54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf DenBruneMunk » 15. jan 2018, 11:01

Mistermor skrev:
DenBruneMunk skrev:
Mistermor skrev:
DenBruneMunk skrev:Er problemet ikke at folk spørger til hans familie og ikke generelt? Og der vælger han vel selv hvem han skal svare, han er jo præsident. Hvis han nægter farens fortid og medvirken, så har han vel meldt sin mening ud omkring familieforholdet.


Men han har stadig ikke taget afstand. Tvært imod!

Man kan ikke tage afstand for noget man nægter.

Hvis det var din far, så ville du vel ikke bekræfte nogen her i at din far var KKK men nok mere nægte historien?


Det er jeg ikke enig i. Hvis jeg var politiker, og aviserne bragte en historie om, at min far havde været i KKK, ville jeg selvfølgelig påpege, at det var usandt, hvis det var tilfældet, men jeg ville stadig understrege, at det var en "forening", jeg gerne ville tage dybt afstand fra.

At benægte historien er jo bare at glide af og undlade at tage stilling.

Ikke fordi jeg kan lide Trump men politikere har det ofte med ikke at tage stilling men af bekræfte eller benægte.

Klart nogen som sagen ikke vedrører giver udtryk for deres mening og tager afstand, det er så ikke tilfældet når spørgsmålet går på hans far.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2018, 18:34

DenBruneMunk skrev:
eks-Maupassant skrev:Der er vist nok ikke nogen manual det står i?

Ens far er vel ikke en "forfader".

Hvor finder du din manual hvor der står du kan bruge hans far og hans liv imod Trump's nuværende liv? Den findes vist kun i dit hoved.


Ja jeg skriver jo "Der er vist nok ikke nogen manual", og ud fra det at jeg bruger ordet "ikke" kan du jo regne ud jeg ikke mener der er nogen. Hvis du ikke ved hvad "ikke" betyder kan du slå det op i en ordbog.

Ved ikke hvad du mener med at "bruge" hans far?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2018, 18:37

DenBruneMunk skrev:
Mistermor skrev:
DenBruneMunk skrev:
Mistermor skrev:
DenBruneMunk skrev:Er problemet ikke at folk spørger til hans familie og ikke generelt? Og der vælger han vel selv hvem han skal svare, han er jo præsident. Hvis han nægter farens fortid og medvirken, så har han vel meldt sin mening ud omkring familieforholdet.


Men han har stadig ikke taget afstand. Tvært imod!

Man kan ikke tage afstand for noget man nægter.

Hvis det var din far, så ville du vel ikke bekræfte nogen her i at din far var KKK men nok mere nægte historien?


Det er jeg ikke enig i. Hvis jeg var politiker, og aviserne bragte en historie om, at min far havde været i KKK, ville jeg selvfølgelig påpege, at det var usandt, hvis det var tilfældet, men jeg ville stadig understrege, at det var en "forening", jeg gerne ville tage dybt afstand fra.

At benægte historien er jo bare at glide af og undlade at tage stilling.

Ikke fordi jeg kan lide Trump men politikere har det ofte med ikke at tage stilling men af bekræfte eller benægte.

Klart nogen som sagen ikke vedrører giver udtryk for deres mening og tager afstand, det er så ikke tilfældet når spørgsmålet går på hans far.


Han er blevet spurgt om KKK flere gange i flere sammenhænge og han har ikke taget afstand.

Har jeg forklaret dig 1 gang allerede.

Det er som om du har låst dig fast på at det eneste med Trump og KKK / nynasister er det med hans far? Det er bare ikke der den ligger og sådan er det bare.

Det var fremme omkring en demo af nynazister i forbindelse med statuerne i sydstaterne f.eks.

Selv hørte jeg først det med han far da jeg postede det her i tråden.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2018, 18:40

eks-Maupassant skrev:Han er blevet spurgt om KKK flere gange i flere sammenhænge og han har ikke taget afstand.
[...]

Problemet er, at man slet ikke kan regne med, hvad han siger anyways. For nogle år siden tog han klart afstand fra David Duke (tidligere klanleder), men under valgkampen sagde han i et interview (efter at Duke have "endorset" ham), at han slet ikke vidste, hvem det var.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2018, 18:46

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Han er blevet spurgt om KKK flere gange i flere sammenhænge og han har ikke taget afstand.
[...]

Problemet er, at man slet ikke kan regne med, hvad han siger anyways. For nogle år siden tog han klart afstand fra David Duke (tidligere klanleder), men under valgkampen sagde han i et interview (efter at Duke have "endorset" ham), at han slet ikke vidste, hvem det var.


Rigtigt nok, men han har en nogenlunde konsistent adfærd der ligner skabsracisme.

Helt tilbage i 1980erne blev han f.eks. dømt for diskrimination, fordi han pressede sorte lejere ud, der var papirer i hans organisation der stod de sorte skulle ud.

Hvornår var det at han tog afstand fra Duke?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2018, 19:26

eks-Maupassant skrev:[...]
Hvornår var det at han tog afstand fra Duke?

Det tør jeg sige - men under valgkampen blev han spurgt, om han ikke ville frasige sig støtte fra David Duke og "white supremacists"?
Og der sagde han, at han ikke vidste, hvem Duke var - eller hvad "ws" var. Og så spillede de selvfølgelig det gamle klip. Men jeg ved ikke, præcis hvornår det var fra.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2018, 20:35

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:[...]
Hvornår var det at han tog afstand fra Duke?

Det tør jeg sige - men under valgkampen blev han spurgt, om han ikke ville frasige sig støtte fra David Duke og "white supremacists"?
Og der sagde han, at han ikke vidste, hvem Duke var - eller hvad "ws" var. Og så spillede de selvfølgelig det gamle klip. Men jeg ved ikke, præcis hvornår det var fra.


Tror måske de begge stillede op til præsident i 2000, og det kan være derfra
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2018, 21:34

eks-Maupassant skrev:Tror måske de begge stillede op til præsident i 2000, og det kan være derfra

Jep!
https://www.factcheck.org/2016/03/trump ... e-amnesia/
Duke ran for governor of Louisiana in 1991 as a Republican, and Trump said at the time that President George H.W. Bush was right “to come out against” Duke’s campaign. Duke lost but he won a majority of the white vote — which Trump found troubling. “I hate seeing what it represents,” Trump said, referring to what he called the “anger vote.”

In 2000, Trump considered running for the Reform Party presidential nomination but did not run because he said he did not want to be associated with Pat Buchanan, who had left the Republican Party to seek the Reform Party nomination, and David Duke, who supported Buchanan. Trump at the time called Duke “a bigot, a racist, a problem.”
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2018, 22:48

Der er en anden disawowal her http://edition.cnn.com/2016/03/03/polit ... index.html

fra 2016

og WaPo har samlet alle hans Duke-statements.

https://www.washingtonpost.com/news/fac ... b7153d2bbf
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2018, 22:52

eks-Maupassant skrev:Der er en anden disawowal her http://edition.cnn.com/2016/03/03/polit ... index.html

fra 2016
[...]

Ja, det er rigtigt - men det var netop nogle dage efter at han havde påstået aldrig at have hørt om ham, og dette havde været meget omtalt, at medierne fik halet den afstandtagen ud af ham.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 54 afrikanske lande kræver undskyldning fra Trump

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2018, 23:02

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Der er en anden disawowal her http://edition.cnn.com/2016/03/03/polit ... index.html

fra 2016
[...]

Ja, det er rigtigt - men det var netop nogle dage efter at han havde påstået aldrig at have hørt om ham, og dette havde været meget omtalt, at medierne fik halet den afstandtagen ud af ham.


Yes.

Det er svært at sige hvad det går ud på.

Det kan også være at T bare siger om Duke hvad han nu tænker er bedst for vælgere og medier sådan lige nu og her?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"