Urimeligt afslag på familisammenføring?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14689

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 16. maj 2018, 11:28

Det er vel fair nok - hvis man ikke kan fremvise en gyldig lejekontrakt eller har bevis på permanent bopæl der accepteres, jamen så opfylder man bare ikke kravene.

Jeg bor selv i udlandet og når Brexit engang er overstået, så tror jeg at jeg får problemer med at hive min kæreste med hjem. Hvis man ikke kan opfylde kravene, så må man jo enten vente med at ansøge til man kan, eller gøre noget for at få dem opfyldt med det samme.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Modesty Blame » 17. maj 2018, 17:43

ExCoastal skrev:Hvis vi lige tager et skridt tilbage, så blev udlændingeloven mht familiesammenføring i sin tid lavet om, fordi man var/er bange for at alt for mange unge muslimske mænd med dansk statsborgerskab ville rejse hjem og hente en kone med hjem. Eller få en allerede eksisterende familie sammenført. Så netop derfor skal man nu kunne bevise et tilhørsforhold til Danmark, som er større end hjemlandet. Det rammer så også dansk/udenlandske familier hårdt. Den eneste måde at omgå loven på, er at bosætte sig i et andet EU land, blive statsborger der, og så bruge EUs lov om fri bevægelse af arbejdskraft (gælder også familier uanset statsborgerskab).

Jeg tror ikke, at nogen forventer, at man bare rejser til Danmark og får alt serveret på et sølvfad. Man flytter jo ikke hele familien fra USA til Danmark for at leve det fede liv på bistand. Vel?

Man behøver altså ikke blive statsborger i det andet eu land, man skal blot have lovligt opholdsgrundlag for ikke-eu-borgeren, og når det er opnået, så kan man rejse til Danmark, og så kan éns ægtefælle få opholdstilladelse i Danmark.

Min søster har for eksempel lige indført en ikke-eu-borger ad den vej. Og om få uger får de også en baby.
3
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf ExCoastal » 17. maj 2018, 17:47

Modesty Blame skrev:
ExCoastal skrev:Hvis vi lige tager et skridt tilbage, så blev udlændingeloven mht familiesammenføring i sin tid lavet om, fordi man var/er bange for at alt for mange unge muslimske mænd med dansk statsborgerskab ville rejse hjem og hente en kone med hjem. Eller få en allerede eksisterende familie sammenført. Så netop derfor skal man nu kunne bevise et tilhørsforhold til Danmark, som er større end hjemlandet. Det rammer så også dansk/udenlandske familier hårdt. Den eneste måde at omgå loven på, er at bosætte sig i et andet EU land, blive statsborger der, og så bruge EUs lov om fri bevægelse af arbejdskraft (gælder også familier uanset statsborgerskab).

Jeg tror ikke, at nogen forventer, at man bare rejser til Danmark og får alt serveret på et sølvfad. Man flytter jo ikke hele familien fra USA til Danmark for at leve det fede liv på bistand. Vel?

Man behøver altså ikke blive statsborger i det andet eu land, man skal blot have lovligt opholdsgrundlag for ikke-eu-borgeren, og når det er opnået, så kan man rejse til Danmark, og så kan éns ægtefælle få opholdstilladelse i Danmark.

Min søster har for eksempel lige indført en ikke-eu-borger ad den vej. Og om få uger får de også en baby.


Rart at vide, Jeg forholder mig nok til nogle regler, som er over 10 år gamle. Dengang tog folk til Sverige, ventede 2 år på at blive svenske statsborgere, og rejste så til Danmark.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Modesty Blame » 17. maj 2018, 17:57

ExCoastal skrev:
Modesty Blame skrev:
ExCoastal skrev:Hvis vi lige tager et skridt tilbage, så blev udlændingeloven mht familiesammenføring i sin tid lavet om, fordi man var/er bange for at alt for mange unge muslimske mænd med dansk statsborgerskab ville rejse hjem og hente en kone med hjem. Eller få en allerede eksisterende familie sammenført. Så netop derfor skal man nu kunne bevise et tilhørsforhold til Danmark, som er større end hjemlandet. Det rammer så også dansk/udenlandske familier hårdt. Den eneste måde at omgå loven på, er at bosætte sig i et andet EU land, blive statsborger der, og så bruge EUs lov om fri bevægelse af arbejdskraft (gælder også familier uanset statsborgerskab).

Jeg tror ikke, at nogen forventer, at man bare rejser til Danmark og får alt serveret på et sølvfad. Man flytter jo ikke hele familien fra USA til Danmark for at leve det fede liv på bistand. Vel?

Man behøver altså ikke blive statsborger i det andet eu land, man skal blot have lovligt opholdsgrundlag for ikke-eu-borgeren, og når det er opnået, så kan man rejse til Danmark, og så kan éns ægtefælle få opholdstilladelse i Danmark.

Min søster har for eksempel lige indført en ikke-eu-borger ad den vej. Og om få uger får de også en baby.


Rart at vide, Jeg forholder mig nok til nogle regler, som er over 10 år gamle. Dengang tog folk til Sverige, ventede 2 år på at blive svenske statsborgere, og rejste så til Danmark.

Jeg tror de boede nogle måneder i Tyskland, før de kunne rejse til Danmark. Nu var hun udstationeret - ved ikke, om det gør en forskel.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Delfin » 17. maj 2018, 18:14

Det er lidt tankevækkende, at der findes mennesker, som med næb og kløer forsvarer de danske krav til familiesammenføring. Det er ofte de samme mennesker, som mener, at ny-danskere bare skal tage og smutte hjem, hvor de kom fra. Men mange af dem har ikke længere nogen videre tilknytning til deres oprindelsesland og ville derfor ikke kunne få familiesammenført dansk ægtefælle, hvis lovgivningen er den samme i deres oprindelsesland.

Jeg henviser ikke til nogen i tråden her, det er bare en generel strøtanke.
4
14 11 14
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 460

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Ubiquitous » 18. maj 2018, 08:55

Grunden til, at det er muligt at bosætte sig i et andet EU-land for derefter uden problemer at få opholdstilladelse i Danmark er, at EU-borgere har flere rettigheder i Danmark end danske statsborgere har, når det kommer til familiesammenføring. Det synes jeg personligt er urimeligt.

På den anden side er det da værd at overveje, om man overhovedet har lyst til at bo i et land, hvor Inger Støjberg er en af landets mest populære politikere. Især, når man bliver modtaget med åbne arme i resten af EU.
3
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Fru Himmelblå » 18. maj 2018, 09:44

Ubiquitous skrev:Grunden til, at det er muligt at bosætte sig i et andet EU-land for derefter uden problemer at få opholdstilladelse i Danmark er, at EU-borgere har flere rettigheder i Danmark end danske statsborgere har, når det kommer til familiesammenføring. Det synes jeg personligt er urimeligt.

På den anden side er det da værd at overveje, om man overhovedet har lyst til at bo i et land, hvor Inger Støjberg er en af landets mest populære politikere. Især, når man bliver modtaget med åbne arme i resten af EU.


Åbne arme er da vidst at strække den. Ungarn, Østrig og Polen vil da i hvert fald helst være fri.
Wir schaffen das er mange tyskere hellere ikke helt enige i længere. Og selv Sverige er begyndt at sige tak, men nej tak. Så Danmark er vidst mere reglen end undtagelsen.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 460

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Ubiquitous » 18. maj 2018, 12:05

Frøken Himmelblå skrev:
Ubiquitous skrev:Grunden til, at det er muligt at bosætte sig i et andet EU-land for derefter uden problemer at få opholdstilladelse i Danmark er, at EU-borgere har flere rettigheder i Danmark end danske statsborgere har, når det kommer til familiesammenføring. Det synes jeg personligt er urimeligt.

På den anden side er det da værd at overveje, om man overhovedet har lyst til at bo i et land, hvor Inger Støjberg er en af landets mest populære politikere. Især, når man bliver modtaget med åbne arme i resten af EU.


Åbne arme er da vidst at strække den. Ungarn, Østrig og Polen vil da i hvert fald helst være fri.
Wir schaffen das er mange tyskere hellere ikke helt enige i længere. Og selv Sverige er begyndt at sige tak, men nej tak. Så Danmark er vidst mere reglen end undtagelsen.


Ungarn, Østrig, Polen, og Tyskland vil helst være fri for EU arbejdskraft, fordi ægtefællen ikke er EU borger? Det tror jeg nu ikke du har ret i. Jeg er ikke selv gift, men jeg kender særdeles kompetente folk, der er gift med folk, som ikke kommer fra EU, og principielt kunne få et job i et vilkårligt EU land ved at knipse med fingrene, men i Danmark bliver man behandlet som andenrangsborger, fordi man er så uheldig at være dansk statsborger.

Dog er det da fedt at Danmark har betalt vores dyre uddannelser, som vi kan tjene gode penge på i udlandet, så tak for det :) Håber det er prisen værd.
1
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Filliongonggong » 19. maj 2018, 10:13

Ift. Artiklen så rent lovgivningsmæssigt er det rimeligt, men rent menneskeligt så nej, synes jeg ikke det er rimeligt.

Familiesammenføring er en svær størrelse at diskutere, synes jeg. Mit hjerte synes lovgivningen er urimelig, men min hjerne ved godt at et samfund bygger på andet end medmenneskelighed. Økonomien skal hænge sammen, og man kan ikke lave særskilt lovgivning for en gruppe mennesker.

Lovgivningen skal helst gælde alle uanset hudfarve, religion osv.og desværre har dette den bagside at uskyldige mennesker bliver ramt af lovgivningen.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Zoxa » 20. maj 2018, 08:09

Nu er der intet galt i at bo flere generationer under samme tag, og det er fuldt ud muligt, også selvom at boligen er en lejebolig. Men far og søn har bare ikke udfærdiget en særskilt leje aftale af et eller flere beboelses rum til sønnen.

Det kan der selvfølgelig være flere årsager til;

"Dovenskab"
At de rum som sønnen beboer ikke er godkendt til beboelse
At udlejer ikke vil acceptere at der bor flere på bopælen over 18 end det oprindeligt er blevet aftalt - og det er udlejer i sin gode ret til.
Eller skatte unddragelse/unddragelse af reduktion af offentlig udbetaling af tilskud....

Så... afgørelsen er rimelig efter min mening og jeg ved at man i vejledningen for ansøgningen bliver gjort opmærksom på at man skal have egen bopæl og vedlægge dokumentationen. Det havde de så ikke.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf HerErJeg » 21. maj 2018, 13:00

Den gravide mand skal være far /mor og skal føde senere i år.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... nd/7164595
Hvad har det med sagen at gøre?
I disse sager omkring familiesammenføring eller opholdstilladelse, er der nogen som rammes urimeligt hårdt eller slipper urimeligt billigt, kriminalitet til trods. Det er overhovedet ikke muligt at skelne fra sag til sag. Træd en millimeter ved siden af, og du straffes næsten for livstid.
Nu er der en transkønnet kvinde /mand som skal være mor/far sammen med sin mand. Og føder selv barnet på trods af sin status som mand. Lægerne er i vildrede og aner ikke hvad der er op eller ned.
Her er situationen, at vi skal forholde os til alle mulige og umulige kombinationer af folks lyster og rettigheder, krydret med alskens seksuelle overbevisninger.
Her er ingen bundlinje der markerer hvad der er for tosset eller et vanvittigt setup, uanset hvad, så er det din ret.

Jeg synes de to forskellige sager er hinandens modpoler, rent sort/hvid. Det ene forhold håndteres nådesløs, for dybest set bunder det i had eller mistro til ALT fremmed.
Dem som er tossede eller finder en seksuel art, som ikke er afprøvet, de har frit slag, og får systemet til at rette ind - for det er deres ret.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 13:12

HerErJeg skrev:Den gravide mand skal være far /mor og skal føde senere i år.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... nd/7164595
Hvad har det med sagen at gøre?
I disse sager omkring familiesammenføring eller opholdstilladelse, er der nogen som rammes urimeligt hårdt eller slipper urimeligt billigt, kriminalitet til trods. Det er overhovedet ikke muligt at skelne fra sag til sag. Træd en millimeter ved siden af, og du straffes næsten for livstid.
Nu er der en transkønnet kvinde /mand som skal være mor/far sammen med sin mand. Og føder selv barnet på trods af sin status som mand. Lægerne er i vildrede og aner ikke hvad der er op eller ned.
Her er situationen, at vi skal forholde os til alle mulige og umulige kombinationer af folks lyster og rettigheder, krydret med alskens seksuelle overbevisninger.
Her er ingen bundlinje der markerer hvad der er for tosset eller et vanvittigt setup, uanset hvad, så er det din ret.

Jeg synes de to forskellige sager er hinandens modpoler, rent sort/hvid. Det ene forhold håndteres nådesløs, for dybest set bunder det i had eller mistro til ALT fremmed.
Dem som er tossede eller finder en seksuel art, som ikke er afprøvet, de har frit slag, og får systemet til at rette ind - for det er deres ret.


Hvem er det, du kalder tosset?
Og hvad er det for nogle rettigheder til den gravide, som du finder urimelige sammenlignet med reglerne på udlændingeområdet?
Skal vedkommende tvinges til abort, nægtes adgang til hospital og uddannet personale, eller hvad er vi ude i?

Jeg spørger, fordi jeg vitterlig ikke kan se, hvad der er op og ned i dit indlæg.

Edit: Ved du i øvrigt, hvad der skal til for at opnå et operativt kønsskifte i det offentlige? Det er bestemt ingen gavebod.
2
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf HerErJeg » 21. maj 2018, 13:41

Jeg tænker på at samfundet som helhed skal kunne kapere far, mor og børn på 10 forskellige måder og adskillige slags seksualiteter. Samt hvad man overhovedet må kalde hinanden kønsmæssigt.
Samfundet skal altså være en evig fleksibel masse som tilpasser sig nogle relativt få personer.
Når det kommer til familiesammenføring eller opholdstilladelse, så er det nådesløs sort/hvid regelfortolkning, så uanset hvilken forklaring der må være på, at kravene ikke er 100% i orden, så kan der ikke tages hensyn til forklaringer.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 13:47

HerErJeg skrev:Jeg tænker på at samfundet som helhed skal kunne kapere far, mor og børn på 10 forskellige måder og adskillige slags seksualiteter. Samt hvad man overhovedet må kalde hinanden kønsmæssigt.
Samfundet skal altså være en evig fleksibel masse som tilpasser sig nogle relativt få personer.
Når det kommer til familiesammenføring eller opholdstilladelse, så er det nådesløs sort/hvid regelfortolkning, så uanset hvilken forklaring der må være på, at kravene ikke er 100% i orden, så kan der ikke tages hensyn til forklaringer.


Okay, men hvad er det for nogle lovmæssige rettigheder, du hentyder til?
Du kan jo ikke sammenligne tendenser i samfundet med firkantede regler på udlændingeområdet.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"