Regeringens ghetto udspil...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf Conway » 1. mar 2018, 20:18

Med 22 punkter vil regeringen komme parallelsamfund og ghettoer til livs.
22 punkter der, helt efter den politisk korrekte drejebog, er renset for det som det hele drejer sig om - nemlig ikke vestlige indvandrere fra overvejende muslimske lande som jo er omdrejningspunktet i regeringens ghettoplan.
Dette politisk ukorrekte link forklarer i udpakkede vendinger årsagen til regeringens udspil.
https://newspeek.us15.list-manage.com/t ... dfed94de34

Både de korrekte og de ukorrekte kan nok blive enige om at integrationen gennem tre årtier er mislykkedes.
Nu melder spørgsmålet sig om ikke den politisk korrekte islamofobi er hovedårsagen til hvorfor integrationen er forfejlet.
Berøringsangsten og den deraf følgende, laden stå til, politik overfor så stor en gruppe mennesker har uden tvivl bragt os i denne situation som regeringen nu forsøger at rette op på.
Alle ved at ikke vestlig indvandring fra især muslimske lande udgør ghettoer og parallelsamfund så hvorfor ikke nævne det i udspillet istedet for at snakke udenom.
Vi taler om en stor gruppe mennesker med en anden kultur og selvom ex. rockere og christianitter er langt færre har vi ingen problemer med at italesætte disse gruppers kultur og adfærd og dermed lave tiltag målrettet dem.
Så spørgsmålet er om ikke regeringen bare skyder sig selv i foden ved at fortsætte ud af den berøringsangste vej som vi hovedløst har fulgt de seneste 35 år.
Hvad mener du ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf Pølsemix » 2. mar 2018, 20:39

Jeg er såmænd ikke uenig at integrationen har været mislykket og at der har været alt for megen laden stå til.
Men Conway synes du ikke at der er blevet strammet gevaldigt op i de senere år og at man er begyndt at tale åbent om de reelle problemer?

Som jeg ser det er udspillet meget omfattende og et stort skridt i den rigtige retning, hvorfor det er vigtigt at Islam/muslimer bliver nævnt?
Er det ikke bare en diskussion om semantik?
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf Conway » 3. mar 2018, 09:49

Pølsemix skrev:Jeg er såmænd ikke uenig at integrationen har været mislykket og at der har været alt for megen laden stå til.
Men Conway synes du ikke at der er blevet strammet gevaldigt op i de senere år og at man er begyndt at tale åbent om de reelle problemer?

Som jeg ser det er udspillet meget omfattende og et stort skridt i den rigtige retning, hvorfor det er vigtigt at Islam/muslimer bliver nævnt?
Er det ikke bare en diskussion om semantik?


På mange områder rammer stramningerne de forkerte fordi man ikke tør præcisere hvem stramningerne specifikt gælder.
Ex. kravet om danskundervisning som sagtens kunne præciseres så off.ydelser kun kan modtages efter aflagt danskprøve. Undtagen folk på humanitært ophold.
Ex.
Ex. det nye tiltag hvor fravær i skolen kan koste børnepenge. Dette gælder vist kun folkeskolen så hvorfor er det ikke udvidet til også at omhandle friskolerne, herunder især de muslimske ?
Ex. kunne man forlange aflagt danskprøve til samtlige friskolelærere, herunder især muslimske.
Ex. loven om tilskud til trossamfund som sagtens kunne præciseres så man udelader de trossamfund hvis kirker og moskeer der er fincieret af udenlandske interesser (USA, Iran, Saudi Arabien, mfl.)
Derudover kunne man sætte en øvre grænse hvor tilskud bortfalder hvis medlemstallet overstiger ex.50.000.
Ex. kunne man præcisere at flygtninge automatisk mister opholdstilladelsen hvis de rejser til hjemlandet på besøg og ferie.
Ex. kunne man udvise indvandrere der sender børn u.15 år til hjemlandet for at blive genopdraget, gift el. omskåret.
Ex. kunne man fjerne tilskud til halal slagtning og genindføre tvungen mærkning af disse produkter.
Ex. kunne man fjerne al tolkebistand til folk med dansk pas samt folk der har opholdt sig i landet i mere end to år.

Dette er kun få ud af en masse områder hvor man kunne skræddersy stramninger så man rammer målgruppen og fremmer dansk sprogkundskaber og dermed integrationen :gruble: :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf icelady » 11. maj 2018, 19:04

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf fisken80 » 11. maj 2018, 19:26



Ja, det er det. Det rammer jo også den sæsonbetingede arbejdsløse håndværker, der slår op med sin kæreste i vintermånederne. Eller den nyuddannede akademiker, der skal ud af sin studiebolig. Mennesker, som ville være gode at få til at flytte ind i de områder, der er på listen, fordi sandsynligheden for, at de snart er i arbejde igen er rigtig høj.

Nå hov, nu nærlæste jeg, man skal have været på ydelsen i seks sammenhængende måneder, så den vinterfyrede håndværker rammes ikke. Men det gør han så den dag der igen kommer krise. Så det er stadigvæk dybt godnat.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 22:42


Fuldstændig!

Det er jo ikke det at folk er på kontanthjælp, integrationsydelse osv. der er det overordnede problem. Derudover synes jeg det virker helt hul i hovedet ikke at styrke de fordele der kan være ved at vokse op i sådan et tætbefolket område :stoned:

Selvfølgelig skal der gøres noget ved problemerne med kriminalitet, mistrivsel osv., men noget af det vigtigste for at kunne fungere i dagligdagen er da at man har en fast og tryg base. Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan tro at det her er løsningEN på årelange problemer og boligområders dårlige ry. Eller hvorfor det skulle gøre slidte og utiltalende boliger mere attraktive for folk, der på papiret, er mere ressourcestærke.

Ej, men jeg er helt rystet. Troels Lund Poulsen er jo helt blæst oveni hovedet og uden føling med hvorfor man kan være endt på offentlig forsørgelse, og hvilke muligheder(eller mangel på samme) man derfor kan være underlagt.

Men lad os da udstationere de mennesker i Danmarks yderområder. Så slipper andre også for at skulle forholde sig til dem og deres problemer, især med den manglende kollektive trafik der kan gøre det umuligt for folk at komme rundt hvis børnene skal i skole eller hvad nu.

Hold kæft hvor er det åndssvagt.. :rulle: Ude af øje, ude af sind.

Der har tidligere været sager med personer der er blevet rådet til at flytte til fx Lolland, fordi det er billigere og lettere at finde en bolig, er det ikke bare det der er ved at ske igen? Hvorfor er det anderledes at samle folk på offentlig forsørgelse på fx Lolland i stedet? Det er jo bare at sende aben videre.. Derudover håber jeg da at Lolland i så fald vil få nogle midler til at skabe arbejdspladser eller økonomisk støtte til at kunne håndtere det øgede antal udgifter.

Men et sted at starte kunne da være at beskrive de såkaldte "ghettoer" på en mere positiv og attraktiv måde, når nu det er det man gerne vil opnå.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf Seladon » 12. maj 2018, 12:48

Som udgangspunkt er jeg imod hver form for kollektiv afstraffelse, og det er lige præcis hvad de nye tiltag er.
Hvorfor kan en helt tilfældigt lovlydig arbejdsløs borger ikke få lov til at flytte hvor den pågældende vil? Fordi nogle ballademagere i årevis har fået alt for lang snor?

Symbolpolitik af værste skuffe, som igen vil ramme de forkerte, og her mener jeg uskyldige mennesker.

Men hvad kan man forvente af en som Troels Lund Poulsen.
Valgkampen er begyndt kan jeg godt se. Det er meget der tyder på at det vil foregå på det laveste niveau.
4
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2018, 16:22

Det der reelt er i gang er en underminering af dagpengesystemet. Jeg er ligeglad med om det lyder som en skør konspirationsteori, det er dét der sker. Dagpenge skal også være nogo i forbindelse med statsborgerskabs-mulighed.
Man mister retten til dagpenge i 6 år, hvis man opholder sig mere end ét år i udlandet.
Og nu det her.

Det er en de fakto afskaffelse af systemet.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf ajnaM » 12. maj 2018, 19:57

fisken80 skrev:Det der reelt er i gang er en underminering af dagpengesystemet. Jeg er ligeglad med om det lyder som en skør konspirationsteori, det er dét der sker. Dagpenge skal også være nogo i forbindelse med statsborgerskabs-mulighed.
Man mister retten til dagpenge i 6 år, hvis man opholder sig mere end ét år i udlandet.
Og nu det her.

Det er en de fakto afskaffelse af systemet.


Jeg er helt enig, og det lyder overhovedet ikke som en skør teori - det er fuldkommen faktuelt, at politikerne har undermineret dagpengesystemet længe.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Regeringens ghetto udspil...

Indlægaf Nacaw » 12. maj 2018, 21:09

fisken80 skrev:Det der reelt er i gang er en underminering af dagpengesystemet. Jeg er ligeglad med om det lyder som en skør konspirationsteori, det er dét der sker. Dagpenge skal også være nogo i forbindelse med statsborgerskabs-mulighed.
Man mister retten til dagpenge i 6 år, hvis man opholder sig mere end ét år i udlandet.
Og nu det her.

Det er en de fakto afskaffelse af systemet.


Her er mere vand på dagpenge-møllen. Har egentlig undret mig over hvor lidt opmærksomhed den udtalelse har fået:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-05-0 ... -hygge-sig
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"