DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf thomassneum » 22. aug 2018, 08:45

fisken80 skrev:Jeg synes det er noget friskt at sige, at man ikke bør kunne få ydelser, hvis man "er uinteressant for arbejdsmarkedet". Hvad nu, hvis man er en ansigtstatoveret fyr, der har arbejdet som tømrer i 20 år, men bliver fyret på grund af finanskrise? Skal han så ikke kunne få dagpenge?

Jow.. Dagpenge tjener han jo op til.
Efyerfølgende bistand.. Næ.

Men kommuner har før været behjælpelige når folk både har skulle fjerne ansigts tattos eller tabe sig osv.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Modesty Blame » 22. aug 2018, 09:00

thomassneum skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes det er noget friskt at sige, at man ikke bør kunne få ydelser, hvis man "er uinteressant for arbejdsmarkedet". Hvad nu, hvis man er en ansigtstatoveret fyr, der har arbejdet som tømrer i 20 år, men bliver fyret på grund af finanskrise? Skal han så ikke kunne få dagpenge?

Jow.. Dagpenge tjener han jo op til.
Efyerfølgende bistand.. Næ.

Men kommuner har før været behjælpelige når folk både har skulle fjerne ansigts tattos eller tabe sig osv.

Hvorfor ikke bistand? Man skal være lige så meget til rådighed for arbejdsmarkedet på den ene ydelse som på den anden.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf fisken80 » 22. aug 2018, 09:20

thomassneum skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes det er noget friskt at sige, at man ikke bør kunne få ydelser, hvis man "er uinteressant for arbejdsmarkedet". Hvad nu, hvis man er en ansigtstatoveret fyr, der har arbejdet som tømrer i 20 år, men bliver fyret på grund af finanskrise? Skal han så ikke kunne få dagpenge?

Jow.. Dagpenge tjener han jo op til.
Efyerfølgende bistand.. Næ.

Men kommuner har før været behjælpelige når folk både har skulle fjerne ansigts tattos eller tabe sig osv.


Men det er da ret svært at påstå, at man er uinteressant for arbejdsmarkedet, hvis man har haft fast arbejde de sidste 20 år. Og udelukkende er blevet fyret på grund af en finanskrise.

Og det er faktisk en helt reel case det her, for der er masser af håndværkere, der har tatoveringer alle steder også i ansigtet og de havde masser at lave i årene op til krisen, men blev fyret, fordi byggeriet gik fuldstændig i stå. Jeg synes det er rimelig friskt at påstå, at de ikke er interessante for arbejdsmarkedet, når de har været det i årevis. Og i øvrigt er blevet det igen nu, hvor byggeriet igen buldrer derudaf.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf fisken80 » 22. aug 2018, 09:21

thomassneum skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes det er noget friskt at sige, at man ikke bør kunne få ydelser, hvis man "er uinteressant for arbejdsmarkedet". Hvad nu, hvis man er en ansigtstatoveret fyr, der har arbejdet som tømrer i 20 år, men bliver fyret på grund af finanskrise? Skal han så ikke kunne få dagpenge?

Jow.. Dagpenge tjener han jo op til.
Efyerfølgende bistand.. Næ.

Men kommuner har før været behjælpelige når folk både har skulle fjerne ansigts tattos eller tabe sig osv.


Og i øvrigt vil jeg nok vove at påstå, at hvis man har arbejdet som håndværker de sidste 20 år, så har man dælme også tjent op til kontanthjælp gennem alle de penge man har lagt i skat.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Brok » 22. aug 2018, 11:05

Burka, niqab, tørklæde m.m. har jo intet med statsborgerskab at gøre.

Denne tråd handler vel kun om tillægget til, hvad der kræves for at få statsborgerskab i DK.

Så integration, opdragelse er faktisk ikke til debat.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Stars » 22. aug 2018, 11:24

fisken80 skrev:
thomassneum skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes det er noget friskt at sige, at man ikke bør kunne få ydelser, hvis man "er uinteressant for arbejdsmarkedet". Hvad nu, hvis man er en ansigtstatoveret fyr, der har arbejdet som tømrer i 20 år, men bliver fyret på grund af finanskrise? Skal han så ikke kunne få dagpenge?

Jow.. Dagpenge tjener han jo op til.
Efyerfølgende bistand.. Næ.

Men kommuner har før været behjælpelige når folk både har skulle fjerne ansigts tattos eller tabe sig osv.


Men det er da ret svært at påstå, at man er uinteressant for arbejdsmarkedet, hvis man har haft fast arbejde de sidste 20 år. Og udelukkende er blevet fyret på grund af en finanskrise.

Og det er faktisk en helt reel case det her, for der er masser af håndværkere, der har tatoveringer alle steder også i ansigtet og de havde masser at lave i årene op til krisen, men blev fyret, fordi byggeriet gik fuldstændig i stå. Jeg synes det er rimelig friskt at påstå, at de ikke er interessante for arbejdsmarkedet, når de har været det i årevis. Og i øvrigt er blevet det igen nu, hvor byggeriet igen buldrer derudaf.


Der er vi ude i grænselandet ....

Jeg er fx ret sikker på, det ikke er nemt at få job som bankrådgiver, hvis ens kronragede isse er fyldt med hagekors eller dødningehoveder.
Hvis det er nemt at få et tømrerjob med de tattoos, så er man vel til rådighed for arbejdsmarkedet. Hvis man kun kan få job hos Biker Bjarnes Tømrerfirma, så er man ikke.


Tattoos er generelt lidt sværere, for der er jo forskel på, om det er en lille blomst bag øret, eller det er hele issen fyldt med hagekors.
Og for mig gør det også en forskel, om det er en stammetattoo, der er lavet hjemme i landsbyen før vedkommende overhovedet har hørt om Danmark, eller det er en helt alm dansker, der har omgået dansk lovgivning om tatovering.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf fisken80 » 22. aug 2018, 11:49

Stars skrev:
fisken80 skrev:
thomassneum skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes det er noget friskt at sige, at man ikke bør kunne få ydelser, hvis man "er uinteressant for arbejdsmarkedet". Hvad nu, hvis man er en ansigtstatoveret fyr, der har arbejdet som tømrer i 20 år, men bliver fyret på grund af finanskrise? Skal han så ikke kunne få dagpenge?

Jow.. Dagpenge tjener han jo op til.
Efyerfølgende bistand.. Næ.

Men kommuner har før været behjælpelige når folk både har skulle fjerne ansigts tattos eller tabe sig osv.


Men det er da ret svært at påstå, at man er uinteressant for arbejdsmarkedet, hvis man har haft fast arbejde de sidste 20 år. Og udelukkende er blevet fyret på grund af en finanskrise.

Og det er faktisk en helt reel case det her, for der er masser af håndværkere, der har tatoveringer alle steder også i ansigtet og de havde masser at lave i årene op til krisen, men blev fyret, fordi byggeriet gik fuldstændig i stå. Jeg synes det er rimelig friskt at påstå, at de ikke er interessante for arbejdsmarkedet, når de har været det i årevis. Og i øvrigt er blevet det igen nu, hvor byggeriet igen buldrer derudaf.


Der er vi ude i grænselandet ....

Jeg er fx ret sikker på, det ikke er nemt at få job som bankrådgiver, hvis ens kronragede isse er fyldt med hagekors eller dødningehoveder.
Hvis det er nemt at få et tømrerjob med de tattoos, så er man vel til rådighed for arbejdsmarkedet. Hvis man kun kan få job hos Biker Bjarnes Tømrerfirma, så er man ikke.


Tattoos er generelt lidt sværere, for der er jo forskel på, om det er en lille blomst bag øret, eller det er hele issen fyldt med hagekors.
Og for mig gør det også en forskel, om det er en stammetattoo, der er lavet hjemme i landsbyen før vedkommende overhovedet har hørt om Danmark, eller det er en helt alm dansker, der har omgået dansk lovgivning om tatovering.


Der er virkelig mange håndværkere, der er tatoverede også i ansigtet og som let kan få arbejde. Muligvis ikke lige hos Østerballe Servicemurer, der ikke laver andet end småopgaver for fru Hansen og fru Jensen, men uproblematisk i de store firmaer, der primært er på byggepladser. Så man er i mine øjne helt afgjort til rådighed som håndværker selvom man er ansigtstatoveret.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Pax Romana » 22. aug 2018, 12:42

Conway skrev:Hvis du tror at Fogh og Løkke regeringerne er skyld i fejlslagen integration så bør du nok lige undersøge dine kilder en gang til da problemet er betydeligt ældre.
https://www.b.dk/nationalt/30-aars-inds ... laaet-fejl
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... on/6057460

Derudover kan du jo prøve at forklare hvorfor en socialdemokratisk regering i vores naboland har endnu dårligere resultater end vi har, eller endnu bedre hvis du kan nævne et vesteuropæisk land hvor integrationen er en succes :gruble:
Det har med kultur og religionsforskelle at gøre og ikke en døjt med racisme !
Der bekendte du kulør

En typisk DF undvigemanøvre som lyder sådan; ”Jeg er ligeglad hvilken farve folk har. Det er kulturen og religionen der betyder noget og ikke racen, ergo er vi ikke racister”.

Modtanden gennem verdenshistorien overfor de ”fremmede” har altid handlet om frygt for og mistro til andres kultur. Ren racisme er yderst sjælden. En af undtagelserne, var de bizarre racehygiejniske teorier som senere blev officiel ideologi i Hitlers Tyskland. Den står desværre tilbage som den arketypiske racisme. Når DF stædigt fastholder at man ved tro på kulturernes uforenelighed ikke er racister, så tager de i den (med vilje) grad fejl. Ser man bort fra de få tosser i historien så har racisme aldrig handlet om race, men altid om kultur.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"