Præsidentvalg i USA (sniksnaktråd)

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 71
Likede indlæg: 2156

Re: Præsidentvalg i USA (sniksnaktråd)

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. jan 2021, 13:18

paint skrev:Den store statsmand har talt:

"Du kan enten gå over i historien som en patriot... eller du kan gå over i historien som en 'pussy',« lød det fra Donald Trump ifølge New York Times."
New York Times er omtrent så troværdig som Pravda. Bare mere kedeligt. Men sjovt at "pussy" ikke blev oversat. Er det nu indgået i den danske ordbog?
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
paint
Kort karma: 574
Likede indlæg: 28777

Indlægaf paint » 13. jan 2021, 13:22

Vlad Kalashnikov skrev:

"Du kan enten gå over i historien som en patriot... eller du kan gå over i historien som en 'pussy',« lød det fra Donald Trump ifølge New York Times."
New York Times er omtrent så troværdig som Pravda. Bare mere kedeligt. Men sjovt at "pussy" ikke blev oversat. Er det nu indgået i den danske ordbog?

Spørg Pravda. ;)

Det er nok snarere B.T, der ikke synes om ordet oversat til dansk. Da Trump sagde "grab them by the pussy", beholdt man også den engelske version i danske medier.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Arend
Kort karma: 0
Likede indlæg: 18

Indlægaf Arend » 13. jan 2021, 13:33

Mads skrev:
KIM K skrev:USA (Forbundsstaten USA, ikke at forveksle med delstaterne) har her til morgen dansk tid for første gang siden 1953 henrettet en kvinde.
Den henrettede var Lisa Montgomery, hvis grusomme forbrydelse tidligere er blevet forelagt de danske tv-seere i en dokumentarudsendelse der fik nakkehårene til at rejse sig på mig efter blotlæggelsen af nogle af de makabre detaljer.
Hun kvalte en højgravid kvinde hvorefter hun med en køkkenkniv foretog et kejsersnit og løb afsted med babyen. Hun blev anholdt kort tid efter forbrydelsen.

Babyen er i dag en 16-årig pige.
Det må være hårdt at gå i vished om at den mor man aldrig nåede at kende kom af dage på så bestialsk maner, og man indirekte var årsag til det.
Gad vide om hun render rundt med en eller anden irrationel skyldfølelse.

Det er en af de få gode ting, som jeg synes Trump har fået udrettet: Få sat gang i de føderale henrettelser. Bare ærgerligt, at det først sker til sidst i hans periode. Hvis jeg var blevet valgt til præsident, så ville jeg på dag 1 give besked på at få ekspederet henrettelserne af alle de fanger, der var idømt føderale dødsstraffe.

Når man nu engang HAR besluttet at have dødsstraf, så skal de også eksekveres, når folk idømmes dem, og ankemulighederne er opbrugt. De skal ikke sidde i år og årtier på dødsgangen og vente på en hail mary. Og jeg synes principielt ikke, at man som præsident skal blande sig i domstolenes afgørelse. Og det gør man implicit, hvis man undlader at give tilladelse, og dermed forhindrer straffuldbyrdelse af en dom afsagt af en domstol.

Jeg kan godt lide den måde, som Japan gør det på. Når en dødsdømt fange skal hænges, får han det først at vide samme morgen. Han får tilbudt et sidste måltid. Fangens familie, venner, advokat og offentligheden i øvrigt, får først besked om det EFTER fangen er død.

Lisa Montgomery er født hjerneskadet, og er psykisk syg. Man kan næsten se det på hende.

Det siger en hel del om den regering.
1
Brugeravatar
Mads
Kort karma: 314
Likede indlæg: 3600

Indlægaf Mads » 13. jan 2021, 13:37

paint skrev:Ironi og humor er vist ikke din stærke side, kan man vist konstatere.

Bingo. Hvis der er noget der kendetegner mine indlæg herinde, så er det en gennemgående mangel på netop ironi og humor.

Hvad med dig? Er engelsk muligvis din svage side?
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 574
Likede indlæg: 28777

Indlægaf paint » 13. jan 2021, 13:44

Mads skrev:
paint skrev:Ironi og humor er vist ikke din stærke side, kan man vist konstatere.

Bingo. Hvis der er noget der kendetegner mine indlæg herinde, så er det en gennemgående mangel på netop ironi og humor.

Hvad med dig? Er engelsk muligvis din svage side?

Det har jeg set. Men af og til, skulle du måske kalibrere det lidt. Talte jeg med dig face to face, ville jeg sikkert både kunne høre og se det. Men på skrift, er det ikke altid lige tydeligt for andre. Tro mig, jeg har selv prøvet det herinde.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » 13. jan 2021, 13:44

Arend skrev:
Lisa Montgomery er født hjerneskadet, og er psykisk syg. Man kan næsten se det på hende.

Det gør ingen forskel for mig. Jeg diskriminerer ikke på det punkt. Jeg er ligeglad med om man er evnesvag, normal, mand, kvinde, fuld, på stoffer eller hvad man er. Hvis man begår forbrydelsen, synes jeg også man skal have straffen. Uanset om det er bøde, samfundstjeneste, fængsel eller dødsstraf. Og jeg synes den skal fuldbyrdes umiddelbart efter sidste ankemulighed er udløbet.

Hvis man ikke vil have at dødsstraffen er en mulighed, så må man afskaffe den lovgivningsmæssigt. Men ikke ved at en enkeltstående politiker forhindrer straffuldbyrdelsen af egen drift ved at forhale processen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1098
Likede indlæg: 16386

Indlægaf dgd2007 » 13. jan 2021, 13:59

Mon ikke vores resident russer snart skal tage en tudekiks :)
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 71
Likede indlæg: 2156

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. jan 2021, 14:32

KIM K skrev:Babyen er i dag en 16-årig pige.
Det må være hårdt at gå i vished om at den mor man aldrig nåede at kende kom af dage på så bestialsk maner, og man indirekte var årsag til det.
Gad vide om hun render rundt med en eller anden irrationel skyldfølelse.
Det håber jeg da ikke. Men har sikkert ikke hjulpet at sagen tog 16 år før den kom til en afslutning. Det har været en del af hele hendes børne og ungdomsliv. Ville tro det ville have været bedre hvis hun havde fået livstid i fængsel for 16 år siden, og var blevet gemt af vejen og glemt i et eller andet Super-Max fængsel, så datteren ikke hele tiden skulle konfronteres med hendes mors bestialske morder seneste appel og udsættelse.

paint skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:

Spørg Pravda. ;)

Det er nok snarere B.T, der ikke synes om ordet oversat til dansk. Da Trump sagde "grab them by the pussy", beholdt man også den engelske version i danske medier.
Ja, men i sin helhed. Her har de oversat det hele, lige undtagen "pussy"
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2234

Indlægaf FruitFly » 13. jan 2021, 16:20

Vlad Kalashnikov skrev:Another one bites the dust:
...
First they came for Trump, and I did not speak out—
Because I was not a MAGA-fan.

Then they came for the libertarians, and I did not speak out—
Because I was not a libertarian.

Der MÅ være mere til den historie - hvis ikke, så er det frygteligt!
0
#Klimatosse
Arend
Kort karma: 0
Likede indlæg: 18

Indlægaf Arend » 13. jan 2021, 17:36

Mads skrev:
Arend skrev:

Det gør ingen forskel for mig. Jeg diskriminerer ikke på det punkt. Jeg er ligeglad med om man er evnesvag, normal, mand, kvinde, fuld, på stoffer eller hvad man er. Hvis man begår forbrydelsen, synes jeg også man skal have straffen. Uanset om det er bøde, samfundstjeneste, fængsel eller dødsstraf. Og jeg synes den skal fuldbyrdes umiddelbart efter sidste ankemulighed er udløbet.

Hvis man ikke vil have at dødsstraffen er en mulighed, så må man afskaffe den lovgivningsmæssigt. Men ikke ved at en enkeltstående politiker forhindrer straffuldbyrdelsen af egen drift ved at forhale processen.

Jeg kan godt lide tanken om et frit land, hvor man må kæmpe for det, man går ind for, med lovlige midler - også når det er en dødsstraf, som borgeren ikke synes er retfærdig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1951
Likede indlæg: 38795

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jan 2021, 21:41

Så skal Trump for sin anden rigsret.
3
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Petrix
Kort karma: 102
Likede indlæg: 1672

Indlægaf Petrix » 13. jan 2021, 21:42

DetSorteCirkus skrev:Så skal Trump for sin anden rigsret.

Ja, 1000 kroner på han ikke bliver dømt i Senatet.
0
Petrix
Kort karma: 102
Likede indlæg: 1672

Indlægaf Petrix » 13. jan 2021, 21:56

Jeg nægter at tro på at at 3/4 af senatet kommer til at stemme for at DT skal dømmes. DT har stadig en massiv vælgeropbakning, og det vil være selvmord for det Republikanske parti, hvis de bakker op om “eliten”
Der var kun 10 der stemte for en rigsretssag, hvilket ikke er særlig imponerende.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2234

Indlægaf FruitFly » 13. jan 2021, 22:18

Petrix skrev:Jeg nægter at tro på at at 3/4 af senatet kommer til at stemme for at DT skal dømmes. DT har stadig en massiv vælgeropbakning, og det vil være selvmord for det Republikanske parti, hvis de bakker op om “eliten”
Der var kun 10 der stemte for en rigsretssag, hvilket ikke er særlig imponerende.

Det er nok lidt spil for galleriet... men vreden skulle et sted hen. Der bliver ingen afstemning i senatet før Biden er præsident og så bliver det meget hurtigt mere irrelevant. Kommer sikkert til at tage år at afgøre og retsligt efterspil skal der nok også komme (kan Senatet overhovedet kende en eks-præsident skyldig i noget?).
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » 13. jan 2021, 22:24

Petrix skrev:Jeg nægter at tro på at at 3/4 af senatet kommer til at stemme for at DT skal dømmes. DT har stadig en massiv vælgeropbakning, og det vil være selvmord for det Republikanske parti, hvis de bakker op om “eliten”

De behøver ikke 3/4. Bare 2/3.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"