Elbiler skal nu give lyd fra sig for at advare bløde trafikanter

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1270

Re: Elbiler skal nu give lyd fra sig for at advare bløde trafikanter

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jul 2019, 08:24

Dane skrev:
Falstria skrev:
Dane skrev:
Falstria skrev:
Dane skrev:
Der er åbenbart ikke mange der har lavet undersøgelser af el og hybridbilers uheldsstatistik, men nordmændene har og forsikringsselskabet “Gjensidige” konkluderer at el og hybridbiler er involveret i 20% flere person uheld end dieselbiler, men hvilken slags person uheld kan man ikke se uden abonnement :gruble:

https://www.aftenposten.no/norge/i/4dJK ... ybridbiler

El-bilerne kører primært rundt i Oslo, hvor andelen af personskader er højere.

Ja, men nu var der jo lavet en sammenligning med andre biler :gruble:

Men har de forholdt sig udelukkende til Oslo, eller tæller diesel biler fra hele Norge med i sammenligningen?

De skal jo nøjes med at kigge på biler i Oslo, når nu det er der elbiler kører rundt, ellers giver det ikke mening at sammenligne med andre typer biler.

Jeg tror godt man kan formode at undersøgelsen dækker hele Norge og man skal huske på at den omfatter hybridbiler og ikke kun el biler :)

Nu kan man finde flere links til selve historien, og lidt mere information.

Gjensidige's argument i hele undersøgelsen er at el og hybrid biler har flere hestekræfter og på det grundlag udgør de en større risiko og sidst, disse el biler får også flere materielle skader (årsag?) siger de.

At de virkelig kun sammenligner med diesel biler i nyere tid og el biler, synes jeg er mærkeligt. Norge må være storforbruger af diesel drevne biler.

"Gjensidige trekker fram antall hestekrefter som en helt sentral årsak til den høyere risikoen"

Gjensidigs argument skydes så ned af NAF (Norge Automobil Forbund)

"Det blir feil å kategorisere én bilgruppe når elbiler handler om alt fra Nissan Leaf til Tesla. Når du går fra en ordinær dieselbil til Tesla, må du være bevisst på at den har mer krefter. Men de skal ikke være verre å håndtere enn andre biler, sier NAFs fungerende kommunikasjonssjef Nils Sødal."

Det må så være på sin plads at afgøre at Gjensidige's undersøgelse INTET har med støj og lyskryds at gøre, når deres fokus er på hestekræfter :)
0
Brugeravatar
Dane
Kort karma: 10
Likede indlæg: 302

Indlægaf Dane » 11. jul 2019, 18:24

DenBruneMunk skrev:
Dane skrev:
Falstria skrev:
Dane skrev:
Falstria skrev:
Dane skrev:
Der er åbenbart ikke mange der har lavet undersøgelser af el og hybridbilers uheldsstatistik, men nordmændene har og forsikringsselskabet “Gjensidige” konkluderer at el og hybridbiler er involveret i 20% flere person uheld end dieselbiler, men hvilken slags person uheld kan man ikke se uden abonnement :gruble:

https://www.aftenposten.no/norge/i/4dJK ... ybridbiler

El-bilerne kører primært rundt i Oslo, hvor andelen af personskader er højere.

Ja, men nu var der jo lavet en sammenligning med andre biler :gruble:

Men har de forholdt sig udelukkende til Oslo, eller tæller diesel biler fra hele Norge med i sammenligningen?

De skal jo nøjes med at kigge på biler i Oslo, når nu det er der elbiler kører rundt, ellers giver det ikke mening at sammenligne med andre typer biler.

Jeg tror godt man kan formode at undersøgelsen dækker hele Norge og man skal huske på at den omfatter hybridbiler og ikke kun el biler :)

Nu kan man finde flere links til selve historien, og lidt mere information.

Gjensidige's argument i hele undersøgelsen er at el og hybrid biler har flere hestekræfter og på det grundlag udgør de en større risiko og sidst, disse el biler får også flere materielle skader (årsag?) siger de.

At de virkelig kun sammenligner med diesel biler i nyere tid og el biler, synes jeg er mærkeligt. Norge må være storforbruger af diesel drevne biler.

"Gjensidige trekker fram antall hestekrefter som en helt sentral årsak til den høyere risikoen"

Gjensidigs argument skydes så ned af NAF (Norge Automobil Forbund)

"Det blir feil å kategorisere én bilgruppe når elbiler handler om alt fra Nissan Leaf til Tesla. Når du går fra en ordinær dieselbil til Tesla, må du være bevisst på at den har mer krefter. Men de skal ikke være verre å håndtere enn andre biler, sier NAFs fungerende kommunikasjonssjef Nils Sødal."

Det må så være på sin plads at afgøre at Gjensidige's undersøgelse INTET har med støj og lyskryds at gøre, når deres fokus er på hestekræfter :)

Ingen har påstået at den norske undersøgelse handlede om støj :)

Det var det eneste link jeg kunne finde der omhandlede uheld med el biler og jeg forstår ikke hvad hestekræfter har med uheld at gøre hvis man formoder at flertallet overholder fartgrænserne :gruble:
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 653
Likede indlæg: 3889

Indlægaf Falstria » 17. jul 2019, 17:28

Min kommende elbil skal sige pruttelyde af hensyn til de blinde (eller dem der stirrer ned på deres telefon når de går) og udsende ildelugtende dunster af hensyn til de døve (eller dem med musik i ørerne).
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 728
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 12604

Indlægaf Delfin » 17. jul 2019, 21:30

Falstria skrev:Min kommende elbil skal sige pruttelyde af hensyn til de blinde (eller dem der stirrer ned på deres telefon når de går) og udsende ildelugtende dunster af hensyn til de døve (eller dem med musik i ørerne).

Min skal spille:

Se her kommer mutter med el i spand,

tralalalala (ny tekst)

For tiden er så kort, og det ku’ hænde,
hun kom for sent, for sent til livets ende
1
14 11 14

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"