra virkeligheden, at kun en nedrivning og genoprettelse er vejen frem for Unionen.

Jeg kommer til at tænke på, hvad Bayerns Extrainer Trapatoni engang sagde om EU, Bruxelles, ECB eller EURO: "For mange skuffede forventninger, alt for lidt politisk hensyn til folket, for meget løgn. EU er så beskadiget, og dets ry er så dårligt, at jeg ikke kan forestille mig hvem, hvordan eller hvad, der nogensinde kan bringe det i orden igen."


"Statistik er som en gadelygte. Ikke særligt oplysende, men god at støtte sig til", tilkendegav Storm P.

"Statistik viser altid noget interessant og skjuler noget væsentligt", skriver Kristian Østergaard

For at blive overbevist om EUs lyksaligheder, har jeg brug for en liste med fordele og ulemper....


Fordele og ulemper ved EU, det mener jeg ikke, man skal bruge en liste til, det burde enhver afgøre med sig selv, hvordan vedkommende opfatter EU positivt og/eller negativt, jeg selv er i øjeblikket ikke særlig positivt stemt over for EU, som EU agerer for tiden.
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf annellaII » 18. okt 2018, 09:02

Confucius skrev:
annellaII skrev:
Hvordan ville du stemme, hvis der i morgen var valg om at forblive eller forlade Unionen?


Jeg ville stemme for at forlade projektet uden tøven. Mage til makværk. Det er næsten lige så fuld af pampere og magtbegærligt som 3F.



Jeg kan desværre ikke modsige dig, da jeg ingen argumenter har for det modsatte.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2018, 10:02

Det er sjovt som at alle er for solidaritet og fælles løsninger indenfor Danmark, men solidaritet og fælles løsningen på Europæisk plan er djævlen selv :forvirret: :gruble:

Det jeg altid spørger dem der vil forlade EU om, hvad vil du så?

Se på UK, dagen efter brexit afstemningen, så fralagde alle nej sigerne sig ansvaret, for hvordan det faktisk skulle ske, og hvad der skulle komme bagefter, det er overladt til andre at feje stumperne op, og forsøge at bringe UK videre.
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf FruitFly » 18. okt 2018, 10:04

Wizzze skrev:Det er sjovt som at alle er for solidaritet og fælles løsninger indenfor Danmark, men solidaritet og fælles løsningen på Europæisk plan er djævlen selv :forvirret: :gruble:

Ja, det er underligt at folk i dag selv tror at Danmark kan løse vores problemer alene.
2
#Klimatosse
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Tux » 18. okt 2018, 10:15

Wizzze skrev:Det er sjovt som at alle er for solidaritet og fælles løsninger indenfor Danmark, men solidaritet og fælles løsningen på Europæisk plan er djævlen selv :forvirret: :gruble:

Det jeg altid spørger dem der vil forlade EU om, hvad vil du så?

Se på UK, dagen efter brexit afstemningen, så fralagde alle nej sigerne sig ansvaret, for hvordan det faktisk skulle ske, og hvad der skulle komme bagefter, det er overladt til andre at feje stumperne op, og forsøge at bringe UK videre.

Og der med at bringe UK videre får ikke ligefrem godt må man sige, de forhandlinger er jo kaos. Sangen om at man kan få alt det gode fra EU uden at give noget den anden vej har vist sig falsk (hvilket ethvert tænkende menneske kunne forudsige)
2
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Få danskere ønsker at følge briterne ud af EU

Indlægaf Thomas31 » 18. okt 2018, 11:34

Sørgeligt med den mangel på respekt for UK. De har været et foregangsland i århundreder. Vi ville ikke eksistere, hvis ikke for dem. Deres demokratiske værdier går 1000 år tilbage. Det vi kalder vestlige værdier er reelt britiske værdier. Resten af EU var kommunister, facister eller nazister indtil sent i sidste uge. Ellrr forsvarsløse småstater. Det gør mere ondt på briter, at se folk uden demokratisk mandat formulere politik. For alle andre er det bare business as usual.

Hele verden forsøger at lære deres sprog, og London er vel den mest globaliserede storby i verden. Og så skal UK kaldes isolationister? Af hvem?
England er det eneste land i EU, der handler mere med Ikke-EU end med EU. De er det eneste land, hvis primære allierede ikke er i EU.

UK er ikke et tilfældigt land, og derfor behøver brexit heller ikke være en katastrofe for hverken EU eller UK. Jeg tror ikke det spreder sig. Der er ikke andre, der tør forlade EU. De bliver i stedet inde, men vil i mange tilfælde bare ignorere kravene. Hvis EU går i opløsning, kommer det til at ske indefra.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"