Mobilt kørekort?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Mobilt kørekort?

Indlægaf Madam » 23. sep 2018, 11:29

Nu skal også kørekortet digitaliseres, og næste gang bli'r det vel pas og sygesikringskortet?!

http://nyheder.tv2.dk/2018-09-23-nyt-ko ... e-bilister

Om andre kan bruge det, hvis man har tabt det er vel tvivlsomt, hvis det har krævet et fingeraftryk, men endnu kan man da fordele sine kort forskellige steder, så man altid har noget ID på sig.

Tænk, at stå i udlandet, og mobilen er tabt eller frastjålet, og man skal på ambassaden og identificere sig for at få noget nyt???

Hvad mener I om, at alt skal digitaliseres?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Sangius » 23. sep 2018, 11:34

Synes det er en skide god ide :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Madam » 23. sep 2018, 11:38

Sangius skrev:Synes det er en skide god ide :)


Skal det være en hemmelighed, hvorfor du synes det? ;)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Rapfisk » 23. sep 2018, 11:42

Jeg læser ikke forslaget som, at plastikkortet forsvinder på kort sigt. I udlandet skal man alligevel identificere sig med pas, ikke kørekort. Jeg anser det ikke for sandsynligt, at pas kommer med, da det alligevel ikke kan gøres uden international accept.

I dag kan man få en ikke ubetydelig bøde, hvis man kører hjemmefra uden sit kørekort i plastik. Det synes jeg tangerer dummebøder, og jeg ser gerne, at man har flere muligheder for at have kørekortet på sig.
Senest rettet af Rapfisk 23. sep 2018, 11:55, rettet i alt 2 gange.
0
Livslinjen: 70 201 201
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf fisken80 » 23. sep 2018, 11:42

Det gamle analoge kort fortsætter jo med at eksistere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf paint » 23. sep 2018, 11:52

Så vidt jeg forstår det, er det et frivilligt supplement til det almindelige kørekort, som man kan få hvis man vil have det og undlade, hvis man ikke vil.

Der er sikkert nogle der vil tænke; lad os da endelig få noget mere digitalt - den danske stat, har jo haft øredøvende succes med alle de andre digitale løsninger de har lavet.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Madam » 23. sep 2018, 12:05

Jeg læser det, som det FORELØBIGT er et frivilligt supplement:

"Digitaliseringen af kørekortet vil dog også få betydning for dem, der foretrækker at have et fysisk kort med i lommen, lyder det fra transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

Han mener, at det i dag tager for lang tid at få behandlet en ansøgning om kørekort, fordi det foregår manuelt.

- Derfor vil regeringen, ud over at gøre selve kørekortet digitalt, også se på mulighederne for at digitalisere ansøgningsprocessen, så det sparer tid hos både ansøgere og sagsbehandlere, siger han i pressemeddelelsen."
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Rapfisk » 23. sep 2018, 12:18

Madam skrev:Jeg læser det, som det FORELØBIGT er et frivilligt supplement:

"Digitaliseringen af kørekortet vil dog også få betydning for dem, der foretrækker at have et fysisk kort med i lommen, lyder det fra transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

Han mener, at det i dag tager for lang tid at få behandlet en ansøgning om kørekort, fordi det foregår manuelt.

- Derfor vil regeringen, ud over at gøre selve kørekortet digitalt, også se på mulighederne for at digitalisere ansøgningsprocessen, så det sparer tid hos både ansøgere og sagsbehandlere, siger han i pressemeddelelsen."

Selv digital post, som er obligatorisk, giver mulighed for fritagelse for bestemte grupper af borgere.

Jeg ved ikke, hvad det er ved den digitale ansøgningsproces, man skal være bekymret for?
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf vibbsen » 23. sep 2018, 12:24

Madam skrev:Jeg læser det, som det FORELØBIGT er et frivilligt supplement:

"Digitaliseringen af kørekortet vil dog også få betydning for dem, der foretrækker at have et fysisk kort med i lommen, lyder det fra transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

Han mener, at det i dag tager for lang tid at få behandlet en ansøgning om kørekort, fordi det foregår manuelt.

- Derfor vil regeringen, ud over at gøre selve kørekortet digitalt, også se på mulighederne for at digitalisere ansøgningsprocessen, så det sparer tid hos både ansøgere og sagsbehandlere, siger han i pressemeddelelsen."


Man vil aldrig nogensinde kunne lave en 100 % digitalisering af kørekort med mindre man får resten af verden med på ideen.....Der vil altid være steder hvor du skal kunne fremvise et FYSISK førerbevis hvis du bliver stoppet af færdselspolitiet og bedt om at dokumenterer at du har ret til at føre bil.

Så Ole Birk kan digitaliserer alt det han vil. Men fysiske førerbeviser slipper vi nok ikke af med....Så måske skulle han istedet for at have fokus på digitalisering kortet have fokus på at få digitaliseret ansøgningsprocessen....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf paint » 23. sep 2018, 12:26

Madam skrev:Jeg læser det, som det FORELØBIGT er et frivilligt supplement:

"Digitaliseringen af kørekortet vil dog også få betydning for dem, der foretrækker at have et fysisk kort med i lommen, lyder det fra transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

Han mener, at det i dag tager for lang tid at få behandlet en ansøgning om kørekort, fordi det foregår manuelt.

- Derfor vil regeringen, ud over at gøre selve kørekortet digitalt, også se på mulighederne for at digitalisere ansøgningsprocessen, så det sparer tid hos både ansøgere og sagsbehandlere, siger han i pressemeddelelsen."


Det er jo kun selve ansøgningen, der kan foretages digitalt - ikke selve kørekortet. Ansøgning om kørekort er manuel. Det vil han have digitaliseret (i 2020, hvor han garanteret ikke er Trafikminister mere)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Sophies-mor » 23. sep 2018, 12:29

Rapfisk skrev:Jeg læser ikke forslaget som, at plastikkortet forsvinder på kort sigt. I udlandet skal man alligevel identificere sig med pas, ikke kørekort. Jeg anser det ikke for sandsynligt, at pas kommer med, da det alligevel ikke kan gøres uden international accept.

I dag kan man få en ikke ubetydelig bøde, hvis man kører hjemmefra uden sit kørekort i plastik. Det synes jeg tangerer dummebøder, og jeg ser gerne, at man har flere muligheder for at have kørekortet på sig.

Hvordan i alverden kan det tangere dummebøder?
Man har da altid sin pung med, når man kører bil! Og der ligger kortet jo i.

Man burde netop have en bøde for ikke at have det med.

Til emnet...
Har ikke læst artiklen og har ikke tid nu. Hvad er begrundelsen for at det er en god idé?
Mobiler løber ofte tør for strøm. Eller man har den ikke med.
Fedt at blive stoppet i et paragraf 77 eftersyn og ikke have sit mobile kort med.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf vibbsen » 23. sep 2018, 12:30

paint skrev:Så vidt jeg forstår det, er det et frivilligt supplement til det almindelige kørekort, som man kan få hvis man vil have det og undlade, hvis man ikke vil.

Der er sikkert nogle der vil tænke; lad os da endelig få noget mere digitalt - den danske stat, har jo haft øredøvende succes med alle de andre digitale løsninger de har lavet.


*Fnis* *Host*
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Madam » 23. sep 2018, 12:32

vibbsen skrev:
Madam skrev:Jeg læser det, som det FORELØBIGT er et frivilligt supplement:

"Digitaliseringen af kørekortet vil dog også få betydning for dem, der foretrækker at have et fysisk kort med i lommen, lyder det fra transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

Han mener, at det i dag tager for lang tid at få behandlet en ansøgning om kørekort, fordi det foregår manuelt.

- Derfor vil regeringen, ud over at gøre selve kørekortet digitalt, også se på mulighederne for at digitalisere ansøgningsprocessen, så det sparer tid hos både ansøgere og sagsbehandlere, siger han i pressemeddelelsen."


Man vil aldrig nogensinde kunne lave en 100 % digitalisering af kørekort med mindre man får resten af verden med på ideen.....Der vil altid være steder hvor du skal kunne fremvise et FYSISK førerbevis hvis du bliver stoppet af færdselspolitiet og bedt om at dokumenterer at du har ret til at føre bil.


Så Ole Birk kan digitaliserer alt det han vil. Men fysiske førerbeviser slipper vi nok ikke af med....Så måske skulle han istedet for at have fokus på digitalisering kortet have fokus på at få digitaliseret ansøgningsprocessen....



Så bli'r det jo bare 'dobbelt konfekt' mht.kørekortet..... :gruble:

Og behandlingen af ansøgningen går vel ikke stærkere, pga. de modtager den digitalt?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Madam » 23. sep 2018, 12:35

Sophies-mor skrev:
Rapfisk skrev:Jeg læser ikke forslaget som, at plastikkortet forsvinder på kort sigt. I udlandet skal man alligevel identificere sig med pas, ikke kørekort. Jeg anser det ikke for sandsynligt, at pas kommer med, da det alligevel ikke kan gøres uden international accept.

I dag kan man få en ikke ubetydelig bøde, hvis man kører hjemmefra uden sit kørekort i plastik. Det synes jeg tangerer dummebøder, og jeg ser gerne, at man har flere muligheder for at have kørekortet på sig.

Hvordan i alverden kan det tangere dummebøder?
Man har da altid sin pung med, når man kører bil! Og der ligger kortet jo i.

Man burde netop have en bøde for ikke at have det med.

Til emnet...
Har ikke læst artiklen og har ikke tid nu. Hvad er begrundelsen for at det er en god idé?
Mobiler løber ofte tør for strøm. Eller man har den ikke med.
Fedt at blive stoppet i et paragraf 77 eftersyn og ikke have sit mobile kort med.


Jeg mener også, at der er ligeså stor chance/risiko for at glemme mobilen, som kørekortet. :)
Senest rettet af Madam 23. sep 2018, 12:38, rettet i alt 1 gang.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Mobilt kørekort?

Indlægaf Mani » 23. sep 2018, 12:35

Sophies-mor skrev:Hvordan i alverden kan det tangere dummebøder?
Man har da altid sin pung med, når man kører bil! Og der ligger kortet jo i.

Man burde netop have en bøde for ikke at have det med.

Til emnet...
Har ikke læst artiklen og har ikke tid nu. Hvad er begrundelsen for at det er en god idé?
Mobiler løber ofte tør for strøm. Eller man har den ikke med.
Fedt at blive stoppet i et paragraf 77 eftersyn og ikke have sit mobile kort med.

Har man?
Jeg har bestemt ikke altid min med! Derfor ligger mit kørekort også i coveret til min mobil. For den har jeg altid med.

Og så har jeg i øvrigt oplader i bilen, så den løber ikke tør for strøm.

Sådan er man så forskellige :-D
Senest rettet af Mani 23. sep 2018, 12:37, rettet i alt 1 gang.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"