...og så spilles der fodbold.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf paint » 5. sep 2018, 14:14

Confucius skrev:
paint skrev:Min personlige mening er, at man skulle sparke DBUs (relativt nye) direktør Claus Bretton Meyer, langt væk. Efter han er trådt til, har der været ballade både med kvindelandsholdet og nu også herrelandsholdet. Det kan ikke være noget tilfælde, når der aldrig før har været ballade om disse ting.


Selvfølgelig er der ballade, når han skal rydde op efter Jim Stjerne Hansen og være den sure forælder, der siger nej. Ungerne brokker sig jo ikke, når de får et ja. DBU er i den grad en rodebutik, der har trængt til oprydning.

paint skrev:Sagen er, at Han (Bretton Meyer) intet aner om fodbold eller den professionelle fodboldverden. Han er uddannet organisationsmand og teoretiker. Men når han ikke aner en hujende fis om forholdene i fodboldverden, så træffer han forkerte beslutninger - hvilket måske ikke er så underligt.


Så er det heldigt at han også kun træffer beslutninger om organisation og forretning. Landsholdet sorterer under DBU Elite.


Til din orientering, kan jeg oplyse at det netop er Claus Breton Meyer, der forhandler med spillerforeningen (landsholdets)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf Pølsemix » 5. sep 2018, 14:39

paint skrev:
Bretton Meyer, skal have grønt lys fra DBUs bestyrelse, før han kan sige ja til noget. Men han kan godt sige nej, uden at hente tilladelse fra bestyrelsen. Og det gør han hele tiden (efter sigende). Han har nogle ret svævende teoretiske organisationsideer, som i hans verden, kommer før alt andet. Det hele skal køres som han har forestillet sig det, og som hans teorier tilsiger det. Det dur bare ikke, når han ikke er bekendt med og har viden om fodboldverdenen.
Det kunne han måske have gjort i et eller andet firma, hvor det de handler med er forholdsvist ligegyldigt. Men i DBU 'handler' man med noget, der kræver viden og erfaring med netop dét, det drejer sig om (fodbold).

Flere fra kvindelandsholdet, har ladet sive (bl.a Nadia Nadim) at han (Bretton Meyer) er stærkt ubehagelig at forhandle med. At han er en 'stivstikker', som ikke evner at se tingene fra spillernes side, samt at han er grov og bruger (mildest talt) ufine metoder.

Kildekritik er altid en god ting, kvindelandsholdet har en klar interesse i at sværte direktøren til og især Nadim skal man være særlig kritisk overfor.
De konklusioner du drager er der ikke belæg for og er tankespind. Hvis direktøren ikke var loyal overfor bestyrelsen og med vilje fremprovokerede en konflikt så ville han ryge ud med det samme.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2018, 14:49

Det undrer mig at DBU ikke overvejer hvor dårligt lys de sætter deres sponsorer i :gruble:

Alt det her ballade, er udadtil ihvertfald, for at stille sponsorerne bedre, siger de. Men det her show gør da alt andet :rulle:
Var jeg sponsor, ville jeg tage en seriøs samtale med DBU, og jeg er ikke sikker på, at det ville være en troværdig organisation at samarbejde med i fremtiden.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf FruitFly » 5. sep 2018, 18:39

paint skrev:Min personlige mening er, at man skulle sparke DBUs (relativt nye) direktør Claus Bretton Meyer, langt væk. Efter han er trådt til, har der været ballade både med kvindelandsholdet og nu også herrelandsholdet. Det kan ikke være noget tilfælde, når der aldrig før har været ballade om disse ting.

Sagen er, at Han (Bretton Meyer) intet aner om fodbold eller den professionelle fodboldverden. Han er uddannet organisationsmand og teoretiker. Men når han ikke aner en hujende fis om forholdene i fodboldverden, så træffer han forkerte beslutninger - hvilket måske ikke er så underligt.

Så, ud med ham og ind med en person, som har viden og erfaring om international professionel fodbold. Vi er til grin i hele verden pga af dette her.

Amen!

:gogo:
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf FruitFly » 5. sep 2018, 18:44

Det er ABSURD at DBU ikke vil gå med til at forsikre landholdsspillerne - det gør andre landshold og jeg kan love dig for, at hvis jeg var chef for Tottenham, så fik Christian Eriksen fandme ikke fri til landsholdet, hvis ikke Tottenham fik kompensation, hvis Eriksen blev ukampdygtig i forbindelse med en landsholdssamling. Hold da kæft.

Og hvad sponsor-aftalerne angår ... hvis Simon Kjær ikke vil stille op for landsholdet fordi de sponsorbetingelser, der hører med, er i konflikt med hans personlige sponsor-aftaler, så er der kraftedme ikke nogen, der tvinger ham. Og så kan DBU tygge på om de har råd til at have en sponsoraftale, der forhindrer dem i at få adgang til de bedste danske spillere.

Når dét er sagt, så hep til holdet i aften og på søndag! De holder fandme hånden under Danmarks landsholdsambitioner og de amatører, der ikke kan finde ud af det ved forhandlingsbordet!
2
#Klimatosse
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. sep 2018, 18:52

Den bedste dag på Twitter plejer at være Eurovision.

Men den her kamp lover allerede godt også. Har tilkøbt kanalen til min pakke for at se den, så har høje forventninger.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf kidkomb » 5. sep 2018, 18:57

Hvorfor råbes der sådan? Råber de til hinanden eller hvad sker der?
Jeg har lidt svært ved at dechifrere hvad der bliver råbt og til hvem.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. sep 2018, 18:58

Åh nej, here we go. Jeg under dem at klare sig godt.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. sep 2018, 19:00

Wow, de trommer er irriterende.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf Lykke » 5. sep 2018, 19:12

Det er da ikke en helt kedelig kamp.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf kidkomb » 5. sep 2018, 19:15

Det var da en fin chance vi havde :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4534

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf PerXX » 5. sep 2018, 19:21

Jeg har allerede glem hvem ham Casper Eriksen og de andre ligegyldige luksusspillere var! :D
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf Nicolait » 5. sep 2018, 19:21

De er ikke helt håbløse de danskere.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf KIM K » 5. sep 2018, 19:29

FruitFly skrev:Det er ABSURD at DBU ikke vil gå med til at forsikre landholdsspillerne



Det er jo lukkede forhandlinger så ingen udover parterne kender detaljerne der har fået forhandlingerne til at gå i hårdknude.
DBU udtaler de har tilbudt at forsikre dem.



”Det er en dybt beklagelig situation, vi befinder os i. Både for holdet, fans og for alle i dansk fodbold. Vi havde håbet, at spillerne ville møde ind, når vi har tilbudt dem samme honorar, bonus, betalt forsikring og bedre forhold i forhold til fly, kok og behandling.

https://www.dbu.dk/Nyheder/2018/Septemb ... ds-fremtid
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4534

Re: ...og så spilles der fodbold.

Indlægaf PerXX » 5. sep 2018, 19:34

0-2 ved pausen må da siges at være godkendt!
Målet må vel værre at undgå et værre resultat end 0-8 som er Danmarks største nederlag.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"