Parkeringsbøder i København

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf IrmaPigen » 26. aug 2018, 08:46

Madam skrev:
Nicolait skrev:Jeg kan ikke se, at der skulle være noget galt med at udskrive en bøde til vedkommende.
Der er vedkommendes eget ansvar at have styr på at man køber parkeringsbillet til den rigtige bil.


Ikke det???

Hvis man f.eks. har flere biler eller evt. lige er skiftet til et andet registreringsnr., og man som i mit tilfælde kunne bevise, at det var en tanketorsk, og bilen, der var betalt for afgift for, befandt sig på et værksted?!

Er du selv bilist, eller bare den lykkelige indehaver af en cykel?


Faktum er jo, at du har parkeret en bil på en af kommunens P-pladser, og at du ikke har betalt for den konkrete bil, du havde parkeret.

Så kan du sagtens kalde det en tanketorsk. Men det er din fejl - som du selv må betale for.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Viskelæder » 26. aug 2018, 08:56

abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Slettet bruger » 26. aug 2018, 09:07

Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Viskelæder » 26. aug 2018, 09:13

abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.


Som flere har nævnt, så findes det der med at lægge en billet i ruden ikke længere. Det må du bare indse :)
1
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Iznogood » 26. aug 2018, 09:30

abcd skrev:FDM har haft et par sager om det. Her er en historie om en kvinde som i retten har fået annulleret sin parkeringsbøde som hun havde fået fordi hun havde tastet sin nummerplade forkert: https://fdm.dk/nyheder/medlemsnyt/2018- ... p-afgifter.
Som der står; byretten kom frem til, at der var tale om en fejl og ikke et bevidst forsøg på at snyde.
Hvilket er logisk nok. Forstil dig at din nummerplade er: AB 54 321 og du kommer til at indtaste AB 54 32T., så kan man godt argumentere for fejlen, da det jo er dit nummer minus et tal. Der hvor argumentationen bliver svær, er hvis du taster KU 98 765.

Og for en god ordens skyld, så har TS fået en parkeringsafgift og ikke en parkeringsbøde.
Det er kun politiet som kan udstede parkeringsbøder. Den får man hvis en parkering er til fare for andre eller forhindrer andre trafikanters færdsel. Politiet kan også udstede en afgift, hvis din parkering ikke er lovlig men heller ikke er til fare. Men om du har korrekt betalt din parkering, kan politiet ikke kontrollere.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Slettet bruger » 26. aug 2018, 09:32

Viskelæder skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.


Som flere har nævnt, så findes det der med at lægge en billet i ruden ikke længere. Det må du bare indse :)


Er det sådan du generelt forholder dig når nogen er utilfredse med noget? Sådan er verden ikke, det må du bare indse? Og er det sådan du selv reagerer når du er utilfreds med noget?
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Myresluger » 26. aug 2018, 09:40

Jeg er fan af systemet med app betaling. Det er meget lettere og man skal ikke kæmpe med at sikre at billetten er synlig for selv den mest krakilske p-vagt. Med papirløsningen var der mange sager hvor folk havde købt billet, men p-vagten kunne ikke se den.

Man skal ikke bruge forskellige apps alt efter hvor man parkerer - jeg bruger easy park appen, den virker alle vegne - endda også i udlandet
3
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf fisken80 » 26. aug 2018, 10:02

abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.


Som flere har nævnt, så findes det der med at lægge en billet i ruden ikke længere. Det må du bare indse :)


Er det sådan du generelt forholder dig når nogen er utilfredse med noget? Sådan er verden ikke, det må du bare indse? Og er det sådan du selv reagerer når du er utilfreds med noget?


For mit eget vedkommende, ja. Særligt når det handler om digitalisering af forskellige ting. Det er kommet for at blive, og at enkelte er sure og utifredse med det ændrer ikke på, at det ikke forsvinder af den grund.
Jeg synes også nemid er røvirriterende på mange måder. Men jeg lever med det, for det ændrer sig ikke alligevel.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Slettet bruger » 26. aug 2018, 10:10

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.


Som flere har nævnt, så findes det der med at lægge en billet i ruden ikke længere. Det må du bare indse :)


Er det sådan du generelt forholder dig når nogen er utilfredse med noget? Sådan er verden ikke, det må du bare indse? Og er det sådan du selv reagerer når du er utilfreds med noget?


For mit eget vedkommende, ja. Særligt når det handler om digitalisering af forskellige ting. Det er kommet for at blive, og at enkelte er sure og utifredse med det ændrer ikke på, at det ikke forsvinder af den grund.
Jeg synes også nemid er røvirriterende på mange måder. Men jeg lever med det, for det ændrer sig ikke alligevel.


Jeg er ikke imod digitalisering, jeg lever trods alt selv af det. Men jeg er imod dårlig udført digitalisering, og jeg synes klart vi skal være skeptiske over for dårlige løsninger.

Når nogen f.eks. foreslår at vi skal stemme elektronisk, er der virkelig behov for at nogen råber op og påpeger hvor ringe en idé det er.

Og NemID er også på.mange måder et dårligt system, det har masser af IT-folk påpeget, og det kan sagtens påvirke næste version.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf dgd2007 » 26. aug 2018, 10:52

Spjaerten skrev:Men du kan ikke i København, nogensteder jeg kender til, betale med andet end app. Så den diskussion er ikke længere.

Jo, der findes skam automater nogle steder. Men jeg tror det hele går på nummerpladen, som man så taster ind.
Parkeringsvagter skanner så nummerpladerne når de går deres runde og kan via deres server se om bilen har ret til at holde i den pågældende P-zone på det pågældende tidspunkt.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Madam » 26. aug 2018, 11:05

dgd2007 skrev:
Spjaerten skrev:Men du kan ikke i København, nogensteder jeg kender til, betale med andet end app. Så den diskussion er ikke længere.

Jo, der findes skam automater nogle steder. Men jeg tror det hele går på nummerpladen, som man så taster ind.
Parkeringsvagter skanner så nummerpladerne når de går deres runde og kan via deres server se om bilen har ret til at holde i den pågældende P-zone på det pågældende tidspunkt.


Oplægget her fortæller jo netop, at der er betalt med kort via en P-automat i Nyropsgade i København, men med indtastning af forkert registreringsnr., og har også en billet med kvittering, men det hjælper jo IKKE, når der er sket en fejlindtastning. :)
Senest rettet af Madam 26. aug 2018, 11:05, rettet i alt 1 gang.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Viskelæder » 26. aug 2018, 11:05

abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.


Som flere har nævnt, så findes det der med at lægge en billet i ruden ikke længere. Det må du bare indse :)


Er det sådan du generelt forholder dig når nogen er utilfredse med noget? Sådan er verden ikke, det må du bare indse? Og er det sådan du selv reagerer når du er utilfreds med noget?


Ja, det er det, når det ikke er noget, jeg kan gøre ved. Teknologien er kommet for at blive, og der findes virkelig større problemer i verden end en manglende papirkvittering.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Viskelæder » 26. aug 2018, 11:24

Falstria skrev:
Viskelæder skrev:
Ja, det er det, når det ikke er noget, jeg kan gøre ved. Teknologien er kommet for at blive, og der findes virkelig større problemer i verden end en manglende papirkvittering.


Kun som et supplement til alle de øvrige teknologier ;-)


Hvad mener du?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Viskelæder » 26. aug 2018, 11:32

Falstria skrev:
Viskelæder skrev:
Falstria skrev:
Viskelæder skrev:
Ja, det er det, når det ikke er noget, jeg kan gøre ved. Teknologien er kommet for at blive, og der findes virkelig større problemer i verden end en manglende papirkvittering.


Kun som et supplement til alle de øvrige teknologier ;-)


Hvad mener du?


At en dankort automat der udsteder en P-billet er en langt smartere teknologi, så den dør ikke.

Den behøver hverken kontanter eller strøm på batteriet eller en telfonisk dims til 5.000 kr. der udspionere brugeren.
Man behøver ikke huske andet end sin 4-cifrede pin-kode.
Alle i landet har adgang til at bruge det uden særlige omkostninger eller forudsætninger.


Faktum er, at aktuelt er de standere, der udskriver p-billetter, i KBH nærmest ikke eksisterende, og det er det, jeg forholder mig til og siger, man må tilpasse sig.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Slettet bruger » 26. aug 2018, 11:39

Viskelæder skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
Viskelæder skrev:
abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Men der er jo også et system med p-skiver som koster temmeligt mange bøder fordi folk glemmer at sætte dem. Det er ligeså meget tanketorsk som at taste forkert.

Det står jo alle frit for at appellere til firmaet bag og skrive st man altså har betalt men skrevet et tal eller bogstav forkert. Nogle er jo ganske flinke til at ændre det. Det er jo af samme årsag at TS klagede lader det til.

Det er totalt ansvarsfralæggelse at bare sige at det er dumt system.


Man kan godt tage ansvar for at have begået en fejl og samtidig synes at det er et dumt system.

Jeg synes det er en forringelse af min brugeroplevelse at jeg ikke får en seddel jeg kan lægge i forruden som bevis for at jeg har betalt for parkeringen. Det har ikke noget at gøre med at jeg vil fralægge mig ansvar, det har at gøre med at hvis jeg møder en parkeringsvagt, og han siger jeg ikke har betalt for min nummerplade, for det siger hans scanner, så er der ikke noget jeg i situationen kan gøre. Men det er vel ikke utænkeligt at det er hans scanner eller automaten der er i stykker. Og så er jeg pludselig bebyrdet med at skulle køre en klagesag fordi de ikke har orden i deres udstyr. Systemet med sedlen i forruden er meget simplere og mere gennemskueligt, for det er klart for alle at man har betalt, og der står på sedlen præcis hvad man har betalt for. Hvis automaten ikke virker, får jeg ikke en seddel, og så kan jeg køre et andet sted hen og parkere.

Digitalisering er ikke altid bedre, specielt er det som regel ringere når det gør det sværere for brugerne at gennemskue hvad der foregår.


Men når du bruger en app, så har du det jo på mobilen. Der er da ingen forskel på, i din hypotetiske situation, at vise en papirkvittering eller vise din app?


Jeg bruger ikke app.

Hvis jeg kan få en kvittering hvor der står at jeg har betalt for parkeringen, og den gælder som betaling når jeg lægger den i ruden, så fint med mig. Men det er ikke hvad jeg har oplevet.


Som flere har nævnt, så findes det der med at lægge en billet i ruden ikke længere. Det må du bare indse :)


Er det sådan du generelt forholder dig når nogen er utilfredse med noget? Sådan er verden ikke, det må du bare indse? Og er det sådan du selv reagerer når du er utilfreds med noget?


Ja, det er det, når det ikke er noget, jeg kan gøre ved. Teknologien er kommet for at blive, og der findes virkelig større problemer i verden end en manglende papirkvittering.


Selvfølgelig findes der større problemer i verden, men man kan fint være kritisk over for det alligevel. Det er en mærkelig måde at forsøge at affeje kritik på.

Teknologien er kommet for at blive, men det betyder ikke at man behøver at acceptere alle dårlige IT-løsninger. Og det her er et eksempel på noget der sagtens kunne gøres bedre.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"