Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10796

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 12. jan 2018, 23:41

Jeg er stærkt fristet til at gætte på et valg, inden sommerferien. Jeg tror ikke på, at det nuværende stærkt slingrende regeringssamarbejde holder.

LA, står til 3.4% i en ny måling i Berlingske i dag. LAs liberale projekt er simpelthen brændt ud, med alle de ultimative krav som de renoncerer fra alligevel og ikke får gennemført. Meget få vil tage dem alvorligt, fremover. Samtidigt tror jeg gerne Løkke vil af med dem - eller få dem reduceret til lige over spærregrænsen, og måske få nogle rare stemmer hjem til Venstre igen.

Løkke vil naturligvis ikke have et valg lige nu, ovenpå den omgang fribrydning vi alle har været vidne til, på Christiansborgs gange. Støvet skal lige lægge sig lidt igen. Han skal have nogle småting igennem, som han kan fremføre som sejre. 3 måneder skulle kunne gøre det, med lidt hiv og sving (og lidt spin). De Radikale, er til at lokke over til den borgerlige fløj og med en balance på 52% til rød blok og 47% til blå (uden de Radikale) er en 50/50% balance inden for rækkevidde for Løkke. Samtidigt vil han heller ikke have en sommer med Folkemøde og diverse udmeldinger fra DF, som kan lave rav i gaden. Derfor tager han et valg i Maj måned (slutningen af Maj)

Er jeg helt ude i hampen med min 'analyse'? ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 128
Likede indlæg: 862

Indlægaf Artem » 13. jan 2018, 00:31

paint skrev:Jeg er stærkt fristet til at gætte på et valg, inden sommerferien. Jeg tror ikke på, at det nuværende stærkt slingrende regeringssamarbejde holder.

LA, står til 3.4% i en ny måling i Berlingske i dag. LAs liberale projekt er simpelthen brændt ud, med alle de ultimative krav som de renoncerer fra alligevel og ikke får gennemført. Meget få vil tage dem alvorligt, fremover. Samtidigt tror jeg gerne Løkke vil af med dem - eller få dem reduceret til lige over spærregrænsen, og måske få nogle rare stemmer hjem til Venstre igen.

Løkke vil naturligvis ikke have et valg lige nu, ovenpå den omgang fribrydning vi alle har været vidne til, på Christiansborgs gange. Støvet skal lige lægge sig lidt igen. Han skal have nogle småting igennem, som han kan fremføre som sejre. 3 måneder skulle kunne gøre det, med lidt hiv og sving (og lidt spin). De Radikale, er til at lokke over til den borgerlige fløj og med en balance på 52% til rød blok og 47% til blå (uden de Radikale) er en 50/50% balance inden for rækkevidde for Løkke. Samtidigt vil han heller ikke have en sommer med Folkemøde og diverse udmeldinger fra DF, som kan lave rav i gaden. Derfor tager han et valg i Maj måned (slutningen af Maj)

Er jeg helt ude i hampen med min 'analyse'? ;)

Vi er helt enige om at LA og DF fastlåser regningen hvor de nærmest ikke kan få gennemført noget på den måde de trækker i hver sin retning.
Jeg har bare svært ved at se at et valg ændrer på det. For selv om både LA og DF nok vil gå lidt tilbage, og Venstre og Konservative nok vil få lidt fremgang, så har jeg svært ved at at den blå fløj får flertal som det ser ud nu, og selv hvis de gør så ændrer det jo ikke rigtigt på noget.

For selv hvis LA bliver ubetydelige, og de skal hente stemmer på rød fløj med feks de Radikale. Så er det i stedet de Radikale og DF der vil være modsætningerne.

Frem for et valg tror jeg det er mere sandsynligt at LA træder ud af regeringen, som giver Venstre og Konservative bedre mulighed for at lave aftaler hen over midten. For Løkke er ikke så dum at han vil miste magten ved at udskrive et valg, som han næsten helt sikkert vil gøre.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 669
Likede indlæg: 9516

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2018, 07:41

Jeg ved ikke, hvor alvorligt det er, men jeg fatter ikke, at Løkke ikke fatter, at han skal holde sig langt væk fra alt, hvad der lugter bare den mindste smule: :gruble:
DF'er: - Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Løkke er købt af kvotekonger
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 130
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2620

Indlægaf landsbytossen » 30. jan 2018, 08:14

dgd2007 skrev:Jeg ved ikke, hvor alvorligt det er, men jeg fatter ikke, at Løkke ikke fatter, at han skal holde sig langt væk fra alt, hvad der lugter bare den mindste smule: :gruble:
DF'er: - Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Løkke er købt af kvotekonger

Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2018, 08:23

landsbytossen skrev:Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.

Ja, men derfor undrer det mig også, at han ikke forsøger at holde sin sti rimeligt ren, så der ikke bliver ved med at være sådan noget at hænge sin hat på! :gruble:
I øvrigt går DF vist reelt ret meget op i det med fiskekvoterne.
Senest rettet af dgd2007 30. jan 2018, 22:35, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2018, 11:08

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.

Ja, men derfor undrer det mig også, at han forsøger at holde sin sti rimeligt ren, så der ikke bliver ved med at være sådan noget at hænge sin hat på! :gruble:

Thulesen udtaler sig noget mere behersket end fiskeriordføreren :fløjt:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 130
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2620

Indlægaf landsbytossen » 30. jan 2018, 11:26

dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:

Ja, men derfor undrer det mig også, at han forsøger at holde sin sti rimeligt ren, så der ikke bliver ved med at være sådan noget at hænge sin hat på! :gruble:

Det har han hele tiden gjort i kvotesagerne.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10796

Indlægaf paint » 30. jan 2018, 11:28

dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:

Denne sag, falder som en gave fra himlen ned i Thulesen Dahls hænder. Umiddelbart tror jeg ikke de ønsker, at vælte Løkke eller bakke op om et mistillidsvotum i salen. DF, vil kunne få langt mere ud selve truslen om at bruge 'sagen' imod Løkke.

Spørgsmålet vil måske så være, om LA er indstillet på at give DF noget for at holde sig i ro, omkring denne sag. :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"