Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 20:07

Purple Haze skrev:Jeg vil være meget skeptisk over for alt der kommer fra :
‘Document.dk vil gerne være et organ for det nye højre.‘

Bare ud fra beskrivelsen af siden (på siden) fremgår det at det eneste de lader til at ville er at fremme fremmedhad og skylde skylden for al dårligdom på ‘de åbne grænser’ og indvandring.

Vi lærer som art tydeligvis ikke af historien, og finder det en smule skræmmende at vi aldrig bliver klogere.


Vi lærer som art tydeligvis ikke af historien, og finder det en smule skræmmende at vi aldrig bliver klogere.

Efter 30 års mislykket integration har jeg aldrig været mere enig i et udsagn :klap: :fløjt:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 14. aug 2018, 20:17

Conway skrev:
Seladon skrev::lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.


Tak for et informativt indlæg Seladon.
Jeg tror omvendt at der er andre mere jordnære ting end månen der indeholder ost :D :fløjt:


Ja, lad os se......Fx at vente på svensk politiet undersøger sagen og offentliggør deres resultater inden man kaster sig i spekulationer. At holde lidt igen med skråsikre påstande. Det vil jeg kalde en jordnær attitude.
Senest rettet af Seladon 15. aug 2018, 06:35, rettet i alt 1 gang.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 20:17

Seladon skrev:
Madam skrev:
Seladon skrev::lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.


Sveriges statsminister har lige giver et interview i TV Avisen på DR1, og det må vel ses, som en bekræftelse på, at det har fundet sted, men ingen aner vel endnu, hvem der står bag....?


Ingen aner hvem der står bag, bortset fra Conway...
Læs startoplægget til tråden.

Han er bl. a. clairvoyant måske?


Erfaring med tidligere episoder måske, men jeg skal da være den første til at undskylde hvis jeg tager fejl :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 14. aug 2018, 20:19

Conway skrev:
Seladon skrev::lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.


Tak for et informativt indlæg Seladon.
Jeg tror omvendt at der er andre mere jordnære ting end månen der indeholder ost :D :fløjt:


Ja, lad os se......Fx at vente på svensk politiet undersøger sagen og offentliggør deres resultater inden man kaster sig ud i spekulationer. At holde lidt igen med skråsikre påstande. Det vil jeg kalde en jordnær attitude, men det er ikke lige dig, vel.

PS du har overset nogle smileys.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Brok » 14. aug 2018, 22:00

Purple Haze skrev:
Brok skrev:Hvis nu svenske politikere tog deres indvandrings problemer seriøs, så havde de handlet for mange år siden.

Jeg er ikke tilhænger af SD, men noget må der ske, hvis landet ikke skal blive et stort ghetto.



Jo.

Men det har jo ikke nødvendigvis noget med denne her episode at gøre.


Nu er jeg ikke svensker, men har boet der, og jo, hvis det ikke er terror så, er det helt sikkert indvandre problem.

Politiker og aviser i sverige vil jo næppe fortælle hvad der er fakta.

Der hvor jeg boede i sverige var der ingen problemer, hvis man læste aviser eller hørte på politikere, men gik man ned på torvet så kunne man se problemet med egne øjne.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2018, 22:28

Confucius skrev:
Purple Haze skrev:
Ondemand skrev:Så er det officielt ... politiken har bragt historien :-D

https://politiken.dk/udland/art6660575/ ... tion%C2%AB


Den artikel nævner jo slet ikke spekulationer om at det nok er indvandrere der har begået hærværket (eller terrorismen, som det vist mere virker som om det er), så hvad er det mon vi skal diskutere og blive forargede over?


Næ, men politiken har jo ikke selv sendt journalister på gaden i Sverige. Deres artikel baserer sig på oplysninger fra Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Expressen, SVT og nyhedsbureauet TT. Og som vi erfarede for ikke så længe siden, så censurerer både politi og medier de kriminelles etniske baggrund, hvilket er en af grundene til at højrefløjen har så meget medvind. Den menige svensker er ved at få øjnene op for hvor meget kriminalitet indvandrerne er skyld i, og de er trætte af det.

https://jyllands-posten.dk/internationa ... tore-tabu/

Det er det jeg har sagt i 10 år.
De har skoset os for at give DF taletid, fordi de troede at det gjorde ondt værre at give rum og plads til ydre højrefløj.
Men censur har alle dage gjort det modsatte.
De er dumme som snot, de svenskere (sorry, men jeg har boet derovre og jeg er fortsat rystet over deres kommunistiske tilgang til tingene)
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2018, 22:42

Confucius skrev:
kidkomb skrev:De er dumme som snot, de svenskere (sorry, men jeg har boet derovre og jeg er fortsat rystet over deres kommunistiske tilgang til tingene)



Pas nu på du ikke laver en Trish Regan...

Det har jeg lavet i mange år nu. Jeg har desværre stadig ret :(
Måske kan jeg blive ansat på Fox?
-De kræver vist ikke de store forudsætninger for at udtale sig om tingene....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 22:50

0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 22:52

0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 06:45

Confucius skrev:
Seladon skrev:
Ingen aner hvem der står bag, bortset fra Conway...
Læs startoplægget til tråden.

Han er bl. a. clairvoyant måske?


Eller også har hans internet også adgang til Aftonbladet, som har beskrevet - allerede før tråden blev oprettet - både at der er mistænkte og anholdte i sagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j3K0X
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv ... i-goteborg


Eller også ekstrapolerer han fra ufuldstændige data, for svensk politi siger ikke ret meget der kan bruges som argumentation for de påstande han kommer med.

Desværre kan undersøgelsen vare flere dage/ uger inden de kan sige noget klart og konkret. Findes der en bagmand? Hvem er de andre involverede ? osv osv...
Så kan man lige klappe hesten....
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 06:53

Der er flere svenskere, der undrer sig over timing, planlægning og sinkronisering. Lige som mig.
Det viser bare at der er mere i det end hærværk begået af møgunger der kedede sig.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf annellaII » 15. aug 2018, 08:21

En ung mand, som tirsdag blev begæret anholdt i forbindelse med de omfattende bilbrande i Vestsverige, er tilbageholdt ved grænsen til Tyrkiet.

Han er født i 1999 og vil formentlig senere onsdag blive fløjet tilbage til Sverige, oplyser politiet til Göteborg-Posten.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-15 ... t-goteborg
1
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Madam » 15. aug 2018, 08:51

annellaII skrev:En ung mand, som tirsdag blev begæret anholdt i forbindelse med de omfattende bilbrande i Vestsverige, er tilbageholdt ved grænsen til Tyrkiet.

Han er født i 1999 og vil formentlig senere onsdag blive fløjet tilbage til Sverige, oplyser politiet til Göteborg-Posten.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-15 ... t-goteborg


Ja, ja...politiet har nok haft samme formodninger som Conway... og nogen af os andre. :wink3:
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 10:17

Madam skrev:
annellaII skrev:En ung mand, som tirsdag blev begæret anholdt i forbindelse med de omfattende bilbrande i Vestsverige, er tilbageholdt ved grænsen til Tyrkiet.

Han er født i 1999 og vil formentlig senere onsdag blive fløjet tilbage til Sverige, oplyser politiet til Göteborg-Posten.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-15 ... t-goteborg


Ja, ja...politiet har nok haft samme formodninger som Conway... og nogen af os andre. :wink3:


Der står ikke noget om formodninger i startoplægget,
tværtimod.

Formodninger har vi alle sammen, men er det nok at lægge dem til grunde for en debat ?

Interessant at den anholdte havde en udenlandsk flugtrute parat, men var Tyrkiet ment som slutdestination? Er han bagmanden som har koordineret det hele eller bare en nyttig idiot? Hvor og hvem er de andre ca. 30 medskyldige? Jeg vil have svar til disse spørgsmål, tak. Så kan vi sagtens debattere.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 10:48

Confucius skrev:
Seladon skrev:
Madam skrev:
annellaII skrev:En ung mand, som tirsdag blev begæret anholdt i forbindelse med de omfattende bilbrande i Vestsverige, er tilbageholdt ved grænsen til Tyrkiet.

Han er født i 1999 og vil formentlig senere onsdag blive fløjet tilbage til Sverige, oplyser politiet til Göteborg-Posten.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-15 ... t-goteborg


Ja, ja...politiet har nok haft samme formodninger som Conway... og nogen af os andre. :wink3:


Der står ikke noget om formodninger i startoplægget,
tværtimod.


Formodninger har vi alle sammen, men er det nok at lægge dem til grunde for en debat ?

Interessant at den anholdte havde en udenlandsk flugtrute parat, men var Tyrkiet ment som slutdestination? Er han bagmanden som har koordineret det hele eller bare en nyttig idiot? Hvor og hvem er de andre ca. 30 medskyldige? Jeg vil have svar til disse spørgsmål, tak. Så kan vi sagtens debattere.


De der bortforklaringer bliver mere og mere desperate og skingre.. :lol2:


Mærkelig kommentar som ikke bidrager til en god debat.
Brug ignorer knappen, tak. Nedladende bemærkninger plejer ikke at være din stil, men det kan ske at jeg tog fejl.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"