DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Konsensa » 9. sep 2018, 14:09

Wizzze skrev:
Madam skrev:
Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Jamen, er det ikke det, som DF gør, gi'r deres mening til kende, de fører jo ikke ligefrem hånden for svenskerne...

Tror ikke, at hverken fra Erdogan eller Putin, ville ha' indflydelse på danskernes valg, så det ville være spildte penge på annoncer.

DF ville heller ikke ha' vind i sejlene, hvis danskerne var tilfredse med tingenes tilstand.


Give deres mening til kende her til lands, og hvis svenske journalister kommer til DK og spørger, skal man selvfølgelig sige sin mening, men lad være med at være aktiv i et et andet land.


Hvorfor det. De er vore fætre og kusiner.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf vibbsen » 9. sep 2018, 16:17

Konsensa skrev:
Wizzze skrev:
Madam skrev:
Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Jamen, er det ikke det, som DF gør, gi'r deres mening til kende, de fører jo ikke ligefrem hånden for svenskerne...

Tror ikke, at hverken fra Erdogan eller Putin, ville ha' indflydelse på danskernes valg, så det ville være spildte penge på annoncer.

DF ville heller ikke ha' vind i sejlene, hvis danskerne var tilfredse med tingenes tilstand.


Give deres mening til kende her til lands, og hvis svenske journalister kommer til DK og spørger, skal man selvfølgelig sige sin mening, men lad være med at være aktiv i et et andet land.


Hvorfor det. De er vore fætre og kusiner.


Sikke noget fis. Vi er naboer. Thats it...At Den danske dronning og den svenske konge er fætter/kusiner har intet med det at gøre. Langt de fleste danskere har ikke så meget som en dråbe svensk blod i de sidste 4-5 generationer....

De svenske venstrefløjs politikere skulle da bare lige understå sig I at indrykke en annonce i et dansk dagblad hvor de anbefaler at man stemmer på et af de partier som modarbejder den strammerkurs som f.eks. DF står for. Så ville forargelsen da ingen ende tage.....
Senest rettet af vibbsen 9. sep 2018, 16:27, rettet i alt 1 gang.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Thomas31 » 9. sep 2018, 16:23

KIM K skrev:Det er ikke gået min næse forbi.
Jeg stiller mig dog særdeles tvivlende på at paragraffen pålægger SVT at have en holdning til politiske standpunkter fremsat af politikere under en direkte tv transmission i forbindelse med valghandlingen. Politikere har almindeligvis udvidet ytringsfrihed skal man huske.

Men skulle dette vise sig at være tilfældet bliver skandalen absolut ikke mindre.


En sådan paragraf er ligegyldig. Man kan jo fortolke den som, man vil, og dermed er det bare fortolkerens ideologi, det hand!er om

Men sverige og danmark er ikke ens lande. Heller ikke historisk. Danmark har været langt mere vestligt præget, politisk, økonomisk og militært ift Eng!and og konflikter med Tyskland. Sverige har slet ikke samme historie. Der er meget mere autoritær kultur østfra.

Begge lande har udviklet velfærdsstater, men hvor det i Danmark handler om omfordeling til børn, ældre, syge, svage osv, så handler det i sverige om at fortælle borgerne hvordan de skal leve deres liv. Det er langt nemmere i sverige at forbyde prostitution eller indføre øremærket barsel til mænd eller meget andet. Hvis det er ideologisk populært, skal journalisterne nok undgå kritiske spørgsmål og borgerne rette ind. De fleste politikere og joirna!ister bor i samme kridhvide idylliske dele af stockholm, hvorfra teksten udlægges

I danmark kridter vælgerne banen op. I sverige er det staten, der vil bestemme, hvad der må diskuteres. Indtil nu, måske.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Zorglup » 9. sep 2018, 16:27

Da vi ikke har nogen interesse i, at det går ad helvede til i Sverige, er det vel i orden, med et godt råd.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf JJL » 9. sep 2018, 17:16

Zorglup skrev:Da vi ikke har nogen interesse i, at det går ad helvede til i Sverige, er det vel i orden, med et godt råd.


Det har Carsten Jensen forstået. Som en modvægt til den skimlede sekt af klamme kældermennesker.

https://www.dn.se/kultur-noje/carsten-j ... te-for-sd/

På dansk: https://www.information.dk/kultur/2018/ ... ensborgere
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Goozilla » 9. sep 2018, 17:45

JJL skrev:
Zorglup skrev:Da vi ikke har nogen interesse i, at det går ad helvede til i Sverige, er det vel i orden, med et godt råd.


Det har Carsten Jensen forstået. Som en modvægt til den skimlede sekt af klamme kældermennesker.

https://www.dn.se/kultur-noje/carsten-j ... te-for-sd/

På dansk: https://www.information.dk/kultur/2018/ ... ensborgere


I forhold til dine tidligere udfald omkring mennesker med "rystende menneskesyn", så har du ærlig talt selv en ret vammel måde at formulere dig på, når det gælder andre mennesker.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf JJL » 9. sep 2018, 18:21

Goozilla skrev:
JJL skrev:
Zorglup skrev:Da vi ikke har nogen interesse i, at det går ad helvede til i Sverige, er det vel i orden, med et godt råd.


Det har Carsten Jensen forstået. Som en modvægt til den skimlede sekt af klamme kældermennesker.

https://www.dn.se/kultur-noje/carsten-j ... te-for-sd/

På dansk: https://www.information.dk/kultur/2018/ ... ensborgere


I forhold til dine tidligere udfald omkring mennesker med "rystende menneskesyn", så har du ærlig talt selv en ret vammel måde at formulere dig på, når det gælder andre mennesker.


Tonen er meget vigtig, når mangfoldigheden skal integreres. Svenskerne har indtil for nylig forstået det. Dog lader det til, at de nu er slået ind på en kurs, der minder om kursen i Danmark efter valget i 2001, hvor dem med det rystende menneskesyn på dansk fik besværliggjort integrationen med en tone, der konstant sigtede mod den laveste fællesnævner. Havde man haft held til at ignorere de klamme kældermennesker, ville tonen have været bedre med en bedre integration til følge. Tonen har været bedre i Sverige, hvor man har været bedre til at ignorere dem med det rystende menneskesyn på svensk. Integrationen har dermed været bedre i Sverige. Den bedre integration og svenskernes store glæde over den hastigt stigende mangfoldighed, risikerer dog nu at gå samme vej som i Danmark, da dem med det rystende menneskesyn på svensk nu for alvor lader til at røre på sig. At advare mod klamme kældermennesker med et rystende menneskesyn er ikke en vammel måde at formulere sig på, da det er nødvendigt for at holde tonen og få integrationen til at fungere.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Goozilla » 9. sep 2018, 18:54

JJL skrev:
Goozilla skrev:
JJL skrev:
Zorglup skrev:Da vi ikke har nogen interesse i, at det går ad helvede til i Sverige, er det vel i orden, med et godt råd.


Det har Carsten Jensen forstået. Som en modvægt til den skimlede sekt af klamme kældermennesker.

https://www.dn.se/kultur-noje/carsten-j ... te-for-sd/

På dansk: https://www.information.dk/kultur/2018/ ... ensborgere


I forhold til dine tidligere udfald omkring mennesker med "rystende menneskesyn", så har du ærlig talt selv en ret vammel måde at formulere dig på, når det gælder andre mennesker.


Tonen er meget vigtig, når mangfoldigheden skal integreres. Svenskerne har indtil for nylig forstået det. Dog lader det til, at de nu er slået ind på en kurs, der minder om kursen i Danmark efter valget i 2001, hvor dem med det rystende menneskesyn på dansk fik besværliggjort integrationen med en tone, der konstant sigtede mod den laveste fællesnævner. Havde man haft held til at ignorere de klamme kældermennesker, ville tonen have været bedre med en bedre integration til følge. Tonen har været bedre i Sverige, hvor man har været bedre til at ignorere dem med det rystende menneskesyn på svensk. Integrationen har dermed været bedre i Sverige. Den bedre integration og svenskerne store glæde over den hastigt stigende mangfoldighed, risikerer dog nu at gå samme vej som i Danmark, da dem med det rystende menneskesyn på svensk nu for alvor lader til at røre på sig. At advare mod klamme kældermennesker med et rystende menneskesyn er ikke en vammel måde at formulere sig på, da det er nødvendigt for at holde tonen og få integrationen til at fungere.


Blablabla... Du harcelerer imod en gruppe mennesker med en meget grim tone i et forsøg på at fremstå som en rummelig type over for en anden gruppe mennesker. Det får dig allerhøjst til at fremstå som et dumt svin på en meget flink og rar måde.

Reaktionen i Sverige nu kommer jo netop, fordi man har ignoreret en utilfreds gruppe mennesker og rent ud sagt sat, hvad der lige nu tegner til at blive en femtedel af befolkningen uden for døren. Du kan da godt ignorere den slags det første stykke tid, men det er lidt ligesom med et ubehageligt modersmærke. Jo længere tid der går, desto farligere går den slags som regel hen og bliver. I Danmark har man taget debatten op og jeg skal da gerne åbent ærklære mig uenig med stort set hele DF's partiprogram, men så meget desto mere er jeg glad for, at vi har dem ude i den åbne debat, så deres holdninger og fremmedhad ikke får lov til at ligge og ulme hos så mange mennesker. Ved at ignorere ekstremister får de lov til at stå uimodsagt og det er da om noget det dummeste man kan gøre, for før eller siden vil flere og flere tage deres fremstilling for gode varer.

Der er ild under Sveriges politiske situation lige nu og hvis man endnu engang vælger konsekvent at sætte SD uden for døren og ignorere en femtedel af befolkningen, så tør jeg slet ikke tænke på den regning, der vil være på vej til svenskerne i fremtiden. Det kan potentielt blive meget mere ekstremt det her.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf JJL » 9. sep 2018, 19:20

Goozilla skrev:
JJL skrev:
Goozilla skrev:
JJL skrev:
Zorglup skrev:Da vi ikke har nogen interesse i, at det går ad helvede til i Sverige, er det vel i orden, med et godt råd.


Det har Carsten Jensen forstået. Som en modvægt til den skimlede sekt af klamme kældermennesker.

https://www.dn.se/kultur-noje/carsten-j ... te-for-sd/

På dansk: https://www.information.dk/kultur/2018/ ... ensborgere


I forhold til dine tidligere udfald omkring mennesker med "rystende menneskesyn", så har du ærlig talt selv en ret vammel måde at formulere dig på, når det gælder andre mennesker.


Tonen er meget vigtig, når mangfoldigheden skal integreres. Svenskerne har indtil for nylig forstået det. Dog lader det til, at de nu er slået ind på en kurs, der minder om kursen i Danmark efter valget i 2001, hvor dem med det rystende menneskesyn på dansk fik besværliggjort integrationen med en tone, der konstant sigtede mod den laveste fællesnævner. Havde man haft held til at ignorere de klamme kældermennesker, ville tonen have været bedre med en bedre integration til følge. Tonen har været bedre i Sverige, hvor man har været bedre til at ignorere dem med det rystende menneskesyn på svensk. Integrationen har dermed været bedre i Sverige. Den bedre integration og svenskerne store glæde over den hastigt stigende mangfoldighed, risikerer dog nu at gå samme vej som i Danmark, da dem med det rystende menneskesyn på svensk nu for alvor lader til at røre på sig. At advare mod klamme kældermennesker med et rystende menneskesyn er ikke en vammel måde at formulere sig på, da det er nødvendigt for at holde tonen og få integrationen til at fungere.


Blablabla... Du harcelerer imod en gruppe mennesker med en meget grim tone i et forsøg på at fremstå som en rummelig type over for en anden gruppe mennesker. Det får dig allerhøjst til at fremstå som et dumt svin på en meget flink og rar måde.

Reaktionen i Sverige nu kommer jo netop, fordi man har ignoreret en utilfreds gruppe mennesker og rent ud sagt sat, hvad der lige nu tegner til at blive en femtedel af befolkningen uden for døren. Du kan da godt ignorere den slags det første stykke tid, men det er lidt ligesom med et ubehageligt modersmærke. Jo længere tid der går, desto farligere går den slags som regel hen og bliver. I Danmark har man taget debatten op og jeg skal da gerne åbent ærklære mig uenig med stort set hele DF's partiprogram, men så meget desto mere er jeg glad for, at vi har dem ude i den åbne debat, så deres holdninger og fremmedhad ikke får lov til at ligge og ulme hos så mange mennesker. Ved at ignorere ekstremister får de lov til at stå uimodsagt og det er da om noget det dummeste man kan gøre, for før eller siden vil flere og flere tage deres fremstilling for gode varer.

Der er ild under Sveriges politiske situation lige nu og hvis man endnu engang vælger konsekvent at sætte SD uden for døren og ignorere en femtedel af befolkningen, så tør jeg slet ikke tænke på den regning, der vil være på vej til svenskerne i fremtiden. Det kan potentielt blive meget mere ekstremt det her.


Naturligvis er jeg meget rummelig, da jeg anser mangfoldighed som noget, der gør livet mere spændende. Det betyder dog ikke, at man skal være rummelig overfor folk, der er blevet radikaliserede og stemmer på dem med det rystende menneskesyn. Mangfoldighed inkluderer ikke folk med et rystende menneskesyn. For at minimere folk med et rystende menneskesyns indflydelse er det nødvendigt at fortsætte med at udbygge mangfoldigheden, da det med tiden vil medføre, at de radikaliserede vil udgøre en mindre andel af befolkningen og dermed have mindre politisk indflydelse. Og jo, det kan da godt være, at svenskerne vil gå en mørk periode i møde. Men vi havde jo også en mørk periode i nullerne, hvor regeringen var støttet af dem med det rystende menneskesyn. Ja, vi er der jo nu igen. Men med tiden vil den stigende mangfoldighed medføre demografiske ændringer, der også vil vise sig politisk. Og så kan det vel forventes at integrationen endelig vil fungere, da dem med det rystende menneskesyn ikke længere vil have den store politiske indflydelse. Hverken i Danmark eller i Sverige. Sverige er dog tidsmæssigt tættere på den gode politiske situation, da deres indtag af mangfoldighed har været meget større end i Danmark.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Goozilla » 9. sep 2018, 21:47

0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf JJL » 10. sep 2018, 05:37

Skåne er SD land. Det giver vel en forstærkende effekt, at man også er tæt på dem med det rystende menneskesyn på dansk.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/40-pro ... mokraterna
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Sophies-mor » 10. sep 2018, 07:27

Jeg har altså lige brug for at få opklaret noget, der ligger i tråd med emnet.

Læste et sted, at SD har nazistiske rødder og primært ved opstart bestod af neo-nazister.
Men jeg kan ikke huske hvor, jeg læste det, og dermed er jeg usikker på, om kilden er valid.

Er der nogle, der kan opklare dette?

For mig at se, er der stor forskel på at være kritisk over for hvilken side, man nu er kritisk overfor eller være nazist/ islamist.
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2018, 07:30

Sophies-mor skrev:Jeg har altså lige brug for at få opklaret noget, der ligger i tråd med emnet.

Læste et sted, at SD har nazistiske rødder og primært ved opstart bestod af neo-nazister.
Men jeg kan ikke huske hvor, jeg læste det, og dermed er jeg usikker på, om kilden er valid.

Er der nogle, der kan opklare dette?

For mig at se, er der stor forskel på at være kritisk over for hvilken side, man nu er kritisk overfor eller være nazist/ islamist.
:gruble:

Jeg ved ikke om de opstod af neonazis, men noget tyder på at det ikke er helt foreneligt med deres linje nu i hvert fald:
https://sn.dk/Verden/Nazifortid-sender- ... 9?clean=ok
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf thomassneum » 10. sep 2018, 07:33

Sophies-mor skrev:Jeg har altså lige brug for at få opklaret noget, der ligger i tråd med emnet.

Læste et sted, at SD har nazistiske rødder og primært ved opstart bestod af neo-nazister.
Men jeg kan ikke huske hvor, jeg læste det, og dermed er jeg usikker på, om kilden er valid.

Er der nogle, der kan opklare dette?

For mig at se, er der stor forskel på at være kritisk over for hvilken side, man nu er kritisk overfor eller være nazist/ islamist.
:gruble:


Jeg ved at de har smidt nazister ud af partiet, så om de har haft et fundament omkring nazisme engang, bør vel ikke have betydning idag. Det kan vel ikke komme bag på nogen, at det yderste højreparti, også har medlemmer af de her ideologiske grupper. Det samme ses jo herhjemme i f.eks. DF.

Man altså.. partiet har jo ikke en nazistisk politisk dagsorden.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Sophies-mor » 10. sep 2018, 07:33

kidkomb skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg har altså lige brug for at få opklaret noget, der ligger i tråd med emnet.

Læste et sted, at SD har nazistiske rødder og primært ved opstart bestod af neo-nazister.
Men jeg kan ikke huske hvor, jeg læste det, og dermed er jeg usikker på, om kilden er valid.

Er der nogle, der kan opklare dette?

For mig at se, er der stor forskel på at være kritisk over for hvilken side, man nu er kritisk overfor eller være nazist/ islamist.
:gruble:

Jeg ved ikke om de opstod af neonazis, men noget tyder på at det ikke er helt foreneligt med deres linje nu i hvert fald:
https://sn.dk/Verden/Nazifortid-sender- ... 9?clean=ok

Mange tak :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"