Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf thomassneum » 29. jan 2018, 15:31

vibbsen skrev:
Jeg har ALDRIG hørt om folk med hjemmearbejdspladser som ikke tog ind på kontoret hvis der var behov for at mødes. Aldrig. Og det på trods af at jeg i mange år har arbejdede steder hvor hjemmearbejdsplads var meget normalt for f.eks. sælgere og en del andre funktioner. Og har svært ved at forestille mig at det vil være en procedure som vil være gængs hos en arbejdsplads i størrelsesordenen med en kommune.


Vi har selv hjemmearbejdspladser præcist som du beskev det.
Jeg har vist nok, heller ikke haft nogen kunder eller kollegaer i privaten, i relation til arbejdet. Men derfor kan det da tænkes at andre har. Jeg har f.eks. være hjemme hos direktøren i arbejdrealationer.

Vi har da også lejligheder som stilles til rådighed for ansatte i længere perioder, og i forbindelse med deres kontrakt. Det er altså deres "privatbolig" med ejet af firmaet. (hedder sikkert noget andet.)


Men altså.. jeg tænker da ikke at det er helt utænkeligt, at kollegaer kommer hjem til hjemmearbejdspladser - sårn.. i det brede spektra. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf LadyFox » 29. jan 2018, 18:21

thomassneum skrev:Har det noget at gøre med - at hvis man arbejder hjemme er du også forpligtet til evt. at få folk hjem som er tilknyttet arbejdet, eller er kunder. Og det er arbejdspladsens regler som går forud for om du kan arbejde hjemme - ergo et rygeforbud.

Men hvis hvis vi siger at en persons arbejdsdag lægger fra 8-16, så er personen jo stadig fritstillet til at suge sig igennem 60 cigaretter for lukkede vinduer i tidsrummet 16.01-7.59. Hvis personen så skal have en kollega forbi til et møde klokken 14.30 gør det da overhovedet ingen forskel om den sidste cigaret er røget klokken 7.25 eller 9.30.
1
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf paint » 29. jan 2018, 22:31

LadyFox skrev:Hvordan har de dog tænkt sig at kontrollere det?

Men uanset hvad så synes jeg ikke det er noget kommunen skal blande sig i.


En røgdetektor, tilsluttet WIFI?

Hvis nu man også gav de ansatte en elektronisk fodlænke, de skulle have på i arbejdstiden, så kunne man også lige give dem et kraftigt stød, hvis man opdagede at de røg.

Kun for deres egen skyld, naturligvis - som led i at man 'kerede' sig om folks helbred. :stoned:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2018, 00:04

Akehurst2 skrev:
vibbsen skrev:
vulpesVelox skrev:
LadyFox skrev:Hvordan har de dog tænkt sig at kontrollere det?

Men uanset hvad så synes jeg ikke det er noget kommunen skal blande sig i.

Som ræven hér siger det.

I forlængelse: Det er det hér, jeres skattekroner går til, venner. - En flok gumpetunge døgenigte der bruger offentlige midler, kontorer og kaffe-kage budgetter på at sidde og finde på tiltag, der kan legitimere deres egne stillinger og lønrammer.


Præcis !!! Det her er da tæt på noget af det mest stupide jeg længe har hørt....De må jo for fanden have sniffet lim.



Ja, sniffet lim er lige ordet. Og så i arbejdstiden. Hvor de ellers får løn for at udføre en opgave, og hvor vi jo i øvrigt bekymrer os om deres helbred. Det er faktisk ret usundt at sniffe lim.



De må have
    sniffet lim
    taget LSD
    drukket mange flasker snaps
    drukket mange flasker rødvin
    røget hash
    sniffet coke
    røget havana-cigarer

Alt det og så må deres ansatte ikke en gang ryge i "arbejds"tiden derhjemme!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2018, 00:06

LadyFox skrev:
thomassneum skrev:Har det noget at gøre med - at hvis man arbejder hjemme er du også forpligtet til evt. at få folk hjem som er tilknyttet arbejdet, eller er kunder. Og det er arbejdspladsens regler som går forud for om du kan arbejde hjemme - ergo et rygeforbud.

Men hvis hvis vi siger at en persons arbejdsdag lægger fra 8-16, så er personen jo stadig fritstillet til at suge sig igennem 60 cigaretter for lukkede vinduer i tidsrummet 16.01-7.59. Hvis personen så skal have en kollega forbi til et møde klokken 14.30 gør det da overhovedet ingen forskel om den sidste cigaret er røget klokken 7.25 eller 9.30.


Hvis de har en ægtefælle der kommer forbi om dagen, så må han/hun vel godt ryge inde i det samme rum som den ansatte ikke må ryge i? :stoned:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2018, 00:10

Altså forbuddet går vel kun på personen der har jobbet, så alle andre har lov til at pulse løs inde i rummet hvor der arbejdes?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2018, 00:40

vulpesVelox skrev:
eks-Maupassant skrev:Altså forbuddet går vel kun på personen der har jobbet, så alle andre har lov til at pulse løs inde i rummet hvor der arbejdes?

Den bliver godt nok svær at holde fast i i byretten, den dér :lol:

"Jo, jeg ved godt at der blev røget i kontoret den dag, men det var konen! - og ja på et tidspunkt var cigaren da også rimelig tæt på mine læber, men jeg inhalerede altså ikke!"


I did NOT inhale!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf LadyFox » 30. jan 2018, 05:14

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
thomassneum skrev:Har det noget at gøre med - at hvis man arbejder hjemme er du også forpligtet til evt. at få folk hjem som er tilknyttet arbejdet, eller er kunder. Og det er arbejdspladsens regler som går forud for om du kan arbejde hjemme - ergo et rygeforbud.

Men hvis hvis vi siger at en persons arbejdsdag lægger fra 8-16, så er personen jo stadig fritstillet til at suge sig igennem 60 cigaretter for lukkede vinduer i tidsrummet 16.01-7.59. Hvis personen så skal have en kollega forbi til et møde klokken 14.30 gør det da overhovedet ingen forskel om den sidste cigaret er røget klokken 7.25 eller 9.30.


Hvis de har en ægtefælle der kommer forbi om dagen, så må han/hun vel godt ryge inde i det samme rum som den ansatte ikke må ryge i? :stoned:


Og på et split sekund gik den ansatte fra skurk til et stakkels offer :ae:
0
...
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Må ikke ryge i eget hjem: Tre kommuner har totalforbud mod rygning i arbejdstiden

Indlægaf fisken80 » 30. jan 2018, 11:47

thomassneum skrev:
vibbsen skrev:
Jeg har ALDRIG hørt om folk med hjemmearbejdspladser som ikke tog ind på kontoret hvis der var behov for at mødes. Aldrig. Og det på trods af at jeg i mange år har arbejdede steder hvor hjemmearbejdsplads var meget normalt for f.eks. sælgere og en del andre funktioner. Og har svært ved at forestille mig at det vil være en procedure som vil være gængs hos en arbejdsplads i størrelsesordenen med en kommune.


Vi har selv hjemmearbejdspladser præcist som du beskev det.
Jeg har vist nok, heller ikke haft nogen kunder eller kollegaer i privaten, i relation til arbejdet. Men derfor kan det da tænkes at andre har. Jeg har f.eks. være hjemme hos direktøren i arbejdrealationer.

Vi har da også lejligheder som stilles til rådighed for ansatte i længere perioder, og i forbindelse med deres kontrakt. Det er altså deres "privatbolig" med ejet af firmaet. (hedder sikkert noget andet.)


Men altså.. jeg tænker da ikke at det er helt utænkeligt, at kollegaer kommer hjem til hjemmearbejdspladser - sårn.. i det brede spektra. :)


I min branche er det også helt normalt at arbejde hjemme, og jeg har vitterligt aldrig hørt om nogen, der holdt møder i privaten. Og det har jeg altså heller ikke andre brancher med hjemmearbejdsdage. Aldrig. Jeg tror virkelig det er noget der forekommer meget meget sjældent.

Og forslaget er så snotdumt, at jeg har svært ved at være i det...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"