Skal en skole anmelde forældre?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf vibbsen » 31. aug 2018, 21:06

Sangius skrev:Uanset om det er sket eller ej, er det da det skøreste argument mod Niqab nogensinde.

Så skal vi have lovgivninger imod at se kønsneutral ud. Du skal altid have noget lyserødt på hvis du er kvinde, og noget lyseblåt hvis du er mand. Det er mit forslag.


Skal man så vise sine trusser i skolegården, hvis nu det eneste lyserøde man har tilbage i skabet, er et par lyserøde bundløse trusser ????

Og skal skolen så ringe til politiet og anmelde en for blufærdighedskrænkelse ???

Og hvad med Majkens mand ?? Må han godt være i nærheden at Lyserøde Bundløse trusser ???? Man kunne jo være en prostitueret iført sin arbejdsbeklædning......

Og hvordan vil Majken forklare sit plejebarn at Lyserøde Bundløse trusser i skolegården bare er en del af den danske køns-identificerings(er det overhovedet et ord/begreb) kultur ????
Senest rettet af vibbsen 31. aug 2018, 21:55, rettet i alt 1 gang.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf vibbsen » 31. aug 2018, 21:09

Madam skrev:
dykkersild skrev:
Madam skrev:Fisken80 skrev:

"Helt sikkert... der står nemlig virkelig mange nonner og blaffer i Danmark."

Nu skal jeg forklare den for dig... problemet er ikke nonnen, men beklædningen og hvem der bærer den.

Og høn blaffede ikke, høn ventede på en bus, der ikke kom. :træt:

Den havde du nok ikke lige fanget... ;)


Så det er derfor at du er bekymret og ønsker at kunne se køn på de personer der står langs vejen - sådan helt seriøst er det derfor du støtter et forbud mod niqab?

Hvad er oddsene for at hele tre personer her i tråden kender nogen, der kender nogen, der kender en det er sket for. Det må være en decideret fetich - mandenonne/medkniv.


Har ingen intentioner om at tage blaffere med, det er livet blevet for farligt til, selv i lille Dannevang.

Men de fleste unge har ingen fantasi...


Og Ja: Jeg vil sgu se, hvem der er indeni! :gisp: :nerve: :panik:


Det lyder til gengæld som om den ældre generation har mere end nok "fantasi" til dække det ind som de unge mangler :forvirret2:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf Konsensa » 1. sep 2018, 16:42

Bergen skrev:
fisken80 skrev:
Bergen skrev:
Modesty Blame skrev:
Bergen skrev:Jeg kan så godt forstå, at man provokeres af, at ingen vil håndhæve gældende lovgivning. Uanset om man kan lide den eller ej.
Mén det jo bare daglig virkelighed i Danmark - se blot i trafikken.

Det er nok bare et spørgsmål om, at en stor del af befolkningen synes denne konkrete paragraf er latterlig. Samt at politiet i overvejende grad finder det spild af deres tid at håndhæve.


Sikkert, men jeg forstår godt provokationen i, at der åbenlyst skides højt og flot på lovgivningen.

Vi er efterhånden som samfund nået til, at det er 'tag selv bord' og ingen myndigheder agerer på noget som helst.


Så skulle man måske droppe nogle af de mange tåbelige love. Politiet har rigeligt at se til i forvejen.
Jeg har i øvrigt set folk få bøder for at cykle i gågaden og andre mindre foreteelser, så hvad mener du præcist med, at det er et tag selv bord?


Generelt er det lettere at finde en enhjørning end en politibetjent med mindre der er tale om terror eller lign. efterhånden.

Om en lov er latterlig er ikke målestok for, om den skal overholdes. Sorry. Jeg forstår godt provokationen uden det gør mig søvnløs.


Underretninger fra skolers og anden side har at gøre med barnets tarv, men kan selvfølgelig overlappe med lovovertrædelser, fx hvis små børn ikke er i sikre barnesæder. Da jeg mener at muslimer er et forfulgt mindretal i Danmark, så bør Niqab, middelalderlig opdragelse o.l. ikke vække bekymring i skolerne. Er en forælder derimod klædt ud som bonnie-kanin eller KKK, med hvid hætte og det hele, så er det selvfølgelig en anden sag, med mindre kaninen er en transseksuel mand. Så er det en anden sag igen.
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf Brok » 1. sep 2018, 17:06

Ja måske er læven ikke lige det klogester der er vedtaget, menhvor mange herinde mener vi har frit valg på hylden over, hvilke love der skal overholdes.?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf vibbsen » 1. sep 2018, 18:10

Brok skrev:Ja måske er læven ikke lige det klogester der er vedtaget, menhvor mange herinde mener vi har frit valg på hylden over, hvilke love der skal overholdes.?


I princippet mener jeg at alle love selvfølgelig skal overholdes. Og det er slet ikke det som det her handler om for mig. Heller ikke selvom jeg synes at loven er latterlig (det er iøvrigt ikke det samme som at jeg mener at den ikke skal overholdes. Men er derimod en helt anden snak)

For mig handler det om at en forældre ønsker at skolen skal anmelde en anden forældre til politiet for at overtræde loven om maskeringsforbud. Det kan jeg ikke se er skolens opgave. Ligesom jeg heller ikke mener at det er skolens opgave at noterer ned hvilke forældre der kører for stærkt, taler i håndholdt mobiltelefon, standser hvor der er standsningsforbud og hvad der ellers kan foregå af lovovertrædelser, og melde disse til politiet.

Den pågældende forældre er iøvrigt allerede meldt til politiet. Af samme mor som mener at skolen skal melde det. Og herfra må det så være op til politiet at tage stilling til og prioriterer de ressourcer som er til rådighed, og reagerer på anmeldelsen i henhold til dette.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22310
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf fisken80 » 1. sep 2018, 19:14

Brok skrev:Ja måske er læven ikke lige det klogester der er vedtaget, menhvor mange herinde mener vi har frit valg på hylden over, hvilke love der skal overholdes.?


Selvfølgelig skal loven holdes. Men jeg ringer altså heller ikke til politiet, hvis jeg gentagne gange ser en person tale i håndholdt telefon eller køre for stærkt. Jeg ruller med øjnene og håber politiet en dag kommer forbi når det sker.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf thomassneum » 2. sep 2018, 07:57

Politiet selv, vælger at loven KAN tages i brug, men gør det ikke konsekvent.. De lader cyklister uden lys slippe, folk der går over for rødt. Folk som ligevægtede har slåsset, lader man gå, gadepissere, udløbne kørekort, osv..

Bogen kan altså smides efter folk, når det vurderes nødvendigt. Jeg forstår til fulde hvorfor man ikke ønsker at agerer denne gang.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Skal en skole anmelde forældre?

Indlægaf Allmost_Famous » 2. sep 2018, 08:46

Skolen skal anmelde det, hvis de vurderer, at barnet er i mistrivsel på grund af det. Det gør de ikke, så selvfølgelig skal de ikke anmelde det.

Hende der Majken har selv anmeldt det, og det er hun i sin fulde ret til. Men hun har da godt nok drukket af natpotten hvis hun tror, hun kan kræve at andre følger trop.

Personligt mener jeg, at man selvfølgelig altid skal overholde loven. Jeg mener bare ikke, det er min opgave at anmelde ligegyldige småovertrædelser, og jeg har ikke ondt i røven over at en kvinde vælger at bære den dragt. Hvis hun lige bundede et par øl inden hun satte sig bag rettet, så ville jeg hjertens gerne anmelde det. Det er bare lidt forskellige typer overtrædelser, ikke?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"