Esben Lundes nye job.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11970

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Bergen » 19. jul 2018, 02:36

Vennetjenester...
2
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Seladon » 19. jul 2018, 04:03

:gruble: tænker på at han er uddannet teolog...
Som minister har han været meget venlig indstillet overfor landmændenes interesser.
DET vil han fortsætte med :gruble:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3098
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6070

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Lurende Peber » 19. jul 2018, 04:09

Jeg må tilstå, at mine fordomme om nævnte tænketank bonger helt ud :gruble:
At det må være noget pengetanksbeskyttende pseudo-miljø tænkning, de beskæftiger sig med.
Men indrømmet. Jeg har ikke undersøgt nærmere.
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3075
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5536

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Pølsemix » 19. jul 2018, 05:01

Et par år som minister må give et udmærket netværk, mon ikke det er en del af tænketankens motivation for at ansætte Lunde.
0
fisken80
Indlæg: 22514
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52914

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf fisken80 » 19. jul 2018, 06:49

Jeg fatter det heller ikke. Han er teolog for dælen, hvad ved han om bæredygtige løsninger? Ikke ret meget på teoretisk plan forestiller jeg mig.
Kæft hvor kan jeg godt forstå, at politikerleden vokser i de her år.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22514
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52914

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf fisken80 » 19. jul 2018, 06:51

Pølsemix skrev:Et par år som minister må give et udmærket netværk, mon ikke det er en del af tænketankens motivation for at ansætte Lunde.


Men hans netværk er vel primært dansk? Og SÅ meget kan en ammerikansk tænletank vel heller ikke have brug for folk i Danmark? Jeg undres virkelig og spekulerer på, hvad han har ydet dem som minister siden han kan lande det job.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7108
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13328

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Rapfisk » 19. jul 2018, 06:54

Jeg tror ikke, man skal underkende en teologs muligheder i det amerikanske politiske system.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3075
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5536

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Pølsemix » 19. jul 2018, 07:05

fisken80 skrev:Men hans netværk er vel primært dansk? Og SÅ meget kan en ammerikansk tænletank vel heller ikke have brug for folk i Danmark? Jeg undres virkelig og spekulerer på, hvad han har ydet dem som minister siden han kan lande det job.

Miljø er vel også meget relevant for EU, som jeg husker det mødes fagministrene også på de forskellige områder i EU-regi og så kommer der jo også mange udlændinge til Danmark. Inden for mit eget område ved jeg at miljøministeriet har været involveret fx i nord-stream og totals forskellige aktiviteter i dk. Så umiddelbart vil jeg mene han også har et pænt internationelt netværk,
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Seladon » 19. jul 2018, 07:48

Rapfisk skrev:Jeg tror ikke, man skal underkende en teologs muligheder i det amerikanske politiske system.


Nemlig, han har etableret en direkte linje til Gud, så forvolder det amerikanske politiske system ikke de store problemer :)
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4562

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf PerXX » 19. jul 2018, 09:22

Mistermor skrev:Esben Lunde har fået job i en global tænketank! " I arbejdet i tænketanken skal han blandt andet fremme bæredygtige løsninger inden for vand, fødevarer og skov samt bekæmpe madspild, skriver han i sit opslag.

- Det bliver fantastisk at kunne fortsætte med at arbejde med et område af betydning i forhold til at bruge verdens ressourcer bedre." https://www.b.dk/politiko/esben-lunde-s ... -nyt-job-0

Personligt synes jeg jo allerede, det går galt, når han udtaler, at han vil FORTSÆTTE med ......

Men hvordan i alverden har han hevet det job hjem? Han har været miljøminister i godt to år, men det er jo ikke ligefrem på det område, han har brilleret. Er det et useriøst foretagende, der har ansat ham?

Hvad tænker debatten?


Det giver da meget god mening.
I hans gerning som miljøminister gjorde han jo store "fremskridt" på hvordan man effektivt kunne udnytte vores ressourcer, så længe man komplet ignorerer og pisser på naturen og økologien. Det er så åbenbart det han vil fortsætte med.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf Seladon » 19. jul 2018, 09:39

PerXX skrev:
Mistermor skrev:Esben Lunde har fået job i en global tænketank! " I arbejdet i tænketanken skal han blandt andet fremme bæredygtige løsninger inden for vand, fødevarer og skov samt bekæmpe madspild, skriver han i sit opslag.

- Det bliver fantastisk at kunne fortsætte med at arbejde med et område af betydning i forhold til at bruge verdens ressourcer bedre." https://www.b.dk/politiko/esben-lunde-s ... -nyt-job-0

Personligt synes jeg jo allerede, det går galt, når han udtaler, at han vil FORTSÆTTE med ......

Men hvordan i alverden har han hevet det job hjem? Han har været miljøminister i godt to år, men det er jo ikke ligefrem på det område, han har brilleret. Er det et useriøst foretagende, der har ansat ham?

Hvad tænker debatten?


Det giver da meget god mening.
I hans gerning som miljøminister gjorde han jo store "fremskridt" på hvordan man effektivt kunne udnytte vores ressourcer, så længe man komplet ignorerer og pisser på naturen og økologien. Det er så åbenbart det han vil fortsætte med.


ELL har fortolket Guds opfordring til menneskene på sin egen måde:

Bliv frugtbare og talrige, opfyld jorden, og underlæg jer den; hersk over havets fisk, himlens fugle og alle dyr, der rører sig på jorden (Første Mosebog 1:28) Fuck fiskerikontrollen.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
avdotja
Indlæg: 4959
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14816

Re: Esben Lundes nye job.

Indlægaf avdotja » 19. jul 2018, 19:04

...
Som en del af mit arbejde skal jeg fremme bæredygtige løsninger inden for vand, fødevarer og skov, bekæmpe madspild, samt arbejde med at fremme sundere kost, hvorigennem livsstilssygdomme kan undgås - alt sammen noget, jeg har arbejdet med som miljø- og fødevareminister.
Nu bliver det blot i en global sammenhæng, hvilket det bestemt ikke bliver mindre spændende af.
....

Nå så det mener du :gruble: og her gik jeg og troede at Trump havde en fordrejet virkelighedsopfattelse...

Min første tanke var at Esben Lundes nye arbejdsgiver var en institution i stil med “Bæredygtigt Landbrug” (med andre ord: en institution hvis navn udelukkende er et markedtingsstunt der skal skjule at man reelt arbejder for det stik modsatte).

Men måske er den reel nok (hvilket EL nok skal gøre sit for at modarbejde, hvis hans stilling virkelig er så stor som han antyder), for på papiret er EL jo faktisk en tidligere miljøminister (som selv har valgt at træde af), for et land som traditionelt har været kendt som et foregangsland indenfor miljø.

EL har jo tiden fastholdt at han arbejder for miljøet og jeg er sikker på at han har referencer indenfor både regeringen og feks “Bæredygtigt Landbrug” (som jo på papiret lyder rigtig godt), der bakker ham op. Så hvis man ikke følger med i danske nyheder, hvordan skulle man så kunne vide at manden er fyldt med løgn fra yderste storetåsspids til sidste hårsæk?

Desværre er det sådan at hvis bare folk lyver nok og samtidig konsekvent nægter at erkende deres løgne, selv når de præsenteres for klare beviser, risikerer man at deres version ender med at blive den accepterede “sandhed” i store dele af offentligheden.
4

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"