Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf annellaII » 20. jul 2018, 08:06

ttps://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/tak-til-dem-der-kraever-klare-svar

En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg. Med et enkelt kig over til vore naboer i Sverige ved man, at hemmeligholdelsen af den slags oplysninger ikke i længden gavner den frie samtale.


For det første undrer jeg mig over sådan en udtalelse fra en præst; "Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig." Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund, en kriminel er en kriminel uanset hudfarve og etnisk baggrund.

Din mening?
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf thomassneum » 20. jul 2018, 08:33

Vi bliver kun klogere at at indsamle så meget data som muligt.
Der hvor kæden hopper af, er når man entydigt misbruger/misforstår data og statistik.
5
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Pax Romana » 20. jul 2018, 08:44

annellaII skrev:ttps://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/tak-til-dem-der-kraever-klare-svar

En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg. Med et enkelt kig over til vore naboer i Sverige ved man, at hemmeligholdelsen af den slags oplysninger ikke i længden gavner den frie samtale.


For det første undrer jeg mig over sådan en udtalelse fra en præst; "Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig." Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund, en kriminel er en kriminel uanset hudfarve og etnisk baggrund.

Din mening?
"En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden Kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg"

Denne sætning giver mening syntes jeg.
Og så kan jeg kun give thomassneum ret.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Delfin » 20. jul 2018, 08:46

Dit link virker ikke
0
14 11 14
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 09:00

annellaII skrev:ttps://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/tak-til-dem-der-kraever-klare-svar

En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg. Med et enkelt kig over til vore naboer i Sverige ved man, at hemmeligholdelsen af den slags oplysninger ikke i længden gavner den frie samtale.


For det første undrer jeg mig over sådan en udtalelse fra en præst; "Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig." Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund, en kriminel er en kriminel uanset hudfarve og etnisk baggrund.

Din mening?


Er ikke overrasket over det kommer fra en præst. Der er virkelige meget intolerance, racisme, homofobi og værre i nogle kirke- og trossamfund :tie:
Det kristne elsk din næste budskab er virkelig ikke noget som praktiseres alle steder, mindst af alt i kirken :rulle:
Bare se på DF og hvor mange af deres fremtrædende folk som kommer af en kirke/præste baggrund.
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2018, 09:06

I princippet har hun ret. Problemet er bare at størstedelen af befolkningen - ja undskyld jeg siger det ligeud - er snotdumme og læser alle deres fordomme ind i data så de kan dreje det til understøtte deres fordomme.

Så vil mene at fagfolk, fx. politi, sociologer og folk der arbejder med integration, bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for hvordan de kan gøre deres arbejde bedre.
Senest rettet af Purple Haze 20. jul 2018, 10:13, rettet i alt 1 gang.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf annellaII » 20. jul 2018, 09:07

Confucius skrev:
annellaII skrev:ttps://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/tak-til-dem-der-kraever-klare-svar

En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg. Med et enkelt kig over til vore naboer i Sverige ved man, at hemmeligholdelsen af den slags oplysninger ikke i længden gavner den frie samtale.


For det første undrer jeg mig over sådan en udtalelse fra en præst; "Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig." Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund, en kriminel er en kriminel uanset hudfarve og etnisk baggrund.

Din mening?


Jeg synes at præsten har 100 % ret, og han giver jo også det helt rigtige argument for det. Der er ingen grund til at vi ikke skulle kende forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund. Der er kun en politisk korrekt grund, men det er ikke en gyldig grund.


Præsten er en hun! Hvad kan vi egentlig bruge det til at kende forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Slettet bruger » 20. jul 2018, 09:21

Hvordan skal man forhindre at befolkningen har adgang til den information?

Censur er for totalitære regimer, det er ikke for Danmark.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 09:22

Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Er ikke overrasket over det kommer fra en præst. Der er virkelige meget intolerance, racisme, homofobi og værre i nogle kirke- og trossamfund :tie:
Det kristne elsk din næste budskab er virkelig ikke noget som praktiseres alle steder, mindst af alt i kirken :rulle:
Bare se på DF og hvor mange af deres fremtrædende folk som kommer af en kirke/præste baggrund.


Så man er intolerant og racistisk, hvis man gerne vil have den faktuelle sandhed om kriminelles hudfarve, men det er helt fjong at bashe DF og præster som gruppe, fordi... hvad?

Man er ikke intolerant, racistisk, homofobisk eller det der er værre, bare fordi man ikke mener at andre skal have lov at censurere fakta, så man (efter de andres mening) ikke mener noget bestemt.


TS skriver at det er overraskende at det kommer fra en præst, og det skriver jeg bare at jeg ikke er, fordi vi har set hvor intolerante grupper indenfor kirke/trossamfund kan være. Og det er helt fjong at bashe DF og grupper af præster for at være intolerante, fordi de er intolerante. Ligesom det er helt fjong at bashe undertegnede for at være intolerant overfor intolerante, fordi det er jeg.
5
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf JoyNips » 20. jul 2018, 09:25

Jeg synes det er relevant statistik, hvis vi bruger det fornuftigt. Der hvor kæden hopper af er for mig, når DF'erne og deres lidelsesfæller får det udlagt til at man er kriminel FORDI man har en mørkere hudfarve.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf thomassneum » 20. jul 2018, 09:27

Confucius skrev:
annellaII skrev:
Hvad kan vi egentlig bruge det til at kende forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund?


Det siger hun jo allerede fra start! Det er viden, og viden er med til at opkvalificere vores beslutninger - bl.a. om noget så vitalt som hvem vi skal stemme på ved næste folketingsvalg. Hvis du ikke kan bruge det til noget personligt, så glemmer du jo bare alt om det. Men hvorfor synes du at andre ikke må få den viden, når det nu interesserer dem? Er det fordi de så drager nogle "forkerte" konklusioner eller indtager nogle "forbudte" standpunkter? Er det fordi at der så viser sig at være hold i de "fordomme" - (som så ikke er fordomme, når det kommer til stykket) - hos de mennesker, du ikke kan udstå?

Nævn tre gode grunde til at vi ikke skulle kende hudfarven på kriminelle?


Stigmatiserng
Hetz
Datamisbrug
Forfølgelse
Had

Der er mange gode grunde til at "vi" bør kende alle facts, ligesom der er mange gode grunde til at "vi" ikke behøver dem.

For nyligt var der en indslag omkring skævvridningen i vores data, grundet profilering baseret på hundfarve. Så det er ikke bare et ensformigt billede, om det er rigtigt eller forkert.

Brugt rigtigt = gooood
brugt forkert = baaaad.
4
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf annellaII » 20. jul 2018, 09:39

Confucius skrev:
annellaII skrev:
Hvad kan vi egentlig bruge det til at kende forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund?


Det siger hun jo allerede fra start! Det er viden, og viden er med til at opkvalificere vores beslutninger - bl.a. om noget så vitalt som hvem vi skal stemme på ved næste folketingsvalg. Hvis du ikke kan bruge det til noget personligt, så glemmer du jo bare alt om det. Men hvorfor synes du at andre ikke må få den viden, når det nu interesserer dem? Er det fordi de så drager nogle "forkerte" konklusioner eller indtager nogle "forbudte" standpunkter? Er det fordi at der så viser sig at være hold i de "fordomme" - (som så ikke er fordomme, når det kommer til stykket) - hos de mennesker, du ikke kan udstå?

Nævn tre gode grunde til at vi ikke skulle kende hudfarven på kriminelle?


Det har Thomas Sneum fint defineret:

Stigmatiserng
Hetz
Datamisbrug
Forfølgelse
Had

Jeg tilføjer - generalisering og diskriminering.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Bergen » 20. jul 2018, 09:41

Linket virker ikke.

Dertil overrasker det ikke da medierne forleden oplyste om at 50% indsatte i fængslerne nu er anden statsborgerskab end dansk og der er totalt kaos i fængslerne.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf thomassneum » 20. jul 2018, 10:04

Bergen skrev:Linket virker ikke.

Dertil overrasker det ikke da medierne forleden oplyste om at 50% indsatte i fængslerne nu er anden statsborgerskab end dansk og der er totalt kaos i fængslerne.


Men..
Antallet af indsatte og fængsler falder.
Kriminaliteten i DK er stadig nedadgående.

Blandt årsagerne til de mange ikke danske indsatte kan nævnes.

Danskere får ofte mildere straffe.
Danskere kan fx afsone med fodlænke.



I 2017 var fordelingen således:

eth.JPG


56% ender vi på..
Når vi ikke regner med alle dem som fx sidder med fodlænke.. hvilket er 80% danskere.

Åh!.. ja.. de statistikker der..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af thomassneum 20. jul 2018, 10:18, rettet i alt 2 gange.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Bergen » 20. jul 2018, 10:06

thomassneum skrev:
Bergen skrev:Linket virker ikke.

Dertil overrasker det ikke da medierne forleden oplyste om at 50% indsatte i fængslerne nu er anden statsborgerskab end dansk og der er totalt kaos i fængslerne.


Men..
Antallet af indsatte og fængsler falder.
Kriminaliteten i DK er stadig nedadgående.

Blandt årsagerne til de mange ikke danske indsatte kan nævnes.

Danskere får ofte mildere straffe.
Danskere kan fx afsone med fodlænke.

Og så gælder det vist heller ikke alle fængselstyper, vil jeg antage.

I 2015 var fordelingen således:

eth.JPG


Så noget er gået helt galt, hvis dilledet er ændret radikalt efter. :)


Åh!.. ja.. de statistikker der..



Åh ja og læser man dem fra 2017 ser de også anderledes ud.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"