Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf dgd2007 » 27. jun 2018, 21:01

Han havde jo for et stykke tid siden sagt at han ville trække sig som formand (eller hvad det nu hedder på alternativsk).
Så det er måske bare en melding til baglandet m at han alligevel er der stadigvæk. :gruble:
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Goozilla » 27. jun 2018, 21:27

dgd2007 skrev:Han havde jo for et stykke tid siden sagt at han ville trække sig som formand (eller hvad det nu hedder på alternativsk).
Så det er måske bare en melding til baglandet m at han alligevel er der stadigvæk. :gruble:


Det var også det, der undrede mig ved hans udmelding. Min næste tanke var, om ikke der er noget fornuft bag begrebet om at følge sin første indskydelse.

Uffe er en klovn i dansk politik og hvor andre mener at han skaber en god og fornuftig debat omkring etablerede politiske dogmer, så synes jeg i høj grad, at han mere eller mindre utilsigtet tager pis på den seriøsitet, som fornuftig politik fortjener.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf FruitFly » 27. jun 2018, 21:32

Umiddelbart synes jeg det er alletiders. Jeg er ved at kaste op over same-old-same-old og gider ikke "præsident-valg". Go Uffe - det er tæt på at jeg stemmer på jer!
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Purple Haze » 28. jun 2018, 04:47

LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Jeg er virkelig træt af at det virker til at de største partier vil nogenlunde det samme.


Det vil de da så absolut heller ikke, så havde de jo dannet regering sammen.

Der er selvfølgelig mange områder hvor de vil det samme, man er jo mere enige end uenige med hinanden.
Men der hvor man er uenige, det er så sandeligt da også vigtige områder.
Forskellene er da til at få øje på.

Hvis man kigger på Socialdemokratiet, så stemmer de oftere med regeringen end med oppositionen, det kunne tyde på at at i hvert fald de et mere enige med regeringen end med de andre røde partier. Det forklarer de jo selv med at de gør det for at få indflydelse, men hvor meget er indflydelse værd hvis den bruges på ting man ikke er enige i? Uanset hvad sender det jo nogle signaler til den øvrige røde blok og deres vælgere. Jeg er i hvert fald ikke overbevist om at det vil være den øvrige røde blok der ville være Socialdemokratiets første valg at lave politik med hvis de vandt valget, og som vælger af et af de andre røde partier ser jeg det som problematisk.


Socialdemokratiet har så vidt jeg ved ikke ført “rød” politik i flere år.
De siger stadig de gør det, som jeg har forstået det.
Men de stemmer mere liberalt end fx Venstre.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Juki » 28. jun 2018, 09:00

Jeg synes generelt der mangler nogle politikere med rygrad, der ikke bare giver sig for egen vindings skyld(i situationer/forhandlinger der bærer præg af grådighed og kompromis) og ikke er bange for at stå fast på det de vil forhandle om.

Man kan sige meget om Pia Kjærsgaard, men jeg synes virkelig hun var en dygtig politiker. Jeg har aldrig stemt DF, men jeg mangler virkelig nogle politikere med så stor "autoritet", som man ved hvor man har og er tryg ved ikke bare giver sig i forhandlingerne og slet ikke uden at have fået noget ud af det.

Jeg mangler nogle politikere jeg stoler på, både i forhold til at være overbevist om at de vil kæmpe for deres mærkesager hvis de skulle komme til magten og som virker troværdige i sig selv og ikke bare lade sig tromle.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Brok » 28. jun 2018, 10:51

Kan der være nogle politikere der er til, at stole på, jeg kender ikke nogen i det danske folketing jeg vil give min stemme til.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Akehurst2 » 2. jul 2018, 15:18

Uffe holder fast i, at han skam er en hel reel statsministerkandidat, der vil være med til statsministerdebatterne: https://politiken.dk/indland/politik/ar ... terdueller

Det er let at gøre grin med, men det er faktisk rart at nogen forsøger at kæmpe imod at også medierne gør det til et præsidentvalg.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf Juki » 2. jul 2018, 15:23

Akehurst2 skrev:Uffe holder fast i, at han skam er en hel reel statsministerkandidat, der vil være med til statsministerdebatterne: https://politiken.dk/indland/politik/ar ... terdueller

Det er let at gøre grin med, men det er faktisk rart at nogen forsøger at kæmpe imod at også medierne gør det til et præsidentvalg.

Jeg håber faktisk også mere og mere på at det bliver en realitet. Bare så der kan blive rusket lidt op i nogle politiske ting og beslutninger der let bliver taget for givet.

Og så vil det bare være fedt at/hvis folk med stemmeret gør noget ud af deres utilfredshed med den nuværende og tidligere regeringer.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Uffe Elbæk vil være kalif i stedet for kaliffen

Indlægaf paint » 2. jul 2018, 16:52

Purple Haze skrev:
LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Jeg er virkelig træt af at det virker til at de største partier vil nogenlunde det samme.


Det vil de da så absolut heller ikke, så havde de jo dannet regering sammen.

Der er selvfølgelig mange områder hvor de vil det samme, man er jo mere enige end uenige med hinanden.
Men der hvor man er uenige, det er så sandeligt da også vigtige områder.
Forskellene er da til at få øje på.

Hvis man kigger på Socialdemokratiet, så stemmer de oftere med regeringen end med oppositionen, det kunne tyde på at at i hvert fald de et mere enige med regeringen end med de andre røde partier. Det forklarer de jo selv med at de gør det for at få indflydelse, men hvor meget er indflydelse værd hvis den bruges på ting man ikke er enige i? Uanset hvad sender det jo nogle signaler til den øvrige røde blok og deres vælgere. Jeg er i hvert fald ikke overbevist om at det vil være den øvrige røde blok der ville være Socialdemokratiets første valg at lave politik med hvis de vandt valget, og som vælger af et af de andre røde partier ser jeg det som problematisk.


Socialdemokratiet har så vidt jeg ved ikke ført “rød” politik i flere år.
De siger stadig de gør det, som jeg har forstået det.
Men de stemmer mere liberalt end fx Venstre.


Nej. Det gør de ikke. Som der står i de linkede artikel, er den mest brugte alliance i Folketinget; alle ni partier. Kort sagt, er man i Folketinget enige (eller bliver det) om lagt det meste. Dette i modsætning til hvad befolkningen, ofte tror.


De 10 mest brugte alliancer

Se hvem der har stemt sammen og hvor mange gange. Aftstemninger i alt: 1.111

211 afstemninger: S, DF, V, K, LA, EL, R, ALT, og SF

161 afstemninger: V, LA, K og DF

143 afstemninger: S, DF V, LA, og K

136 afstemninger: S, DF, R, V, LA og K

62 afstemninger: S, DF, SF, R, V, LA, K og ALT

58 afstemninger: S, EL, SF, R, V, LA, K og ALT

48 afstemninger: S, DF, SF, R, V, LA og K

32 afstemninger: S,R, V, LA og K

22 afstemninger: DF, R, V, LA og K

19 afstemninger: S, DF, R, ALT, V, LA og K

https://politiken.dk/indland/politik/ar ... ni-partier
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"