Privat-Lars og Statsminister-Lars

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Artem » 30. apr 2018, 14:05

Nej har ikke hørt om den sag før. Læser ikke ekstrabladet.
Synes faktisk heller ikke rigtigt at der er en sag som nok også er grunden til at andre seriøse medier ikke har skrevet om det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Mirabella » 30. apr 2018, 14:24

dgd2007 skrev:
Mirabella skrev:Hvis Lars Løkke ikke stilfærdigt og uden konsekvenser kan påvirke skolens økonomiske ramme eller tilladelser så har han ikke nogen magt i den konkrete kontekst, og jeg kunne da være ret nysgerrig efter en plausibel analyse af hvordan han skulle kunne slippe af sted med det....

At han skulle ændre i privatskolernes tilskud for at hævne sin kone - altså en handling som på ingen måde er borgerlig politik ville være politisk selvmord, at opstille sådan et scenarie som "muligt nok til at han skal holde sig væk" er pinligt.

Ja, du tænker på hvordan Løkke kan forsvares.
Jeg tror, de fleste andre i diskussionen tænker på, at det er ubehagelig situation at sætte den pågældende skoleleder i.


Næ jeg tænker rent logisk, altså sandsynligheden for politisk selvmord på baggrund af embedsmisbrug foranlediget af et hævntogt i kølvandet på fyring af en ægtefælle - samt at en person der er kvalificeret til at varetage rollen som skoleleder hæver sig over en eller anden æresfrygt og agere professionelt.

Jeg tænker at de fleste i diskussionen enten er politiske modstandere eller at de ikke har nogen forudsætninger for at udlede noget som helst, og egentlig bare ukritisk labber Ekstra Bladets vinkel i sig som om det var journalistisk mesterarbejde.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Akehurst2 » 30. apr 2018, 14:34

Artem skrev:Nej har ikke hørt om den sag før. Læser ikke ekstrabladet.
Synes faktisk heller ikke rigtigt at der er en sag som nok også er grunden til at andre seriøse medier ikke har skrevet om det.


Den er nu også behandlet i flere omgange i Berlingeren og Politiken:

https://www.b.dk/politisk-morgenpost/lo ... ntager-paa

https://www.b.dk/politiko/loekke-er-hav ... g-den-mand

https://www.b.dk/politisk-morgenpost/en ... -det-er-en

https://www.b.dk/politisk-morgenpost/ch ... -natten-og

https://politiken.dk/debat/klummer/art6 ... e-lavpunkt

Og i BT: https://www.bt.dk/politik/tidligere-spi ... eau-for-en

https://politiken.dk/kultur/medier/art6 ... -modangreb

Og var så i Presselogen i går også.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Modesty Blame » 30. apr 2018, 15:10

Hvis nu den tjenstlige samtale handler om gaver fra diverse private foretagender, som et problem for hendes ansættelse, som jo må være i det offentlige gennem Læseskolen. Og offentligt ansatte må ikke tage i mod gaver såsom fribilletter til Rasmus Seebach-koncerter. Og de må slet ikke tigge om dem. Jeg siger ikke, at jeg ved, at det er det, det har handlet om, men hvis nu det gjorde - så synes jeg måske faktisk, at det er ganske relevant at skrive om Statsministerens deltagelse ved den tjenstlige samtale.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Akehurst2 » 30. apr 2018, 15:17

Modesty Blame skrev:Hvis nu den tjenstlige samtale handler om gaver fra diverse private foretagender, som et problem for hendes ansættelse, som jo må være i det offentlige gennem Læseskolen. Og offentligt ansatte må ikke tage i mod gaver såsom fribilletter til Rasmus Seebach-koncerter. Og de må slet ikke tigge om dem. Jeg siger ikke, at jeg ved, at det er det, det har handlet om, men hvis nu det gjorde - så synes jeg måske faktisk, at det er ganske relevant at skrive om Statsministerens deltagelse ved den tjenstlige samtale.


Jo, men hun har vel ret beset tigget i sin egenskab af statsministerfrue og ikke i sin egenskab af lærer ved Læseskolen?

En tilfældig lærer ved Læseskolen beder jo ikke om Rasmus Seebach-billetter, og det ville formentlig blive totalt ignoreret hvis læreren gjorde det.

Det sagt, så kan jeg godt se problemet, hvis Solrun bruger sin Læseskole-arbejdsmail til at agere statsministerfrue og fx tigger Seebach-billetter fra den. For så agerer hun statsministerfrue fra sin arbejdsmail. Det gad jeg heller ikke have som arbejdsgiver.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Modesty Blame » 30. apr 2018, 15:20

Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Hvis nu den tjenstlige samtale handler om gaver fra diverse private foretagender, som et problem for hendes ansættelse, som jo må være i det offentlige gennem Læseskolen. Og offentligt ansatte må ikke tage i mod gaver såsom fribilletter til Rasmus Seebach-koncerter. Og de må slet ikke tigge om dem. Jeg siger ikke, at jeg ved, at det er det, det har handlet om, men hvis nu det gjorde - så synes jeg måske faktisk, at det er ganske relevant at skrive om Statsministerens deltagelse ved den tjenstlige samtale.


Jo, men hun har vel ret beset tigget i sin egenskab af statsministerfrue og ikke i sin egenskab af lærer ved Læseskolen?

En tilfældig lærer ved Læseskolen beder jo ikke om Rasmus Seebach-billetter, og det ville formentlig blive totalt ignoreret hvis læreren gjorde det.

Det sagt, så kan jeg godt se problemet, hvis Solrun bruger sin Læseskole-arbejdsmail til at agere statsministerfrue og fx tigger Seebach-billetter fra den. For så agerer hun statsministerfrue fra sin arbejdsmail. Det gad jeg heller ikke have som arbejdsgiver.

Jeg tror faktisk, at det er problematisk, uanset hvilken mail hun bruger. Men det er jo også bare en teori, som jeg ikke på nogen måde har belæg for.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Akehurst2 » 30. apr 2018, 16:37

fisken80 skrev:Det er faktisk ikke helt korrekt, at Solrun slet ikke er offentlig. Hun har dels selv været politiker og siddet i byrådet og så er hun formand for Løkke-fonden, som også har været temmelig meget i mediernes søgelys på det seneste.


Men hendes funktion som lærer på Læseskolen er jo ikke offentlig. Det er bare et helt almindeligt lærerjob.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf FruitFly » 30. apr 2018, 16:50

Artem skrev:Nej har ikke hørt om den sag før. Læser ikke ekstrabladet.
Synes faktisk heller ikke rigtigt at der er en sag som nok også er grunden til at andre seriøse medier ikke har skrevet om det.

Weekendavisen skrev også om det.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf FruitFly » 30. apr 2018, 16:54

POCKETKITTEN skrev:Til gengæld synes jeg, hans opførsel i sagen er en historie. Hans Trump-inspirerede tilgang undrer mig virkelig. Han kræver dementi, men vil ikke uddybe for hvad, skriver tvetydige kommentarer i debatter på Twitter midt om natten og hænger som statsoverhoved danske medier ud med formuleringen "fake news". Det er virkelig skadeligt.

Du godeste. Manden har virkelig ikke format (men bevares, det behøver man jo heller ikke at have).

Har han virkelig brugt vendingen "fake news"? I så fald er han en større klovn end jeg troede.

Men så er der nok heller ikke mere på dén sag.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. apr 2018, 16:57

De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. apr 2018, 17:01

:lol:

Statsminister-Lars tager afstand fra Privat-Lars: Den mand er bindegal
http://rokokoposten.dk/2018/04/29/stats ... maadehold/
2
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. apr 2018, 17:05

FruitFly skrev:
POCKETKITTEN skrev:Til gengæld synes jeg, hans opførsel i sagen er en historie. Hans Trump-inspirerede tilgang undrer mig virkelig. Han kræver dementi, men vil ikke uddybe for hvad, skriver tvetydige kommentarer i debatter på Twitter midt om natten og hænger som statsoverhoved danske medier ud med formuleringen "fake news". Det er virkelig skadeligt.

Du godeste. Manden har virkelig ikke format (men bevares, det behøver man jo heller ikke at have).

Har han virkelig brugt vendingen "fake news"? I så fald er han en større klovn end jeg troede.

Men så er der nok heller ikke mere på dén sag.


Han vil jo umiddelbart ikke stille op til interviews om det, men han gik til den på Twitter.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf FruitFly » 30. apr 2018, 17:08

Hader Twitter. Men hader ENDNU mere nyhedshistorier om hvad folk twitter. Hvis jeg var interesseret i at vide det ... VILLE JEG FØLGE DEM PÅ TWITTER!

(omg, so old)

On-topic: Gud, det gjorde han sgu'. Sikke en lille mand.
3
#Klimatosse
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Akehurst2 » 30. apr 2018, 17:09

POCKETKITTEN skrev:De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.


Der er nu en hel del kommentarer i Berlingeren og BT om hans optræden som bisidder også.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. apr 2018, 17:10

Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.


Der er nu en hel del kommentarer i Berlingeren og BT om hans optræden som bisidder også.


Ja, for det er det, sagen udsprang af. Men det er da vinklet på konflikten og anklagen om en løgn, så vidt jeg har set. Det er fortsat også den eneste historie i denne sag, synes jeg umiddelbart.

Edit: Okay, jeg kan godt se, at BT også har fået en Kraka-direktør til at kommentere på bisiddersagen. Men ingen tog mig bekendt sagen op, før statsministeren selv drev den så langt ud.
Senest rettet af POCKETKITTEN 30. apr 2018, 17:18, rettet i alt 2 gange.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"