Morten Grundwald har fået kræft.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Morten Grundwald har fået kræft.

Indlægaf HerErJeg » 16. okt 2018, 16:43

Eneste overlevende bandemedlem, og en af de meget få levende fra produktionen af Olsen Banden.
Og nu har han så selv fået kræft, så det går vist desværre den forkerte vej.
Jeg elsker at se dem, også selv om det er igen igen igen, og Benny er nok lidt min personlige favorit.

Nu hvor hele verden gik Kim Larsen amok, hvor meget har Olsen Banden betydet for dig, set i forhold til Kims musik?
Det er sådan et sjovt setup, musik kontra underholdning på film.
Jeg har nogle af mine tidligste filmerindringer fra Olsen Banden, og det har i 40 år været en evig kilde til underholdning. For mig vil jeg vælge komikken og den knivspidse samfundssatire fremfor musikken.
For mig er det også noget som spænder over flere generationer, og ung og gammel kan grine sammen, der er ikke mange forhold hvor det er muligt.

Men nu skal vi ikke lægge Benny i graven endnu, den tid kommer såmænd af sig selv, men derfor vil jeg gerne bringe en lille hyldest til ham.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Morten Grundwald har fået kræft.

Indlægaf Madam » 16. okt 2018, 17:07

Ja, vi håber da at Morten lever længe endnu, trods den triste diagnose.

Og af os 'overmodne' personager, har de fleste nok et forhold til Olsen Banden.

Men tror ikke, man kan sammenligne en skuespiller med mange film bag sig med en musiker som Kim Larsen, der absolut var en ener.

Benny Andersen, der døde for nyligt, havde folk jo heller ikke det samme forhold til som Kim Larsen, der talte de svages sag, og selv om han har spundet gulv, så levede han jo forholdsvist nøjsomt...ingen store biler, villaer eller dyrt tøj.

Tror ikke mange kendisser vil få samme opmærksomhed som KL, med blomster, mindeoptog o.lign.
Senest rettet af Madam 16. okt 2018, 17:59, rettet i alt 1 gang.
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15284
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Morten Grundwald har fået kræft.

Indlægaf Delfin » 16. okt 2018, 17:13

Begge dele har været en del af mit liv siden barndommen, men på hver deres måde, det kan jeg ikke sætte op mod hinanden, men jeg tror ikke dk kommer til at gå amok på KL måden. Det gjorde de jo heller ikke, da Egon, Yvonne og andre gamle og folkekære skuespillere døde.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, at han ikke gider behandling i hans alder.
0
14 11 14
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Morten Grundwald har fået kræft.

Indlægaf Rapfisk » 16. okt 2018, 18:33

Jeg har set et par af filmene og kan rigtig godt lide dem.

Larsen var en større figur i mit liv og i de fleste danskeres, tror jeg. Dels, fordi sangene dukker op alle mulige steder fra børnehaven over ungdommens lejrbål til koncert ved byfester og festligheder på plejehjemmene, men også fordi Kim Larsen deltog i samfundsdebatten med jævne mellemrum.

Jeg synes dog ikke, at det skal tage noget fra Morten Grunwald, hverken som skuespiller eller person. Han har gjort det fremragende. Derudover håber jeg det bedste for ham og hans familie uanset forløbet.
Senest rettet af Rapfisk 16. okt 2018, 19:10, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Morten Grundwald har fået kræft.

Indlægaf Kattefjæs » 16. okt 2018, 18:40

Karakteren Yvonne er min patronus og spirit animal, men ellers betyder lige de film ikke saa meget for mig.

Haaber det bedste for Grunwald, selvfoelgelig.
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Morten Grundwald har fået kræft.

Indlægaf HappyQ » 16. okt 2018, 20:47

Hvor er det trist at læse, stakkels ham og resten af familien. :(
0
23-06-16 :love2:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"