Privat-Lars og Statsminister-Lars

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Akehurst2 » 30. apr 2018, 17:15

POCKETKITTEN skrev:
Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.


Der er nu en hel del kommentarer i Berlingeren og BT om hans optræden som bisidder også.


Ja, for det er det, sagen udsprang af. Men det er da vinklet på konflikten og anklagen om en løgn, så vidt jeg har set. Det er fortsat også den eneste historie i denne sag, synes jeg umiddelbart.


Tjo. Jeg synes egentlig, historien om ham som bisidder er væsentlig også. Men hans twitter-opførsel er på mange måder værre.
3
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf ajnaM » 30. apr 2018, 18:25

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
Wizzze skrev:Jeg synes det er ret tydeligt at han kun er omgivet af en lille indercirkel af ligesindede / ligetænkende. Et af de berømte ekkokamre, der mangler i den grad nogen som siger "hør nu lige her kammerat, tænk dig da lige a little about!"

Ja selvfølgelig skal statsministeren da også have lov at have en privatliv, og slippe statsministeren lidt en gang i mellem. Og jeg kan da godt forstå at han gerne vil være en god mand for sin kone, og være en støtte for hende, i en situation hun gerne vil have lidt hjælp. Men det havde dog nok været smartere at tage en tillidsperson, eller veninde med, i en sådan situation, for det er kun Løkkes deltagelse som på nogen måde kan være årsagen til at skrive om konens jobsituation. Jeg synes dog stadig at det er usmageligt at skrive historien uanset, hun er ikke offentlig, og der er intet der tyder på, at Løkke på nogen måde har prøvet at gøre indflydelse gældende, så baggrunden for historien er der ikke.


Men det er han. Han er endda statsminister.

Jeg forstår godt, det er surt for Solrun, men det er en af ulemperne ved at være statsminister(frue).


Og man kan sige, at hun har fået lov til at passe sit job i den grad i ro og fred, ganske som Anne-Mette passede sit pædagogjob i al fredsommelighed og uden ståhej. Pressen i Danmark er jo faktisk rimelig nok, hvis man ikke selv inviterer dem ind.


Helt enig.

Jeg tror ikke engang, jeg ville kunne genkende Solrun, hvis jeg gik forbi hende på gaden. Det kan jeg meget godt lide - at man kan forblive forholdsvis anonym, selvom man er gift med statsministeren. Det vidner lidt om, hvor lille og uprætentiøst vores land i grunden er.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Akehurst2 » 30. apr 2018, 18:30

POCKETKITTEN skrev:
Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.


Der er nu en hel del kommentarer i Berlingeren og BT om hans optræden som bisidder også.


Ja, for det er det, sagen udsprang af. Men det er da vinklet på konflikten og anklagen om en løgn, så vidt jeg har set. Det er fortsat også den eneste historie i denne sag, synes jeg umiddelbart.

Edit: Okay, jeg kan godt se, at BT også har fået en Kraka-direktør til at kommentere på bisiddersagen. Men ingen tog mig bekendt sagen op, før statsministeren selv drev den så langt ud.


Det er rigtigt. Hvis Lars Løkke havde holdt sin mund var sagen muligvis bare døet hen.

Men statsministeren beviser jo her, at det er sjovest at drille dem, der bliver sure.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2018, 18:43

Nu har jeg ikke læst tråden, men hvorfor kan skolelederen ikke nøjes med at se Lars, som støtter sin kone og tilfældigvis arbejder som statsminister...?
Hvis han kommer ind som "Hej, statsminister.... jeg vil gerne høre, hvad det drejer sig om" så kan jeg forstå det. Men ved vi, at det er foregået på den måde?
Kunne det tænkes, at han er kommet ind, "lars, jeg er med for at støtte min kone" ?

Omvendt, så kender jeg mennesker, der er så "skræmmende" selv om de ikke er noget stort, hvor jeg går i baglås. :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Zorglup » 30. apr 2018, 19:12

De er jo begge 2 idioter :)
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2018, 19:14

Hvis man bestrider posten som landets statsminister. Og dermed i princippet den mest magtfulde mand. Og man ikke kan se at ens deltagelse som sin kones bisidder til en tjenestelig samtale, ikke kan opfattes som andet end at "statsministeren var med som bisidder". Jamen så har man måske ikke det jeg kalder "Politisk tæft" og evnen til at skilne mellem sine roller......Men hvad værre er : man mangler ordentlig rådgivning om hvad man kan tillade sig og hvad der vil se helt forkert ud.

Og at man så ovenikøbet giver sig til at skændes med diverse journalister på twitter :nej: :nej: :nej: #fordumtildækning #triplefacepalm
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf ajnaM » 30. apr 2018, 19:15

POCKETKITTEN skrev:
Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.


Der er nu en hel del kommentarer i Berlingeren og BT om hans optræden som bisidder også.


Ja, for det er det, sagen udsprang af. Men det er da vinklet på konflikten og anklagen om en løgn, så vidt jeg har set. Det er fortsat også den eneste historie i denne sag, synes jeg umiddelbart.

Edit: Okay, jeg kan godt se, at BT også har fået en Kraka-direktør til at kommentere på bisiddersagen. Men ingen tog mig bekendt sagen op, før statsministeren selv drev den så langt ud.


Jeg har talt med en del journalister, der har prøvet at få vinkler hjem på historien, men den går hurtigt død pga. manglende kilder. Det er jo en personsag, som der - heldigvis - ikke er ret mange, der har lyst til at udtale sig om.

Men det ændrer ikke på, at det grundlæggende er meget forkert, at statsministeren tilsyneladende ikke kan acceptere, at der er ting, man ikke kan, fordi man er statsminister. Jeg synes, hans optræden på Twitter er meget langt fra statsmandsniveau - men jeg synes faktisk, bisiddersagen er værre. Især fordi den er en del af et større billede.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2018, 19:19

Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke læst tråden, men hvorfor kan skolelederen ikke nøjes med at se Lars, som støtter sin kone og tilfældigvis arbejder som statsminister...?
Hvis han kommer ind som "Hej, statsminister.... jeg vil gerne høre, hvad det drejer sig om" så kan jeg forstå det. Men ved vi, at det er foregået på den måde?
Kunne det tænkes, at han er kommet ind, "lars, jeg er med for at støtte min kone" ?

Omvendt, så kender jeg mennesker, der er så "skræmmende" selv om de ikke er noget stort, hvor jeg går i baglås. :gruble:


Fordi man - når man er statsminister - ikke bare kan træde ind og ud af rollen som det passer en. Han vil ALTID blive opfattet som "statsministeren"....uanset om det drejer sig om at deltage i en tjenstelig samtale på ens kones arbejdsplads, at drikke sig pattevissen og moone på Hong Kong på Nyhavn eller om at tage på private weekend ture med udvalgte kvotekonger i deres sommerhus.

Lars Løkkes største problem er at han - efter rigtig mange år med erfaring fra statsministerposten - stadig ikke har forstået at man er minister 24 timer i døgnet...Især hvis man er statsminister...
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2018, 19:23

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke læst tråden, men hvorfor kan skolelederen ikke nøjes med at se Lars, som støtter sin kone og tilfældigvis arbejder som statsminister...?
Hvis han kommer ind som "Hej, statsminister.... jeg vil gerne høre, hvad det drejer sig om" så kan jeg forstå det. Men ved vi, at det er foregået på den måde?
Kunne det tænkes, at han er kommet ind, "lars, jeg er med for at støtte min kone" ?

Omvendt, så kender jeg mennesker, der er så "skræmmende" selv om de ikke er noget stort, hvor jeg går i baglås. :gruble:


Fordi man - når man er statsminister - ikke bare kan træde ind og ud af rollen som det passer en. Han vil ALTID blive opfattet som "statsministeren"....uanset om det drejer sig om at deltage i en tjenstelig samtale på ens kones arbejdsplads, at drikke sig pattevissen og moone på Hong Kong på Nyhavn eller om at tage på private weekend ture med udvalgte kvotekonger i deres sommerhus.

Lars Løkkes største problem er at han - efter rigtig mange år med erfaring fra statsministerposten - stadig ikke har forstået at man er minister 24 timer i døgnet...Især hvis man er statsminister...

Til en vis grad er jeg enig.
Men så bør borgmestre og andre med den mindste smule magt, heller aldrig tage med til noget som helt privat.
I yderste konsekvens:
politibetjenten må heller ikke tage med til skole-hjem samtale, hvor lille Peters kammerat har stjålet noget fra Peter.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2018, 19:36

ajnaM skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:De andre medier og Presselogen (måske minus Weekendavisen, den artikel har jeg ikke set) dækker vel at mærke statsministerens modangreb mod Ekstrabladet og hans pinlige opførsel på Twitter - ikke den oprindelige sag om en eventuel problematik i, at han optræder som bisidder.


Der er nu en hel del kommentarer i Berlingeren og BT om hans optræden som bisidder også.


Ja, for det er det, sagen udsprang af. Men det er da vinklet på konflikten og anklagen om en løgn, så vidt jeg har set. Det er fortsat også den eneste historie i denne sag, synes jeg umiddelbart.

Edit: Okay, jeg kan godt se, at BT også har fået en Kraka-direktør til at kommentere på bisiddersagen. Men ingen tog mig bekendt sagen op, før statsministeren selv drev den så langt ud.


Jeg har talt med en del journalister, der har prøvet at få vinkler hjem på historien, men den går hurtigt død pga. manglende kilder. Det er jo en personsag, som der - heldigvis - ikke er ret mange, der har lyst til at udtale sig om.

Men det ændrer ikke på, at det grundlæggende er meget forkert, at statsministeren tilsyneladende ikke kan acceptere, at der er ting, man ikke kan, fordi man er statsminister. Jeg synes, hans optræden på Twitter er meget langt fra statsmandsniveau - men jeg synes faktisk, bisiddersagen er værre. Især fordi den er en del af et større billede.


Men det er jo netop det....At der aldrig kan komme andre vinkler på end at "Statsministeren tog med til kones tjenestelige samtale som bisidder"....Den samtale kunne i princippet have handlet om at kollegaerne havde klaget over at Solrun efterlod gamle mugne madpakker i køleskabet eller undlod at trække ud efter nummer 2.....Det er der ingen der nogensinde vil kunne afdække. For selvfølgelig må man ikke kommenterer på personsager. Heller ikke selvom det er statsministerens kone....

Men statsministeren tog stadig med til den skide samtale....For Lars Løkke er statsminister. 24 timer i døgnet....For det er man jo som minister. Det har han selv udtalt...

Min absolut hade statsminister nr. 1 det må absolut være Anders Fogh....Der findes faktisk ikke de grimme ting jeg ikke kan sige om manden....Pu-ha....Ham kunne jeg dælme ikke lide....
Men kones evne til at stå i baggrunden. Og hans diskretion dengang Fru Anne Mette tonede frem på landets skærme i Vild med Dans....Det har jeg sgu respekt for....Hun var i den grad en statsminister frue. Men da det var hendes tid til at shine...Så holdt han sig totalt i baggrunden...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2018, 19:47

Sophies-mor skrev:
vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke læst tråden, men hvorfor kan skolelederen ikke nøjes med at se Lars, som støtter sin kone og tilfældigvis arbejder som statsminister...?
Hvis han kommer ind som "Hej, statsminister.... jeg vil gerne høre, hvad det drejer sig om" så kan jeg forstå det. Men ved vi, at det er foregået på den måde?
Kunne det tænkes, at han er kommet ind, "lars, jeg er med for at støtte min kone" ?

Omvendt, så kender jeg mennesker, der er så "skræmmende" selv om de ikke er noget stort, hvor jeg går i baglås. :gruble:


Fordi man - når man er statsminister - ikke bare kan træde ind og ud af rollen som det passer en. Han vil ALTID blive opfattet som "statsministeren"....uanset om det drejer sig om at deltage i en tjenstelig samtale på ens kones arbejdsplads, at drikke sig pattevissen og moone på Hong Kong på Nyhavn eller om at tage på private weekend ture med udvalgte kvotekonger i deres sommerhus.

Lars Løkkes største problem er at han - efter rigtig mange år med erfaring fra statsministerposten - stadig ikke har forstået at man er minister 24 timer i døgnet...Især hvis man er statsminister...

Til en vis grad er jeg enig.
Men så bør borgmestre og andre med den mindste smule magt, heller aldrig tage med til noget som helt privat.
I yderste konsekvens:
politibetjenten må heller ikke tage med til skole-hjem samtale, hvor lille Peters kammerat har stjålet noget fra Peter.


Men vi taler ikke om en eller anden borgmester. Eller en eller anden politibetjent. Vi taler om landets mest magtfulde mand.

Derudover så er noget af det første man som nyudklækket politiker lærer, netop at man ikke må gøre ting som på nogen måde kan "anfægtes" eller opfattes forkert. Og her mener jeg bare at LL burde være så erfaren i gamet at han godt ved at han selvfølgelig ikke kan tage med til en "tjenstelig samtale" som sin hustrus bisidder når han beklæder landets mest magtfulde post.

For mange år siden var jeg involveret i lokalpolitik. Her vovede en af min "med-politikere" at kontakte forvaltningen for at høre omkring institutionsplads til hans barn. Han var medlem af Børne-unge udvalget. Hvor institutionsområdet hørte hjemme. Det fik han en over snuden for. Af sin partiformand. Og af den administrative chef. For det var virkelig upassende....Og satte de pågældende medarbejdere i en uheldig situation.
Han var lokalpolitiker på absolut laveste plan. Forestil dig hvor uheldigt det må føles for medarbejdere. Uanset rang. At landets statsminister pludselig sidder med til et møde...
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf paint » 30. apr 2018, 21:30

Sophies-mor skrev:
vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke læst tråden, men hvorfor kan skolelederen ikke nøjes med at se Lars, som støtter sin kone og tilfældigvis arbejder som statsminister...?
Hvis han kommer ind som "Hej, statsminister.... jeg vil gerne høre, hvad det drejer sig om" så kan jeg forstå det. Men ved vi, at det er foregået på den måde?
Kunne det tænkes, at han er kommet ind, "lars, jeg er med for at støtte min kone" ?

Omvendt, så kender jeg mennesker, der er så "skræmmende" selv om de ikke er noget stort, hvor jeg går i baglås. :gruble:


Fordi man - når man er statsminister - ikke bare kan træde ind og ud af rollen som det passer en. Han vil ALTID blive opfattet som "statsministeren"....uanset om det drejer sig om at deltage i en tjenstelig samtale på ens kones arbejdsplads, at drikke sig pattevissen og moone på Hong Kong på Nyhavn eller om at tage på private weekend ture med udvalgte kvotekonger i deres sommerhus.

Lars Løkkes største problem er at han - efter rigtig mange år med erfaring fra statsministerposten - stadig ikke har forstået at man er minister 24 timer i døgnet...Især hvis man er statsminister...

Til en vis grad er jeg enig.
Men så bør borgmestre og andre med den mindste smule magt, heller aldrig tage med til noget som helt privat.
I yderste konsekvens:
politibetjenten må heller ikke tage med til skole-hjem samtale, hvor lille Peters kammerat har stjålet noget fra Peter.


Det kan politibetjenten sagtens gøre. Han er der ikke i tjenstligt ærinde. Han er der som privatperson. Politiet håndhæver det såkaldte decorumkrav (værdighedskravet) ret strengt. Hvilket bl.a indebærer at en politimand ikke må misbruge sin stilling, til private formål.
Decorumkravet: "Tjenestemanden skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for hans stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver"

Sidstnævnte, kunne Lars Løkke lære en del af.
Senest rettet af paint 30. apr 2018, 21:32, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2018, 21:30

POCKETKITTEN skrev:[...] Men ingen tog mig bekendt sagen op, før statsministeren selv drev den så langt ud.

Wizzze gjorde! :D
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf Seladon » 1. maj 2018, 07:41

At han mødte op som bisidder hører til i en gråzone, det kan godt diskuteres, men jeg synes at det værste er at Fadbamsen sms'ede direkte til Poul Madsen og krævede at få den trykte tirsdags udgave af Ekstrabladet stoppet.
Her gik Fadbamsen langt over stregen. IMO er det bevis på en magtkamp, hvor han ikke kan påstå at være en almindelig privat Lars.
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Privat-Lars og Statsminister-Lars

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2018, 07:49

Seladon skrev:At han mødte op som bisidder hører til i en gråzone, det kan godt diskuteres, men jeg synes at det værste er at Fadbamsen sms'ede direkte til Poul Madsen og krævede at få den trykte tirsdags udgave af Ekstrabladet stoppet.
Her gik Fadbamsen langt over stregen. IMO er det bevis på en magtkamp, hvor han ikke kan påstå at være en almindelig privat Lars.


WHAT?! :shock: Har han virkelig gjort det?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"