Burka forbuddet er vedtaget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 11:09

Pølsemix skrev:Så derfor bliver den lukket her.

Takker, for når du ikke forstår simpelt, så kan vi ikke gøre mere for dig.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Stars » 2. aug 2018, 12:02

Confucius skrev:
DenBruneMunk skrev:
Pølsemix skrev:
Conway skrev:

Uenig i den kultur politiske begrundelse.
Dette maskeringsforbud tjener flere gode formål.
Dels de maskerede voldelige autonome stenkastere og dels maskerede, efterlyste, bandemedlemmer, terrormistænkte, røvere og voldtægtsforbrydere.
I tilgift slipper vi for de formummede sortklædte og tildækkede kvinder der minder om noget fra en gyserfilm.
Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at føre en samtale med folk man ikke kan se ansigtet på.
Både Tunesien og Marokko overvejer lignende forbud og hvis det sker kaldes det nok ikke kultur politisk, men et nødvendigt tiltag i kampen mod forbrydelser og terrorisme.
Årsagen til at især den yderste venstrefløj sympatiserer med muslimerne er jo at begge grupper benytter masker og derved rammes af forbudet :gruble:
Danmark er det sjette land med dette forbud og der kommer med garanti flere til snart...

Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.

FYI, politiet har jo lige bekræftet at dragterne er lovlige under demo'n, så det er ikke ulovligt når det kan forbindes til det. Det må så ikke bæres før/efter.


Det er forkert. Politiet har VALGT ikke at håndhæve loven. Det er ikke det samme som at de har bekræftet at dragterne er lovlige.

Det er fordi at politiet igen skider på grundlovens § 3 i deres magtfuldkommenhed.


Det har de VALGT, fordi der i afsnit 2.4.1. Ikke omfattet af forbud i

"Vejledning
om politiets håndhævelse af
tildækningsforbuddet"

står:

 Såfremt tildækningen i sig selv kan anses for en meningstilkendegivelse,
der er beskyttet af ytringsfriheden, f.eks. som led i en politisk
sammenhæng. Det politifaglige skøn herom forudsættes foretaget på
samme måde som det er tilfældet i forbindelse med håndhævelse af
maskeringsforbuddet efter straffelovens § 134 b.


https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/2191 ... buddet.pdf
5
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Brok » 2. aug 2018, 12:10

Ja det meste af stramninger og lovgivning kan alligevel ikke bruges.

Det er og bliver symbolpolitik.
2
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 2. aug 2018, 12:44

Confucius skrev:
Det er lige meget hvorfor de har valgt det. Det strider mod grundlovens § 3, uanset hvor de vælger det.

En lov overtrumfer en vejledning med mange trin. Hvis der er konflikt, tæller loven. Politiet er en del af den udøvende myndighed. Det tilkommer ikke dem at dømme, og det er præcis hvad de gør, når de frikender/lader folk slippe, selvom de overtræder loven. Den kompetence tilfalder kun den dømmende magt.

Det var ikke kun demonstranter i religiøse maskeringer, der fik lov at slippe. Det var ALLE demonstranter. Også dem der ikke har en snert af anerkendelsesværdigt formål.


Vejledningen er med så man kan tolke loven korrekt - hvilket politiet her har gjort.
Eller.. du mener måske også at ligningsejledningen er hmm.. næsten ligegyldig? :gruble:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf KIM K » 2. aug 2018, 13:45

Confucius skrev:
Stars skrev:
Det har de VALGT, fordi der i afsnit 2.4.1. Ikke omfattet af forbud i

"Vejledning
om politiets håndhævelse af
tildækningsforbuddet"

står:

 Såfremt tildækningen i sig selv kan anses for en meningstilkendegivelse,
der er beskyttet af ytringsfriheden, f.eks. som led i en politisk
sammenhæng. Det politifaglige skøn herom forudsættes foretaget på
samme måde som det er tilfældet i forbindelse med håndhævelse af
maskeringsforbuddet efter straffelovens § 134 b.


https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/2191 ... buddet.pdf


Det er lige meget hvorfor de har valgt det. Det strider mod grundlovens § 3, uanset hvor de vælger det.

En lov overtrumfer en vejledning med mange trin. Hvis der er konflikt, tæller loven. Politiet er en del af den udøvende myndighed. Det tilkommer ikke dem at dømme, og det er præcis hvad de gør, når de frikender/lader folk slippe, selvom de overtræder loven. Den kompetence tilfalder kun den dømmende magt.

Det var ikke kun demonstranter i religiøse maskeringer, der fik lov at slippe. Det var ALLE demonstranter. Også dem der ikke har en snert af anerkendelsesværdigt formål.


Jeg synes ikke det er uden betydning hvad juristerne læner vejledning opad.

I forabejderne til loven nævnes det bl.a. at i de tilfælde hvor tildækningen kan være udtryk for en meningstilkendegivelse, der er beskyttet af ytringsfriheden eller Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, vil hensynet til ytringsfriheden skulle indgå i vurderingen af, om tildækningen tjener et anerkendelsesværdigt formål.

Det er formentlig grunden til politiet ikke griber ind ved denne demonstration, mens de vil gøre det ved andre demonstrationer.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Animi » 3. aug 2018, 09:27

Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 3. aug 2018, 09:39

Confucius skrev:
thomassneum skrev:
Vejledningen er med så man kan tolke loven korrekt - hvilket politiet her har gjort.
Eller.. du mener måske også at ligningsejledningen er hmm.. næsten ligegyldig? :gruble:


Jeg mener præcist hvad jeg skrev. Lov trumfer vejledning. Politiet kan ikke støtte ret på en vejledning. Politiet kan ikke ignorere lovens bogstav, fordi de mener at en vejledning siger noget andet. Især hvis de er i tvivl, skal de netop handle efter loven, og så kan dommerne tage stilling til det. DE må fortolke.


Politiet handler i overensstemmelse med vejledningen til loven.
Held og lykke med at anmelde dem, hvis du da mener de gør noget ulovligt. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 3. aug 2018, 11:59

Animi skrev:Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem


Helt enig i observationen, men dybt uenig i konklusionen.

1: De har selv valgt det = vi kriminaliserer den del af tøjvalget der dækker ansigtet !
2: De er blevet tvunget til at tage det på = vi frigør disse udsatte kvinder for tvang der i forvejen er ulovligt i Danmark og kriminaliserer istedet dem der tvinger kvinderne på samme måde som vi ex. gjorde med omskæring !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Animi » 3. aug 2018, 12:05

Conway skrev:
Animi skrev:Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem


Helt enig i observationen, men dybt uenig i konklusionen.

1: De har selv valgt det = vi kriminaliserer den del af tøjvalget der dækker ansigtet !
2: De er blevet tvunget til at tage det på = vi frigør disse udsatte kvinder for tvang der i forvejen er ulovligt i Danmark og kriminaliserer istedet dem der tvinger kvinderne på samme måde som vi ex. gjorde med omskæring !


1. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan det du skriver, er anderledes end det jeg skrev.
2. Hvis en kvinde, der er blevet tvunget til at gå i burka af sin mand, går på gaden iført burka sammen med sin mand, hvem får så bøden - kvinden eller manden?

Jeg kan slet ikke se, hvordan burkaforbuddet skulle frigøre de kvinder, der bliver tvunget til at tage det på. Tror du virkelig, at deres mænd så ikke vil presse dem til at tage det på, bare fordi det bliver ulovligt udendørs? Selvfølgelig ikke. I stedet bliver disse kvinder bare tvunget til at være indendørs 24/7, eller få bøder hvis de træder udenfor en dør. Hvordan hjælper det de udsatte kvinder.
Senest rettet af Animi 3. aug 2018, 12:14, rettet i alt 1 gang.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 3. aug 2018, 12:11

Confucius skrev:
Den vejledning tæller ikke en skid juridisk. Derfor er det også sagen fuldstændigt uvedkommende, om de handler i overensstemmelse med den. Det er loven, der tæller. Jeg har ikke talt om at anmelde dem. Jeg har konstateret at de skider højt og flot på Grundlovens § 3. I den anden sag med lukningen af Hovedbanen, var det proportionalitetsprincippet, de sked på.

Det er næsten hver gang man ser dem i aktion, at de overtræder en eller anden regel. Det er derfor respekten for dem er så lav.


Vejledningen er jo udarbejdet af en grund. Mon ikke det er hensigten at man kan bruge denne, når og hvis man er i tvivl om lovens håndhævelse?
Det er netop hvad politiet har gjort - ikke andet.

Det er da okay at du er uenig... det er politiet så ikke. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 3. aug 2018, 12:19

Animi skrev:
Conway skrev:
Animi skrev:Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem


Helt enig i observationen, men dybt uenig i konklusionen.

1: De har selv valgt det = vi kriminaliserer den del af tøjvalget der dækker ansigtet !
2: De er blevet tvunget til at tage det på = vi frigør disse udsatte kvinder for tvang der i forvejen er ulovligt i Danmark og kriminaliserer istedet dem der tvinger kvinderne på samme måde som vi ex. gjorde med omskæring !


1. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan det du skriver, er anderledes end det jeg skrev.
2. Hvis en kvinde, der er blevet tvunget til at gå i burka af sin mand, går på gaden iført burka sammen med sin mand, hvem får så bøden - kvinden eller manden?

Jeg kan slet ikke se, hvordan burkaforbuddet skulle frigøre de kvinder, der bliver tvunget til at tage det på. Tror du virkelig, at deres mænd så ikke vil presse dem til at tage det på, bare fordi det bliver ulovligt udendørs? Selvfølgelig ikke. I stedet bliver disse kvinder bare tvunget til at være indendørs 24/7, eller få bøder hvis de træder udenfor en dør. Hvordan hjælper det de udsatte kvinder.


Forskellen er vel til at få øje på da regningen jo havner hos manden til sidst og du glemmer at udsatte kvinder har mulighed for at gøre noget ved tvang hvis de vil !
En fortsat offergørelse af disse udsatte kvinder hjælper ingenting, tværtimod !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Animi » 3. aug 2018, 12:29

Conway skrev:
Animi skrev:
Conway skrev:
Animi skrev:Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem


Helt enig i observationen, men dybt uenig i konklusionen.

1: De har selv valgt det = vi kriminaliserer den del af tøjvalget der dækker ansigtet !
2: De er blevet tvunget til at tage det på = vi frigør disse udsatte kvinder for tvang der i forvejen er ulovligt i Danmark og kriminaliserer istedet dem der tvinger kvinderne på samme måde som vi ex. gjorde med omskæring !


1. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan det du skriver, er anderledes end det jeg skrev.
2. Hvis en kvinde, der er blevet tvunget til at gå i burka af sin mand, går på gaden iført burka sammen med sin mand, hvem får så bøden - kvinden eller manden?

Jeg kan slet ikke se, hvordan burkaforbuddet skulle frigøre de kvinder, der bliver tvunget til at tage det på. Tror du virkelig, at deres mænd så ikke vil presse dem til at tage det på, bare fordi det bliver ulovligt udendørs? Selvfølgelig ikke. I stedet bliver disse kvinder bare tvunget til at være indendørs 24/7, eller få bøder hvis de træder udenfor en dør. Hvordan hjælper det de udsatte kvinder.


Forskellen er vel til at få øje på da regningen jo havner hos manden til sidst og du glemmer at udsatte kvinder har mulighed for at gøre noget ved tvang hvis de vil !
En fortsat offergørelse af disse udsatte kvinder hjælper ingenting, tværtimod !


Teoretisk set, ja... Ligesom at danske kvinder, der bliver udsat for psykisk vold i årevis, jo også bare kan forlade deres kæreste. Og folk der bliver udsat for flere overgreb, af en de kender, jo også bare kan melde det til politiet.
Nu er det jo bare sådan, at i virkeligheden er det jo ikke så ligetil. Det glemmer du vist....
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf annellaII » 3. aug 2018, 12:31

Animi skrev:
Conway skrev:
Animi skrev:Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem


Helt enig i observationen, men dybt uenig i konklusionen.

1: De har selv valgt det = vi kriminaliserer den del af tøjvalget der dækker ansigtet !
2: De er blevet tvunget til at tage det på = vi frigør disse udsatte kvinder for tvang der i forvejen er ulovligt i Danmark og kriminaliserer istedet dem der tvinger kvinderne på samme måde som vi ex. gjorde med omskæring !


1. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan det du skriver, er anderledes end det jeg skrev.
2. Hvis en kvinde, der er blevet tvunget til at gå i burka af sin mand, går på gaden iført burka sammen med sin mand, hvem får så bøden - kvinden eller manden?

Jeg kan slet ikke se, hvordan burkaforbuddet skulle frigøre de kvinder, der bliver tvunget til at tage det på. Tror du virkelig, at deres mænd så ikke vil presse dem til at tage det på, bare fordi det bliver ulovligt udendørs? Selvfølgelig ikke.

I stedet bliver disse kvinder bare tvunget til at være indendørs 24/7,


Gad vide om det ikke falder ind under Straffelovens § 261 for frihedsberøvelse?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Animi » 3. aug 2018, 12:38

annellaII skrev:
Animi skrev:
1. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan det du skriver, er anderledes end det jeg skrev.
2. Hvis en kvinde, der er blevet tvunget til at gå i burka af sin mand, går på gaden iført burka sammen med sin mand, hvem får så bøden - kvinden eller manden?

Jeg kan slet ikke se, hvordan burkaforbuddet skulle frigøre de kvinder, der bliver tvunget til at tage det på. Tror du virkelig, at deres mænd så ikke vil presse dem til at tage det på, bare fordi det bliver ulovligt udendørs? Selvfølgelig ikke.

I stedet bliver disse kvinder bare tvunget til at være indendørs 24/7,


Gad vide om det ikke falder ind under Straffelovens § 261 for frihedsberøvelse?


Når jeg skriver tvunget, så mener jeg ikke som i at de bogstaveligt talt fysisk bliver tilbageholdt af en anden person. Jeg mener tvunget som i, at hvis det, at de går udenfor pludselig bliver kriminelt pga. deres påklædning, så kan de føle sig tvunget til at blive indendørs. Fordi de ellers vil få bøder.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 3. aug 2018, 13:31

Confucius skrev:
Politiet er ikke uenig med mig. De har meldt ud at de havde VALGT ikke at håndhæve loven den dag. Det valgte de ikke fordi at vejledningen sagde at de skulle, men som en slags protest mod at de ikke synes vejledningen var god nok. De VED godt at deres undladelse ikke var i tråd med loven.

Uanset hvorfor de har udarbejdet den vejledning, så er den ikke juridisk bindende, og den overtrumfer helt sikker ikke loven. Uanset hvor meget du så prøver at hinte at "de har jo ikke lavet den for sjov". Argumentet kan ikke bruges til noget.


De har gjort det i henhold til vejledningen, og med begrundelse i vejledningen. Har de fulgt vejledningens instruktioner, er det også i henhold til gældende lov. Tror ikke en dommer vil være uenig her.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"