Burka forbuddet er vedtaget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 4. aug 2018, 08:09

Confucius skrev:
thomassneum skrev:
De har gjort det i henhold til vejledningen, og med begrundelse i vejledningen. Har de fulgt vejledningens instruktioner, er det også i henhold til gældende lov. Tror ikke en dommer vil være uenig her.


Nej, det tror du vel ikke, men du ved jo heller ikke hat om at fortolke reglerne. At de har "gjort det i henhold til vejledningen" er ikke en skid værd, når det ikke er vejledningen der gælder juridisk. Udover at den ikke tæller juridisk, så er det politiets fortolkning af Rigspolitiets fortolkning af en lov. Hverken politiet eller Rigspolitiet har kompetence til at fortolke loven. De har kompetence til at håndhæve den.

Jeg ved ikke om du spiller dum med vilje, eller om du bare troller - begge dele er ved at være lidt kedeligt. Men den burde sådan set være feset ind en af de første fem gange, jeg nævnte det. Du har åbenbart besluttet dig for at politiet ikke har handlet i strid med grundloven, og dig om det.

Justitsministeriet og faglitteraturen har konkluderet anderledes + EU-domstolens praksis siger noget andet + lovteksten siger noget andet. Længere er den sådan set ikke.


Til at starte med kan du stoppe med at kalde dine meddebattører dumme og andet skidt, det er nemlig sidens regler, så dem skal du følge om du vil det eller ej... Du kan jo fint begynde nu, eller holde dig væk.

Nå det til side...

Det er vist indlysende for de fleste, at en vejledning skrevet til loven... Netop angiver hvordan man kan/skal agerer. Hvilket præcist er hvad politiet har gjort. At du er uenig ændre ikke en tøddel.

Ingen taler om at vejledninger står over loven, det må du selv ligge og rode med... selv du er ingen dommer min ven. Men ikke mange vil klandre politiet for at følge en lovs retningslinjer og vejledninger.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 4. aug 2018, 08:30

Animi skrev:
Conway skrev:
Animi skrev:
Conway skrev:
Animi skrev:Jeg er utrolig enig i denne observation af burkaforbuddet:

Der er to muligheder ift dem der bærer burka:
1. De har selv valgt det = vi kriminaliserer kvinder, fordi vi er uenige i deres tøjvalg
2. De er blevet tvunget til at tage det på = vi kriminaliserer dybt udsatte kvinder, der dermed bliver mere udsatte, fordi de ikke kan forlade deres hjem


Helt enig i observationen, men dybt uenig i konklusionen.

1: De har selv valgt det = vi kriminaliserer den del af tøjvalget der dækker ansigtet !
2: De er blevet tvunget til at tage det på = vi frigør disse udsatte kvinder for tvang der i forvejen er ulovligt i Danmark og kriminaliserer istedet dem der tvinger kvinderne på samme måde som vi ex. gjorde med omskæring !


1. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan det du skriver, er anderledes end det jeg skrev.
2. Hvis en kvinde, der er blevet tvunget til at gå i burka af sin mand, går på gaden iført burka sammen med sin mand, hvem får så bøden - kvinden eller manden?

Jeg kan slet ikke se, hvordan burkaforbuddet skulle frigøre de kvinder, der bliver tvunget til at tage det på. Tror du virkelig, at deres mænd så ikke vil presse dem til at tage det på, bare fordi det bliver ulovligt udendørs? Selvfølgelig ikke. I stedet bliver disse kvinder bare tvunget til at være indendørs 24/7, eller få bøder hvis de træder udenfor en dør. Hvordan hjælper det de udsatte kvinder.


Forskellen er vel til at få øje på da regningen jo havner hos manden til sidst og du glemmer at udsatte kvinder har mulighed for at gøre noget ved tvang hvis de vil !
En fortsat offergørelse af disse udsatte kvinder hjælper ingenting, tværtimod !


Teoretisk set, ja... Ligesom at danske kvinder, der bliver udsat for psykisk vold i årevis, jo også bare kan forlade deres kæreste. Og folk der bliver udsat for flere overgreb, af en de kender, jo også bare kan melde det til politiet.
Nu er det jo bare sådan, at i virkeligheden er det jo ikke så ligetil. Det glemmer du vist....


Loven er på plads, og med mindre man ønsker politimæssig dyneløfteri må disse kvinder selv tage affære :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Animi » 4. aug 2018, 08:52

Conway skrev:Loven er på plads, og med mindre man ønsker politimæssig dyneløfteri må disse kvinder selv tage affære :gruble:


Jeg er da godt klar over, at loven er på plads nu. Derfor kan jeg vel godt synes, at den er helt idiotisk og ikke giver nogen mening ift. hvis man vil hjælpe udsatte kvinder, der bliver tvunget til at tage det på.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 4. aug 2018, 10:55

Animi skrev:
Conway skrev:Loven er på plads, og med mindre man ønsker politimæssig dyneløfteri må disse kvinder selv tage affære :gruble:


Jeg er da godt klar over, at loven er på plads nu. Derfor kan jeg vel godt synes, at den er helt idiotisk og ikke giver nogen mening ift. hvis man vil hjælpe udsatte kvinder, der bliver tvunget til at tage det på.


Animi du må da erkende at vi aldrig kommer religiøs tvang til livs hvis vi blot lader stå til.
Middelalderlige undertrykkende traditioner hører ikke hjemme i et moderne samfund, uanset hvad !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 4. aug 2018, 10:58

Confucius skrev:
thomassneum skrev:
Til at starte med kan du stoppe med at kalde dine meddebattører dumme og andet skidt, det er nemlig sidens regler, så dem skal du følge om du vil det eller ej... Du kan jo fint begynde nu, eller holde dig væk.


Jeg har hverken kaldt mine meddebattører for dumme eller skidt. Derudover har du vist misforstået hvilken debat du er admin for.


Ja, noget tyder på at han ikke kender sin plads ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Animi » 4. aug 2018, 10:58

Conway skrev:
Animi skrev:
Conway skrev:Loven er på plads, og med mindre man ønsker politimæssig dyneløfteri må disse kvinder selv tage affære :gruble:


Jeg er da godt klar over, at loven er på plads nu. Derfor kan jeg vel godt synes, at den er helt idiotisk og ikke giver nogen mening ift. hvis man vil hjælpe udsatte kvinder, der bliver tvunget til at tage det på.


Animi du må da erkende at vi aldrig kommer religiøs tvang til livs hvis vi blot lader stå til.
Middelalderlige undertrykkende traditioner hører ikke hjemme i et moderne samfund, uanset hvad !


Selvfølgelig erkender jeg det, jeg mener bare ikke, at dette er den rette måde.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 4. aug 2018, 11:04

Animi skrev:
Conway skrev:
Animi skrev:
Conway skrev:Loven er på plads, og med mindre man ønsker politimæssig dyneløfteri må disse kvinder selv tage affære :gruble:


Jeg er da godt klar over, at loven er på plads nu. Derfor kan jeg vel godt synes, at den er helt idiotisk og ikke giver nogen mening ift. hvis man vil hjælpe udsatte kvinder, der bliver tvunget til at tage det på.


Animi du må da erkende at vi aldrig kommer religiøs tvang til livs hvis vi blot lader stå til.
Middelalderlige undertrykkende traditioner hører ikke hjemme i et moderne samfund, uanset hvad !


Selvfølgelig erkender jeg det, jeg mener bare ikke, at dette er den rette måde.


Det er okay, men faktisk ser jeg ikke anden løsning overfor lige netop religiøs undertrykkelse :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf KIM K » 4. aug 2018, 13:25

Københavns universitet stod bag en undersøgelse for nogle år siden der konkluderede at muslimske kvinder I Danmark bærer burka og niqab efter eget valg, og de vurderede at det maksimalt var 200 kvinder der brugte én af de to beklædningsgenstande.
Det er en ikke-sag der er løftet op til noget det ikke er.

Lovtiltaget er foruden at være kvindeundertrykkende, udtryk for intolerance og populisme, ikke så meget andet.
0
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Konsensa » 4. aug 2018, 17:21

KIM K skrev:Københavns universitet stod bag en undersøgelse for nogle år siden der konkluderede at muslimske kvinder I Danmark bærer burka og niqab efter eget valg, og de vurderede at det maksimalt var 200 kvinder der brugte én af de to beklædningsgenstande.
Det er en ikke-sag der er løftet op til noget det ikke er.

Lovtiltaget er foruden at være kvindeundertrykkende, udtryk for intolerance og populisme, ikke så meget andet.


Ja, loven er et politisk-kulturelt budskab til vælgerne for at tækkes dem, fordi flertallet er imod, dels flere indvandrere (det ved vi), dels negativt indstillet overfor disse og andre provokerende udtryk for fremmed muslimsk kultur i vore byer. Ved at fastholde rabiate udtryk for manglende vilje til integration i det danske samfund og de normer der er gældende, som det kommer til udtryk i disse klædedragter, i de budskaber der promoveres i moskeer og på andre måder, stiller muslimer, et mindretal skal det siges, sig uden for samfundet. Det er der også andre der gør, fx rockere og andre kriminelle som der lovgives imod, autonome og andre, som regel ungdommelige "provoer", som det hed i gamle dage - og et langt stykke af vejen fred med det, da de unge jo bliver ældre (tænk blot på Pittelkow). Men den antisociale holdning hos en del af muslimerne er ikke aldersbestemt, selv om der findes en del unge banditter, der fylder godt op i fængslerne. Den nye lov er for så vidt latterlig i dens egen formelle begrundelse og navn, men det betyder at man nu kan sige til en niqabklædt kvinde (eller en konverteret transmand): "Hov, det du gør er forkert! Det må du ikke", uden at blive anklaget for racisme eller andre "hadforbrydelser".
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Sophies-mor » 4. aug 2018, 20:40

Jeg synes godt nok, at der er en del dobbeltmoral her...
De samme mennesker, der råber op om frihed til selv at bestemme påklædning - ...min oplevelse IRL er, at det er de samme, der ytrer sig højlydt om, hvor utrygge de bliver hvis en motorcyklist ikke tager hjelmen (vi taler fullface hjelm, ikke åben hjelm) af med der samme de er stået af maskinen.
Tænk nu, hvis det var en voldelig person på MC.

Men kvinder må da sandelig godt hoppe i et hylster med kun øjnene fri.
Hun er med garanti ikke voldelig :stoned:

Folk må for min skyld klæde sig på, som de vil. Så længe ansigtet er synligt.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf LadyFox » 4. aug 2018, 21:00

Nu hvor vi er ved styrthjelm. Hvor lang tid mon man har fra man stopper sin knallert til at få den lovpligtige hjelm af inden den bliver ulovlig?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf LadyFox » 4. aug 2018, 21:11

Confucius skrev:
LadyFox skrev:Nu hvor vi er ved styrthjelm. Hvor lang tid mon man har fra man stopper sin knallert til at få den lovpligtige hjelm af inden den bliver ulovlig?


Det er ikke et spørgsmål om tid, men om hvad du foretager dig. Det er anerkendelsesværdigt at have hjelm på under kørsel. Det er ikke anerkendelsesværdigt at have den på, når du er stået af knallerten og har parkeret den. Man tager den jo automatisk af, når man ikke skal køre mere.

Men grænsen må jo gå et sted. Må man træde et skridt væk fra sin knallert, eller skal det ske som det første efter benet er svunget over dyret, eller må man godt gå de 6 skridt hen til sin opgang med den på.
0
...
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Stars » 5. aug 2018, 05:23

LadyFox skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:Nu hvor vi er ved styrthjelm. Hvor lang tid mon man har fra man stopper sin knallert til at få den lovpligtige hjelm af inden den bliver ulovlig?


Det er ikke et spørgsmål om tid, men om hvad du foretager dig. Det er anerkendelsesværdigt at have hjelm på under kørsel. Det er ikke anerkendelsesværdigt at have den på, når du er stået af knallerten og har parkeret den. Man tager den jo automatisk af, når man ikke skal køre mere.

Men grænsen må jo gå et sted. Må man træde et skridt væk fra sin knallert, eller skal det ske som det første efter benet er svunget over dyret, eller må man godt gå de 6 skridt hen til sin opgang med den på.

Hvis det anerkendelsesværdige formål er at køre, må det være, når du har slukket motoren - inden du svinger benet over. Og ligeledes ved start: sæt dig på knallert - hjelm på - tænd motor
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf LadyFox » 5. aug 2018, 10:28

Confucius skrev:
LadyFox skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:Nu hvor vi er ved styrthjelm. Hvor lang tid mon man har fra man stopper sin knallert til at få den lovpligtige hjelm af inden den bliver ulovlig?


Det er ikke et spørgsmål om tid, men om hvad du foretager dig. Det er anerkendelsesværdigt at have hjelm på under kørsel. Det er ikke anerkendelsesværdigt at have den på, når du er stået af knallerten og har parkeret den. Man tager den jo automatisk af, når man ikke skal køre mere.

Men grænsen må jo gå et sted. Må man træde et skridt væk fra sin knallert, eller skal det ske som det første efter benet er svunget over dyret, eller må man godt gå de 6 skridt hen til sin opgang med den på.


Igen - det handler ikke om tid, men om hvad du foretager dig. Når du ikke længere kører på din knallert, fx når du går rundt med hjelm på uden at køre på knallert, er der ikke længere et anerkendelsesværdigt formål.

Hvis du står i en time ved siden af din knallert, uden hensigt til at køre på den, så er det heller ikke et anerkendelsesværdigt formål.

Det er ikke den raketvidenskab, som mange modstandere af loven forsøger at gøre det til.

Nu skal mine indlæg ikke tages vanvittigt alvorligt. Jeg ved jo godt at der ikke kommer nogen og giver mig en bøde hvis jeg står en time ved siden af en knallert en time med min hjelm på, eller hvis jeg går hen til min hoveddør med den på.

Men når nu det skal være påbudt på det ene tidspunkt, og forbudt et splitsekund efter så ville det da være meget rart at vide hvor præcis grænsen går.
0
...
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf BlueBunny » 8. aug 2018, 08:18

Jf. snakken om hjelm der skal tages af.
Jeg tænker at de fleste mennesker kan begå sig uden de såkaldte "debat-disclaimere".
Sund fornuft er en rimelig rettesnor.

Jeg følger med i serien "The Handmaids Tail". Jeg synes det er stof til eftertanke at frihed ikke kommer af sig selv. I min optik er der mere frihed over at sætte grænsen "ingen burka i offentligt rum", end "alle kan klæde sig som de vil". Burka/Nijab er symbol på en tankegang som ikke hører til i et frit samfund. Det er direkte modstridende. Hvis nogen ønsker at leve under disse værdier er der rig mulighed - andre steder end Danmark - eller i ikke offentlige rum.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"