Flere indlagte har drukket for meget vand

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Madam » 6. aug 2018, 13:32

Man skal drikke meget i varmen, men ikke udelukkende vand.

https://www.bt.dk/samfund/for-meget-pos ... -sygehuset

Hvor meget og hvad drikker I, og husker I, at det er det er det samlede væskeindtag, som kan være meget forskelligt, der tæller i regnskabet?! :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf hotlips » 6. aug 2018, 13:44

Kaffe, kakao og iskoldt vand og jeg sørger også for at spise mere for jeg ved godt det er farligt, jeg har selv passet en der endte i koma fordi hun drak omkring 12 liter rød saft hver dag.
Jeg tror bare vi er uvante med hvor hårdt det er for kroppen at det er så varmt så længe så mange har lidt svært ved at tage det alvorligt at det kræver noget andet end vi er vant til.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Wizzze » 6. aug 2018, 13:50

Der var en læge ude at advare mod at drikke for meget vand, for et par måneder siden (Ja sommeren har været varm længe :8: )
Hvor vi også havde en tråd om emnet viewtopic.php?f=34&t=11524&p=680439&hilit=sodavand#p680433
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Madam » 6. aug 2018, 13:50

hotlips skrev:Kaffe, kakao og iskoldt vand og jeg sørger også for at spise mere for jeg ved godt det er farligt, jeg har selv passet en der endte i koma fordi hun drak omkring 12 liter rød saft hver dag.
Jeg tror bare vi er uvante med hvor hårdt det er for kroppen at det er så varmt så længe så mange har lidt svært ved at tage det alvorligt at det kræver noget andet end vi er vant til.


12 l er også helt ekstremt, selvom det var rød saft, men hver gang man åbner for tv, siger de jo, husk at drikke VAND, og så misforstår folk budskabet.

Jeg tæller også kaffen og sodavand med i regnskabet...
Senest rettet af Madam 6. aug 2018, 13:56, rettet i alt 1 gang.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf LadyFox » 6. aug 2018, 13:51

Jeg prøver at drikke minimum 40 ml x 65 kg - 1000 = 1,6l. Hvilket jeg også langt de fleste dage når op over, en del af det er dog sodavand og kaffe, jeg prøver dog at erstatte en del af sodavanden med saft og/eller danskvand.
0
...
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Madam » 6. aug 2018, 13:52

Wizzze skrev:Der var en læge ude at advare mod at drikke for meget vand, for et par måneder siden (Ja sommeren har været varm længe :8: )
Hvor vi også havde en tråd om emnet http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... nd#p680433


Okay, jeg er nybegynder, så den tråd havde jeg desværre IKKE bemærket. :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Artem » 6. aug 2018, 14:27

Har ikke styr på hvor meget jeg drikker, men drikker nærmest kun rent vand og te.
Men meget af det vand jeg drikker, bliver drukket sammen med at jeg spiser, og da jeg er glad for mad med salt på tror jeg ikke lige at jeg går ned på det.
Drikker ellers en del i den her varme, og når jeg er ude at løbe. Efter sådan en 21 km tur kan jeg godt være 2 kg lettere. :8: selv om jeg har drukket lidt undervejes og en halv liter efter.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Spjaerten » 6. aug 2018, 14:31

Drikker omkring 1 liter vand og 4 dl kaffe på en arbejdsdag.
Om aftenen ca 1 liter blandet vand og sodavand.

Det passer med hvad jeg føler jeg har brug for.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf annellaII » 6. aug 2018, 14:42

Madam skrev:Man skal drikke meget i varmen, men ikke udelukkende vand.

https://www.bt.dk/samfund/for-meget-pos ... -sygehuset

Hvor meget og hvad drikker I, og husker I, at det er det er det samlede væskeindtag, som kan være meget forskelligt, der tæller i regnskabet?! :)


Mindst 3-4 ltr mineralvand blandet med æblemost (3/4 vand 1/4 most) om dagen i denne tropiske hede.

Det er forøvrigt første gang, jeg i linket læser om mennesker, der bliver indlagt for at drikke for meget.
Senest rettet af annellaII 6. aug 2018, 14:46, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf hotlips » 6. aug 2018, 14:44

Madam skrev:
hotlips skrev:Kaffe, kakao og iskoldt vand og jeg sørger også for at spise mere for jeg ved godt det er farligt, jeg har selv passet en der endte i koma fordi hun drak omkring 12 liter rød saft hver dag.
Jeg tror bare vi er uvante med hvor hårdt det er for kroppen at det er så varmt så længe så mange har lidt svært ved at tage det alvorligt at det kræver noget andet end vi er vant til.


12 l er også helt ekstremt, selvom det var rød saft, men hver gang man åbner for tv, siger de jo, husk at drikke VAND, og så misforstår folk budskabet.

Jeg tæller også kaffen og sodavand med i regnskabet...


Min kaffe er iøvrigt en tredjedel sødmælk, men selv uden det så tæller det jo selvfølgelig, man dør ikke af tørst hvis man kun drikker kaffe eller sodavand.

Men jeg kan godt huske det pludselig hed sig at det kun var rent vand der talte for nogle år siden, men det er jo ikke rigtigt, sprittere der kommer ind i leverkoma fordi de ikke har spist og er ekstremt dehydreredde fordi de ikke drukket andet i ugevis end sprut, de bliver sat på 10% sukkervand, altså en deciliter druesukker til 9 deciliter vand og de vågner da for det meste op igen.
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf annellaII » 6. aug 2018, 14:44

Madam skrev:
Wizzze skrev:Der var en læge ude at advare mod at drikke for meget vand, for et par måneder siden (Ja sommeren har været varm længe :8: )
Hvor vi også havde en tråd om emnet http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... nd#p680433


Okay, jeg er nybegynder, så den tråd havde jeg desværre IKKE bemærket. :)


Skidt pyt med det, da det ikke kan skade, at vi bliver gjort opmærksom på at drikke nok i denne varme :)
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Sangius » 6. aug 2018, 14:46

Det er kun syge, svage og ældre der skal passe på med at drikke rent vand. Normale mennesker kan sagtens komme drikke et par liter vand om dagen - men ikke 12, det er jo helt skørt. Maks 3 liter ville jeg sige.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Madam » 6. aug 2018, 16:46

Confucius skrev:
Hele denne varme sommer, har jeg næsten kun drukket vand, og så måske en enkelt 1½ liters sodavand og en liter mælk eller to per uge. Jeg har to 1½ liters flasker, som jeg fylder med postevand. Den ene er i køleskabet, mens jeg drikker ad den anden. Jeg drikker nok 4-6 flasker i løbet af et døgn under hedebølgen.



Den med fylde 1 1/2 liters flasker med vand benytter jeg også, og som sagt før plus kaffe og lemon sodavand... :D

Men kun de 1 1/2 liter er vand for mit vedkommende, så store mængder som 4-6 flasker pr. døgn kan jeg slet ikke få ned...
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf musling » 6. aug 2018, 17:55

Jeg drak næsten kun vand, men Hr M bemærkede, at jeg oftere og oftere nævnte, at jeg havde hovedpine på den der dehydrerende måde.
Han viste mig derfor en artikel netop om dette problem, hvor jeg så sådan for alvor fik øjnene op for, at det ikke er nok bare at drikke masser af vand.

Siden (1-1½ uge) har jeg byttet noget af vandet ud med alkoholfri cider, iste og saft og lidt kaffe og wolla - ingen hovedpine til mig, trods varmen. :D
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf ExCoastal » 6. aug 2018, 18:12

Jeg drikker en del vand, men jeg varierer det med andre ting. Primært noget, der hedder Vitamin Water (citrus varianten), der indeholder elektrolytter. Jeg er blevet lidt hooked, fordi det smager godt, og det ikke er sødt som en sodavand.

Jeg er meget opmærksom på mit vædskeindtag, fordi der har været nogle dage, hvor jeg har været dehydreret, så jeg sørger for at drikke rigeligt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"