Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Juki » 27. jun 2018, 09:36

Akehurst2 skrev:
Juki skrev:Men med den utilfredshed der er med begge fløje, skuffelsen over Socialdemokraterne og manglen på alternativer til en rød eller socialdemokratisk statsministerkandidat er de da ret smarte at tilbyde et alternativ til de politiske konstellationer, der er årsag til utilfredsheden.


Ja, jeg er faktisk ved at overveje at stemme radikalt etfer deres melding om, at de ikke vil lægge stemmer til den udlændingepolitik, V, S og DF er så begejstrede for. Har ellers tidligere fholdt mig fra det, fordi jeg ønsker en borgerlig regering, men det får man jo ikke alligevel (jeg mener ikke den regering vi har nu er spor borgerlig) og så vil jeg hellere netop som du skriver gå efter et alternativ til de nuværende alliancer. Men dog ikke til Alternativet :-D

Det er lige før der går så meget taktik i den at det er de første sæsoner af Robinson Ekspeditionen værdig.

Måske optakten til det kommende folketingsvalg skulle være Kanal 4's nye satsning :deer:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Iznogood » 27. jun 2018, 12:26

Wizzze skrev:
Iznogood skrev:Jeg tror at den kære Uffe skal se sig om efter et andet job end Kalif. Jeg tvivler på hans parti sider i folketinget efter næste valg. De har haft lidt for mange interne møgsager og det straffes man for.


Hvis ens vælgere var som i de andre partier, men de er jo netop alternative, så jeg tror ikke "interne skandaler" tæller helt så meget som hos andre partier. :gruble: Alternativets vælgere er dog meget styret af tidsånden, og er det ikke hos Uffe det sneer, så skifter de videre.
Måske, fakta er at de har mistet to tredjedele af deres vælgere på to år.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Moxy-lady » 27. jun 2018, 12:37

Jeg er ikke begejstret for Alternativet. Men samtidig 3r jeg, som mange andre røde vælgere, noget presset ift et reelt rødt alternativ til de nuværende statsministerkandidater. Jeg stemmer selv SF, og er utroligt bekymret for hvad en kommende regering med S i front vil gennemføre af ikke-rød politik. Jeg synes at politik er utroligt deprimerende pt, faktisk.
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf vibbsen » 27. jun 2018, 12:57

Uhhhhhh....Hvis ikke I ikke får det som I vil, så vil I slet ikke være med :shock: :shock: :shock: :shock:

Endelig en udmelding fra Alternativet som rent faktisk kan føres ud i livet :fløjt: :fløjt:

Lur mig om ikke demokratiet overlever....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf DenBruneMunk » 27. jun 2018, 13:02

På vegne af regeringen og Venstre , siger jeg så mange tak for hans tilslutning eller retter fravalg, som gør mulighederne for Mette latterlige små i fremtiden.

Det lyder til, hvis det er sandt, at vi får Lars/statsministeren i 4 år mere.

Desværre så lyder det mere som Uffe lider af hedeslag, og han kommer på bedre tanker op til et valg, desværre.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Rapfisk » 27. jun 2018, 13:13

Jeg synes, flere små partier burde gå den vej. Jeg synes (som Alternativet, åbenbart), at det er problematisk med den ensidige fokusering på to kandidater. Alle andre bliver spurgt a) hvem de vil pege på, og b) om deres egne mærkesager ikke er problematiske, når de peger på en kandidat, der mener noget andet. Det forfladiger den politiske debat.
6
Livslinjen: 70 201 201
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf IrmaPigen » 27. jun 2018, 13:33

Uh, Uffe har røget af hashpiben igen.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 14:10

Moxy-lady skrev:Jeg er ikke begejstret for Alternativet. Men samtidig 3r jeg, som mange andre røde vælgere, noget presset ift et reelt rødt alternativ til de nuværende statsministerkandidater. Jeg stemmer selv SF, og er utroligt bekymret for hvad en kommende regering med S i front vil gennemføre af ikke-rød politik. Jeg synes at politik er utroligt deprimerende pt, faktisk.


LIge præcis. Alternativet og radikale er eneste alternativ til V/S/DF-alliancen, for SF støtter S nærmest ubetinget, og det samme gælder for K og LA, der støtter V uden modkrav.

Det er i sandhed trist.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 14:16

Rapfisk skrev:Jeg synes, flere små partier burde gå den vej. Jeg synes (som Alternativet, åbenbart), at det er problematisk med den ensidige fokusering på to kandidater. Alle andre bliver spurgt a) hvem de vil pege på, og b) om deres egne mærkesager ikke er problematiske, når de peger på en kandidat, der mener noget andet. Det forfladiger den politiske debat.

Enig. Og når Socialdemokratiet bevæger sig længere og længere væk fra hvad de små partier slår sig op på, og hvad de små partiers vælgere går op i, så synes jeg faktisk det er de små partiers ansvar at tage deres vælgere alvorligt når disse råber op om at mange af dem faktisk ikke har lyst til at give en stemme til Mette Frederiksens projekt.
På trods af ikke at ønske Uffe Elbæk som statsminister, så synes jeg det er langt mere prisværdigt at forsøge at ændre det der er problematisk for ens parti, og vælgere end ikke at gøre noget og bare acceptere lorten.
4
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Purple Haze » 27. jun 2018, 14:23

Akehurst2 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg er ikke begejstret for Alternativet. Men samtidig 3r jeg, som mange andre røde vælgere, noget presset ift et reelt rødt alternativ til de nuværende statsministerkandidater. Jeg stemmer selv SF, og er utroligt bekymret for hvad en kommende regering med S i front vil gennemføre af ikke-rød politik. Jeg synes at politik er utroligt deprimerende pt, faktisk.


LIge præcis. Alternativet og radikale er eneste alternativ til V/S/DF-alliancen, for SF støtter S nærmest ubetinget, og det samme gælder for K og LA, der støtter V uden modkrav.

Det er i sandhed trist.


Sådan kender jeg rigtig mange der har det.
Os der ikke er "DF begejstrede" kan stemme på Enhedslisten, Alternativet og De Radikale.

Mange af os bryder os ikke udpræget om Enhedslisten.
Så er der Alterantivet som måske nok er .... alternative, men i det mindste har nogle menneskelige værdier, og lader til at stå ved dem.
Og så er der de Radikale som også lader til at have nogle menneskelige værdier, og lader til at stå ved dem - men samtidig er liberale.

Dvs os "ikke DF begejstrede" nok ender med at stemme Alternativet hvis vi er venstreorienterede, men ikke så venstreorienterede at vi stemmer på Enhedslisten.
Eller også stemmer vi på de Radikale.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 15:07

LadyFox skrev:
Rapfisk skrev:Jeg synes, flere små partier burde gå den vej. Jeg synes (som Alternativet, åbenbart), at det er problematisk med den ensidige fokusering på to kandidater. Alle andre bliver spurgt a) hvem de vil pege på, og b) om deres egne mærkesager ikke er problematiske, når de peger på en kandidat, der mener noget andet. Det forfladiger den politiske debat.

Enig. Og når Socialdemokratiet bevæger sig længere og længere væk fra hvad de små partier slår sig op på, og hvad de små partiers vælgere går op i, så synes jeg faktisk det er de små partiers ansvar at tage deres vælgere alvorligt når disse råber op om at mange af dem faktisk ikke har lyst til at give en stemme til Mette Frederiksens projekt.
På trods af ikke at ønske Uffe Elbæk som statsminister, så synes jeg det er langt mere prisværdigt at forsøge at ændre det der er problematisk for ens parti, og vælgere end ikke at gøre noget og bare acceptere lorten.


Jeg ville bare ønske, at de mindre partier på den borgerlige fløj sagde lige så klart fra over for Thulesens Dahls projekt... Som borgerlig er der kun de radikale tilbage at stemme på.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 15:20

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:
Rapfisk skrev:Jeg synes, flere små partier burde gå den vej. Jeg synes (som Alternativet, åbenbart), at det er problematisk med den ensidige fokusering på to kandidater. Alle andre bliver spurgt a) hvem de vil pege på, og b) om deres egne mærkesager ikke er problematiske, når de peger på en kandidat, der mener noget andet. Det forfladiger den politiske debat.

Enig. Og når Socialdemokratiet bevæger sig længere og længere væk fra hvad de små partier slår sig op på, og hvad de små partiers vælgere går op i, så synes jeg faktisk det er de små partiers ansvar at tage deres vælgere alvorligt når disse råber op om at mange af dem faktisk ikke har lyst til at give en stemme til Mette Frederiksens projekt.
På trods af ikke at ønske Uffe Elbæk som statsminister, så synes jeg det er langt mere prisværdigt at forsøge at ændre det der er problematisk for ens parti, og vælgere end ikke at gøre noget og bare acceptere lorten.


Jeg ville bare ønske, at de mindre partier på den borgerlige fløj sagde lige så klart fra over for Thulesens Dahls projekt... Som borgerlig er der kun de radikale tilbage at stemme på.

Det forstår jeg godt.
Jeg synes personligt at er svært at stemme på partier der siger de er trætte af noget, og alligevel peger på en minister der egentlig bare vil mere af det de er trætte af og som endda har muligheden for at gøre det ved hjælp af andre partier.
Altså, som rød vælger gider jeg ikke rigtig stemme rødt, hvis der alligevel ikke kommer rød politik ud af det hvis de røde vinder valget.
Derfor havde jeg også svært ved at stemme ved sidste valg, og endnu sværere ved det kommende valg.

Jeg er virkelig træt af at det virker til at de største partier vil nogenlunde det samme.
2
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Purple Haze » 27. jun 2018, 16:06

Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Jeg er virkelig træt af at det virker til at de største partier vil nogenlunde det samme.


Det vil de da så absolut heller ikke, så havde de jo dannet regering sammen.

Der er selvfølgelig mange områder hvor de vil det samme, man er jo mere enige end uenige med hinanden.
Men der hvor man er uenige, det er så sandeligt da også vigtige områder.
Forskellene er da til at få øje på.


Virkelig?
De siger godt nok at de vil forskellige ting - men når det kommer til stykket så stemmer de jo ret ens når der lovgives.
Og det handler selvfølgelig om at der er indgået alle mulige kompromiser inden de går i gang - men synes ofte det de stemmer på ligger MEGET langt fra min opfattelse af hvad parttierne siger de står for.

Men det kan givet også sagtens være fordi partierne har ændret sig og det de siger de står for meget siden sidst jeg undersøgte det.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 16:33

Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Jeg er virkelig træt af at det virker til at de største partier vil nogenlunde det samme.


Det vil de da så absolut heller ikke, så havde de jo dannet regering sammen.

Der er selvfølgelig mange områder hvor de vil det samme, man er jo mere enige end uenige med hinanden.
Men der hvor man er uenige, det er så sandeligt da også vigtige områder.
Forskellene er da til at få øje på.

Hvis man kigger på Socialdemokratiet, så stemmer de oftere med regeringen end med oppositionen, det kunne tyde på at at i hvert fald de et mere enige med regeringen end med de andre røde partier. Det forklarer de jo selv med at de gør det for at få indflydelse, men hvor meget er indflydelse værd hvis den bruges på ting man ikke er enige i? Uanset hvad sender det jo nogle signaler til den øvrige røde blok og deres vælgere. Jeg er i hvert fald ikke overbevist om at det vil være den øvrige røde blok der ville være Socialdemokratiets første valg at lave politik med hvis de vandt valget, og som vælger af et af de andre røde partier ser jeg det som problematisk.
1
...
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Yossarian » 27. jun 2018, 18:14

Wizzze skrev:Hvad tænker I om Alternativets og Uffes udmelding?

Jeg tænker, at:
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"