Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf LadyFox » 4. feb 2018, 16:00

hotlips skrev:
LadyFox skrev:Det er da en fuldstændig åndssvag debat om rygere er sjovere end ikke-rygere, eller om rygere har mere til fælles med andre rygere end ikke-rygere.
Rygning er da ikke et personligstræk, for de færreste nok heller ikke en hobby.
Det er jo bare en last.

Det svare da lidt til at mene at folk der spiser chokolade er sjovere end folk der ikke gør, og at folk der spiser det har mere til fælles med hinanden end med alle andre.

Som ryger er det ofte andre rygere jeg lære at kende først i nye selskab, men det er da ikke fordi jeg har det sjovere med dem, eller at vi er mere ens og har mere tilfælles på andre områder. Det er fordi de Vi står det samme sted i pauserne på skolen, vi tit ender på den samme pisse kolde altan op til flere gange til festerne, vi går på de samme værtshuse. Men det et jo bare fordi rygerne tit er der hvor der må ryges.

Hvor meget cigaretter fylder i mit liv tror jeg matcher meget godt de fleste andre rygere - det er bare noget jeg ryger. Hverken mere eller mindre, det er hverken er religion for mig eller en fritidsaktivtet. Hvad gælder min personlighed fylder cigaretter uendelig lidt.


Jeg er som udgangspunkt enig men hvis man vælger at have det som noget der fylder rigtig meget at man er ikke ryger så må jeg også sige at det ofte hænger sammen med andre personlighedstræk der ligger i den ende man ihvertfald ikke vil mene høre under at være sjov.

At kigge rundt og se efter folk at fordømme, at tænke grimt om folk man passerer i et sekund eller som står flere meter væk.. Det har jeg endnu til gode at møde nogen der gør udelukkende ved rygere, den slags breder sig som regel eller også var det der i forvejen og så har det bare været endnu en kærkommen anledning til at tænke på endnu flere andre som dumme/dårlige/mindre værd.

Men er det så ikke mere omvendt. Altså man er efter rygerne fordi man generelt er efter folk, altså emsigheden er en del af ens personlighed, men man er ikke emsig fordi man er ikke-ryger. Rygere kan jo også sagtens have samme karaktertræk.

Lidt som de rygere der ryger på toiletter hvor man ikke må ryge - de er som regel ikke regelbrydere fordi det er et karaktertræk for rygere, men de ryger på toilettet fordi de er personer der mener at nogle regler er til for at brydes. Nøjagtigt som der findes ikke-rygere der bryder regeler.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 17:51

DenSyngendeLussing skrev:Hvis man endelig skulle i gang med at generalisere om noget så tåbeligt ud fra ren empiri og personlige anekdoter, så kunne man da lige så godt argumentere for, at rygere er dårligere uddannet end ikke-rygere, eftersom folk i socialklasse 5 stort set altid ryger? Ikke at jeg har lyst, for jeg synes ikke, man kan udlede noget som helst om hvor sjove eller veluddannede folk er ud fra deres dårlige vaner. :)

Til gengæld er det vildt irriterende som ikke-ryger at være med til en fest, hvor der er en overvægt af rygere - så bliver man konstant ladt alene tilbage i tyve minutter til halve timer, når de allesammen skal ud og pulse (hvor de ofte bliver hængende, fordi de jo tager drikkevarer med sig, når de går ud). Måske det endda kunne være derfor, at ikke-rygerne ofte tager tidligere hjem?

Jeg vælger som regel at gå med, for så vil jeg da trods alt hellere småfryse og lugte af røg, end jeg bare vil sidde og glo. Men jeg har faktisk altid tænkt, at det er dårlig opførsel bare at skride fra os andre hele tiden, når vi som ikke-rygere er i undertal. Samtalen og den gode stemning går jo totalt i stå for os, når 80% af selskabet hele tiden tager festen med udenfor. Og ja, så kan vi jo selvfølgelig bare gå med, men som ikke-ryger er det faktisk ikke superlækkert at stå sammen med en stor gruppe mennesker, der allesammen har gang i hver deres cigaret.



Nu er det jo ikke en anekdote at alle, gentager ALLE Kbhs natværshuse er rygersteder. Det er et faktum.

Hvis vi er ude i at ikke-rygere begynder at benægte at Hong Kong eksisterer, det har ligget samme sted i umindelige tider i Nyhavn, ja men ja.

Jeg gentager igen: Hong Kong, Andy's, Guldregn.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 18:31

DenSyngendeLussing skrev:
eks-Maupassant skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Hvis man endelig skulle i gang med at generalisere om noget så tåbeligt ud fra ren empiri og personlige anekdoter, så kunne man da lige så godt argumentere for, at rygere er dårligere uddannet end ikke-rygere, eftersom folk i socialklasse 5 stort set altid ryger? Ikke at jeg har lyst, for jeg synes ikke, man kan udlede noget som helst om hvor sjove eller veluddannede folk er ud fra deres dårlige vaner. :)

Til gengæld er det vildt irriterende som ikke-ryger at være med til en fest, hvor der er en overvægt af rygere - så bliver man konstant ladt alene tilbage i tyve minutter til halve timer, når de allesammen skal ud og pulse (hvor de ofte bliver hængende, fordi de jo tager drikkevarer med sig, når de går ud). Måske det endda kunne være derfor, at ikke-rygerne ofte tager tidligere hjem?

Jeg vælger som regel at gå med, for så vil jeg da trods alt hellere småfryse og lugte af røg, end jeg bare vil sidde og glo. Men jeg har faktisk altid tænkt, at det er dårlig opførsel bare at skride fra os andre hele tiden, når vi som ikke-rygere er i undertal. Samtalen og den gode stemning går jo totalt i stå for os, når 80% af selskabet hele tiden tager festen med udenfor. Og ja, så kan vi jo selvfølgelig bare gå med, men som ikke-ryger er det faktisk ikke superlækkert at stå sammen med en stor gruppe mennesker, der allesammen har gang i hver deres cigaret.



Nu er det jo ikke en anekdote at alle, gentager ALLE Kbhs natværshuse er rygersteder. Det er et faktum.

Hvis vi er ude i at ikke-rygere begynder at benægte at Hong Kong eksisterer, det har ligget samme sted i umindelige tider i Nyhavn, ja men ja.

Jeg gentager igen: Hong Kong, Andy's, Guldregn.


Jamen ja? Hvad er din pointe?


Det beviser ikke-rygere fester mere og sent.

Markedet for ikke-ryger natværtshuse er ikke eksisterende, fordi rygerne er gået hjem. Derfor gider ingen åbne dem. Man ville gå fallit.

Og det SELV om langt de fleste jo er ikke-rygere, så kan de ikke oppebære et eneste natsværtshus. Mens den meget mindre rygergruppe fester så meget, at de kan oppebære en del stykker.

Money talks. Og de siger "der er penge at tjene på rygere der fester sent, men ikke på ikke-rygere der fester sent, fordi de sover."
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 18:35

Det er sq ikke mere indviklet end at nogen ikke markedsfører vandpistoler til pensionister og man i stedet markedsfører dem til børn. Det er fordi børn køber flere vandpistoler end pensionister.

Og sent-om-natten fest, henvender sig til rygerne, fordi det er primært dem der har denne interesse.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 18:40

Men ja man kan sige meget om natværtshuse.

Men det er mere festligt ift. at sove.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 20:49

DenSyngendeLussing skrev:
eks-Maupassant skrev:Men ja man kan sige meget om natværtshuse.

Men det er mere festligt ift. at sove.


Måske. Din primære fejlslutning her er dog, at folk, der ikke kæwer bajere på natværtshuse ligger derhjemme og sover. Jeg har skam været på både Hong Kong og Guldregn, jeg ved godt, hvad det er for steder. Og det er bestemt ikke dér, jeg synes festen er.


Hvis der var nok ikke-rygere der festede, ville der blive åbnet steder til dem. Men der er ikke nok, derfor åbner de ikke.

Lige nu har du brug for at påstå at der er like 100.000 ikke-rygere der fester på de her sene tidspunkter. Men de er nogen særlige mennesker der simpelthen nægter at gå i byen. De vil KUN feste derhjemme. Derfor kan man ikke åbne et værtshus til dem.

Ikke-rygerne er klart i overtal i byen til 3-4-5 stykker hvor balancen vender fordi ikke-rygerne går hjem.

Det er da fordi ikke-rygere har en hemmelig pagt om aldrig at feste ude i byen efter kl 6. De siger de går hjem og sover, men i virkeligheden er det en hemmelig klub hvor de faker at de går hjem fordi no reason.

Det virker umiddelbart ret usandsynligt :) Og som noget du finder på fordi du er stædig.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Juki » 4. feb 2018, 21:08

Men er man fucked hvis man ikke bor i København så? :panik:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Juki » 4. feb 2018, 21:11

Det er heller ikke nødvendigvis en fest at gå i byen i provinsen, hvis man er over 20 år.

Ryger eller ej, så er det hverken på værtshuse eller Crazy Daisy jeg synes festen er.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 21:16

DenSyngendeLussing skrev:
eks-Maupassant skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
eks-Maupassant skrev:Men ja man kan sige meget om natværtshuse.

Men det er mere festligt ift. at sove.


Måske. Din primære fejlslutning her er dog, at folk, der ikke kæwer bajere på natværtshuse ligger derhjemme og sover. Jeg har skam været på både Hong Kong og Guldregn, jeg ved godt, hvad det er for steder. Og det er bestemt ikke dér, jeg synes festen er.


Hvis der var nok ikke-rygere der festede, ville der blive åbnet steder til dem. Men der er ikke nok, derfor åbner de ikke.

Lige nu har du brug for at påstå at der er like 100.000 ikke-rygere der fester på de her sene tidspunkter. Men de er nogen særlige mennesker der simpelthen nægter at gå i byen. De vil KUN feste derhjemme. Derfor kan man ikke åbne et værtshus til dem.

Ikke-rygerne er klart i overtal i byen til 3-4-5 stykker hvor balancen vender fordi ikke-rygerne går hjem.

Det er da fordi ikke-rygere har en hemmelig pagt om aldrig at feste ude i byen efter kl 6. De siger de går hjem og sover, men i virkeligheden er det en hemmelig klub hvor de faker at de går hjem fordi no reason.

Det virker umiddelbart ret usandsynligt :) Og som noget du finder på fordi du er stædig.


Altså, du har bare snakket en masse om “natværtshuse,” dvs. Guldregn og Hong Kong og andre steder, hvor alkoholikerne hænger ud. Benægter du virkelig, at der findes masser af rygerfri barer og klubber i København, som også har åbent om natten? For så ved jeg da virkelig ikke, hvordan jeg som ikke-ryger så mange gange har formået at gå i byen og først dingle hjem klokken 5-6 stykker uden at stinke af røg. :)


Kl 5-6, det er tidligt. Det er der ikke-rygerne går hjem :) Det er jo det jeg siger. Nogen af os tager lige 3-4 timer mere når de normale steder lukker, og der er kun rygersteder tilbage fordi der kun er rygere på benene endnu.

Og nej, det er på ingen måde kun alkoholikere lol. Det er de samme folk der sidder på barerne rundt omkring, hvor der så er 1-2 stykker fra hver bar der ender på de sene steder. Plus en særlig klasse af freaks man kun ser derinde.

Men jeg skulle næsten have forudset din næste taktik er at benægte, det er mere festligt at gå der end at gå hjem. Fordi du ikke vil indrømme det, så er næste step vel at du erklærer at det klart mest festlige er at sove. Det er logisk, fordi når du nu ikke slipper for at indrømme at der er flest rygere der, så er næste mulighed så at du begynder at benægte at man kan kalde det en fest der der sker derinde.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2018, 21:19

DenSyngendeLussing skrev:Men problemet, at du måske i virkeligheden tænker på morgenværtshuse, siden du synes det er “tidligt” at gå hjem før klokken 6. Og med al respekt - fest har der sgu aldrig været på noget værtshus klokken lort om morgenen. Allerhøjest en samling pissefulde rygere og gamle alkoholikere, som ikke gider gå hjem.


Ja og der er det i en nøddeskal.

Jeg synes det er kedeligt at gå hjem, så jeg tager de oplevelser der nu er tilbage. Og chancen for at man møder nogen spændende folk derned, det sker ofte, ellers gad ingen det jo. Hvis der er kedeligt, så går man jo bare hjem alligevel.

Fordi man hellere vil maksimere oplevelserne i stedet for at sove. Og det er derfor ikke-rygerne altid er de sidste oppe.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Juki » 4. feb 2018, 21:39

DenSyngendeLussing skrev:Jamen det er jo nok, som man ser på det. Hvis jeg forstår eks-Maupassant rigtigt, så er rygere for eksempel sjovere end ikke-rygere, fordi de går på værtshus efter klokken 6 om morgenen. Til det må jeg bare svare, at jeg endnu aldrig har oplevet, at klientellet på et værtshus tidligt om morgenen skulle være specielt sjove eller festlige.

Jeg ved i det hele taget ikke, hvorfor det skulle være et tegn på sjovhed, at man ikke er til at drive hjem fra en druktur. For mig signalerer en tur på morgenværtshus snarere, at man ikke kan finde ud af, hvornår festen har peaket og desperat holder ud i håbet om, at det bliver fedt igen. Det gør det bare aldrig.

Med de priser de forskellige barer/diskoteker tager for entré/garderobe og drikkevarer, så vil jeg fandeme også have noget for pengene :lol: Jeg går derfor sjældent tidligt hjem når jeg har været i byen. Enkelte gange er jeg endt med at slutte natten/starte morgenen på et snusket værtshus, men altså.. Tit er det dårligt musik der bliver spillet(hvem danser glad til Poul Krebs??) der er ikke noget dansegulv og udbudet af dansepartnere er dårligt. På det tidspunkt kan de andre besøgende jo knapt nok stå oprejst.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Jeg har fået nok - sundhedsfanatikere, bland jer udenom, og lad dog rygerne ose!

Indlægaf Lykke » 11. feb 2018, 19:29

Juki skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jamen det er jo nok, som man ser på det. Hvis jeg forstår eks-Maupassant rigtigt, så er rygere for eksempel sjovere end ikke-rygere, fordi de går på værtshus efter klokken 6 om morgenen. Til det må jeg bare svare, at jeg endnu aldrig har oplevet, at klientellet på et værtshus tidligt om morgenen skulle være specielt sjove eller festlige.

Jeg ved i det hele taget ikke, hvorfor det skulle være et tegn på sjovhed, at man ikke er til at drive hjem fra en druktur. For mig signalerer en tur på morgenværtshus snarere, at man ikke kan finde ud af, hvornår festen har peaket og desperat holder ud i håbet om, at det bliver fedt igen. Det gør det bare aldrig.

Med de priser de forskellige barer/diskoteker tager for entré/garderobe og drikkevarer, så vil jeg fandeme også have noget for pengene :lol: Jeg går derfor sjældent tidligt hjem når jeg har været i byen. Enkelte gange er jeg endt med at slutte natten/starte morgenen på et snusket værtshus, men altså.. Tit er det dårligt musik der bliver spillet(hvem danser glad til Poul Krebs??) der er ikke noget dansegulv og udbudet af dansepartnere er dårligt. På det tidspunkt kan de andre besøgende jo knapt nok stå oprejst.


Poul :love:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"