Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Indlægaf avdotja » 6. feb 2018, 18:32

DenSyngendeLussing skrev:....
Jamen hvis podiepigen står der af egen fri vilje og ikke selv synes, hun bliver nedgjort, hvorfor skal du (eller andre) så bestemme noget andet? Jeg kunne forstå det, hvis kvinder stadig var udelukket fra at deltage i sportsgrene, men det er jo ikke tilfældet. Jeg hader, når kvinder vil bestemme, hvad andre kvinder må.

Undskyld, men er det ikke lidt søgt at påstå det markerede (igen og igen og igen), når der ikke er den mindste indikation på at det er det der er sket?

Mon ikke bare firmaerne har fundet ud af at det ikke længere er verdens bedste markedsføringsstrategi udelukkende at henvende sig til en del af publikum? Det fungerede glimrende for 50 år siden, da mændene* sad på alle pengene, men mindre godt i dag hvor kvinder selv beslutter hvor deres del af pengene skal lægges.

Har ærlig talt svært ved at se at det skulle være så meget anderledes end når charterselskaberne gennem de sidste 10 år er begyndt også at henvende sig direkte til ældre mennesker og singler. Selvfølgelig kan et 60-årigt par købe en rejse/et produkt baseret på en reklame med en småbørnsfamile, men det giver åbenbart flere penge i kassen at være lidt mere inkluderende i materialet. Så skal vi ikke bare lade firmaerne beslutte den slags ting selv?

*og hvad enten du vil det eller ej, så er der såmænd også mænd der ikke kan se sig selv i sådan et setup.
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Indlægaf avdotja » 6. feb 2018, 18:48

DenSyngendeLussing skrev:Jeg har et problem med det, fordi det betyder, at kvinder endnu en gang skal gøres til ofre for deres egne valg. Kvinder skal beskyttes, fordi vi åbenbart ikke selv kan beslutte, hvad der er nedværdigende og hvad der ikke er.

Ligestilling handler for mig om, at kvinder skal behandles som voksne mennesker med lige muligheder, lige ret til selvbestemmelse og personligt ansvar. Derfor kommer jeg aldrig til bryde mig om det, når det frie valg skal begrænses i ligestillingens hellige navn. Det er jo et efterhånden velkendt feministisk paradoks: “Kvinder skal have ret til at vælge selv, lige indtil de vælger at gøre noget, som jeg ikke bryder mig om. Så er det forkert og fordi de ikke ved bedre.” Man kan ikke få begge dele.

Jeg er ikke selv rigtig stødt på nogle diskussioner omkring podiepiger, men er det virkelig det der har været formålet? Jeg spørger fordi man desværre tit ser at feminister bliver taget til indtægt for noget der, på trods af forskellige mennesker og tilsvarende forskellige holdninger, helt sikkert ikke er standard blandt “os”.

Jeg ville forvente at eventuelle kritikpunkter i stedet gik på at selskaberne bag store (familie) begivenheder, stadigvæk opførte sig som at det kun var det mandlige publikum der talte.
Jeg er også overrasket over at du (i de mange artikler/indlæg/diskussioner du må have været gennem) ikke er stødt på det synspunkt at man i stedet for at fjerne podiepigerne, skifter halvdelen ud med podiedrenge (hvilket jo om noget, må siges ikke at være en torden mod de enkelte podiepigers valg af arbejde).
1
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Indlægaf Zoxa » 7. feb 2018, 18:20

Hvis man ikke kan lide nummer/podie/kysse piger, cheerleaders, side 9 pigen i Ekstrabladet etc. Har man jo rig mulighed for at undgå det hvis det er noget som giver en kvababelse.

Men oprigtig talt har jeg et problem med at busserne kører rundt med patter på siden i en reklame for kosmetisk kirugi - det syntes jeg er over stregen.

Du kan ikke undgå at blive tvunget til at se på dem når du færdes offentligt og du kan heller ikke fravælge det firma som viser reklamen hvis du er afhængig af den offentlige trafik.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21847

Re: Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Indlægaf Purple Haze » 8. feb 2018, 16:26

DenSyngendeLussing skrev: .... men ikke desto mindre må man bare konstatere, at kvinder, der typisk er imod, når andre kvinder lever af at appellere til mænd som regel også kalder sig selv for feminister.


Det tror jeg du har ret i at de sikkert ofte gør.
Ikke at jeg er stødt på nogen af de kvinder selv, dem der der er imod at andre kvinder leve af at være “til pynt”, eller på anden måde lever af at appellere til mænd.

Tror det tætteste jeg kom på det, var Mette Fugl der var pænt trætte af ‘the slut squat’og deres udstillen af dem selv i “sagens tjeneste”, mens de diskuterede hvem der var de rigtige/mest feministiske - meget interessant i øvrigt.

Er støt på en masse der mener at det er det feminister mener - men ikke nogen feminister der mener det, ikke endnu, men der skal nok være nogen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"