Kommunal udligning til debat i folketinget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Kommunal udligning til debat i folketinget

Indlægaf Artem » 21. feb 2018, 21:34

Nu er den kommunale udligning til debat i folketinget efter at der er lavet en rapport med 5 nye mulige modeller for fordelingen.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-02-2 ... regeringen

Grunden til at det er nødvendigt med en ny ordning, er at befolkningssammensætningen i kommunerne har ændret sig med antal personer i job, pensionister, udlændinge, arbejdsløse osv. Hvorfor indtægter og udgifter ikke er de samme som tidligere, hvor man vil have en ny model som tager højde for det.

Folketinget vil nok ikke direkte vælge en af de 5 modeller, men det giver en ide om hvilken retning det går i. Hvor jeg har været ved at se på min egen kommune, og med de nye modeller vil vi få mellem 11 og 35 mio mere end i dag. Hvilket ikke overrasket mig, da vi er en lidt presset kommune rent økonomisk.

Her er et link til rapporten, og direkte til de 5 modeller, og de enkelte kommuner. Hvor i kan se om jeres kommune vil "tabe eller vinde" på en ny udlignings ordning.
https://oim.dk/media/18998/afrapporteri ... f#page=242
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Kommunal udligning til debat i folketinget

Indlægaf Artem » 22. feb 2018, 19:40

Er i andre enige i at vi har brug for en ny udlignings model?

Kan se at alle 5 modeller går imod det som borgmestrene i Storkøbenhavn ønsker med mindre udligning, da det kun er region hovedstaden der skal af med penge, mens alle andre regioner vil få flere penge.
Hvor det specielt er selve København der vil miste rigtig mange penge med 600-800 mio kr.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"