Besparelser i DR

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Slettet bruger » 17. mar 2018, 15:45

Lys skrev:Slap da selv af. Jeg kan simpelthen ikke se, at jeg spurgte om noget af det, du angiveligt svarer på.


Hvad fanden er dit problem? Du skrev at man skulle huske at tage højde for prisudviklingen, og så gav jeg dig tal korrigeret for prisudviklingen. Se det som en service i stedet for at reagere som en idiot.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Besparelser i DR

Indlægaf paint » 17. mar 2018, 15:47

abcd skrev:
Lys skrev:Og mht det sidste du skriver, så kan jeg jo læse hvad du mener, men generelt viser undersøgelser, at danskerne bakker op om DR. Du må mene herfra og til verdens ende at DR ikke leverer varen, men det virker useriøst at skrive at man “ikke får noget for pengene”, når undersøgelser viser at 95 % af danskerne bruger DR hver eneste uge. Nogen må jo mene, at de får noget for pengene.


Det kan man da overhovedet ikke konkludere. Jeg ser DR hver eneste uge, nu jeg er tvangsindlagt til at have det, men jeg ville ikke betale ret mange kroner for det hvis det ikke var tvunget.


Man kan sagtens konkludere at hovedparten af danskerne bakker op om DR.

"Når Danmarks Radio om kort tid fyrer 300 ansatte (2007) for at få budgettet i plus, så er det imod danskernes vilje. 71 pct. siger nej til fyringerne, viser ny måling fra Gallup"

https://www.business.dk/media/danskerne ... r-fyringer
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Besparelser i DR

Indlægaf fisken80 » 17. mar 2018, 15:47

Falstria skrev:
Lys skrev:Husk lige at omregne de gamle tal til nutidsværdi - ellers er en udvikling jo umulig at fastslå i min optik.

Lønninger og alt muligt andet er jo steget i perioden (nej, DR-ansatte er ikke lønførende generelt, bare for lige at slå en pæl igennem den), så for at kunne købe det samme, har man brug for er større beløb i dag end for 20 år siden. Det er der vel ikke så meget hokuspokus over.


Det er også en af pointerne, at lønstigninger har ædt af budgettet uden at det har medført bedre kvalitet, uden at der er effektiviseret noget som helst.
Der bruges masser af penge, vi får bare ikke så meget for dem.


Det kan vel diskuteres. Kvalitet koster og det gælder også dem der skal sørge for kvaliteten altså journalisterne og de øvrige, der laver de forskellige programmer. Hvis DR skal holde på dygtige medarbejdere er de også nødt til at tilbyde en ordentlig løn. Og som det før er nævnt er DR ikke lønførende, men man er altså nødt til at give dygtige folk en ordentlig løn, hvis man vil holde på dem.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Lys » 17. mar 2018, 15:49

abcd skrev:
Lys skrev:Og mht det sidste du skriver, så kan jeg jo læse hvad du mener, men generelt viser undersøgelser, at danskerne bakker op om DR. Du må mene herfra og til verdens ende at DR ikke leverer varen, men det virker useriøst at skrive at man “ikke får noget for pengene”, når undersøgelser viser at 95 % af danskerne bruger DR hver eneste uge. Nogen må jo mene, at de får noget for pengene.


Det kan man da overhovedet ikke konkludere. Jeg ser DR hver eneste uge, nu jeg er tvangsindlagt til at have det, men jeg ville ikke betale ret mange kroner for det hvis det ikke var tvunget.


Ok, det giver ikke mening for mig konsekvent at bruge tid på noget, man ikke mener er godt/interessant/underholdende nok.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Slettet bruger » 17. mar 2018, 15:51

paint skrev:
abcd skrev:
Lys skrev:Og mht det sidste du skriver, så kan jeg jo læse hvad du mener, men generelt viser undersøgelser, at danskerne bakker op om DR. Du må mene herfra og til verdens ende at DR ikke leverer varen, men det virker useriøst at skrive at man “ikke får noget for pengene”, når undersøgelser viser at 95 % af danskerne bruger DR hver eneste uge. Nogen må jo mene, at de får noget for pengene.


Det kan man da overhovedet ikke konkludere. Jeg ser DR hver eneste uge, nu jeg er tvangsindlagt til at have det, men jeg ville ikke betale ret mange kroner for det hvis det ikke var tvunget.


Man kan sagtens konkludere at hovedparten af danskerne bakker op om DR.

"Når Danmarks Radio om kort tid fyrer 300 ansatte (2007) for at få budgettet i plus, så er det imod danskernes vilje. 71 pct. siger nej til fyringerne, viser ny måling fra Gallup"

https://www.business.dk/media/danskerne ... r-fyringer


Jeg mente at man ikke kan konkludere det ud fra informationen "95% af danskerne bruger DR hver eneste uge". Det siger ikke noget om opbakningen, det siger kun noget om hvor ofte folk bruger det. At 71% siger nej til fyringerne, siger noget om opbakningen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Slettet bruger » 17. mar 2018, 15:56

fisken80 skrev:Det kan vel diskuteres. Kvalitet koster og det gælder også dem der skal sørge for kvaliteten altså journalisterne og de øvrige, der laver de forskellige programmer. Hvis DR skal holde på dygtige medarbejdere er de også nødt til at tilbyde en ordentlig løn. Og som det før er nævnt er DR ikke lønførende, men man er altså nødt til at give dygtige folk en ordentlig løn, hvis man vil holde på dem.


Det må jo så betyde at medarbejderne har et andet sted at gå hen. De mennesker hos DR der producerer de her højkvalitets-dokumentarer, og som skal have en høj løn for at fastholdes: Hvor tager de hen hvis DR tilbyder en dårlig løn? Tager de over til TV3 og producerer Paradise Hotel?
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Lys » 17. mar 2018, 15:57

Falstria skrev:
Lys skrev:
Falstria skrev:
Lys skrev:Husk lige at omregne de gamle tal til nutidsværdi - ellers er en udvikling jo umulig at fastslå i min optik.

Lønninger og alt muligt andet er jo steget i perioden (nej, DR-ansatte er ikke lønførende generelt, bare for lige at slå en pæl igennem den), så for at kunne købe det samme, har man brug for er større beløb i dag end for 20 år siden. Det er der vel ikke så meget hokuspokus over.


Det er også en af pointerne, at lønstigninger har ædt af budgettet uden at det har medført bedre kvalitet, uden at der er effektiviseret noget som helst.
Der bruges masser af penge, vi får bare ikke så meget for dem.


Uden lønstigningerne var kvaliteten muligvis faldet, fordi man ikke havde kunnet rekruttere medarbejdere i konkurrence med både det offentlige i øvrigt samt især de konkurrende mediehuse.

Og mht det sidste du skriver, så kan jeg jo læse hvad du mener, men generelt viser undersøgelser, at danskerne bakker op om DR. Du må mene herfra og til verdens ende at DR ikke leverer varen, men det virker useriøst at skrive at man “ikke får noget for pengene”, når undersøgelser viser at 95 % af danskerne bruger DR hver eneste uge. Nogen må jo mene, at de får noget for pengene.


Her er vist en som er på deres lønningsliste :D Det er ok, det gør kun denne debat endnu bedre.

Jeg anskuer DR som bruger af DR, som en af dem der KUN har DR på sit TV. Jeg kan ikke engang se konkurrerende TV.
Det bør altså gøre mere indtryk end en løs brugerundersøgelse hvor man selv definere hvad et svar betyder.


Gider du lade være med at drage min person ind i debatten? Hvorvidt jeg er ansat i DR eller ej kommer på ingen måde dig eller debatten ved. Det er simpelthen SÅ upassende. Jeg kan sagtens mene noget om lønninger, kvalitet og statsradiofonien uanset hvilken branche og på hvilke vilkår jeg arbejder.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Lys » 17. mar 2018, 16:15

Falstria skrev:
Lys skrev:
Gider du lade være med at drage min person ind i debatten? Hvorvidt jeg er ansat i DR eller ej kommer på ingen måde dig eller debatten ved. Det er simpelthen SÅ upassende. Jeg kan sagtens mene noget om lønninger, kvalitet og statsradiofonien uanset hvilken branche og på hvilke vilkår jeg arbejder.


Sær reaktion... Jeg kender dig da ikke.
Du har inddraget dig selv.

Jeg skrev (og mener) at debatten bare bliver bedre af også at omfatte din vinkel. Så kom bare med den, det glæder mig at se dig ;)


Du inddrager min person ved at gisne om mit ansættelsesforhold, som jeg på intet tidspunkt har delagtiggjort debatten i eller er relevant for min holdning, og det beder jeg dig om at lade være med. Jeg vil ikke svare på hvor jeg arbejder eller hvad jeg nærmere arbejder med, da jeg foretrækker at være anonym her på debatten. Det er vel ikke for meget forlangt?

Jeg har ikke inddraget min person ved at skrive min holdning til en offentlig virksomhed og dens lønniveauer.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Delfin » 17. mar 2018, 17:00

Et udsnit af, hvad jeg kunne overveje at se på dr i dag, hvis jeg altså overvejede et tv-maraton. Og det er kun sakset fra dr2

Dansk dokumentar fra 2016
Der er mange forbudte følelser i sammenbragte familier med dine, mine og vores børn. Men vi elsker ikke hinandens børn, de elsker ikke deres stedforældre og 75 pct af de sammenbragte familier går i opløsning igen. Tilrettelægger Anni Papes egen sammenbragte familie gik også i stykker og den høje skilsmisseprocent får hende til at opsøge familier der sidder midt i konflikten men også familier der går helt nye veje for ikke at blive skilt. Anni Pape konfronterer sig også med sin nu voksne steddatter for at høre hvordan det var at være hendes stedbarn - og den voldsomme kritik får hende til at opsøge et netværk af "onde stedmødre", der fortæller om deres svære rolle i den sammenbragte familie.

Eller

Sandheden om kød
Videnskabsdokumentar fra BBC fra 2016.
Hver uge bringer nye alarmerende overskrifter om faren ved at spise kød. Pølser giver kræft. At spise bacon er lige så slemt som at ryge. I det hele taget skal man holde sig fra forarbejdet kød! Men er der belæg for de saftige overskrifter? Her afkræfter førende industrieksperter nogle af de almindelige myter om kød, mens videnskabelige studier påviser køds gavnlige virkning på helbredet. Så dæmp frygten og få appetitten igen!
Originaltitel: The Truth About Meat

Eller det her.
Temalørdag: Bag om den internationale våbenhandel
Dansk/amerikansk dokumentar fra 2016
Ny dansk dokumentarfilm afslører virkeligheden bag den globale våbenhandel - en branche, som tæller sin profit i milliarder og sine tab i menneskeliv. Gennem interviews med whistleblowers, efterforskere, anklagere samt insidere fra både militæret og militærindustrien, viser filmen hvordan våbenhandlen, med vores politiske ledere som villige mellemmænd, er drivkraften bag krig.

Eller
Debatten: Hvem truer den danske model?
Blev lærerne snydt under lockouten og lovindgrebet tilbage i 2013? Eller er det politikere, der blander sig for meget, som forhindrer en aftale om nye overenskomster?
De spørgsmål stiller vi i aften til blandt andre Michael Ziegler (K), Pernille Skipper (EL) og Mogens Jensen (S).
Vært er Clement Kjersgaard.
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Delfin » 17. mar 2018, 17:11

Falstria skrev:
Delfin skrev:Et udsnit af, hvad jeg kunne overveje at se på dr i dag, hvis jeg altså overvejede et tv-maraton. Og det er kun sakset fra dr2

Dansk dokumentar fra 2016
Der er mange forbudte følelser i sammenbragte familier med dine, mine og vores børn. Men vi elsker ikke hinandens børn, de elsker ikke deres stedforældre og 75 pct af de sammenbragte familier går i opløsning igen. Tilrettelægger Anni Papes egen sammenbragte familie gik også i stykker og den høje skilsmisseprocent får hende til at opsøge familier der sidder midt i konflikten men også familier der går helt nye veje for ikke at blive skilt. Anni Pape konfronterer sig også med sin nu voksne steddatter for at høre hvordan det var at være hendes stedbarn - og den voldsomme kritik får hende til at opsøge et netværk af "onde stedmødre", der fortæller om deres svære rolle i den sammenbragte familie.

Eller

Sandheden om kød
Videnskabsdokumentar fra BBC fra 2016.
Hver uge bringer nye alarmerende overskrifter om faren ved at spise kød. Pølser giver kræft. At spise bacon er lige så slemt som at ryge. I det hele taget skal man holde sig fra forarbejdet kød! Men er der belæg for de saftige overskrifter? Her afkræfter førende industrieksperter nogle af de almindelige myter om kød, mens videnskabelige studier påviser køds gavnlige virkning på helbredet. Så dæmp frygten og få appetitten igen!
Originaltitel: The Truth About Meat

Eller det her.
Temalørdag: Bag om den internationale våbenhandel
Dansk/amerikansk dokumentar fra 2016
Ny dansk dokumentarfilm afslører virkeligheden bag den globale våbenhandel - en branche, som tæller sin profit i milliarder og sine tab i menneskeliv. Gennem interviews med whistleblowers, efterforskere, anklagere samt insidere fra både militæret og militærindustrien, viser filmen hvordan våbenhandlen, med vores politiske ledere som villige mellemmænd, er drivkraften bag krig.

Eller
Debatten: Hvem truer den danske model?
Blev lærerne snydt under lockouten og lovindgrebet tilbage i 2013? Eller er det politikere, der blander sig for meget, som forhindrer en aftale om nye overenskomster?
De spørgsmål stiller vi i aften til blandt andre Michael Ziegler (K), Pernille Skipper (EL) og Mogens Jensen (S).
Vært er Clement Kjersgaard.


Selv det nyeste med Clement, er en genudsendelse...


Og problemet er? Jeg har ikke haft lejlighed til at se noget af det endnu.
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Delfin » 17. mar 2018, 17:29

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Og problemet er? Jeg har ikke haft lejlighed til at se noget af det endnu.


Ikke noget særligt, det er da gode (gen)udsendelser. Man kunne se dem på nettet.

Jeg ser Live fra højskolesangebogen på DRK, det kører hele dagen i dag.
Har også set lidt skiskydning på DR1 som var live, skiftede til DRK da de satte en britisk krimi på DR1.


Det er også en mulighed. Dr på nettet er der jo heldigvis også en del af dr´s budget, der går til. De ville ikke kunne fylde hele programfladen uden genudsendelser, men det gør de andre kanaler jo heller ikke. TV2 kørte 'Venner' hver eftermiddag i flere år, hvor de bare begyndte forfra, når de nåede vejs ende. Dét må have været et billigt tilbud :lol:
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Delfin » 17. mar 2018, 17:42

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:
Delfin skrev:
Og problemet er? Jeg har ikke haft lejlighed til at se noget af det endnu.


Ikke noget særligt, det er da gode (gen)udsendelser. Man kunne se dem på nettet.

Jeg ser Live fra højskolesangebogen på DRK, det kører hele dagen i dag.
Har også set lidt skiskydning på DR1 som var live, skiftede til DRK da de satte en britisk krimi på DR1.


Det er også en mulighed. Dr på nettet er der jo heldigvis også en del af dr´s budget, der går til. De ville ikke kunne fylde hele programfladen uden genudsendelser, men det gør de andre kanaler jo heller ikke. TV2 kørte 'Venner' hver eftermiddag i flere år, hvor de bare begyndte forfra, når de nåede vejs ende. Dét må have været et billigt tilbud :lol:


Det bedste TV DR laver er jo også det billigste af det de laver, det er alt dyre shit der er dårligt.


Det må indrømmes, at der er langt mellem produktioner, som holder populariteten lige så længe som Matador. 1864 var stort opsat, men blev aldrig rigtigt en succes hos et bredere publikum. Mine eksempler var egentlig også bare for at sige, at dr ikke fortjener at blive sablet helt ned, som nogle gerne vil gøre, men det kræver selvfølgelig, at man interesserer sig for den slags tv.
0
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Besparelser i DR

Indlægaf fisken80 » 17. mar 2018, 17:56

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:
Delfin skrev:
Og problemet er? Jeg har ikke haft lejlighed til at se noget af det endnu.


Ikke noget særligt, det er da gode (gen)udsendelser. Man kunne se dem på nettet.

Jeg ser Live fra højskolesangebogen på DRK, det kører hele dagen i dag.
Har også set lidt skiskydning på DR1 som var live, skiftede til DRK da de satte en britisk krimi på DR1.


Det er også en mulighed. Dr på nettet er der jo heldigvis også en del af dr´s budget, der går til. De ville ikke kunne fylde hele programfladen uden genudsendelser, men det gør de andre kanaler jo heller ikke. TV2 kørte 'Venner' hver eftermiddag i flere år, hvor de bare begyndte forfra, når de nåede vejs ende. Dét må have været et billigt tilbud :lol:


Det bedste TV DR laver er jo også det billigste af det de laver, det er alt det dyre shit der er dårligt.

Det er bonderøven og madmagasinet vi kan lide at se.


Narh det er jeg nu ikke enig med dig i. Jeg synes de laver nogle fuldstændig formidable dramaproduktioner, der langt langt overgår hvad man ser på andre kanaler. Og de koster altså kassen.
Jeg synes også de laver meget godt radio og det er heller ikke helt billigt er mit indtryk.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Besparelser i DR

Indlægaf fisken80 » 17. mar 2018, 17:56

Delfin skrev:
Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:
Delfin skrev:
Og problemet er? Jeg har ikke haft lejlighed til at se noget af det endnu.


Ikke noget særligt, det er da gode (gen)udsendelser. Man kunne se dem på nettet.

Jeg ser Live fra højskolesangebogen på DRK, det kører hele dagen i dag.
Har også set lidt skiskydning på DR1 som var live, skiftede til DRK da de satte en britisk krimi på DR1.


Det er også en mulighed. Dr på nettet er der jo heldigvis også en del af dr´s budget, der går til. De ville ikke kunne fylde hele programfladen uden genudsendelser, men det gør de andre kanaler jo heller ikke. TV2 kørte 'Venner' hver eftermiddag i flere år, hvor de bare begyndte forfra, når de nåede vejs ende. Dét må have været et billigt tilbud :lol:


Det bedste TV DR laver er jo også det billigste af det de laver, det er alt dyre shit der er dårligt.


Det må indrømmes, at der er langt mellem produktioner, som holder populariteten lige så længe som Matador. 1864 var stort opsat, men blev aldrig rigtigt en succes hos et bredere publikum. Mine eksempler var egentlig også bare for at sige, at dr ikke fortjener at blive sablet helt ned, som nogle gerne vil gøre, men det kræver selvfølgelig, at man interesserer sig for den slags tv.


1864 var en fuser, helt enig. Men ellers synes jeg deres dramaproduktioner er helt enormt gode og kvalitetstunge.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Delfin » 17. mar 2018, 18:01

Falstria skrev:[

Det bedste TV DR laver er jo også det billigste af det de laver, det er alt det dyre shit der er dårligt.

Det er bonderøven og madmagasinet vi kan lide at se.


Jeg nåede at svare, inden du fik tilføjet den sidste linje.
Det gider jeg til gengæld ikke se. Bonderøven kan til nød gå, selvom den har kørt for længe, men madprogrammer har de jo allesammen, og det er seriøst røvsygt at se på, men det betaler jeg gerne til, fordi der er andre særdeles gode produktioner, jeg godt gider se.
0
14 11 14

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"