Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf vibbsen » 20. sep 2018, 21:12

I sin tid da jeg var lokalpolitiker var det fuldstændig utænkeligt at politkere og embedsmænd krammede....Hverken til hverdag eller til fest.

Faktisk så var det en uskreven regel at vi som politikere ikke deltog i personalets (embedsværkets) fester. Og omvendt. Og deltog der politikere i konferencer for personalet som indbefattede overnatning, så gik politikerne tidligt i seng. Ligesom embedsmændene gik tidligt i seng når de var med til konferencer for politikerne...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf SonataA » 21. sep 2018, 04:12

I og med at der er tale om relationen mellem politikere og embedsværket, så synes jeg faktisk at det er fint.
Der er nogle professionelle grænser der skal overholdes, og det signalerer bare noget forkert at der bliver krammet.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Animi » 21. sep 2018, 06:48

Confucius skrev:
Animi skrev:Der står i artiklen at forbuddet ikke er kommet pga. nogle grænse overskridende episode. Dvs. forbuddet skal løse problemer, der ikke findes ...


Det var Frederiksborg Amts Avis der breakede historien om krammere, og de følger op med en artikel her til morgen, hvor Hørsholms Viceborgmester siger:

    Ifølge Henrik Klitgaard blev »krammeaftalen«, som blev indgået i sidste valgperiode, affødt af et enkelt kram. Ved forrige kommunalvalg krammede en politiker og en embedsmand hinanden på valgnatten i forbindelse med, at den pågældende politiker blev genvalgt. Det faldt andre politikere for brystet, da de fandt det tendentiøst, og derfor indgik vi den aftale os politikere imellem, siger han.

Animi skrev:Jeg synes forbuddet er latterligt …


Jeg synes det er latterligt overhovedet at kalde det et forbud. Så vidt jeg kan læse mig til, er der slet ikke tale om et forbud. Det er bare spin fra mediernes side. Det er en aftale, som politikerne har lavet om at opfordre til ikke at gøre det. Udover ovenstående citat fra Viceborgmesteren, er der også Borgmesterens interview til Ekstra Bladet:

    Journalist fra Ekstra bladet: Hvad hvis en embedsmand krammer en politiker?
    Hørsholms Borgmester: Så gør de det. Det er en opfordring, som økonomiudvalget er kommet med.


Tak for uddybningen :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Stars » 21. sep 2018, 07:04

Confucius skrev:
Animi skrev:Der står i artiklen at forbuddet ikke er kommet pga. nogle grænse overskridende episode. Dvs. forbuddet skal løse problemer, der ikke findes ...


Det var Frederiksborg Amts Avis der breakede historien om krammere, og de følger op med en artikel her til morgen, hvor Hørsholms Viceborgmester siger:

    Ifølge Henrik Klitgaard blev »krammeaftalen«, som blev indgået i sidste valgperiode, affødt af et enkelt kram. Ved forrige kommunalvalg krammede en politiker og en embedsmand hinanden på valgnatten i forbindelse med, at den pågældende politiker blev genvalgt. Det faldt andre politikere for brystet, da de fandt det tendentiøst, og derfor indgik vi den aftale os politikere imellem, siger han.

Animi skrev:Jeg synes forbuddet er latterligt …


Jeg synes det er latterligt overhovedet at kalde det et forbud. Så vidt jeg kan læse mig til, er der slet ikke tale om et forbud. Det er bare spin fra mediernes side. Det er en aftale, som politikerne har lavet om at opfordre til ikke at gøre det. Udover ovenstående citat fra Viceborgmesteren, er der også Borgmesterens interview til Ekstra Bladet:

    Journalist fra Ekstra bladet: Hvad hvis en embedsmand krammer en politiker?
    Hørsholms Borgmester: Så gør de det. Det er en opfordring, som økonomiudvalget er kommet med.



Ja, ok. Det er også upassende. Hvis det er er et af de tilfælde, hvor polikkeren og embedsmanden er gift/ kærester/ i familie, kan jeg dog godt forstå, man kommer til det. Ellers ikke. Det må man holde til privaten - eller kramme alle de valgte/genvalgte :cool2:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"