Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf DenBruneMunk » 16. jul 2018, 11:38

BlueBunny skrev:
DenBruneMunk skrev:Emnet er lidt som lotto, hvis man ikke gider deltage, så skal man da heller ikke forvente at få en gevinst.

Det her bliver lotto, og gevinsten er for dem som gad være med , som der opfordres til, at dem som ikke gider, så forventer at få del i gildet, hvis de vinder, det er sgu lidt en ommer for dem, så kan de sgu tilmelde sig nu, hvis de er af den mening, det er ikke farligt og koster gratis.


Alle har jo deltaget ved at betale licens. Så lige den er jeg ikke enig i er sammenlignelig.

Sagen handler ikke om hvad man betaler idag men hvad man kan få tilbage, hvis man gider løfte røven, og dem som sidder passivt og kigger på, skal intet have, det ville da være at tage røven på dem som gjorde en indsats og støttede op om det.

Som at lade de kæmpende vinde, og når de vinder, så tilslutter man sig og kalder sig selv vinder, taber de, så svinder man dem til og opfører sig som, told ya so...

Vi har alle været fælles om at betale, ja , og derfor fortsætter dem også der, man er fælles om at indrive hvad man mener man har betalt for meget, er man udenfor, så er man ikke enig og ude af fællesskabet. Vinder de sagen, er man den som ikke gad tage en beslutning og derved ikke skal være en del af vind/tab situationen.

Præcis som licens endelig bliver beskattet nu, og ikke frivillig indbetaling, vi betaler i fællesskab og ikke fordi vi lyster eller mener de leverer noget vi ikke ser, eller ikke har tid, eller hvad undskyldningerne er. Det gik jeg i hvert fald ind for blev en beskatning, når dem som lystede kunne lade være.
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 12:06

DenBruneMunk skrev:
BlueBunny skrev:
DenBruneMunk skrev:Emnet er lidt som lotto, hvis man ikke gider deltage, så skal man da heller ikke forvente at få en gevinst.

Det her bliver lotto, og gevinsten er for dem som gad være med , som der opfordres til, at dem som ikke gider, så forventer at få del i gildet, hvis de vinder, det er sgu lidt en ommer for dem, så kan de sgu tilmelde sig nu, hvis de er af den mening, det er ikke farligt og koster gratis.


Alle har jo deltaget ved at betale licens. Så lige den er jeg ikke enig i er sammenlignelig.

Sagen handler ikke om hvad man betaler idag men hvad man kan få tilbage, hvis man gider løfte røven, og dem som sidder passivt og kigger på, skal intet have, det ville da være at tage røven på dem som gjorde en indsats og støttede op om det.

Som at lade de kæmpende vinde, og når de vinder, så tilslutter man sig og kalder sig selv vinder, taber de, så svinder man dem til og opfører sig som, told ya so...

Vi har alle været fælles om at betale, ja , og derfor fortsætter dem også der, man er fælles om at indrive hvad man mener man har betalt for meget, er man udenfor, så er man ikke enig og ude af fællesskabet. Vinder de sagen, er man den som ikke gad tage en beslutning og derved ikke skal være en del af vind/tab situationen.

Præcis som licens endelig bliver beskattet nu, og ikke frivillig indbetaling, vi betaler i fællesskab og ikke fordi vi lyster eller mener de leverer noget vi ikke ser, eller ikke har tid, eller hvad undskyldningerne er. Det gik jeg i hvert fald ind for blev en beskatning, når dem som lystede kunne lade være.


Jeg er uenig.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf Bergen » 16. jul 2018, 12:11

Dem der droppede licens må skrive af grin. Jeg kender en del, der ikke har betalt i årevis. Og naturligvis skal alle have retur, hvis der er opkrævet for meget.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf PaleSeptember » 16. jul 2018, 12:16

Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf didas » 16. jul 2018, 12:21

Jeg har også svært ved at se det usolidariske. Det tog 1 min. at tilmelde sig søgsmålet gratis.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf Bergen » 16. jul 2018, 12:23

PaleSeptember skrev:Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)


Alle har næppe været bevist om det.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf PaleSeptember » 16. jul 2018, 13:11

Bergen skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)


Alle har næppe været bevist om det.


Det har været i medierne flere gange. Nogle gange må man selv gøre en indsats.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf DenBruneMunk » 16. jul 2018, 13:13

Bergen skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)


Alle har næppe været bevist om det.

Heller ikke alle kender færdselsloven rigtig når de får kørekort, de får altså en bøde alligevel når de fejler, det er deres problem ikke samfundet og ikke en undskyldning.
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 13:28

Jeg tænker bare at hvis ingen gjorde krav, så ville beløbet vel implicit komme alle tilgode? Så er der jo mere i kassen som så kan betyde fremtidige prisnedsættelser til alle, eller bedre tilbud til alle?

Jeg har såmænd ikke spor imod at nogen deltager. Jeg synes bare at det er lidt underligt at hvis noget er gjort forkert, så burde alle få en oprejsning.

De har jo kartotek med alle der har betalt. Så det er ikke en svær øvelse. Omstændig og dyr. Ikke svær. Så ville jeg hellere mene mindre til alle, end meget til nogen.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 13:30

DenBruneMunk skrev:
Bergen skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)


Alle har næppe været bevist om det.

Heller ikke alle kender færdselsloven rigtig når de får kørekort, de får altså en bøde alligevel når de fejler, det er deres problem ikke samfundet og ikke en undskyldning.


Du laver nogle spøjse paralleller. Dem der får en bøde gør noget forkert. Det er en mulighed at skrive sig på søgsmål, ikke en fejl ikke at gøre det. Og ingen leder efter en undskyldning.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf Bergen » 16. jul 2018, 13:30

DenBruneMunk skrev:
Bergen skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)


Alle har næppe været bevist om det.

Heller ikke alle kender færdselsloven rigtig når de får kørekort, de får altså en bøde alligevel når de fejler, det er deres problem ikke samfundet og ikke en undskyldning.



Okay man skal være cand polit for at se tv i DK. Fair nok. Jeg er egentlig ligeglad. Jeg synes bare at alle godtroende licensbetalere burde behandles ens.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 13:33

Bergen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Bergen skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg kan virkelig ikke se det usolidariske. Alle, som i ALLE, kunne gratis tilmelde sig sagen, så jeg har selvfølgelig tilmeldt vores husstand og håber da på at få penge retur :)


Alle har næppe været bevist om det.

Heller ikke alle kender færdselsloven rigtig når de får kørekort, de får altså en bøde alligevel når de fejler, det er deres problem ikke samfundet og ikke en undskyldning.



Okay man skal være cand polit for at se tv i DK. Fair nok. Jeg er egentlig ligeglad. Jeg synes bare at alle godtroende licensbetalere burde behandles ens.


Præcis
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf kidkomb » 16. jul 2018, 15:49

Vi nærlæste søgsmålet og betingelserne og vi synes at det ser ud som om firmaet vil skumme fløden ret meget.
Man er ikke sikker på at få noget som helst udbetalt selv om de vinder, fordi de kan "trække deres udgifter fra med-søgernes erstatninger".
Det gad jeg ikke at være med til.
Men jeg vil gerne indrømme at jeg stadig er i tvivl.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf Daine » 16. jul 2018, 15:55

Jeg har lige tilmeldt mig, som jeg kan læse det “risikerer” jeg ikke at hænge på en regning efterfølgende - og kan måske være heldig at få noget ud af det. Og jeg tænker også, jo flere der tilmelder sig jo mere blæst vil der stå omkring sagen, og jo sværere har politikerne/skatteministeren fra at løbe fra sagen.

Men jeg synes egentlig ikke det burde være nødvendigt at tilmelde sig, har de opkrævet noget de ikke måtte, så må de tilbagebetale til alle licensbetalere. Ikke kun dem på en liste.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Tilbagebetaling af licens - usolidarisk?

Indlægaf Daine » 16. jul 2018, 16:31

Lemonella skrev:
Daine skrev:Jeg har lige tilmeldt mig, som jeg kan læse det “risikerer” jeg ikke at hænge på en regning efterfølgende - og kan måske være heldig at få noget ud af det. Og jeg tænker også, jo flere der tilmelder sig jo mere blæst vil der stå omkring sagen, og jo sværere har politikerne/skatteministeren fra at løbe fra sagen.

Men jeg synes egentlig ikke det burde være nødvendigt at tilmelde sig, har de opkrævet noget de ikke måtte, så må de tilbagebetale til alle licensbetalere. Ikke kun dem på en liste.


Var sidste frist for tilmelding ikke 13 juni 2018?

De har rykket det til 1. Oktober 18, kunne jeg se. Glemte det nemlig i første omgang :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"