Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Indlægaf dgd2007 » 5. mar 2018, 11:58

FormerlyKnownAs skrev:Du ved godt at 3 årige leger læger, piller ved dilleren fordi det er dejligt osv ik? Så det er da i høj grad at være 3 årig at få øjnene op for den slags. De har bare ikke begreb om at det er seksualitet, blot at det er en rar følelse. Men ikke desto mindre er det altså en del af seksualiteten de udforsker.

Og 1 md. gamle undersøger deres fødder og smager på dem, fordi de endnu ikke har helt styr på, at det er en del af dem selv. :)
Sådan noget kan du altså ikke spooke mig med.

Men bortset fra det - hvordan er diskussionen egentlig startet? Har Disney sendt følere ud, om de skulle gøre en tegneseriefigur til lesbisk, eller er der en lobbygruppe, der agiterer for, at de burde?
Jeg har indtryk af i denne diskussion, at nogle diskutere ud fra, at de "bør" gøre det. At sige, at de ikke nødvendigvis behøver gøre det, er jo ikke det samme som at ville forbyde dem det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Indlægaf Slettet bruger » 5. mar 2018, 12:06

dgd2007 skrev:Men bortset fra det - hvordan er diskussionen egentlig startet? Har Disney sendt følere ud, om de skulle gøre en tegneseriefigur til lesbisk, eller er der en lobbygruppe, der agiterer for, at de burde?


Der er åbenbart mange der gerne vil have det, og bevægelsen har selvfølgelig et hashtag: #GiveElsaAGirlfriend. Instruktøren hos Disney har ikke lovet noget, men har sagt at det er noget de taler om.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. mar 2018, 12:30

dgd2007 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Du ved godt at 3 årige leger læger, piller ved dilleren fordi det er dejligt osv ik? Så det er da i høj grad at være 3 årig at få øjnene op for den slags. De har bare ikke begreb om at det er seksualitet, blot at det er en rar følelse. Men ikke desto mindre er det altså en del af seksualiteten de udforsker.

Og 1 md. gamle undersøger deres fødder og smager på dem, fordi de endnu ikke har helt styr på, at det er en del af dem selv. :)
Sådan noget kan du altså ikke spooke mig med.

Men bortset fra det - hvordan er diskussionen egentlig startet? Har Disney sendt følere ud, om de skulle gøre en tegneseriefigur til lesbisk, eller er der en lobbygruppe, der agiterer for, at de burde?
Jeg har indtryk af i denne diskussion, at nogle diskutere ud fra, at de "bør" gøre det. At sige, at de ikke nødvendigvis behøver gøre det, er jo ikke det samme som at ville forbyde dem det.


Måske du skulle læse lidt op på børn og seksualitet. Det har intet at gøre med at spooke. Selv som bitte små finder de ud af at der områder der er mere rare at røre end andre. Det er ikke bevidste seksuelle handlinger, men den lange 13-15 årige vej der er med til at skabe en seksualitet hos mennesket.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Indlægaf Akehurst2 » 5. mar 2018, 16:44

abcd skrev:
FruitFly skrev:
abcd skrev:Forskellen er at hudfarven er barnets egen, seksualiteten er forældrenes, og noget som barnet ikke selv har endnu.

Det bliver altså mudret når du taler om "seksualitet" - det handler ikke om sex men om kærlighed og familiemønstre. Og barnet har da selv så absolut en ikke-heteroseksuel familie.


Det er jeg ikke enig i. Hvis Elsa får en pigekæreste, handler det om homoseksualitet. Hvis Elsa havde to mødre, ville det handle om familiemønstre.


Men når Anna i filmen får en mandekæreste (endda flere forskellige, den tøjte :-D), handler det som om heteroseksualitet eller familiemønstre eller bare kærlighed?
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Indlægaf Delfin » 5. mar 2018, 19:01

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
PerXX skrev:Disney (og alle andre film) må selvfølgelig have præcist lige så mange forskellige sexualiteter, køn, hudfarver osv som de ønsker. Det har jeg det helt fint med.
Så længe de laver nye karakterer. Jeg har det mere stramt med hvis de f.eks gjorde Den Lille Havfrue lesbisk.


Ariel er typisk transperson...
:fløjt:


Jeg er nok stæreblind, men hvordan ser man det?


Umiddelbart fordi hun er EET køn "havfrue/fisk", samler på ting der har med det andet "køn" at gøre , og iklæder sig det.


..ikke min fortolkning,men andres


Tja en havfrue er vel en kvinde, når den er udsprunget af HC Andersens eventyr. Modsatte køn hedder en havmand, men i virkeligheden er det jævnt ligegyldigt.
0
14 11 14
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Må Disney-prinsesser være lesbiske?

Indlægaf FruitFly » 7. mar 2018, 13:19

abcd skrev:
FruitFly skrev:
abcd skrev:Forskellen er at hudfarven er barnets egen, seksualiteten er forældrenes, og noget som barnet ikke selv har endnu.

Det bliver altså mudret når du taler om "seksualitet" - det handler ikke om sex men om kærlighed og familiemønstre. Og barnet har da selv så absolut en ikke-heteroseksuel familie.


Det er jeg ikke enig i. Hvis Elsa får en pigekæreste, handler det om homoseksualitet. Hvis Elsa havde to mødre, ville det handle om familiemønstre.

OK, hvis vi siger at det er sådan (jeg er ikke nødvendigvis enig, men fred med det). Så skal jeg forstå det således at hvis Anna får en drengekæreste, så handler det om heteroseksualitet og det er ok. Men hvis Elsa får sig en pigekæreste så handler det om homoseksualitet og det er ikke ok? Så det er ok at der er seksualitet i Disney-film, bare det er heteroseksualitet? Er det rigtigt forstået?
1
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"