7mio. kr. på at få 8 i job?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf Wizzze » 17. okt 2018, 07:48

Københavns kommune har betalt næsten 7 mio. kr. til 5 private firmaer, for beskæftigelsesfremmende indsats over for 289 borgere. Resultat 8 af de 289 er kommet videre i job eller uddannelse :tie:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-1 ... gere-i-job

Hvad siger I, er det en ok brug af offentlige midler?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf thomassneum » 17. okt 2018, 07:53

Det er jo efterhånden en gammel svada.

Alle de her tiltag med at "presse" folk ud i jobs, har kun resulteret i én ting. Arbejde til dem som skal administrerer at folk kommer i arbejde.
Man har reelt fået nada ud i eksisterende jobmuligheder. Dem som er kommet ud i job, de ville sandsynligt selv have kommet ud alligevel.

Er det pengene værd? - nej..
7
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf LaScrooge » 17. okt 2018, 08:07

Det er jo ikke kommunen, man skal komme efter her, men den tåbelige lovgivning som kommunen er tvunget til at forvalte.

Så ret kritikken det rette sted hen og stem på et andet parti næste gang.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf icelady » 17. okt 2018, 09:51

Nu har vi jo for nylig set hvordan div "mentor"-ordninger slet ikke fungerer, så det kan da ikke overraske folk, at andre programmer/tiltag, der skal få folk i arbejde heller ikke hjælper.


De penge ville sikkert have været givet bedre ud, hvis de pågældende havde haft een person, som kunne sørge for at de fik den hjælp/vejledning, de havde brug for.





Eksempel fra min kommune: Dame på lige omkring 40 år sendes i praktik i Føtex, vel vidende at damen har stor social angst. Hun skal gå og fylde hylder op, men folk henvender sig til hende for at spørge om hvor div ting står osv.
Hun siger det flere gange til sin jobkonsulent, som dog presser hende til at fortsætte (hun tør ikke sige fra, da hun er bange for at blive straffet økonomisk af kommunen).

Det ender med hun går ned med depression, og er nu sygemeldt på andet år, fordi hun ikke kan komme til privat psykolog/psykiater før om et års tid pga ventelister.
Hun er ikke psykisk syg nok til at lokalpsyk vil have noget med hende at gøre.
Og når hun endelig kan få tid hos privat psykolog, har hun ikke råd til at betale for det, for kommunen vil ikke.


Og for lige at trumfe hendes egen tilstand, så er hendes knægt på...mener han er 13 eller 14, meget uregerlig både hjemme og i skolen, og hun har ikke energi og overskud til at kæmpe med kommunen om at få hjælp til ham. Skolen har sendt flere indberetninger til kommunen, men intet sker.

Det ville sgu da være mere humant, at man så istedet havde grebet fat i ondet, og sørget for at hun fik hjælp til sin angst (og evt andre udfordringer for hende), så man ikke risikerer at tabe både hende og hendes søn på gulvet.
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf IrmaPigen » 17. okt 2018, 10:30

Det er det jeg mener med der er alt for meget spild med økonomiske ressourcer i vores samfund.

Der kunne spares så mange steder ved effektiviseringer, uden at jeg mener der skal cuttes stillinger.

Jeg synes faktisk politikerne kaster om sig med vores skattekroner. Det er en hån mod folk der går på arbejde dagligt og troligt betaler deres skat.

Jeg er faktisk begyndt at blive decideret vred over den attitude der er hos politikere.

Senest feks Pernille Rosenkrans Theil der mener de der 111 mio kr der er forsvundet ud af socialstryrelsen skal indbetales igen. Og det er jo så nok skatteborgerne der skal holde for. Igen. For vi er jo en uudtømmelig kilde til indtægter efter i hvert fald rød bloks opfattelse, måske også blå.

Jeg synes de røv render os noget så gudsjammerligt og der burde udvises langt større omsorg med vores skattekroner.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf hotlips » 17. okt 2018, 15:10

Jeg gad godt se nogle tal på hvad de der beskæftigelsesfirmaer egentlig koster, hvor mange der arbejder rundt omkring der af forskellige årsager er gratis arbejdskraft for virksomheder som Føtex og så hvor meget man anslår at have sparet på at lave det om. Der er utvivlsomt en del der ikke bare siger op og går på historie et par år som de gjorde før, men jeg ville godt se om det økonomisk overhovedet har kunnet betale sig.

en kommune som vores har vi omkring 20 der er på bistand i gennemsnit, det har ikke ændret sig synderligt de sidste 10 år, men vi fik bygget et stort nyt beskæftigelsescebter og der arbejder da mindst 15 mennesker i det hus. Til løn formoder jeg, det er vel nemt halvanden gang eller mere af hvad en på bistand ville få.

Jeg kan ikke se hvordan det kan komme til at gå op.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf FruitFly » 17. okt 2018, 17:20

Mistermor skrev:Er der nogen, der har lavet beregninger på, hvad forskellen på at aflønne folk for at genne mennesker, der egentlig ikke har nogen arbejdsevne eller kompetencer, der kan bruges på arbejdsmarkedet, rundt i manegen, fremfor bare at give de mennesker pension er?

Borgerløn!
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf Stars » 17. okt 2018, 17:37

Hvis man tror, man på 6 måneder bare lige kan få AKTIVITETSPARATE borgere i ordinært job, så er man godt nok ambitiøs - eller naiv ... opsving eller ej.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: 7mio. kr. på at få 8 i job?

Indlægaf Aragorn » 17. okt 2018, 18:09

Wizzze skrev:Københavns kommune har betalt næsten 7 mio. kr. til 5 private firmaer, for beskæftigelsesfremmende indsats over for 289 borgere. Resultat 8 af de 289 er kommet videre i job eller uddannelse :tie:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-1 ... gere-i-job

Hvad siger I, er det en ok brug af offentlige midler?


Nej, og det harmonerer meget godt med mine udtalelser om sagsbehandleres evner og værdi i en anden tråd.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"