Nyt kæmpeprojekt i København
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
De AaB priser lyder som markedspriser, lavere end privat.
Kan exvis. bidrage med at en 77m2 - 3 værelses privat i et attraktivt område koster mig 11.200kr + 1000kr akonto vand/varme.
Kan exvis. bidrage med at en 77m2 - 3 værelses privat i et attraktivt område koster mig 11.200kr + 1000kr akonto vand/varme.
1
Tryk på *
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6679
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Spjaerten skrev:De AaB priser lyder som markedspriser, lavere end privat.
Kan exvis. bidrage med at en 77m2 - 3 værelses privat i et attraktivt område koster mig 11.200kr + 1000kr akonto vand/varme.
Netop og de kan jo ikke bygge markant billigere eller køb grunde meget billigere end alle andre.
0
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
1234 skrev:Stars skrev:Sof skrev:Bliver spændende om de kan holde planen om 25% almennyttige boliger, som man må formode får en lejepris som alle kan betale.
Jeg kan være i tvivl om det er nok, med den store efterspørgsel der er i København.
Almennyttigt er ikke længere = alle kan betale. Eller også er jeg bare forvænt med min husleje
AAB' lejligheder ved Fields er:
1 rum 74 m2 for 6.726 kr + forbrug -> 3 rum 114 m2 for 9.370 kr + forbrug
74 m2 er forøvrigt vildt stort for en 1'er - gad vide, hvor stor den er netto
(Min 1'er, da jeg var studerende var 48 brutto - 36 netto, og den føltes pænt stor med 24 m2 stue og separat køkken)
Altså for mig lyder det som helt rimelige priser i forhold til resten af markedet også væsentligt billigere end meget andet på det private markedet.
Min mand og jeg er boligsøgende i København lige nu og vi kan knapt finde en to-værelses til 10.000 kr. Så de boligere ville stadig lette markedet helt vildt for en stor del af folk på arbejdsmarkedet. Og jeg tænker også der skal bygges boligere til almindelig lønmodtagere som os. Det tænker jeg er mindst ligeså vigtigt som de studerende, selvom det er dem vi taler og skriver mest om.
Der mangler boliger til alle, også enkeltindkomsthusholdninger.
Generelt har boligmarkedet brug for at genvinde fordums fleksibilitet.
2
And we both know: I will be delicious
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6679
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
LaScrooge skrev:1234 skrev:Stars skrev:Sof skrev:Bliver spændende om de kan holde planen om 25% almennyttige boliger, som man må formode får en lejepris som alle kan betale.
Jeg kan være i tvivl om det er nok, med den store efterspørgsel der er i København.
Almennyttigt er ikke længere = alle kan betale. Eller også er jeg bare forvænt med min husleje
AAB' lejligheder ved Fields er:
1 rum 74 m2 for 6.726 kr + forbrug -> 3 rum 114 m2 for 9.370 kr + forbrug
74 m2 er forøvrigt vildt stort for en 1'er - gad vide, hvor stor den er netto
(Min 1'er, da jeg var studerende var 48 brutto - 36 netto, og den føltes pænt stor med 24 m2 stue og separat køkken)
Altså for mig lyder det som helt rimelige priser i forhold til resten af markedet også væsentligt billigere end meget andet på det private markedet.
Min mand og jeg er boligsøgende i København lige nu og vi kan knapt finde en to-værelses til 10.000 kr. Så de boligere ville stadig lette markedet helt vildt for en stor del af folk på arbejdsmarkedet. Og jeg tænker også der skal bygges boligere til almindelig lønmodtagere som os. Det tænker jeg er mindst ligeså vigtigt som de studerende, selvom det er dem vi taler og skriver mest om.
Der mangler boliger til alle, også enkeltindkomsthusholdninger.
Generelt har boligmarkedet brug for at genvinde fordums fleksibilitet.
Ja selvfølgelig. Jeg synes bare tit debatten blive de rige vs. Overførelsesindkomster og lavtlønnede. Jeg tænker der er en ret stor midter gruppe at tænke ind i ligningen.
1
- DenBruneMunk
- Indlæg: 5046
- Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
- Kort karma: 69
- Geografisk sted: Syd på i Danmark
- Likede indlæg: 2263
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Stars skrev:Sof skrev:Bliver spændende om de kan holde planen om 25% almennyttige boliger, som man må formode får en lejepris som alle kan betale.
Jeg kan være i tvivl om det er nok, med den store efterspørgsel der er i København.
Almennyttigt er ikke længere = alle kan betale. Eller også er jeg bare forvænt med min husleje
AAB' lejligheder ved Fields er:
1 rum 74 m2 for 6.726 kr + forbrug -> 3 rum 114 m2 for 9.370 kr + forbrug
74 m2 er forøvrigt vildt stort for en 1'er - gad vide, hvor stor den er netto
(Min 1'er, da jeg var studerende var 48 brutto - 36 netto, og den føltes pænt stor med 24 m2 stue og separat køkken)
I sådan lejligheder, er netto ikke eksisterende, du får ofte en terrasse, måske altan, en del af arealet udenfor hoveddør inkluderet, så netto er vel ikke mere end eksl. det jeg ikke mener er i brug.
Omkring planen, så er den helt sikkert fin nok men m2 prisen må gå i vejret, når der er lejemål med vand udsigt til, de kan bare ikke blive billige i københavn?
0
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
3
Do as I say!
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6679
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Wizzze skrev:1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
Men en del af planen er vel også mere metro. Der vel et samspil. Jo flere transport både offentlige og privat vi kan få under jorden jo bedre.
1
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
1234 skrev:Wizzze skrev:1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
Men en del af planen er vel også mere metro. Der vel et samspil. Jo flere transport både offentlige og privat vi kan få under jorden jo bedre.
Det skulle netop være tanken, at der skulle være metro derud - fortsat fra Nordhavn. Det ville så også gøre, at Refshaleøen kom til at hænge trafikalt bedre sammen med resten af byen.
Men det er rigtigt som wizzze skriver, at hvis man gør det effektivt at tage bilen, så tager folk bilen. Så man skal virkelig sørge for at gøre det endnu mere effektivt (og billigere) at bruge cykel eller offentlig transport.
2
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6679
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Akehurst2 skrev:1234 skrev:Wizzze skrev:1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
Men en del af planen er vel også mere metro. Der vel et samspil. Jo flere transport både offentlige og privat vi kan få under jorden jo bedre.
Det skulle netop være tanken, at der skulle være metro derud - fortsat fra Nordhavn. Det ville så også gøre, at Refshaleøen kom til at hænge trafikalt bedre sammen med resten af byen.
Men det er rigtigt som wizzze skriver, at hvis man gør det effektivt at tage bilen, så tager folk bilen. Så man skal virkelig sørge for at gøre det endnu mere effektivt (og billigere) at bruge cykel eller offentlig transport.
Altså jeg vil altid prioritere offentlig transport først, men man kan ikke helt undgå bilerne og hellere biler under jorden end over.
1
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Hvis projektet kan løbe rundt af sig selv uden at vi skal bruge skattekroner på det, så er det fint med mig. Ellers er det et nej tak her fra.
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
1234 skrev:Akehurst2 skrev:1234 skrev:Wizzze skrev:1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
Men en del af planen er vel også mere metro. Der vel et samspil. Jo flere transport både offentlige og privat vi kan få under jorden jo bedre.
Det skulle netop være tanken, at der skulle være metro derud - fortsat fra Nordhavn. Det ville så også gøre, at Refshaleøen kom til at hænge trafikalt bedre sammen med resten af byen.
Men det er rigtigt som wizzze skriver, at hvis man gør det effektivt at tage bilen, så tager folk bilen. Så man skal virkelig sørge for at gøre det endnu mere effektivt (og billigere) at bruge cykel eller offentlig transport.
Altså jeg vil altid prioritere offentlig transport først, men man kan ikke helt undgå bilerne og hellere biler under jorden end over.
Nu skal vi jo snart ha' el-biler allesammen...
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
1234 skrev:Akehurst2 skrev:1234 skrev:Wizzze skrev:1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
Men en del af planen er vel også mere metro. Der vel et samspil. Jo flere transport både offentlige og privat vi kan få under jorden jo bedre.
Det skulle netop være tanken, at der skulle være metro derud - fortsat fra Nordhavn. Det ville så også gøre, at Refshaleøen kom til at hænge trafikalt bedre sammen med resten af byen.
Men det er rigtigt som wizzze skriver, at hvis man gør det effektivt at tage bilen, så tager folk bilen. Så man skal virkelig sørge for at gøre det endnu mere effektivt (og billigere) at bruge cykel eller offentlig transport.
Altså jeg vil altid prioritere offentlig transport først, men man kan ikke helt undgå bilerne og hellere biler under jorden end over.
Det vil jeg også (har slet ikke hverken bil eller kørekort), men vi er den 1 %. Folk er jo vilde med at eje biler og køre rundt i dem.
Så helt enig - for dem fjernet fra jordens overflade
0
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Artem skrev:Hvis projektet kan løbe rundt af sig selv uden at vi skal bruge skattekroner på det, så er det fint med mig. Ellers er det et nej tak her fra.
Ja, lad os stoppe med at bruge offentlige penge på anlægsprojekter. Hvad er det nu lige du selv arbejder med, igen... nårh jo, offentlige anlægsprojekter i en kommune.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Rapfisk skrev:Hvis der var en havnetunnel, ville vi flytte ud af byen. Det ville være godt for København, at folk med lavere indkomster kunne bo uden for byen, men let komme ind til byens arbejdspladser.
Derudover synes jeg, man bygger for tæt, når man bygger i København. Det er tydeligt, at investorerne ikke har råd til at bruge de dyre kvadratmeter på luft omkring de bygninger, der bygges. På den måde synes jeg, det er fint at finde et helt nyt sted at bygge i stedet for at få endnu flere bygninger ind i Nordhavn - men det er nok ikke det, der er tanken.
Nå, men jeg er for. Uanset hvilken type boliger, der bliver tale om, er der brug for dem.
Så altså lavindkomstgrupper skal flyttes ud af københavn for derefter at køre ind til byen i bil. Jeg ved ikke, hvad der er værst
0
Re: Nyt kæmpeprojekt i København
Madam skrev:1234 skrev:Akehurst2 skrev:1234 skrev:Wizzze skrev:1234 skrev:Jeg har ikke nogen holdning til om øen er en god ide eller ej, men jeg ved, at tunneller under byen til trafik har været en stor succes i andre storbyer.
Vi er i Boston lige nu, hvor de netop har lavet den slags kunstige øer og tunneller der skal lede trafikken uden om bycentrum, men det har bare mangedoblet trafikken, så den er virkelig slem. Mere Metro og bedre offentlig trafik er en bedre løsning.
Men en del af planen er vel også mere metro. Der vel et samspil. Jo flere transport både offentlige og privat vi kan få under jorden jo bedre.
Det skulle netop være tanken, at der skulle være metro derud - fortsat fra Nordhavn. Det ville så også gøre, at Refshaleøen kom til at hænge trafikalt bedre sammen med resten af byen.
Men det er rigtigt som wizzze skriver, at hvis man gør det effektivt at tage bilen, så tager folk bilen. Så man skal virkelig sørge for at gøre det endnu mere effektivt (og billigere) at bruge cykel eller offentlig transport.
Altså jeg vil altid prioritere offentlig transport først, men man kan ikke helt undgå bilerne og hellere biler under jorden end over.
Nu skal vi jo snart ha' el-biler allesammen...
Jeg venter nu stadig spændt på at Birk-Olsen lige anviser hvor det er disse gratis parkeringspladser i København skal anlægges....Og hvem der skal betale for det.....
Hvis jeg som lejlighedsbeboer kunne få garanteret en gratis parkeringsplads i København ved at købe en elbil istedet for en almindleig bil...Så gjorde jeg da det...Uden at blinke....Og sådan tror jeg mange ville have det....Parkering i København er et mareridt. Og Birk-Olsen skal passe på med at love den slags....Det kunne meget nemt give bagslag, så han pludselig skal til at ud og finde RIGTIG mange parkeringspladser...Eller rettere : Han skal ikke...For han har jo sådan set ikke noget med Vej & teknik i københavn at gøre...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden
Citat Hella Joof