Telefonlinje for stalkere

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Telefonlinje for stalkere

Indlægaf Madam » 13. sep 2018, 07:09

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-09-1 ... dem-til-at


"Stalking karakteriseres som en særlig type af adfærd og aktiviteter, der af den enkelte opleves som uønsket, gentaget og vedvarende, og som er forstyrrende og skræmmende for ofret.

Stalking kan indbefatte mange forskellige adfærdsformer. Adskilt kan hver enkelt handling eller aktivitet i mange tilfælde synes uskyldig og harmløs, men set i en sammenhæng kan aktiviteterne opleves frygtskabende, indtrængende og forstyrrende på et andet menneskes liv."

Kilde: Dansk Stalking Center

Bortset fra at jeg var udsat for en 'hidsig' bejler i min ungdom på mit job, hvor en sælger uopfordret fandt anledning til til at henvende sig gennem et par mdr., alt imens han sang "Rør ved mig", som jeg efterflg. har allergi over for, når den blev/bli'r spillet, så har jeg heldigvis ikke taget skade, og det blev stoppet af en handlekraftig mandlig kollega.

Men for dem, hvor det har været længerevarende og af truende karakter, må det være ekstremt ubehageligt.

Har nogen af jer udøvet eller følt jer fristet til at udøve stalking, eller har I selv været udsat for stalking?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4635
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21209

Re: Telefonlinje for stalkere

Indlægaf catnip » 13. sep 2018, 07:56

Ja, jeg har haft stalkere 2 gange. Den ene var en ekskæreste, den anden en håndværker der havde lavet noget på mit hus.
0
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"