Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 18:44

Jeg overvejer faktisk at stemme ja.
Dels har jeg tillid til DLF, dels vil jeg faktisk gerne have behovet for en ny arbejdstidsaftale pindet ud. Ikke fordi det ikke er indlysende for mig, men fordi jeg tror, at argumenterne vil stå stærkere, når de ikke (næsten) kun kommer fra os selv. Kommisionen er en nødløsning i mine øjne, men lige nu kan jeg ikke se bedre realistiske bud på, hvordan vi kan bevæge os videre i den rigtige retning.
4
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 29. apr 2018, 19:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg overvejer faktisk at stemme ja.
Dels har jeg tillid til DLF, dels vil jeg faktisk gerne have behovet for en ny arbejdstidsaftale pindet ud. Ikke fordi det ikke er indlysende for mig, men fordi jeg tror, at argumenterne vil stå stærkere, når de ikke (næsten) kun kommer fra os selv. Kommisionen er en nødløsning i mine øjne, men lige nu kan jeg ikke se bedre realistiske bud på, hvordan vi kan bevæge os videre i den rigtige retning.




Min tillid er helt røget fløjten.
Stemte du ja i 15?

I så fald.. hvad skete der lige med det der blev lovet der.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jun 2018, 10:33

3F: 90% ja
BUPL: 94% ja
Dansk El-forbund: 90% ja
Dansk Metal: ca. 90% ja
DLF: 74,6% ja
FOA: 95% ja
Fængselsforbundet: 69% ja
HK: 94% ja
Teknisk Landsforbund: 95% ja (+/- i de tre sektorer)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Allmost_Famous » 4. jun 2018, 10:37

Skuffende...
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Seladon » 4. jun 2018, 10:49

DLF: 74,6% ja

jeg ved ikke hvorfor jeg lige nu tænker på begrebet "masochisme" . ;) :fløjt:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Artem » 4. jun 2018, 11:09

Ok så lærene stemmer ja på trods af den manglede arbejdstidsaftale, men hvad er det lige med Fængselsforbundet? Hvad er de utilfreds med der?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Artem » 4. jun 2018, 12:27

Confucius skrev:De har fået så meget som de realistisk kan håbe på, så de kan kun tabe på at stemme nej. Jeg ville være blevet overrasket, hvis de havde stemt nej.

Jeg er enig, har svært ved at se hvad de skulle få ud af at stemme nej, for så ville det bare ende i en konflikt igen alene for dem, og tvivler på det ville gå bedre denne gang.

Min underen gik også mest på Fængselsforbundet som åbenbart er dem som er mest utilfredse. Hvor jeg slet ikke ved hvad de skulle være utilfredse med?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jun 2018, 12:44

Artem skrev:
Confucius skrev:De har fået så meget som de realistisk kan håbe på, så de kan kun tabe på at stemme nej. Jeg ville være blevet overrasket, hvis de havde stemt nej.

Jeg er enig, har svært ved at se hvad de skulle få ud af at stemme nej, for så ville det bare ende i en konflikt igen alene for dem, og tvivler på det ville gå bedre denne gang.

Min underen gik også mest på Fængselsforbundet som åbenbart er dem som er mest utilfredse. Hvor jeg slet ikke ved hvad de skulle være utilfredse med?


Jeg kender ikke til deres konkrete spørgsmål i den her overenskomstforhandling, men Fængselsforbundets ansatte har generelt hårde arbejdsvilkår og jeg kan forestille mig, at de har ønsket bedre vilkår generelt:

https://www.tv2fyn.dk/artikel/opraab-fr ... ngler-folk
https://faengselsforbundet.dk/fagbladet ... -om-aaret/
https://faengselsforbundet.dk/fagbladet ... faengsler/
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"