Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf annellaII » 9. jun 2018, 05:39

[url]https://denkorteavis.dk/2018/14-aarig-joedisk-pige-voldtaget-og-myrdet-af-iraker-ny-storm-af-vrede-mod-merkels-asylkaos/
[/url]

Mary, Mia, Mireille og nu Susanna. i løbet af kort tid 4 unge piger voldtaget og myrdet af kulturberigere, der kom til Tyskland med flygtningestrømmen i 2015.

Den formodede gerningsmand er af den kurdiske efterretningstjeneste blevet anholdt i Nordirak, det er uvis om Irak vil udlevere ham til Tyskland, men Tyskland har den mulighed at søge om, at han bliver anklaget og stillet for en domstol i Irak, en mulighed den tyske justits tager afstand fra, da han efter Irakisk straffelov uden tvivl vil blive idømt dødsstraf.

Samvittighedsspørgsmålet er, skal den tyske justits, hvis den unge mand ikke bliver udleveret til Tyskland, søge om en retssag i Irak?


Selvom jeg er ærkemodstander af dødsstraf, skal han ikke gå straffri, så hvis det er den eneste mulighed for at får ham tiltalt og dømt at stille ham for en domstol i Irak, er mit svar ja, Tyskland skal indgive en anklage mod manden til den irakiske domstol.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. jun 2018, 06:45

Tillad mig først at dvæle lidt ved den sarkastiske brug af ordet "kulturberigere", som jo er et yndet retorisk greb blandt islamofobiske nationalkonservative.
Jeg finder det interessant, fordi artiklen ikke kun handler om en formodet voldtægtsmand og morder, som er muslim, men også om politifolk, der efter al sandsynlighed tilhører samme religion og som har anholdt vedkommende. Det sidste må siges at udfordre den underliggende skæren-alle-muslimer-over-en-negativ-kam, som er en vigtig præmis for hele kulturberiger-begrebet.
Og så synes jeg også bare i denne sammenhæng, at der er genuint morsomt, at det yderste højre har hentet ordet fra kulturminister Jytte Hilden, som netop på dette tidspunkt i 1996 sad i regering med Den Korte Avis ene stifter.

Til det stillede spørgsmål er mit svar nej. Jeg mener ikke, at et land internationalt skal gradbøje sine juridisk-etiske og menneskeretslige principper af hensyn til enkeltsager, da den slags kan danne præcedens. Det vejer tungere hos mig end mine umiddelbare personlige følelser overfor personer, der begår bestialske forbrydelser. Skulle jeg svare ja, ville det for mig kræve, at jeg også kunne svare ja til, at folk som Peter Madsen, Amagermanden og Emilie Mengs morder burde henrettes, og det kan jeg ikke.
Til gengæld er jeg til dels med på kritikken af måden, hvorpå det tyske samfund har grebet flygtningestrømmen an på. I deres artikel om mordet på Susanna og lignende sager nævner Politiken bl.a. disse forhold, som jeg finder horrible.

Ligesom Ali B. kom han til Tyskland med flygtningestrømmen i 2015. Afghaneren bildte de tyske myndigheder ind, at han var mindreårig, og blev registreret som uledsaget flygtning. I virkeligheden var han mindst 23 år og var flygtet fra Grækenland, hvor han havde været fængslet, sigtet for mordforsøg mod en ung kvinde. Men det fandt de tyske myndigheder ikke ud af, før han havde slået Maria Landenburger ihjel. Mordet blev i første omgang fortiet af talrige tyske medier.

---

I Tyskland har Ali B. begået en række voldsforbrydelser i Wiesbaden. Blandt andet er han mistænkt for at have voldtaget en 11-årig pige i marts i år.
Sagen faldt på grund af manglende bevis. Pigen kunne kun oplyse, at gerningsmanden kom fra samme asylcenter og hed Ali. Men på det asylcenteret, hvorfra den irakiske familie flygtede hjem til Irak, boede der i alt fire unge mænd med navnet Ali. Der stoppede politiets efterforskning.
8
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Seladon » 9. jun 2018, 10:18

Lundin, Amagermanden, Peter Madsen, Brejvik fortjener dødstraffen, og jeg vil gerne se den genindført i EU.

Den irakiske morder og voldtægtsmand hører til i samme kategori imo.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Pax Romana » 9. jun 2018, 14:04

Dødsstraf er den mest overset form for hykleri; Vi myrder mennesker, som myrder mennesker for at vise, at mord er forkert. Dødsstraf garanterer ikke sikkerhed for uskyldige ofre, det afskrækker ikke effektivt kriminalitet. Intet godt kommer af had, og intet godt kan nogensinde komme fra dødsstraf. Det kan ikke accepteres af en nation, der hævder at have frihed og retfærdighed for alle. Dødsstraf er mord.
10
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Seladon » 9. jun 2018, 14:19

Tand for tand, øje for øje , liv for liv.
Kontant konsekvens, ikke noget med had at gøre.

I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor et damfund skal forsørge voldspsykopater som ovennævnte resten af deres liv. Det er hån mod ofrene og de efterladte.

Bliver en som ABB bedre af det?
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jun 2018, 15:09

Pax Romana skrev:Dødsstraf garanterer ikke sikkerhed for uskyldige ofre, det afskrækker ikke effektivt kriminalitet.

Det kan så undre en at du skriver dette, for hvordan kan du være sikker, hvis morderen er død, så er der jo ingen uskyldige ofre fra den dag og frem, kun nye mordere som stadig er i live, og afskrække er vel ikke målet men at få bugt med deres gentagne voldshandlinger eller mord, som ikke løser noget ved at sætte dem fri.

Så at sige det ikke afskrækker, er slet ikke en årsag, den er helt misforstået, en dødsstraf sikrer bare at den ene person ikke gentager sin adfærd , straffer andre , eller belaster samfundet længere. Det er den mildeste form for straf i forhold til at sidde for livet, og så ende med endnu en straf fordi man ikke kan stoppe.
EDIT: Skal måske også tilføje, at det samtidig er den hårdeste straf samfundet kan dømme, når man tager en morders liv.

Det kan så være du føler sådan men følelser må være det samme en morder har, og dem skal man ikke gøre sig offer for, de dræber andre.
3
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Pax Romana » 9. jun 2018, 16:09

DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:Dødsstraf garanterer ikke sikkerhed for uskyldige ofre, det afskrækker ikke effektivt kriminalitet.

Det kan så undre en at du skriver dette, for hvordan kan du være sikker, hvis morderen er død, så er der jo ingen uskyldige ofre fra den dag og frem, kun nye mordere som stadig er i live, og afskrække er vel ikke målet men at få bugt med deres gentagne voldshandlinger eller mord, som ikke løser noget ved at sætte dem fri.

Så at sige det ikke afskrækker, er slet ikke en årsag, den er helt misforstået, en dødsstraf sikrer bare at den ene person ikke gentager sin adfærd , straffer andre , eller belaster samfundet længere. Det er den mildeste form for straf i forhold til at sidde for livet, og så ende med endnu en straf fordi man ikke kan stoppe.
EDIT: Skal måske også tilføje, at det samtidig er den hårdeste straf samfundet kan dømme, når man tager en morders liv.

Det kan så være du føler sådan men følelser må være det samme en morder har, og dem skal man ikke gøre sig offer for, de dræber andre.
Den første ting man skal huske er, at dødsstraf ikke er en straf. Hvis du ikke kan give liv som en belønning, kan du ikke give døden som en straf. Dette er simpel logik. Hvis du ikke kan give liv, hvilken ret har du så til at tage det?
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Pax Romana » 9. jun 2018, 16:10

Seladon skrev:Tand for tand, øje for øje , liv for liv.
Kontant konsekvens, ikke noget med had at gøre.

I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor et damfund skal forsørge voldspsykopater som ovennævnte resten af deres liv. Det er hån mod ofrene og de efterladte.

Bliver en som ABB bedre af det?
Så en voldtægtsmand skal selv voldtages?
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Seladon » 9. jun 2018, 16:29

Pax Romana skrev:
Seladon skrev:Tand for tand, øje for øje , liv for liv.
Kontant konsekvens, ikke noget med had at gøre.

I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor et damfund skal forsørge voldspsykopater som ovennævnte resten af deres liv. Det er hån mod ofrene og de efterladte.

Bliver en som ABB bedre af det?
Så en voldtægtsmand skal selv voldtages?


Nu at du siger det... ;) Ideen er ikke så dårlig, men praktiske problemer kan forekomme.

Hvad foreslår du : en rejse med Fulton? Selvfølgelig all inklusive betalt af skatteyderne?
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jun 2018, 17:06

Pax Romana skrev:
DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:Dødsstraf garanterer ikke sikkerhed for uskyldige ofre, det afskrækker ikke effektivt kriminalitet.

Det kan så undre en at du skriver dette, for hvordan kan du være sikker, hvis morderen er død, så er der jo ingen uskyldige ofre fra den dag og frem, kun nye mordere som stadig er i live, og afskrække er vel ikke målet men at få bugt med deres gentagne voldshandlinger eller mord, som ikke løser noget ved at sætte dem fri.

Så at sige det ikke afskrækker, er slet ikke en årsag, den er helt misforstået, en dødsstraf sikrer bare at den ene person ikke gentager sin adfærd , straffer andre , eller belaster samfundet længere. Det er den mildeste form for straf i forhold til at sidde for livet, og så ende med endnu en straf fordi man ikke kan stoppe.
EDIT: Skal måske også tilføje, at det samtidig er den hårdeste straf samfundet kan dømme, når man tager en morders liv.

Det kan så være du føler sådan men følelser må være det samme en morder har, og dem skal man ikke gøre sig offer for, de dræber andre.
Den første ting man skal huske er, at dødsstraf ikke er en straf. Hvis du ikke kan give liv som en belønning, kan du ikke give døden som en straf. Dette er simpel logik. Hvis du ikke kan give liv, hvilken ret har du så til at tage det?

va? Så¨du mener kvinder er dem skal dømme de folk? Eller hvad er du ude i? Vel ikke noget religiøst bs?

Jeg fortolker, hvis en dommer/dronning/andre? kan benåde dig, så kan de også tage dit liv :) Og det er vist retfærdigheden sker fyldest der. Så jo, du har ret, domstolen kan gøre præcis hvad du forsøger at skrive.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Pax Romana » 9. jun 2018, 20:09

DenBruneMunk skrev:va? Så¨du mener kvinder er dem skal dømme de folk? Eller hvad er du ude i? Vel ikke noget religiøst bs?
:D Jeg forventede heller ikke du forstod.

DenBruneMunk skrev:Jeg fortolker, hvis en dommer/dronning/andre? kan benåde dig, så kan de også tage dit liv :) Og det er vist retfærdigheden sker fyldest der. Så jo, du har ret, domstolen kan gøre præcis hvad du forsøger at skrive.
Dødsstraf tjener ikke retfærdighedens formål; det er hævn.
Retfærdighed er en hovedkomponent i retsstatsprincippet, for et retfærdigt og ligeligt samfund. Men dødsstraf fører ikke til retfærdighed, at tage et liv er en af de værste former for menneskerettighedskrænkelser. Dødsdom er ikke retfærdighed, fordi den nægter de mest grundlæggende værdier af menneskeliv og værdighed. Vores retfærdighedssystemer er ikke fritaget for eventuelle fejltagelser. Gennemførelse af dødsstraf mindsker ikke kriminalitet. Der er ikke noget troværdigt bevis på, at dødsstraf fjerner kriminalitet. Tværtimod kan dødsstraf snarere betragtes som et tegn på et fejlagtigt retssystem. En retfærdighed der dræber, kan ikke kaldes retfærdighed. Vores strafferetlige system er ikke ufejlbarligt. Vi ved det, selv om vi ikke altid vil indrømme det. Det kan fejle til trods for de bedste bestræbelser på at skabe retfærdighed. Og dette er det mest stærke, overbevisende og vindende argument mod dødsstraf.

Når vi ved at uskyldige mennesker er blevet (og vil blive) henrettet, stopper dødsstraf med at være et politisk spørgsmål og bliver et moralsk. Ingen civiliserede mennesker, hvor stærkt de måske føler om dødsstraf, bør acceptere drab af uskyldige mennesker som led i et retssystem. I lyset af akkumulerende beviser skal vi stoppe med at spørge, om dødsstraf er berettiget, og i stedet spørge om det er blevet statsligt sanktioneret mord. Når staten dømmer en uskyldig person til henrettelse og derved begår et eget mord fordamper statens moralske myndighed.
4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jun 2018, 20:31

Pax Romana skrev:
DenBruneMunk skrev:va? Så¨du mener kvinder er dem skal dømme de folk? Eller hvad er du ude i? Vel ikke noget religiøst bs?
:D Jeg forventede heller ikke du forstod.

Næste gang, du vil dømme folk til livsstraf, skal du måske se på dig selv først, og hvorfor du mener det, for du har gang i noget du ikke forventer du selv kan forklare dig ud af, og så bliver det til det du mener alle gør og ikke noget du mener din holdning personligt er, den mangler i dit udsagn, og så skal du måske holde dig fra at udtale dig på mine vegne, for jeg kan godt udtrykke min holdning ud at forvente du forstår den men jeg kan stadig have en holdning, det har du så ikke.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf dgd2007 » 9. jun 2018, 20:31

DetSorteCirkus skrev:Tillad mig først at dvæle lidt ved den sarkastiske brug af ordet "kulturberigere", som jo er et yndet retorisk greb blandt islamofobiske nationalkonservative.
[...]

Jeg er enig i at vinklen i oplægget lyder noget hetzagtig (jeg gider ikke læse den refererede artikel :genert:), men jeg må til gengæld dvæle ved ordet "islamofobisk"! At være modstander af islam er en holdning/mening/tro, eller hvad har vi - det er ikke en sygdom. :naughty:
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf Pølsemix » 9. jun 2018, 21:00

Et samfund straffer ikke kriminelle for at få hævn, med det i mente er folks personlig præferencer om emnet irrelevant.
Hårdere straffe medfører ikke mindre kriminalitet, det er veldokumenteret.
3
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Igen et offer for Merkels åbne grænser og velkommen politik

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jun 2018, 22:14

Pølsemix skrev:Hårdere straffe medfører ikke mindre kriminalitet, det er veldokumenteret.

Vel udokumenteret er de sager , som aldrig skete men kunne være sket hvis vores ordensmagt og love ikke stoppede dem.

Mener du så at en morder, skal max have 3 måneder i fængsel og så sættes på fri fod eller?

Jeg mener tal og statistikker kun beviser et før noget andet modbeviser det samme, og måske bedre veldokumenteret og så falder den tese til jorden, fordi en anden var bedre til at regne tallene ud.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"