Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2018, 16:24

Here we go again, endnu en sag hvor staten ikke har styr på pengene :evil:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-09- ... i-styrelse

https://www.bt.dk/samfund/mistaenkt-svi ... eltog-i-vm

Hvordan kan sådan noget foregår over 16år !!! svaret kan jo reelt kun være mangelfuld ledelse, som ikke har sikret at nødvendige systemer og procedurer har været på plads. Men tror vi det får konsekvenser? ja ja, der skal nok komme nye systemer, og nogen pensionerede eller afdøde tidligere ledere bliver bebrejdet, og så selvfølgelig kvinden selv, men reelle konsekvenser oppe i systemet, nej sikkert ikke.

Og så har jeg iøvrigt grinet højt og længe over denne sætning fra artiklen :-D
"På internettet er det svært at finde oplysninger om den sigtede kvinde ... Der findes ingen billeder af hende. Intet knytter hende til Socialstyrelsen, og hun findes ikke på Facebook, LinkedIn eller andre sociale medier. Til gengæld har hun en profil på Heste-nettet.dk.." :D
14
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 9. okt 2018, 16:29

Wizzze skrev:Here we go again, endnu en sag hvor staten ikke har styr på pengene :evil:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-09- ... i-styrelse

https://www.bt.dk/samfund/mistaenkt-svi ... eltog-i-vm

Hvordan kan sådan noget foregår over 16år !!! svaret kan jo reelt kun være mangelfuld ledelse, som ikke har sikret at nødvendige systemer og procedurer har været på plads. Men tror vi det får konsekvenser? ja ja, der skal nok komme nye systemer, og nogen pensionerede eller afdøde tidligere ledere bliver bebrejdet, og så selvfølgelig kvinden selv, men reelle konsekvenser oppe i systemet, nej sikkert ikke.

Og så har jeg iøvrigt grinet højt og længe over denne sætning fra artiklen :-D
"På internettet er det svært at finde oplysninger om den sigtede kvinde ... Der findes ingen billeder af hende. Intet knytter hende til Socialstyrelsen, og hun findes ikke på Facebook, LinkedIn eller andre sociale medier. Til gengæld har hun en profil på Heste-nettet.dk.." :D


Jeg bliver mere og mere betænkelig, ved dette såkaldte 'Hestenet'. Måske er det i virkeligheden en slags Illuminati :shock:
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf MissHelenaVon » 9. okt 2018, 16:38

paint skrev:
Wizzze skrev:Here we go again, endnu en sag hvor staten ikke har styr på pengene :evil:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-09- ... i-styrelse

https://www.bt.dk/samfund/mistaenkt-svi ... eltog-i-vm

Hvordan kan sådan noget foregår over 16år !!! svaret kan jo reelt kun være mangelfuld ledelse, som ikke har sikret at nødvendige systemer og procedurer har været på plads. Men tror vi det får konsekvenser? ja ja, der skal nok komme nye systemer, og nogen pensionerede eller afdøde tidligere ledere bliver bebrejdet, og så selvfølgelig kvinden selv, men reelle konsekvenser oppe i systemet, nej sikkert ikke.

Og så har jeg iøvrigt grinet højt og længe over denne sætning fra artiklen :-D
"På internettet er det svært at finde oplysninger om den sigtede kvinde ... Der findes ingen billeder af hende. Intet knytter hende til Socialstyrelsen, og hun findes ikke på Facebook, LinkedIn eller andre sociale medier. Til gengæld har hun en profil på Heste-nettet.dk.." :D


Jeg bliver mere og mere betænkelig, ved dette såkaldte 'Hestenet'. Måske er det i virkeligheden en slags Illuminati :shock:



Man kan nu godt finde noget der knytter hende til Socialstyrelsen, hendes stutteri og sidst men ikke mindst hendes konkurs af 4/10 :fløjt:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2018, 16:42

paint skrev:
Wizzze skrev:Here we go again, endnu en sag hvor staten ikke har styr på pengene :evil:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-09- ... i-styrelse

https://www.bt.dk/samfund/mistaenkt-svi ... eltog-i-vm

Hvordan kan sådan noget foregår over 16år !!! svaret kan jo reelt kun være mangelfuld ledelse, som ikke har sikret at nødvendige systemer og procedurer har været på plads. Men tror vi det får konsekvenser? ja ja, der skal nok komme nye systemer, og nogen pensionerede eller afdøde tidligere ledere bliver bebrejdet, og så selvfølgelig kvinden selv, men reelle konsekvenser oppe i systemet, nej sikkert ikke.

Og så har jeg iøvrigt grinet højt og længe over denne sætning fra artiklen :-D
"På internettet er det svært at finde oplysninger om den sigtede kvinde ... Der findes ingen billeder af hende. Intet knytter hende til Socialstyrelsen, og hun findes ikke på Facebook, LinkedIn eller andre sociale medier. Til gengæld har hun en profil på Heste-nettet.dk.." :D


Jeg bliver mere og mere betænkelig, ved dette såkaldte 'Hestenet'. Måske er det i virkeligheden en slags Illuminati :shock:

Hvis man ved alt, så ved man også hvordan man stjæler 111 mio kroner ;)
3
...
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Moxy-lady » 9. okt 2018, 16:44

Jeg undrer mig over at der ikke er nogen der har kontaktet styrelsen for at efterspørge de penge de var blevet lovet. Så vidt jeg husker var meget af det puljemidler, og hvis man er blevet lovet 100.000 kr til et eller andet formål og de ikke dukker op, så undres man jo? Og så undrer det mig en del at der ikke er nogle revisorer der har bidt mærke i noget.
5
My world 12-10-18 :lun:
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2018, 16:49

Jeg elsker det med heste-nettet. Så en kommentar på FB om, at det sikkert er der, hun har læst en guide til, hvordan man svindler på jobbet. :lol:



Derudover har jeg næsten respekt for hendes indsats. Jeg har en eller anden idé om, at hun sidder i Panama nu med 111 millioner i kufferten, en drink i hånden og en lyserød paryk. :cool:
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Anilara » 9. okt 2018, 16:51

Med de nuværende oplysninger er hendes fulde navn forbavsende let at finde frem til.
Hvor hun er stukket af hen, det finder politiet nok ud af inden længe. Selv om hun tilsyneladende er snu, tror jeg de færreste "almindelige" mennesker med et ellers almindeligt liv og arbejde, kan "forsvinde" resten af livet på flugt.

Det er satme lusket af hende...
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2018, 16:54

I den mere alvorlige boldgade, så er det selvfølgelig fuldkommen vanvittigt, at man ikke opdager den slags. Hun har siddet på midler til projekter for særligt udsatte borgere - hvem gennemgår disse projekters økonomi? Hvem holder snor i at måle på deres resultater?

Jeg har set en den af slags projekter i kommunalt og regionalt regi, og desværre er der utroligt lidt styr på pengene. Nogle steder har man ikke engang opgørelser over, hvad pengene fra diverse puljer er givet til - og slet ingen kontrol med, hvordan projekterne har udmøntet sig, eller hvad resultaterne (om nogen) er. Jeg ved ikke, om det er det samme i staten, men det skulle ikke overraske mig. Når penge bare kan forsvinde ud i det blå, må der være et eller andet sted, man ikke har ordentlig styr på effektmålingerne.

Og det synes jeg næsten er det værste. En ting er, at der er en medarbejder, der har svindlet - det vil man nok aldrig kunne komme helt udenom, hvis man samtidig ønsker nogenlunde fleksible systemer. Men en anden ting er, at man ikke har en kultur, hvor man rent faktisk går op i, om ens indsatser har den ønskede effekt.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2018, 16:58

Jeg undre mig faktisk at man kan være i besiddelse af den slags penge, uden at det bliver opdaget. Altså, nogen må da undre sig hvis man pludselig bruger væsentlig flere penge end man burde have råd til, og hvis man ikke bruger dem men bare gemmer dem i madrassen giver det da ikke meningen at stjæle dem.
2
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 9. okt 2018, 17:00

ajnaM skrev:Jeg elsker det med heste-nettet. Så en kommentar på FB om, at det sikkert er der, hun har læst en guide til, hvordan man svindler på jobbet. :lol:



Derudover har jeg næsten respekt for hendes indsats. Jeg har en eller anden idé om, at hun sidder i Panama nu med 111 millioner i kufferten, en drink i hånden og en lyserød paryk. :cool:


Man kan komme langt for 111 mio, som er det man foreløbigt har opgjort det til. Er man snedig nok til at føre dobbeltbogholderi i Socialstyrelsen, er man sikkert også snedig nok til at vide, at det en dag bliver opdaget - og så have en plan klar. Nyt falsk pas og ny identitet og sågar nyt udseende, kan sagtens købes for penge.

Hun sidder nok ved Copacabana og nyder udsigten, med en sjov drink i hånden. ;)

ps. Det kan dog godt pisse mig lidt af, at det angiveligt er SATS-pulje penge, hun har gaflet.

Billede
Senest rettet af paint 9. okt 2018, 17:09, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2018, 17:08

ajnaM skrev:Jeg elsker det med heste-nettet. Så en kommentar på FB om, at det sikkert er der, hun har læst en guide til, hvordan man svindler på jobbet. :lol:



Derudover har jeg næsten respekt for hendes indsats. Jeg har en eller anden idé om, at hun sidder i Panama nu med 111 millioner i kufferten, en drink i hånden og en lyserød paryk. :cool:


Hun er 64, den paryk er blå eller lilla :-D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DenBruneMunk » 9. okt 2018, 17:14

Jeg er ret sikker på hun kunne købe sig til ID kort på vejen væk, og ikke at glemme, når vildsvin kan rende frit over grænserne, så kan en enkelt kvinde , selvom hun er 64 år, nok også hoppe over til Tyskland samme sted. Tror ikke det er svært at blive glemt, der er jo også mange danskere som forsvinder fra overfladen hvert år, og ikke dukker op i Danmark igen.

Spørgsmålet er nok mere, om de ikke kan følge pengene, som vel ikke har været udbetalt kontant. Så skal det da lige være igennem Danske bank og deres mindre overvågede filialer i udlandet vi har hørt lidt om. Så kan de følge pengene, så kan de enten få dem tilbage, eller finde kvinden den vej.

Vi har set systemet misbrugt på de værste måder i de senere år, og er det ikke aktier, så er det nu direkte overførsler, eller så finder de andre måder at snyde på, hvor der vist var en sag for nyligt om refunderede afgifter på biler til eksport. Danmark behøver ikke være korrupt, det er danskere helt uden hjælp fra det offentlige eller embedsmænd som får lidt under bordet.

Vi er stadig et ta' selv bord her i Danmark, og det kan ikke vare længe, før en anden milliard sag kommer til overfladen, og måske involverer personer, vi troede en masse godt om.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 9. okt 2018, 17:16

ajnaM skrev:I den mere alvorlige boldgade, så er det selvfølgelig fuldkommen vanvittigt, at man ikke opdager den slags. Hun har siddet på midler til projekter for særligt udsatte borgere - hvem gennemgår disse projekters økonomi? Hvem holder snor i at måle på deres resultater?

Jeg har set en den af slags projekter i kommunalt og regionalt regi, og desværre er der utroligt lidt styr på pengene. Nogle steder har man ikke engang opgørelser over, hvad pengene fra diverse puljer er givet til - og slet ingen kontrol med, hvordan projekterne har udmøntet sig, eller hvad resultaterne (om nogen) er. Jeg ved ikke, om det er det samme i staten, men det skulle ikke overraske mig. Når penge bare kan forsvinde ud i det blå, må der være et eller andet sted, man ikke har ordentlig styr på effektmålingerne.

Og det synes jeg næsten er det værste. En ting er, at der er en medarbejder, der har svindlet - det vil man nok aldrig kunne komme helt udenom, hvis man samtidig ønsker nogenlunde fleksible systemer. Men en anden ting er, at man ikke har en kultur, hvor man rent faktisk går op i, om ens indsatser har den ønskede effekt.


Efter hvad der siges, har hun været en yderst betroet medarbejder - ret langt oppe i systemet. Sandsynligvis med beføjelser til at træffe beslutninger på egen hånd. Det menes at hun har haft gang i et omfattende dobbeltbogholderi, hvor hun har ændret bevillinger - lavet et andet falsk dokument lydende på et mindre beløb, og voilá, så er der pludselig penge til overs. Et andet sted, hvor hun kan have haft snablen nede, er puljemidler, som ikke alle er brugt, og dermed returneres. I dette tilfælde kan de være returneret direkte ned i hendes lomme.

Det mest utrolige er, at hun skulle have overført pengene til sin egen konto. Nogen i banken, må da have undret sig over de voldsomme beløb, som i gennemsnit er udregnet til over 400.000 pr transaktion.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf twinkle » 9. okt 2018, 17:29

Der findes er specielt sted i helvede, for mennesker som hende.
Underslæb er jo aldrig i orden, vel. Men at begå underslæb på den her måde, hvor pengene skulle være gået til udsatte mennesker... det er simpelthen så frygtelig svinsk, at jeg har svært ved at finde et rammende ord for det.

I mine øjne burde man ikke kunne have en så betroet stilling inden for det offentlige, at der ikke foregår en eller anden form for regelmæssig revision.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 9. okt 2018, 17:31

LadyFox skrev:Jeg undre mig faktisk at man kan være i besiddelse af den slags penge, uden at det bliver opdaget. Altså, nogen må da undre sig hvis man pludselig bruger væsentlig flere penge end man burde have råd til, og hvis man ikke bruger dem men bare gemmer dem i madrassen giver det da ikke meningen at stjæle dem.


Hun skulle angiveligt have været ejer af et stutteri. Heste, kan være dyre, meget dyre. Mon ikke hun har været klog nok til at vide, at hun var nødt til at have en legal business som skalkeskjul for de mange penge. Gad vide om ikke hun også har fusket med regnskaberne i sit eget stutteri, så de store summer så legale ud (i hvert fald en del af dem) :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"