DAB radio og dårligt signal

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

DAB radio og dårligt signal

Indlægaf Artem » 5. apr 2018, 21:36

En del af medieforliget er også at de vil lukke for FM båndet i 2021
Artiklen jeg her linker til handler om at der ikke er ret mange biler som har en DAB radio, faktisk kun 10% og da bilradioen er meget integreret i nye biler er den ikke bare lige at skifte den.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/bilis ... dskiftning

Men det er det ene problem. Har selv en bilradio med DAB en eftermonteret topmodel fra Pioneer med navigation osv. Men DAB fungerer ikke i min del af landet. Der er alt for mange huller i dækningen hvor radioen bliver tavs. Hvorfor jeg kun bruger FM. Og det er ikke min bil det er galt med, da en af mine venner med en ny Octavia med fabriks monteret DAB radio har samme problem.

Virker DAB ved jer andre i bilen? For man kan da ikke droppe FM så længe DAB reelt ikke virker.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf ajnaM » 6. apr 2018, 05:13

Det har hele tiden været planen, at man ville lukke FM-signalet. Der har været arbejdet på det lææææænge, og der har også været snak om, at det allerede skulle lukke i 2019.

Man arbejder sideløbende på et forbedret DAB-signal, ligesom diverse tilskudsordninger til køb af ny radio har været i spil. Alt i alt er jeg ikke så bekymret for, at man pludselig står uden mulighed for at orientere sig i bilen.


Jeg hører i øvrigt udelukkende lyd fra min mobil i bilen. Nogle gange radio, nogle gange musik, nogle gange podcasts. Bruger slet ikke min bilradio.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf fisken80 » 6. apr 2018, 05:29

Falstria skrev:
Artem skrev:En del af medieforliget er også at de vil lukke for FM båndet i 2021
Artiklen jeg her linker til handler om at der ikke er ret mange biler som har en DAB radio, faktisk kun 10% og da bilradioen er meget integreret i nye biler er den ikke bare lige at skifte den.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/bilis ... dskiftning

Men det er det ene problem. Har selv en bilradio med DAB en eftermonteret topmodel fra Pioneer med navigation osv. Men DAB fungerer ikke i min del af landet. Der er alt for mange huller i dækningen hvor radioen bliver tavs. Hvorfor jeg kun bruger FM. Og det er ikke min bil det er galt med, da en af mine venner med en ny Octavia med fabriks monteret DAB radio har samme problem.

Virker DAB ved jer andre i bilen? For man kan da ikke droppe FM så længe DAB reelt ikke virker.


Aner det ikke, og det er også lokalradio jeg har kørende når jeg lytter til radio i bilen, ikke DR.
Medmindre jeg er langt hjemmefra og afhængig af trafik info på radio. Trafik info kan de ikke nøjes med at sende som DAB signal, den går ikke.


Men det er planen fra 2021
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf FruitFly » 6. apr 2018, 06:23

Hvis sandheden skal frem, så aner jeg ikke hvad DAB radio er og heller ikke en skid om hvordan radio overhovedet kommer ud i min bil.

Men jeg er ligeglad - jeg kan høre det jeg skal fra mobilen. Radioen er alligevei fuld af unge mennesker, der tror de er sjove, som taler om ingenting og som kun kan tale hvis der ligger et rytmebeat nedenunder og irriterer lytteren. Alt interessant kan findes på podcast.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf Tux » 6. apr 2018, 06:27

ajnaM skrev:Det har hele tiden været planen, at man ville lukke FM-signalet. Der har været arbejdet på det lææææænge, og der har også været snak om, at det allerede skulle lukke i 2019.

Man arbejder sideløbende på et forbedret DAB-signal, ligesom diverse tilskudsordninger til køb af ny radio har været i spil. Alt i alt er jeg ikke så bekymret for, at man pludselig står uden mulighed for at orientere sig i bilen.


Jeg hører i øvrigt udelukkende lyd fra min mobil i bilen. Nogle gange radio, nogle gange musik, nogle gange podcasts. Bruger slet ikke min bilradio.

Der ændrer ikke på den virkelighed, at kun en mindre del af de danske biler har en DAB radio, og at det vil koste de danske bilejere ca. 10 milliarder at udskifte dem alle.
2
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf Ondemand » 6. apr 2018, 07:40

Det er ikke kun bilejerne der har et problem. Alle os med gamle DAB radioer må ud og købe nyt for at kunne høre DAB+. Hvor stort mon radioproducenternes budget til lobbyvirksomhed er? :gruble:
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf ajnaM » 6. apr 2018, 07:49

Tux skrev:
ajnaM skrev:Det har hele tiden været planen, at man ville lukke FM-signalet. Der har været arbejdet på det lææææænge, og der har også været snak om, at det allerede skulle lukke i 2019.

Man arbejder sideløbende på et forbedret DAB-signal, ligesom diverse tilskudsordninger til køb af ny radio har været i spil. Alt i alt er jeg ikke så bekymret for, at man pludselig står uden mulighed for at orientere sig i bilen.


Jeg hører i øvrigt udelukkende lyd fra min mobil i bilen. Nogle gange radio, nogle gange musik, nogle gange podcasts. Bruger slet ikke min bilradio.

Der ændrer ikke på den virkelighed, at kun en mindre del af de danske biler har en DAB radio, og at det vil koste de danske bilejere ca. 10 milliarder at udskifte dem alle.


Der er stadig tid til 2021.

Og folk har mobiltelefoner med dab-signal, de kan sætte til, hvis det endelig skulle ende dér, hvor man slet ikke kan få sin bilradio til at fungere...
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 157

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf momuh » 6. apr 2018, 07:53

Vi har lige fået ny bil i går med DAB radio. Og det virker indtil videre fint, dog har vi kun kørt i Storkøbenhavn indtil videre. Men af de biler som vi så på var det ikke mange af dem som havde DAB radio, og det er heller ikke noget vi decideret er gået efter.

Men en af hovedårsagerne til det ikke er mere udbredt i biler i dag, er jo at man brandbeskatter fabriksmonteret multimedie og navigationsudstyr, alt for mange biler er de sidste mange år blevet solgt med skrabet udstyr. Det er jo tåbeligt at man betaler 150% afgift for fabriksmonteret navigation og DAB radio, mens man slipper med momsen hvis man går ned og køber det i Elgiganten og monterer det med en sugekop i forruden. Navigationen og DAB radioen skaber jo hverken mere trængsel eller forurening.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf paint » 6. apr 2018, 08:08

"En politisk beslutning betyder, at op mod 400.000 DAB-radioer fra den 1. oktober 2017 ikke kan bruges. Der skal nemlig gøres plads til flere kanaler på de sendebånd, der håndterer DAB-radio og for at det kan lade sig gøre, skiftes det digitale signal fra det, der i dag hedder DAB til der i fremtiden får navnet DAB+.


Og det greb gør, at op mod 400.000 DAB-radioer ikke kan bruges, da de ikke understøtter den nye sendeteknik (DAB+) og der er ikke så meget man kan gøre, hvis man som DAB-lytter er ked af den beslutning – der slukkes nemlig helt for det nuværende DAB-signal. (man kan dog stadig fange enkelte kanaler, på radioer uden DAB+)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf DenBruneMunk » 6. apr 2018, 10:27

Min Ford har ingen problemer med DAB+ , den er dog købt med dette, så kunne være derfor. Jeg havde en årgang en Pioneer DAB med flad antenne i vindue, den virkede lidt mindre godt. Selvom den fungerede så var der ofte udfald, måske DAB måske dårlig pioneer antenne.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf 1234 » 6. apr 2018, 17:27

ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:Det har hele tiden været planen, at man ville lukke FM-signalet. Der har været arbejdet på det lææææænge, og der har også været snak om, at det allerede skulle lukke i 2019.

Man arbejder sideløbende på et forbedret DAB-signal, ligesom diverse tilskudsordninger til køb af ny radio har været i spil. Alt i alt er jeg ikke så bekymret for, at man pludselig står uden mulighed for at orientere sig i bilen.


Jeg hører i øvrigt udelukkende lyd fra min mobil i bilen. Nogle gange radio, nogle gange musik, nogle gange podcasts. Bruger slet ikke min bilradio.

Der ændrer ikke på den virkelighed, at kun en mindre del af de danske biler har en DAB radio, og at det vil koste de danske bilejere ca. 10 milliarder at udskifte dem alle.


Der er stadig tid til 2021.

Og folk har mobiltelefoner med dab-signal, de kan sætte til, hvis det endelig skulle ende dér, hvor man slet ikke kan få sin bilradio til at fungere...

Nu findes der jo også mennesker, hvis bils højtaler ikke kan kobles til deres mobiltelefon eller ikke har en smartphone.
Jeg har godt nok begge dele, men ville synes det var ret træls at skulle sætte min telefon til, når jeg skulle køre korte turer, men også ret træls ikke at have noget at lytte til. Jeg forstår ikke man vil afskaffe FM-båndet, når 60 % stadig hører via det. Jeg har også arbejdet på fabrik, hvor alle de hørebøffer med radio folk havde tog FM-signal. Det er da også en rimelig omfattende udskiftning.

Er der en specifikt grund til man vil skifte det ud? Er det dyrere at sende via FM?
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf ajnaM » 6. apr 2018, 17:37

1234 skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:Det har hele tiden været planen, at man ville lukke FM-signalet. Der har været arbejdet på det lææææænge, og der har også været snak om, at det allerede skulle lukke i 2019.

Man arbejder sideløbende på et forbedret DAB-signal, ligesom diverse tilskudsordninger til køb af ny radio har været i spil. Alt i alt er jeg ikke så bekymret for, at man pludselig står uden mulighed for at orientere sig i bilen.


Jeg hører i øvrigt udelukkende lyd fra min mobil i bilen. Nogle gange radio, nogle gange musik, nogle gange podcasts. Bruger slet ikke min bilradio.

Der ændrer ikke på den virkelighed, at kun en mindre del af de danske biler har en DAB radio, og at det vil koste de danske bilejere ca. 10 milliarder at udskifte dem alle.


Der er stadig tid til 2021.

Og folk har mobiltelefoner med dab-signal, de kan sætte til, hvis det endelig skulle ende dér, hvor man slet ikke kan få sin bilradio til at fungere...

Nu findes der jo også mennesker, hvis bils højtaler ikke kan kobles til deres mobiltelefon eller ikke har en smartphone.
Jeg har godt nok begge dele, men ville synes det var ret træls at skulle sætte min telefon til, når jeg skulle køre korte turer, men også ret træls ikke at have noget at lytte til. Jeg forstår ikke man vil afskaffe FM-båndet, når 60 % stadig hører via det. Jeg har også arbejdet på fabrik, hvor alle de hørebøffer med radio folk havde tog FM-signal. Det er da også en rimelig omfattende udskiftning.

Er der en specifikt grund til man vil skifte det ud? Er det dyrere at sende via FM?


Det skyldes et meget langvarigt politisk ønske om at øge mangfoldighed og udbud. Det er ikke muligt på FM-nettet, men derimod nemt og billigt på DAB.

Man har også gjort det med overgangen til digitalt tv - og i øvrigt også gjort det i udlandet.


Og igen, jeg ved godt, at nogle vil blive ramt - men igen er der tale om noget, der ligger flere år ude i fremtiden, og som i øvrigt er blevet udskudt adskillige gange allerede, og som derfor meget vel kan blive udskudt igen. Indtil nu har der været et krav om, at minimum 50% af radiolytningen skal være digital, før man sætter gang i planen om at lukke FM-signalet efter en periode på 2 år.

Sagt med andre ord er jeg ikke bekymret - signalet forsvinder ikke over night. Man får rigelig mulighed for at følge med udviklingen, inden signalet er væk.

Og i øvrigt synes jeg også, der er et element af teknologisk udvikling i det. Man skal ikke fastholde gammel teknologi, hvis det er uhensigtsmæssigt, fordi enkelte eksempelvis ikke har en smartphone.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf 1234 » 6. apr 2018, 17:43

ajnaM skrev:
1234 skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:Det har hele tiden været planen, at man ville lukke FM-signalet. Der har været arbejdet på det lææææænge, og der har også været snak om, at det allerede skulle lukke i 2019.

Man arbejder sideløbende på et forbedret DAB-signal, ligesom diverse tilskudsordninger til køb af ny radio har været i spil. Alt i alt er jeg ikke så bekymret for, at man pludselig står uden mulighed for at orientere sig i bilen.


Jeg hører i øvrigt udelukkende lyd fra min mobil i bilen. Nogle gange radio, nogle gange musik, nogle gange podcasts. Bruger slet ikke min bilradio.

Der ændrer ikke på den virkelighed, at kun en mindre del af de danske biler har en DAB radio, og at det vil koste de danske bilejere ca. 10 milliarder at udskifte dem alle.


Der er stadig tid til 2021.

Og folk har mobiltelefoner med dab-signal, de kan sætte til, hvis det endelig skulle ende dér, hvor man slet ikke kan få sin bilradio til at fungere...

Nu findes der jo også mennesker, hvis bils højtaler ikke kan kobles til deres mobiltelefon eller ikke har en smartphone.
Jeg har godt nok begge dele, men ville synes det var ret træls at skulle sætte min telefon til, når jeg skulle køre korte turer, men også ret træls ikke at have noget at lytte til. Jeg forstår ikke man vil afskaffe FM-båndet, når 60 % stadig hører via det. Jeg har også arbejdet på fabrik, hvor alle de hørebøffer med radio folk havde tog FM-signal. Det er da også en rimelig omfattende udskiftning.

Er der en specifikt grund til man vil skifte det ud? Er det dyrere at sende via FM?


Det skyldes et meget langvarigt politisk ønske om at øge mangfoldighed og udbud. Det er ikke muligt på FM-nettet, men derimod nemt og billigt på DAB.

Man har også gjort det med overgangen til digitalt tv - og i øvrigt også gjort det i udlandet.

Men det vel ligegyldigt hvis folk ikke hører radio så.
Jeg tænker jeg ville gå 100 % over til lydbøger og egen musik hvis det blev DAB som min bil ikke tager. Og det trods alt lidt dyrere at skifte en bil end et fjernsyn ud. Min bliver i hvert fald ikke skiftes inden 2021. Den er nemlig helt ny.

Hvor i udlandet har man ikke høre FM? Jeg har da kørt i en del lande og aldrig haft problemer med at tage FM.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf fisken80 » 6. apr 2018, 18:13

Falstria skrev:
fisken80 skrev:
Falstria skrev:
Artem skrev:En del af medieforliget er også at de vil lukke for FM båndet i 2021
Artiklen jeg her linker til handler om at der ikke er ret mange biler som har en DAB radio, faktisk kun 10% og da bilradioen er meget integreret i nye biler er den ikke bare lige at skifte den.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/bilis ... dskiftning

Men det er det ene problem. Har selv en bilradio med DAB en eftermonteret topmodel fra Pioneer med navigation osv. Men DAB fungerer ikke i min del af landet. Der er alt for mange huller i dækningen hvor radioen bliver tavs. Hvorfor jeg kun bruger FM. Og det er ikke min bil det er galt med, da en af mine venner med en ny Octavia med fabriks monteret DAB radio har samme problem.

Virker DAB ved jer andre i bilen? For man kan da ikke droppe FM så længe DAB reelt ikke virker.


Aner det ikke, og det er også lokalradio jeg har kørende når jeg lytter til radio i bilen, ikke DR.
Medmindre jeg er langt hjemmefra og afhængig af trafik info på radio. Trafik info kan de ikke nøjes med at sende som DAB signal, den går ikke.


Men det er planen fra 2021


Min lokalradio har sine egne sendemaster og har haft det altid.

Medmindre det decideret bliver gjort FORBUDT at benytte FM båndet til noget som helst (det ville lukke al fly trafik osv.) så kan jeg stadig høre min lokalradio, iøvrigt den mest lyttede (populære) lokalradio i hele landet igennem vel snart 20 år.

Hvis planen er at lukke trafikinfo over FM, så kan det ikke ske før end at man HAR fået folk over på DAB.
Så planen går jo bare i vasken helt af sig selv, det bliver ikke i 2021.
De fleste folk skifter slet ikke radio i deres bil, så bilens alder og radioens alder er ofte den samme. Vi kører stadigt i gamle biler pga. for høje afgifter.


De lukker jo for FM-båndet, så jeg tvivler på at der vil være nogle stationer der kan sende på det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: DAB radio og dårligt signal

Indlægaf Artem » 6. apr 2018, 18:29

ajnaM skrev:Det skyldes et meget langvarigt politisk ønske om at øge mangfoldighed og udbud. Det er ikke muligt på FM-nettet, men derimod nemt og billigt på DAB.

Man har også gjort det med overgangen til digitalt tv - og i øvrigt også gjort det i udlandet.


Og igen, jeg ved godt, at nogle vil blive ramt - men igen er der tale om noget, der ligger flere år ude i fremtiden, og som i øvrigt er blevet udskudt adskillige gange allerede, og som derfor meget vel kan blive udskudt igen. Indtil nu har der været et krav om, at minimum 50% af radiolytningen skal være digital, før man sætter gang i planen om at lukke FM-signalet efter en periode på 2 år.

Sagt med andre ord er jeg ikke bekymret - signalet forsvinder ikke over night. Man får rigelig mulighed for at følge med udviklingen, inden signalet er væk.

Og i øvrigt synes jeg også, der er et element af teknologisk udvikling i det. Man skal ikke fastholde gammel teknologi, hvis det er uhensigtsmæssigt, fordi enkelte eksempelvis ikke har en smartphone.

Hvis det virkelig er et ønske, må de sørge for at Teracom der står for de kommercielle kanaler udbygger deres sendenet og sender med et kraftigere signal. For de master DR driver har en bedre dækning, men jeg vil høre Nova som Teracom står for og de har en ubrugelig dækning i min del af landet.

Mindes de påstår at de har 100% dækning med en udendørsantenne, mens vi taler om 82% dækning med en indendøs antenne, som sådan en eftermonteret antenne som jeg har i forrunden af min bil svarer til.

En af grundene til at DAB dækker dårligere inde, og feks generelt ikke virker i kælder, er at DAB kun sender med 1/4 styrke af FM. Som man har valgt at gøre simpelthen for at spare energi. DAB sender på 200 MHz fra for 100 MHz for FM. hvor den højere frekvens giver en større dæmpning af signalet.
Politikerne har på den måde selv spærret ben for udbredelsen af DAB ved ikke at have krævet en bedre dækning, og at de sender med en højere styrke.

Ja og så er der problemet med biler. Ved godt at vi tidligere er gået fra analog til digital tv som gjorde folk skulle ud at købe ny tv. Men det er en rimelig simpel ting at udskifte hjemme i dagligstuen. På samme måde da vi gik fra DAB til DAB+ sidste år, hvor alle de gamle DAB radioer blev ubrugelige. Det krævede bare en ny radio.
Ved biler er det mere kompliceret. Da man ikke bare selv kan udskifte radioen. I rigtig mange biler viser radioen også andre informationer, med kørecomputer, dæktryk osv. Som er ting man mister hvis man skifter til en uoriginal radio, og det er ikke alle lidt ældre biler man kan få en original radio til med DAB. Som forøvrigt er meget dyr hvis man kan.
Så kan man naturligvis også få løsningen med en DAB modul, som man sætter i cigarstik, og med kabel til indgang i radio, sammen med en forrude antenne der virker dårligt. Ja det er bare en dårlig løsning.

Jeg er godt klar over at de i Norge har lukket for FM og de klarer sig uden. Men det gør folk ved feks at streame radio fra deres mobil. Frem for at skifte til en DAB radio som er problematisk af de grunde jeg lige har nævnt. Sammen med at de ikke har 150% afgift på en bedre radio i bilen med DAB. Som er en af grundene til at bilkøberne stadig fravælger DAB. Da det er et dyrt tilvalg i mange biler.

Når jeg på den måde er "imod" DAB skyldes det at teknologisk udvikling skal være fremskridt og ikke tilbageskridt. Hvilket det er med DAB til forskel fra feks. digital tv som har givet billede i en bedre kvalitet. Der leverer DAB en dårligere lyd end FM. Signaldækningen er meget dårligere med feks ingen signal i kælder. Ja og så de problemer i forhold til biler jeg lige har nævnt.

Nu jeg nævner problemet med kælder, er det et problem af flere grunde. Lige nu opruster vi feks på grund af truslen fra øst. Hvor beredskabs rådet lyder at man skal søge tilflugt i kælder og stille ind på DR for at høre beredskabsmeddelser. Det bliver bare svært i fremtiden når DAB ikke virker der.
Senest rettet af Artem 6. apr 2018, 21:43, rettet i alt 1 gang.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"