Udviste udlændinge sendes til øde ø

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 307
Likede indlæg: 6194

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf DenSyngendeLussing » 6. dec 2018, 10:21

Pax Romana skrev:Det er jo netop det som ofte går galt i debatten flygtninge/asylansøgere. Det at man faktisk ikke sætter sig ind i begreberne.

En asylansøger er en udlænding, som søger om at blive anerkendt som flygtning og dermed opnå beskyttelse.

Flygtning er så den juridiske status som giver dig opholdstilladelse.

En indvandrer er en udlænding, som har fået opholdstilladelse i Danmark, enten via arbejdstilladelse eller familiesammenføjning

Og så skal man måske lige slå fast at, man ikke kan søge asyl på grund af naturkatastrofer, klimaforandringer, fattigdom eller ringe levevilkår i øvrigt. Så begrebet ”velfærdsflygtning” har ingen hold i virkeligheden.

Helt rigtigt. Der lader også til at være en del forvirring omkring, hvad "tålt ophold" dækker over, selvom en hurtig internetsøgning vil afdække, at der ikke er tale om afviste asylansøgere, som ikke kan hjemsendes. Tålt ophold er en juridisk særstatus, som alene tildeles udlændinge, der er mistænkt for krigsforbrydelser eller forbrydelser mod menneskeheden, udlændinge, der anses som værende en trussel mod statens sikkerhed eller udlændinge, som har overtrådt Straffeloven og modtaget en udvisningsdom - og som alle stadig er i landet, fordi hjemsendelsen ikke kan effektueres. Ved en afvist asylansøger, der ikke kan hjemsendes, men som ikke er mistænkt eller dømt for forbrydelser, plejer man derimod at bruge betegnelsen "fastlåst hjemsendelsesstatus." Det er ikke det samme.

Det er absurd nemt at gøre sig selv bare en smule klogere på fakta, inden man farer frem med trukket nazikort og vilde fantasier, men folk vil hellere være dovne og forargede. I går var der endda en kvinde på Facebook, der spurgte mig, om jeg ville forklare hende forskellen på en udlænding på tålt ophold og en afvist asylansøger, fordi hun åbenbart havde fået galt fat i, hvem der skulle til Lindholm. Jeg svarede hende, at eftersom hendes fingre ikke lod til at være faldet af, så kunne hun med fordel selv finde frem til svaret.
Senest rettet af DenSyngendeLussing 6. dec 2018, 10:33, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1579

Indlægaf thomassneum » 6. dec 2018, 10:31

Lidt gammel artikel, men det illustrerer nok meget godt hvorfor man "frygter" personer på tålt ophold, i samfundet.

Ud af 67 personer har 24 begået kriminalitet, mens de var på tålt ophold i Danmark i årene 2011 til 2015.
LINK: https://www.berlingske.dk/politik/hver- ... inalitet-0
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1634

Indlægaf Pax Romana » 6. dec 2018, 10:38

kidkomb skrev:Lige præcis.
Alle nuancer går fuldkommen fløjten i folks glorie-onani.
Jeg håber virkelig at det snart kommer på mode at forholde sig nuanceret til tingene og at det snart er slut med denne her bølge af selvfede mennesker, der selv synes at de er så rigtige at de helt overser hvordan de behandler deres "modstandere".
At bagatellisere en DF-vælger til et umenneske, er ligeså idiotisk som at bagatellisere en asylansøger til et umenneske. OG det skaber bare endnu flere DF-vælgere. Nogle gange tænker jeg på at det smarteste lobby-arbejde DF nogensinde har lavet er at oprette venligboerne.....
Dansk Folkeparti udøver en klart racistisk retorik og politisk stil. Vor eget folk, nation og kultur er under angreb. Det er holdningen til de ”fremmede”. For DF er et multietnisk samfund lig med massevoldtægter, grov vold, utryghed, tvangsægteskaber, kvindeundertrykkelse og bandekriminalitet. Og så kan du kalde det glorie-onani om du vil, men i mine øjne fremmer DF ikke ligefrem en åben og fri debat.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2345
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22449

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 10:44

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Lige præcis.
Alle nuancer går fuldkommen fløjten i folks glorie-onani.
Jeg håber virkelig at det snart kommer på mode at forholde sig nuanceret til tingene og at det snart er slut med denne her bølge af selvfede mennesker, der selv synes at de er så rigtige at de helt overser hvordan de behandler deres "modstandere".
At bagatellisere en DF-vælger til et umenneske, er ligeså idiotisk som at bagatellisere en asylansøger til et umenneske. OG det skaber bare endnu flere DF-vælgere. Nogle gange tænker jeg på at det smarteste lobby-arbejde DF nogensinde har lavet er at oprette venligboerne.....
Dansk Folkeparti udøver en klart racistisk retorik og politisk stil. Vor eget folk, nation og kultur er under angreb. Det er holdningen til de ”fremmede”. For DF er et multietnisk samfund lig med massevoldtægter, grov vold, utryghed, tvangsægteskaber, kvindeundertrykkelse og bandekriminalitet. Og så kan du kalde det glorie-onani om du vil, men i mine øjne fremmer DF ikke ligefrem en åben og fri debat.

Se, der er den igen. Man kan ikke påpege hykleriet uden at nogen straks kommer farende og fortæller hvor stygge mennesker DF-vælgere er og insinuerer at jeg på nogen som helst måde synes at de er noget der minder om positivt.
Jeg roste IKKE DF. Helt ærligt, jeg synes det er virkelig beskæmmende at man ikke kan påpege at rød bloks tilsvining af 20% af danmarks vælgere er meget sammenligneligt med den retorik DF bruger. Det bliver ikke meget mere hyklerisk.
6
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1634

Indlægaf Pax Romana » 6. dec 2018, 11:06

kidkomb skrev:Se, der er den igen. Man kan ikke påpege hykleriet uden at nogen straks kommer farende og fortæller hvor stygge mennesker DF-vælgere er og insinuerer at jeg på nogen som helst måde synes at de er noget der minder om positivt.
Jeg roste IKKE DF. Helt ærligt, jeg synes det er virkelig beskæmmende at man ikke kan påpege at rød bloks tilsvining af 20% af danmarks vælgere er meget sammenligneligt med den retorik DF bruger. Det bliver ikke meget mere hyklerisk.
Jeg vil aldrig fortælle en DF-vælger at han er en styg person. Men de folkevalgte DF politikere, de får svar på tiltale.
De bliver aldrig stuerene i min ”hykleriske” verden.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 11:09

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Se, der er den igen. Man kan ikke påpege hykleriet uden at nogen straks kommer farende og fortæller hvor stygge mennesker DF-vælgere er og insinuerer at jeg på nogen som helst måde synes at de er noget der minder om positivt.
Jeg vil aldrig fortælle en DF-vælger at han er en styg person. Men de folkevalgte DF politikere, de får svar på tiltale.
De bliver aldrig stuerene i min ”hykleriske” verden.

Men det har ingenting overhovedet at gøre med mit indlæg?
Kan du slet ikke se det??
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 11:18

Jeg synes vitterligt at der er en valid pointe i at venstrefløjen, de af dem er på det udadreagerende hold, de prædiker næstekærlighed, accept af forskelligheder og dialoooog, men sekundet der bliver sagt noget om DF, så er de fyr og flamme af eder og forbandelser og så fulde af had at selv den mest arge DF-tilhænger kan møde sin overmand iblandt dem.
6
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 307
Likede indlæg: 6194

Indlægaf DenSyngendeLussing » 6. dec 2018, 11:41

Jeg synes også, det er sært, at man gerne må kalde folk for forfærdelige ting, fordi man selv føler, at man er på "de godes side" (hvad det så end betyder). Selvfølgelig er der et problem med grimme gloser på højrefløjen, men det er ikke bedre på venstrefløjen, hvor man nærmest fremstilles som en SS-officer, hvis man vover at forholde sig bare moderat kritisk til ét eller flere indvandrer/flygtninge/asylspørgsmål. Så bliver der i visse kredse givet los for de følelsesladede tirader om "indre svinehunde," "racister" og "nazister," der bliver holdt fakkeloptog og skrevet lange, bange sange om den forfærdelige højredrejning i Europa. For mange humanister er der åbenbart ingen gylden middelvej mellem helt åbne grænser og koncentrationslejre. Carsten Jensen hyldes for eksempel af mange på venstrefløjen som en regulær helt, selvom han er en kæmpeidiot, en hykler og ikke er bleg for at hælde en gigantisk skidtspand ud over folk, som han er politisk uenig med.

Jeg har, som allerede nævnt, selv været på dét hold. Det er jeg træt af i dag, men dog også glad for, at jeg åbnede mine øjne og blev mere nuanceret. Jeg gider heller ikke gå rundt og skjule, at jeg er blevet langt mere konservativ end jeg var før i dage, selvom det har kostet et par bekendtskaber (deres valg, ikke mit). Jeg kan godt lide mit land, jeg skammer mig ikke over at være dansker og jeg vil også gerne hjælpe folk, der er flygtet fra krig og rædsel. Jeg gider bare ikke hjælpe dem, som spytter mig i hovedet. Det overrasker mig til stadighed, at dét åbenbart kan være kontroversielt. :)
Senest rettet af DenSyngendeLussing 6. dec 2018, 11:55, rettet i alt 4 gange.
6
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1579

Indlægaf thomassneum » 6. dec 2018, 11:51

kidkomb skrev:Jeg synes vitterligt at der er en valid pointe i at venstrefløjen, de af dem er på det udadreagerende hold, de prædiker næstekærlighed, accept af forskelligheder og dialoooog, men sekundet der bliver sagt noget om DF, så er de fyr og flamme af eder og forbandelser og så fulde af had at selv den mest arge DF-tilhænger kan møde sin overmand iblandt dem.

Tror nu ikke nogen parter har noget at udsætte på hinanden. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 11:53

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes vitterligt at der er en valid pointe i at venstrefløjen, de af dem er på det udadreagerende hold, de prædiker næstekærlighed, accept af forskelligheder og dialoooog, men sekundet der bliver sagt noget om DF, så er de fyr og flamme af eder og forbandelser og så fulde af had at selv den mest arge DF-tilhænger kan møde sin overmand iblandt dem.

Tror nu ikke nogen parter har noget at udsætte på hinanden. :)

Det er sjovt, jeg synes faktisk at begge parter har det at udsætte på hinanden at de er hadefulde (dem der er det) ;)
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 154
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 3233

Indlægaf landsbytossen » 6. dec 2018, 13:08

Stars skrev:
Akehurst2 skrev:
kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:Det er en fuldkommen absurd brug af mine skattepenge. :sur:

Ja.

Tænk hvor meget bedre de penge kunne være brugt til at sikre naboerne ved Kærshovedgård og til at sikre nogle marginalt bedre vilkår for de udviste, så man kunne undgå nogle af alle tyverierne. Det ville formentlig være helt absurd meget billigere.

Gad vide hvor meget mere det er end det koster at drive Kærshovedgård nu?
Men man ville formentlig ikke turde at sætte pigtrådshegn op og frihedsberøve de værste af de kriminelle der. Selvom det egentlig ville være det mest rigtige at gøre (synes jeg) For så mange penge er der altså råd til ret mange ansatte til at regulere forholdene på Kærshovedgård.
Internationalt ser det muligvis bedre ud at lade dem være på en ø, med en færge der rent faktisk går.

Man kan jo bare ikke frihedsberøve mennesker uden grund. Hvis der var grund til det, så sad de her mennesker jo stadig i fængsel.

Men så er det, jeg undrer mig:

Hørte en - DF'er, tror jeg - i radioen i går:

Lindholm skal være så skrabet, som muligt - ingen fælles tv-stue.

Og personalet skulle være fængelsbetjente :gruble:

+ 6 politibetjente på øen og lige så mange på land (Kalvehoved og omegn)

Eller - de burde jo ikke undre mig, hvis det var en DF'er.
Og når man stuver kriminelle sammen uden aktivitetsmuligheder er det vel ikke mærkeligt, man har brug for personale, der kan holde dem i skak.
Kald mig bare naiv, men jeg tror, pengen ville være givet bedre ud, hvis beboerne havde noget meningsfuldt at tage sig til.

Her har jeg en fornemmelse af, at DF vil have præcis samme forhold for Lindholms beboere, som de ønsker for hardcore kriminelle i danske fængsler.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1442

Indlægaf Stars » 6. dec 2018, 13:52

landsbytossen skrev:Her har jeg en fornemmelse af, at DF vil have præcis samme forhold for Lindholms beboere, som de ønsker for hardcore kriminelle i danske fængsler.

Det kan det være noget om. Jeg tror stadig ikke, det er smart.
0
Eks-svigersøn sælges billigt som boksebold.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3119

Indlægaf Falstria » 6. dec 2018, 18:36

thomassneum skrev:
Falstria skrev:
Kender du en polak der idag sidder på Kærshovedgård og triller tommelfingre?

Jeg har kendskab til en Polak som står til udvisning for at køre uden kørekort (han misforstod en adm. frakendelse og troede han havde kortet stadig) - som ikke ønsker at forlade landet.

Men det har jo intet at gøre med sagen så. Polen tager jo imod deres kriminelle borgere, han står nok ikke til stening når han vender hjem så vi udlevere ham også gerne.
Han bliver ikke udvist for bestandigt for så lille en ting, måske får han indrejse forbud i et år som hvis han var blevet taget inde på staden med en joint.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. dec 2018, 18:38

Stars skrev:
Men så er det, jeg undrer mig:

Hørte en - DF'er, tror jeg - i radioen i går:

Lindholm skal være så skrabet, som muligt - ingen fælles tv-stue.

Og personalet skulle være fængelsbetjente :gruble:

+ 6 politibetjente på øen og lige så mange på land (Kalvehoved og omegn)

Det er ikke noget DF bestemmer...
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. dec 2018, 18:41

thomassneum skrev:Jeg er ikke helt med her.

Det siges at øen kun er til hardcore kriminelle.
Jeg mener at hvis en person er dømt til "fare for samfundet" - hvilket også er en udvisningsbrettigelse, så burd eman kunne frihedsberøve de personer. Vi lukker sgu da heller ikke Danskere ud i samfundet, hvis det vurderes at de er "til fare for samfundet"?

Til fare for samfundet = fængsel.
Evt. behandlingsdom på ubestemt tid.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"