" Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

" Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf annellaII » 4. feb 2018, 10:29

https://www.avisen.dk/stoejberg-til-hjemmegaaende-etniske-kvinder-vaek-fra_482579.aspx?redir=eniro&utm_source=EniroAviser

Kvinder med ikke-vestlig baggrund bliver mere og mere veluddannede. Men alligevel vælger mange af dem at gå hjemme, viser nye tal. Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V).

Kvinder med ikke-vestlig baggrund stormer ind på de lange uddannelser. Men når det gælder om at komme i arbejde, så halter de etniske kvinder stadig markant bagud. Selvom mange af kvinderne nu er højtuddannede, så er under halvdelen i arbejde, viser nye tal.

Men den går ikke, mener udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V). Hun fastslår, at kvinderne har pligt til at bidrage på arbejdsmarkedet.

- Det kan godt være, at ens familie kommer fra et sted, hvor kvinden har været vant til at passe kødgryderne, men i Danmark er det altså ikke nogen god undskyldning. Her deltager vi på lige fod med hinanden, lyder det fra udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V)


Jeg er slet ikke enig med Støjberg, selv højtuddannede kvinder, har da vel lov til selv at afgøre og bestemme, om de vil på arbejdsmarkedet eller hellere vil gå hjemme. Så længe kvinderne ikke bliver forsørget af staten, mener jeg ikke, at de har den mindste pligt til at deltage på arbejdsmarkedet.

Din mening?
3
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Rullegardinia » 4. feb 2018, 11:37

Hun kører bare løs med varm luft. Mig bekendt er der ingen love, der forbyder hverken kvinder med anden etnisk baggrund eller danske kvinder at ‘passe kødgryderne’. Faktisk har sådan en som Katrine Winkel Holm (pæredansker) skrevet en bog, hvor hun slår et slag for at kvinder (alle kvinder) skal tilbage til kødgryderne.
1
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Hunkat » 4. feb 2018, 12:09

Det er sjovt, hun var ikke forarget da en hel stribe af (danske) kvinder skrev debatindlæg og artikler i f.eks. politiken om at de hellere vil gå hjemme (nogle af dem på deltid dog) for at passe børn og hus af forskellige årsager. Flere af dem havde både mellem og hellange uddannelser.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf vibbsen » 4. feb 2018, 12:41

Luk røven, Inger Støjberg.

Vi skal overhovedet ikke bestemme om kvinder skal gå hjemme og passe deres børn mens de er små...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Skinkehunden » 4. feb 2018, 23:55

vibbsen skrev:Luk røven, Inger Støjberg.

Vi skal overhovedet ikke bestemme om kvinder skal gå hjemme og passe deres børn mens de er små...


Lige mine ord :klap:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Artem » 5. feb 2018, 00:11

Nu er det jo ikke ligefrem gratis at tage en uddannelse. Hvorfor det er spild af statens penge at tage en uddannelse og så ikke bruge den efterfølgende.
Men ja de må naturligvis selv vælge om de hellere vil gå hjemme, så længe deres mand kan forsørge dem.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2018, 00:14

Artem skrev:Nu er det jo ikke ligefrem gratis at tage en uddannelse. Hvorfor det er spild af statens penge at tage en uddannelse og så ikke bruge den efterfølgende.
Men ja de må naturligvis selv vælge om de hellere vil gå hjemme, så længe deres mand kan forsørge dem.


Men det er vel ikke spild, fordi man går hjemme, mens børnene er små?
Det er det, artiklen handler om.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Artem » 5. feb 2018, 00:24

DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Nu er det jo ikke ligefrem gratis at tage en uddannelse. Hvorfor det er spild af statens penge at tage en uddannelse og så ikke bruge den efterfølgende.
Men ja de må naturligvis selv vælge om de hellere vil gå hjemme, så længe deres mand kan forsørge dem.


Men det er vel ikke spild, fordi man går hjemme, mens børnene er små?
Det er det, artiklen handler om.

Jo hvis man ikke har fået job erfaring inden de børn, så kan uddannelsen nemt være spildt. Da uddannelsen så er forældet og ingen vil ansætte en efterfølgende.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2018, 00:37

Artem skrev:Jo hvis man ikke har fået job erfaring inden de børn, så kan uddannelsen nemt være spildt. Da uddannelsen så er forældet og ingen vil ansætte en efterfølgende.


Det kan selvfølgelig svække jobmulighederne, men jeg tror, at det skal gå meget galt, før hele uddannelsen er spildt.

Under alle omstændighed mener jeg, at der er stor forskel på "ikke at bruge uddannelsen bagefter", dvs. blive selvvalgt hjemmegående resten af livet, og så at gå hjemme, mens børnene er små, og hele tiden have til hensigt at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg kunne forestille mig, at man er bedre til at tage højde for de eventuelle. medfølgende karrieremæssige udfordringer, hvis man fra starten har haft årene hjemme med i sin livsplan, end hvis man, som en del hjemmegående med dansk baggrund har gjort, mere spontant forlader arbejdsmarkedet i en længere periode, fx. som en konsekvens af stress.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2018, 00:39

Rullegardinia skrev:Hun kører bare løs med varm luft. Mig bekendt er der ingen love, der forbyder hverken kvinder med anden etnisk baggrund eller danske kvinder at ‘passe kødgryderne’. Faktisk har sådan en som Katrine Winkel Holm (pæredansker) skrevet en bog, hvor hun slår et slag for at kvinder (alle kvinder) skal tilbage til kødgryderne.


I samme ombæring kunne Eva Agnete Selsing nævnes.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf fisken80 » 5. feb 2018, 05:47

Artem skrev:Nu er det jo ikke ligefrem gratis at tage en uddannelse. Hvorfor det er spild af statens penge at tage en uddannelse og så ikke bruge den efterfølgende.
Men ja de må naturligvis selv vælge om de hellere vil gå hjemme, så længe deres mand kan forsørge dem.


Men uanset at nogen ser ud til at mene, at det er tilfældet, så er den danske befolkning altså ikke små robotter, der bare skal yde og yde og yde, hvis de vil have olie at køre på... vi snakker om mennesker, der vælger hele livet og som ikke kan og ikke skal programmeres til noget bestemt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf thomassneum » 5. feb 2018, 07:50

Folk må gerne gå hjemme.
Jeg er sikker på at Støjberg tænker på om det er okay at gå hjemme, og vil have ydelser fra staten samtidig.

At gå hjemme er også en lidt risky business, hvis man tænker på pension osv. - så det er umiddelbart ikke noget jeg altid ville se som en "god" løsning.
Man altså.. hvis man har styr på det, så gå da hjemme om du vil. Hvid, gul, brun.. whatever!
1
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Akehurst2 » 5. feb 2018, 08:59

vibbsen skrev:Luk røven, Inger Støjberg.

Vi skal overhovedet ikke bestemme om kvinder skal gå hjemme og passe deres børn mens de er små...


Præcis. Det er i virkeligheden utrolig dumt sagt af Støjberg at mene, at "den går bare ikke i Danmark", for den går lige netop smadderfint i Danmark. Så længe man forsørger sig selv er der ikke nogen, der kan blande sig i, om man bruger sin uddannelse.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf Akehurst2 » 5. feb 2018, 09:00

DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Jo hvis man ikke har fået job erfaring inden de børn, så kan uddannelsen nemt være spildt. Da uddannelsen så er forældet og ingen vil ansætte en efterfølgende.


Det kan selvfølgelig svække jobmulighederne, men jeg tror, at det skal gå meget galt, før hele uddannelsen er spildt.

Under alle omstændighed mener jeg, at der er stor forskel på "ikke at bruge uddannelsen bagefter", dvs. blive selvvalgt hjemmegående resten af livet, og så at gå hjemme, mens børnene er små, og hele tiden have til hensigt at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg kunne forestille mig, at man er bedre til at tage højde for de eventuelle. medfølgende karrieremæssige udfordringer, hvis man fra starten har haft årene hjemme med i sin livsplan, end hvis man, som en del hjemmegående med dansk baggrund har gjort, mere spontant forlader arbejdsmarkedet i en længere periode, fx. som en konsekvens af stress.


Enig. Hvis man går hjemme til børnene skal i børnehave og får fire børn med 2-3 års mellemrum så kan det selvfølgelig blive en ret lang årrække, man er uden for arbejdsmarkedet, men igen - det må folk jo selv om.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: " Den går bare ikke i Danmark, mener integrationsminister Inger Støjberg (V)"

Indlægaf paint » 5. feb 2018, 09:30

Så længe folk kan forsørge sig selv, kan de for min skyld leve som det passer dem. Men det gælder naturligvis ikke, hvis de pågældende personer skal forsørges af det offentlige.

I virkeligheden er det en gammel diskussion, som allerede var oppe og vende i 2004, i forbindelse med det såkaldte 'Forklædecirkulære'

https://www.b.dk/nationalt/regeringen-v ... rerkvinder
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"