Bomben under Europa

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 12. feb 2018, 09:11

Til Marts skal Tyrkiets præsident Erdogan mødes med EU's Juncker og Tusk og forhandle visumaftalen på plads.
Erdogan påstår at Tyrkiet opfylder de 82 punkter som EU har krævet som garanti for visumfri indrejse i hele EU for landets 80 mill. indbyggere.
Selv om EU har stoppet optagelsesforhandlingerne af Tyrkiets medlemskab efter deres indskrænkning af menneskerettighederne, som følge af det mislykkede kup, er Tyrkiet stadig officiel ansøger og dermed berettiget til fri indrejse i EU.
Hvis de 82 punkter er opfyldt kan det blive svært for Juncker og Tusk at afvise Erdogan og dermed er katastrofen en realitet.
EU's ydre grænser vil derefter de facto blive flyttet hvorefter EU får Syrien, Iran og Irak som nye naboer.

https://samnytt.se/attio-miljoner-turka ... e-till-eu/

Opsigtsvækkende er det at så få medier har fokus på denne sag der kan få katastrofale følger for EU.
Erdogan har på ingen måde flyttet Tyrkiet i en demokratisk retning, tværtimod har han diktatorisk tilranet sig magten og gjort Tyrkiet mere islamistisk.
Erdogan er, efter min overbevisning, fuldt sammenlignelig med Gadaffi, Sadam Hussein, Assad m.fl.
Hvis ikke Juncker og Tusk formår at afvise Erdogan forudser jeg at Europa går sin undergang i møde.

Hvad tror / mener du ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 13. feb 2018, 12:02

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/boeger ... ndende-hus
Tyrkiet bør slet ikke overvejes som EU land. De rykker den helt forkerte retning.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bomben under Europa

Indlægaf DenBruneMunk » 13. feb 2018, 12:12

Jeg ved ikke hvad de 82 punkter er som gør han skulle kunne få Tyrkiet godkendt til fri indrejse i EU?

Med hans håndtering af journalisterne, tv stationer, anholdte modstandere, og hans hån mod lande som talte imod hans styre, og bare det at han vil ændre landets regering til at være diktator styre, kan slet ikke være demokratisk eller på nogen måde godkendt af EU.

Så nej, tak til Erdogan, må han kravle ned i hullet igen og blive der.
1
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 13. feb 2018, 12:19

Men vi bør have en plan B ift flygtninge. For han vil med garanti true med at lukke dem ind i EU, når han ikke får sin vilje.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 13. feb 2018, 12:25

5) Tyrkiske borgere skal "senest ved udgangen af juni 2016" have ret til visum-fri indrejse i alle 28 EU-lande. Det kræver, at Tyrkiet ligesom andre lande opfylder i alt 72 kriterier. Det skal ske inden udgangen af april, for at en beslutning kan træffes i juni.

Har Tyrkiet overholdt de 72 punkter? Ellers så er hele denne debat irelevant.

KILDE: https://www.dr.dk/nyheder/udland/overbl ... iet-aftale

Punkterne kan I læse her:
https://ec.europa.eu/home-affairs/sites ... key_en.pdf

Og det er nok værd at bemærke, at de visumfrie aftaler alene omhandler ophold i EU på max 3 mdr. - det er altså ikke bare en åben grænse. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 13. feb 2018, 17:34

thomassneum skrev:5) Tyrkiske borgere skal "senest ved udgangen af juni 2016" have ret til visum-fri indrejse i alle 28 EU-lande. Det kræver, at Tyrkiet ligesom andre lande opfylder i alt 72 kriterier. Det skal ske inden udgangen af april, for at en beslutning kan træffes i juni.

Har Tyrkiet overholdt de 72 punkter? Ellers så er hele denne debat irelevant.

KILDE: https://www.dr.dk/nyheder/udland/overbl ... iet-aftale

Punkterne kan I læse her:
https://ec.europa.eu/home-affairs/sites ... key_en.pdf

Og det er nok værd at bemærke, at de visumfrie aftaler alene omhandler ophold i EU på max 3 mdr. - det er altså ikke bare en åben grænse. ;)


Derfor er det bemærkelsesværdigt at ingen medier graver i sagen når deadline er så tæt på.
Medierne må vel kunne finde ud af om truslen er realistisk eller ej.
Mht. til visumophold på 3 mdr. ved vi nok alle hvor meget det vil blive respekteret :-(
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 13. feb 2018, 17:38

Zorglup skrev:Men vi bør have en plan B ift flygtninge. For han vil med garanti true med at lukke dem ind i EU, når han ikke får sin vilje.


Hæ hæ, plan B og EU er en dårlig kombi Zorglup.
EU har mere travlt med at føre retsag mod de lande som rent faktisk kunne udgøre en plan B :(
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 14. feb 2018, 07:04

Conway skrev:
Derfor er det bemærkelsesværdigt at ingen medier graver i sagen når deadline er så tæt på.
Medierne må vel kunne finde ud af om truslen er realistisk eller ej.
Mht. til visumophold på 3 mdr. ved vi nok alle hvor meget det vil blive respekteret :-(


Hvorfor tror du at de 3 mdr. ophold ikke vil blive respekteret, bare fordi man fjerner visum reglen? :gruble:
Måske er det bare ikke så varm en kartoffel. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 14. feb 2018, 08:05

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Derfor er det bemærkelsesværdigt at ingen medier graver i sagen når deadline er så tæt på.
Medierne må vel kunne finde ud af om truslen er realistisk eller ej.
Mht. til visumophold på 3 mdr. ved vi nok alle hvor meget det vil blive respekteret :-(


Hvorfor tror du at de 3 mdr. ophold ikke vil blive respekteret, bare fordi man fjerner visum reglen? :gruble:
Måske er det bare ikke så varm en kartoffel. :)


Tror du misforstår.
I Danmark har det ingen nævneværdig konsekvens at bryde opholdsreglerne.
I 2016 var der 22.000 illegale indvandrere i Danmark og det tal kan være væsentligt højere fordi det ikke kan kontrolleres.
Når folk bliver afvist el. dømt til udvisning forsvinder de blot ud i samfundet og det samme vil ske med mange af de tyrkere, der måske snart får mulighed for fri indrejse, når deres visum udløber.
Når noget så idiotisk som dette kan lade sig gøre forstår jeg til fulde hvorfor udlændinge ikke respekterer danske regler.
https://www.pressreader.com/denmark/eks ... 8060858784

Derudover ( og nu kikker jeg i krystalkuglen hr.Sneum ) forudser jeg at mange tyrkere vil lyve sig til et humanitært ophold overalt i EU, med henvisning til risiko for fængsel fordi de sympatiserede med oprørerne i Tyrkiet...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 14. feb 2018, 11:10

Conway skrev:Tror du misforstår.
I Danmark har det ingen nævneværdig konsekvens at bryde opholdsreglerne.
I 2016 var der 22.000 illegale indvandrere i Danmark og det tal kan være væsentligt højere fordi det ikke kan kontrolleres.
Når folk bliver afvist el. dømt til udvisning forsvinder de blot ud i samfundet og det samme vil ske med mange af de tyrkere, der måske snart får mulighed for fri indrejse, når deres visum udløber.
Når noget så idiotisk som dette kan lade sig gøre forstår jeg til fulde hvorfor udlændinge ikke respekterer danske regler.
https://www.pressreader.com/denmark/eks ... 8060858784

Derudover ( og nu kikker jeg i krystalkuglen hr.Sneum ) forudser jeg at mange tyrkere vil lyve sig til et humanitært ophold overalt i EU, med henvisning til risiko for fængsel fordi de sympatiserede med oprørerne i Tyrkiet...


Jeg er ikke overbevist om at så mange Tyrkere ønsker at leve illegalt i DK. Så ville vi se endnu flere eksempler herpå idag.
Men uanset, så kommer det næppe til at ske, da Tyrkiet ikke lever på til de omtalte krav. Og Tyrkiet har stadig en interesse i at opretholde aftalen som den er idag. Så jeg spår at der sker nul og nix. :)

Om tallet, så har du en tendens til at puste tallene lidt op, eller måske bare ikke undersøge tallene og hvad de repræsenterer. Ikke at det gør alverdens i denne forbindelse, men det høje tal skyldes ikke alene folk som lever permanent som illegal i landet, men er bare registreret som illegal, men absolut sagtens kan være på vej videre - læs lidt om tallene herunder hvis du har lyst. :)

https://politiken.dk/indland/art5892485 ... nmelde-dem
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 14. feb 2018, 12:30

thomassneum skrev:
Conway skrev:Tror du misforstår.
I Danmark har det ingen nævneværdig konsekvens at bryde opholdsreglerne.
I 2016 var der 22.000 illegale indvandrere i Danmark og det tal kan være væsentligt højere fordi det ikke kan kontrolleres.
Når folk bliver afvist el. dømt til udvisning forsvinder de blot ud i samfundet og det samme vil ske med mange af de tyrkere, der måske snart får mulighed for fri indrejse, når deres visum udløber.
Når noget så idiotisk som dette kan lade sig gøre forstår jeg til fulde hvorfor udlændinge ikke respekterer danske regler.
https://www.pressreader.com/denmark/eks ... 8060858784

Derudover ( og nu kikker jeg i krystalkuglen hr.Sneum ) forudser jeg at mange tyrkere vil lyve sig til et humanitært ophold overalt i EU, med henvisning til risiko for fængsel fordi de sympatiserede med oprørerne i Tyrkiet...


Jeg er ikke overbevist om at så mange Tyrkere ønsker at leve illegalt i DK. Så ville vi se endnu flere eksempler herpå idag.
Men uanset, så kommer det næppe til at ske, da Tyrkiet ikke lever på til de omtalte krav. Og Tyrkiet har stadig en interesse i at opretholde aftalen som den er idag. Så jeg spår at der sker nul og nix. :)

Om tallet, så har du en tendens til at puste tallene lidt op, eller måske bare ikke undersøge tallene og hvad de repræsenterer. Ikke at det gør alverdens i denne forbindelse, men det høje tal skyldes ikke alene folk som lever permanent som illegal i landet, men er bare registreret som illegal, men absolut sagtens kan være på vej videre - læs lidt om tallene herunder hvis du har lyst. :)

https://politiken.dk/indland/art5892485 ... nmelde-dem


Jeg ved ikke hvem der puster op eller ned, jeg forholder mig til hvad jeg læser hr.Sneum.
Dertil kan man, uden at puste sig op, gætte på at det er langt flere da ingen reelt kender det rigtige tal :fløjt:
Det underste link er det nyeste tal som sjovt nok henviser til det øverste link :P
https://www.b.dk/nationalt/rapport-4500 ... -i-danmark

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere ... -i-danmark
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 14. feb 2018, 12:43

Conway skrev:
Jeg ved ikke hvem der puster op eller ned, jeg forholder mig til hvad jeg læser hr.Sneum.
Dertil kan man, uden at puste sig op, gætte på at det er langt flere da ingen reelt kender det rigtige tal :fløjt:
Det underste link er det nyeste tal som sjovt nok henviser til det øverste link :P
https://www.b.dk/nationalt/rapport-4500 ... -i-danmark

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere ... -i-danmark


Dejligt så læs og lær:

Antallet af sigtelser for illegalt ophold i Danmark steg i 2016, men stigningen stammer fra id-kontroler i toget i Kastrup, oplyser Rigspolitiet.

Når forskerne beregner antallet af illegale indvandrere, så er det fordi, politiet ikke har fat i alle illegale indvandrere. Forskerne bruger mange kræfter på at rense tallene for gengangere, da en del illegale indvandrere bliver snuppet flere gange af politiet.

Hos Rigspolitiet har de en forklaring på stigningen i sigtelserne for illegalt ophold i Danmark i 2016.

»Stigningen kan tilskrives flere sager fra Kastrup«, siger centerchef Per Fiig fra Nationalt Udlændingecenter.

Både DSB og de svenske statsbaner har indført ID-kontrol af de togrejsende over Øresund, fordi de ellers kan risikere at få et såkaldt transportøransvar, hvis de skulle transportere rejsende uden lovligt ophold over Øresund.

»I 2015 sigtede vi omkring 330 gange for ulovligt ophold i Kastrup, mens vi sidste år havde med end 700 sigtelser«, siger Per Fiig og tilføjer at denne udvikling formentlig kan forklares med ID-kontrollen i Kastrup Lufthavn for tog på vej til Sverige, hvor der dagligt afvises personer, der forsøger at komme til Sverige uden at have medbragt gyldig Identifikationspapirer.

»En del af disse personer er svenske asylansøgere, som ikke kan komme retur til Sverige, når de har været i Danmark - også selv om de blot er faldet i søvn i toget i Sverige, og derfor ikke stod af toget der«, forklarer Per Fiig.

Det svenske asylkort er ikke gyldigt som ID til ID-kontrollen, og derfor kan de ikke komme tilbage til Sverige gennem ID kontrollen.

De har ikke lovligt opholdsgrundlag i Danmark og bliver derfor sigtet for ulovligt ophold. De må blive i Danmark, indtil de danske myndigheder kan sende dem tilbage til Sverige efter den såkaldte Dublin procedure, oplyser Per Fiig.

https://politiken.dk/indland/art5892485/Seneste-forskning-F%C3%A6rre-illegale-indvandrere-i-Danmark-mens-St%C3%B8jberg-opfordrer-til-at-anmelde-dem

Der er altså gråzoner - men tallet KAN også være væsentligt lavere end du går og forestiller dig. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 14. feb 2018, 16:39

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Jeg ved ikke hvem der puster op eller ned, jeg forholder mig til hvad jeg læser hr.Sneum.
Dertil kan man, uden at puste sig op, gætte på at det er langt flere da ingen reelt kender det rigtige tal :fløjt:
Det underste link er det nyeste tal som sjovt nok henviser til det øverste link :P
https://www.b.dk/nationalt/rapport-4500 ... -i-danmark

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere ... -i-danmark


Dejligt så læs og lær:

Antallet af sigtelser for illegalt ophold i Danmark steg i 2016, men stigningen stammer fra id-kontroler i toget i Kastrup, oplyser Rigspolitiet.

Når forskerne beregner antallet af illegale indvandrere, så er det fordi, politiet ikke har fat i alle illegale indvandrere. Forskerne bruger mange kræfter på at rense tallene for gengangere, da en del illegale indvandrere bliver snuppet flere gange af politiet.

Hos Rigspolitiet har de en forklaring på stigningen i sigtelserne for illegalt ophold i Danmark i 2016.

»Stigningen kan tilskrives flere sager fra Kastrup«, siger centerchef Per Fiig fra Nationalt Udlændingecenter.

Både DSB og de svenske statsbaner har indført ID-kontrol af de togrejsende over Øresund, fordi de ellers kan risikere at få et såkaldt transportøransvar, hvis de skulle transportere rejsende uden lovligt ophold over Øresund.

»I 2015 sigtede vi omkring 330 gange for ulovligt ophold i Kastrup, mens vi sidste år havde med end 700 sigtelser«, siger Per Fiig og tilføjer at denne udvikling formentlig kan forklares med ID-kontrollen i Kastrup Lufthavn for tog på vej til Sverige, hvor der dagligt afvises personer, der forsøger at komme til Sverige uden at have medbragt gyldig Identifikationspapirer.

»En del af disse personer er svenske asylansøgere, som ikke kan komme retur til Sverige, når de har været i Danmark - også selv om de blot er faldet i søvn i toget i Sverige, og derfor ikke stod af toget der«, forklarer Per Fiig.

Det svenske asylkort er ikke gyldigt som ID til ID-kontrollen, og derfor kan de ikke komme tilbage til Sverige gennem ID kontrollen.

De har ikke lovligt opholdsgrundlag i Danmark og bliver derfor sigtet for ulovligt ophold. De må blive i Danmark, indtil de danske myndigheder kan sende dem tilbage til Sverige efter den såkaldte Dublin procedure, oplyser Per Fiig.

https://politiken.dk/indland/art5892485/Seneste-forskning-F%C3%A6rre-illegale-indvandrere-i-Danmark-mens-St%C3%B8jberg-opfordrer-til-at-anmelde-dem

Der er altså gråzoner - men tallet KAN også være væsentligt lavere end du går og forestiller dig. ;)


Ja og langt højere end DU forestiller dig så det kommer vi nok ikke nærmere, men som fortaler for åbne grænser må du nok erkende at det, trods alt, var en fornuftig beslutning at indføre grænsekontrol :)
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 15. feb 2018, 07:34

Conway skrev:Ja og langt højere end DU forestiller dig så det kommer vi nok ikke nærmere, men som fortaler for åbne grænser må du nok erkende at det, trods alt, var en fornuftig beslutning at indføre grænsekontrol :)


Næppe.
Der har alle dage været illegale i DK. Før og efter grænsebomme osv. - tallet går op og ned, og det er klart at ekstraordinære omstændigheder, giver ekstraordinære udfald, præcist som da man lukkkede grænsen til SE osv. . og de øvrige forhøjed etal vi har set, kommer i kølvandet på de kriser vi ser i verdenen, sammenlagt med den ekstrordinære flygtningenstrøm, op igennem EU.

Men der er jo kommet ro på igen. Så der er intet som tyder på at tallet er svimlende højt, eller kommer til at stige som situationen er p.t.

Nej.. jeg går ikke ind for grænsevagter - jeg går ind for et effektivt ydre værn om EU, og et internt grænseoverskridende samarbejde. Det er det klart mest effektive og økonomiske rentable.

Jeg er med på, at hvis/når EU aftaler ikke fungerer omkring grænserne, så må hvert land gøre hvad som er nødvendigt - midlertidigt. Hvilket der også er plads til i EU samarbejdet. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 08:09

thomassneum skrev:
Conway skrev:Ja og langt højere end DU forestiller dig så det kommer vi nok ikke nærmere, men som fortaler for åbne grænser må du nok erkende at det, trods alt, var en fornuftig beslutning at indføre grænsekontrol :)


Næppe.
Der har alle dage været illegale i DK. Før og efter grænsebomme osv. - tallet går op og ned, og det er klart at ekstraordinære omstændigheder, giver ekstraordinære udfald, præcist som da man lukkkede grænsen til SE osv. . og de øvrige forhøjed etal vi har set, kommer i kølvandet på de kriser vi ser i verdenen, sammenlagt med den ekstrordinære flygtningenstrøm, op igennem EU.

Men der er jo kommet ro på igen. Så der er intet som tyder på at tallet er svimlende højt, eller kommer til at stige som situationen er p.t.

Nej.. jeg går ikke ind for grænsevagter - jeg går ind for et effektivt ydre værn om EU, og et internt grænseoverskridende samarbejde. Det er det klart mest effektive og økonomiske rentable.

Jeg er med på, at hvis/når EU aftaler ikke fungerer omkring grænserne, så må hvert land gøre hvad som er nødvendigt - midlertidigt. Hvilket der også er plads til i EU samarbejdet. ;)


"Effektivt ydre værn om EU" - hæ hæ Dream on Sneum :-)

"Jeg er med på, at hvis/når EU aftaler ikke fungerer omkring grænserne, så må hvert land gøre hvad som er nødvendigt - midlertidigt. Hvilket der også er plads til i EU samarbejdet. ;) "

Må jeg lige minde dig om EU's reaktion overfor Ungarn da de lukkede sine grænser og fortæl mig så igen hvad der er plads til i EU samarbejdet ?
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"